Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 2

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Och nu blev det kalas.

Empis-Nässe-Vimes
Empis-Mukwa-? (Nässe)
Empis-Mukwa-? (Brynolf)
Empis-Mukwa-? (Vimes)
Empis-?-?

Ja det är Empis för min del som gäller.

Röst: Empis
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Jag gillar ditt game här, Basse. Att du siat Recca var kanske ett konstigt val, men att du har sugit på karamellen tills nu tycker jag är väl suget (men jag menar inte samma sak som KK, tror jag). Det är givet att du håller på det tills nu, och dessutom har du flaggat för att du fått något mer spännande än en grön Recca håven. Fatta ulvarnas bajsnödighet, "Åh, shit är det mig han siat? Eller vem av oss är det? Urr durr..." Ja. Jag tror du skapat en sits för ulvarna där de jättegärna säljer ut varandra. FÖr om du hade siat någon av dem så hade det varit jäkligt olyckligt för ulveriet om dennes ulvpolare ägnat tiden innan avslöjandet åt försvar av den siade. Vilket gör att ulvarna nog varit mer än villiga att sälja ut varandra under rundan. Vilket också leder mig till att Brynolfs grej på Emp/Nässe inte är så grönande även om de båda är ulvar.

Alternativt är Basse satan själv: han har på något sätt chansat/förstått att BDG är siaren och claimar siarförmågan på slutet för att att själv bli väktad så att BDG kunde skjutas. Han räknade kallt med att BDG isin tur skulle vara kall nog att inte contra-claima hans claim förrens nästa runda. Nu har han grönat sig själv för resten av spelet och kommer vinna hem det här åt ulvarna.

Ok, det sista där var far off i spekluationsrike.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Är Nässe och Emp uppgivna ulvar eller vad är det som händer?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Jag gillar ditt game här, Basse. Att du siat Recca var kanske ett konstigt val, men att du har sugit på karamellen tills nu tycker jag är väl suget (men jag menar inte samma sak som KK, tror jag). Det är givet att du håller på det tills nu, och dessutom har du flaggat för att du fått något mer spännande än en grön Recca håven. Fatta ulvarnas bajsnödighet, "Åh, shit är det mig han siat? Eller vem av oss är det? Urr durr..." Ja. Jag tror du skapat en sits för ulvarna där de jättegärna säljer ut varandra. FÖr om du hade siat någon av dem så hade det varit jäkligt olyckligt för ulveriet om dennes ulvpolare ägnat tiden innan avslöjandet åt försvar av den siade. Vilket gör att ulvarna nog varit mer än villiga att sälja ut varandra under rundan. Vilket också leder mig till att Brynolfs grej på Emp/Nässe inte är så grönande även om de båda är ulvar.

Alternativt är Basse satan själv: han har på något sätt chansat/förstått att BDG är siaren och claimar siarförmågan på slutet för att att själv bli väktad så att BDG kunde skjutas. Han räknade kallt med att BDG isin tur skulle vara kall nog att inte contra-claima hans claim förrens nästa runda. Nu har han grönat sig själv för resten av spelet och kommer vinna hem det här åt ulvarna.

Ok, det sista där var far off i spekluationsrike.
Bra tanke!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Brynolf said:
Sitter på mobilen och kan inte kontrollera, men jag skriver det här ändå för att få ut det. Jag tänker nog hävda att Nässe är grönish. Om jag inte minns röstningarna fel, var det han som hoppade på larsson-drevet och avgjorde hängningen. Vid den tiden var det ganska klart att det stod mellan att hänga en bybo eller en annan. Jag tror inte en ulv skulle hoppa in och veva i ett sådant läge, utan försöka hålla sig utanför.
Om det inte fanns någon att skydda, t ex BDG eller Empi. I get it! Om Nässe är ulv så är Empi det också.

Om jag tror att det är så: Njae... kanske. Teorin är väldigt bräcklig.

Om Empi är bybo kan nässe vara ulv ändå, för då gick alla tåg mot bybor. Nässe kan också vara bybo som likt några andra bybor rösta på LJSL av felaktiga grunder, så oavsett om vi tar ut Nässe eller Empi så säger det inte med säkerhet att vi har en bybo/ulv i den andra. Båda två är av samma anledningar inte heller nödvändigtvis av samma färg.

Men, jag håller med Brynolf. Vi får ut mest av att nacka Empi om vi ska gå efter det här caset. Nu är det dock så att jag håller Nässe som troligare ulv, och jag tycker inte att vi har råd att chansa. Vi måste ha ut en ulv den här rundan (nej, vi måste inte egentligen, men typ).

Brynolf said:
Men Nässe grönas ju litegrann av det jag skrev tidigare; det stod redan ganska klart att en av grön-Basse och grön-Larsson skulle hängas. Varför då exponera sig i onödan genom att rösta där?
mm... men oavsett färg på Nässe kan han inte ha trott att han skulle vara den slutgiltiga rösten kl 21:00. Nässe är min ulv.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Jag håller nog med Recca om att Mukwas spel har egenheter som är svåra att fejka som ulv. Men om det är någon som någonsin gjort sig förtjänt av epitetet superulv är det ju Mukwa. Så jag lyfter en gammal grej honom som ingen verkade bry sig om när jag tog det senast (för att jag har blivit en helt irrelevant spelare...).

Vimes said:
Nu är inte Mukwa min toppmisstänkte direkt, men:

Mukwa said:
Vimes, jag och BDG kunde ha riktat om nattmordet när Basse outade för vi var aktiva när det inträffade. Jag kom på för sent att ta en skärmdump av det hela, men nu tog de BDG istället iallafall så det spelar kanske lite mindre roll. Enligt mig ger det Vimes ett grönare skimmer. Det här är dock inte allt för mycket att hänga upp sig på eftersom det är många variabler som ska in för att ulvarna ska byta offer, men värt att notera iallafall.
det här inlägget är självklart att göra som ulv efter R1:s avslut. En ulv är om någon medveten om implikationerna av ett nattmord mot Basse i det läget.
Såhär: OM Mukwa är ulv lär han skriva det här inlägget. Som ulv har han antagligen fattat beslutet att INTE nattmörda den outade siaren, och följaktligen skördar han frukten av det beslutet direkt i R2:s början.

Det Muwka skriver är väl visserligen giltigt, men eftersom det är Mukwa som skriver det måste man ju beakta att resonemanget gäller även honom och följaktligen även fundera på varför han skriver det. Det är nämligen ett jätterimligt inlägg om Mukwa är ulv.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,381
Vimes said:
Är Nässe och Emp uppgivna ulvar eller vad är det som händer?
Hur säkra är vi på att Emp är ulv? Vi har efterhandskonstruktionen, vi har det faktum att det är rejäl skillnad på hans spel den här gången jämfört med förra spelet. Men vad har vi mer? Egentligen?

Nässe, upplever jag däremot, har ulvat loss rejält när han pressats den här rundan.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Hastfer said:
Han var på Recca för att ha elaka glasögon på sig, sedan går han själv på mig. När Emp kör sin efterhandskonstuktion är det väl Mukwa som tonar ner detta? va det så att Emp outa vanilj och Mukwa försvarade det uttalandet också? Han va långt borta från Larsson i omröstningen, men var väl aktiv i slutskedet?
Du skrev ett inlägg emellan att recca rödläste dig och att jag gjorde det. Dessutom ville jag elda upp dig lite så att vi fick se en nybörjare som tvingades skriva av sig och ta ställning direkt. Caset mot dig har haft brister, sure, men du är inte den som har svarat på caset heller. Istället blir du defensiv med en röst på mig och har både mig och recca högt upp på misstänktlistan. Nybörjarulvar är svårlästa, men det här är typisk bybonojja allt som oftast. Du är inte toppkandidat för hängning för mig längre.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Recca said:
Mukwa får också jättegärna resonera kring våra två huvudmisstänkte i nuläget, samt prata om Brynolf.
Brynolf är grön tills motsatsen bevisats. Utan konkurens den bästa spelaren i det här partiet än så länge. Det har också gjort att jag misstänker Vimes mer nu än vad jag har gjort innan. Från mellanmjölk till sur filmjölk. Jag har sett att även Recca har fått upp ögonen för Vimes, och det känns bra. Vi kan avvakta nån runda med att nacka Vimes, men han är verkligen helt off och försöker bli av med Brynolf. Det är en viktig grej att komma ihåg när vi ställer Vimes som utmanare till galgplatsen i kommande runda.

Vad jag anser om Nässe/Empi går att läsa i ett annat inlägg lite ovanför så jag utelämnade det här.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
KK said:
Nässe är då en alternativ kompis till de tre, men jag ser nog hellre en trio med Nässe-Empis-Brynolf än Nässe-Empis-Vimes.
Det här är ju jättekonstigt resonerat KK. Ska vi hitta alla tre ulvar bland Nässe-Empis-Brynolf? Då har alltså ulvarna gjort slut på sig själva. Tama ulvar... Nä, det tror inte jag.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Hastfer said:
Fråga till byn. är det Nässe eller Emp som är main target just nu?
Haha. Kul.

Hastfer said:
det är ju bra om jag hinner fläka iväg en duglig röst ifall ungen bestämde sig för att komma mitt i liret

Har fått känslan av att Emp ligger högst på rösterna nu (och han är ju med på mina 3 också), rätta mig om jag har fel.

Röst: Empiricus
Du måste motivera ställningstagandet bättre, och du måste hålla koll på vad byn gör och tycker själv. Det kan låta hårt, men är det nåt ulvar har svårt för så är det att hänga med i bybodiskussioner (t ex att se vilka som är mest misstänkta och varför) och därför måste vi bybor hänga med.

Lägg aldrig en omotiverad röst. Gör aldrig ett ställningstagande utan att motivera varför du gör det.

Nu får jag upp vittringen på dig igen...
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Hastfer said:
Godmorgon!

Det här tycker jag ger Mukwa ännu mer rödhet.
Ja, det förstår jag att det gör. Nässe har tyckt att mitt case har varit schysst, KK tycker att jag har jobbat flitigt, Vimes har sett poänger med det jag skrivit. Jag tycker fortfarande att Recca har betett sig klantigt, men nu slipper vi hänga henne så jag är glad!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Hans lajande på slutet är ju ett tecken på att han inte vill vara inne och peta med sin röst på två bybor. Jag har ett case mot Mukwa på G, ett oavslutat från R1 där det försvann i bruset.
Jag lajar inte. No sir, no lajjing here! Eller ja, rösten på dig var förstås lite laj, men det fanns en poäng. Jag har inte sett nån vass KK i det här spelet och du skulle som sagt komma in och fälla en avgörande röst och jag ville inte att du skulle vara den som valde åt byn. Så det blev en plojröst för att få fram dig ur mörkret.

Det där caset om mig baserat på R1 vill jag gärna se. Det ska bli spännande. Recca har hittat massor har hon sagt. Det bemöter jag gärna när det är sammanställt :gremsmile:
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Hastfer said:
Outa han vanilla och gick i förvar för emps vanillaout?
Japp, i förbigående resonerade jag utifrån att jag inte har fått något pm och därför outade jag ofrivilligt vaniljstatus. Säger det nåt borde det vara mer grönande än rödande, men jag lägger ingen vikt vid att det ska gröna mig. Det kan dock inte användas emot mig.

Du, Hastfer, outade dig å andra sidan i samband med att du trodde att ulvarna ville ha ut dig för att de trodde att du hade en powerroll... men, som jag har redogjort för, så vet ju ulvarna att du är vanilj om du är bybo, eftersom du uttryckligen sagt att du är vanilj. Men det har du inte brytt dig om när du claimat kanske-power och sedan en klockren vaniljclaim. Det är inte samma sak som att jag har teoriserat fram min vaniljstatus.

Han tonar ner Emps efterhandskonstruktion. har jag för mig.
Det kan jag ha gjort, kommer inte ihåg och hinner inte dubbelkolla. Emp släppte sin efterhandskonstruktion väldigt fort och det fick mig att tänka till. Jag värderar hans teori om att ingen fått pm än högre än nåt slags efterhandskonstruktion. Om nån går tillbaks och läser igenom det tror jag att man kan se att Empis "efterhandskonstruktion" inte var så farlig... Om Empi ska ut så MÅSTE vi kolla det innan.

Han påpekar att recca ser min scumtell med elaka glasögon.
Ja, hon läste det väldigt hårt, och sedan fortsatte du att snacka om att ulvarna ville ha ut dig så då bet jag ifrån.

Han går sedan på mig.

Röstar på mig och låter rösten vara kvar (ja ett snabbkast på KK men ändå) fast han är inne i slutfasen.
Yup.

Larsson röstas ut och han har inte varit där och kladdat.
Nepp.

Men han har en jävla massa citat mot Recca och försöker ulva ner henne (jag köpte det till viss del)
Yup.

Hans röst ligger kvar på mig. Jag är ju under rödaradarn och blir jag utröstad kommer inte han med någon sistaminuten röst och avgör.
Yupp.

Jag tror han är en superulv.
Nepp.

...Är Emp grön svalnar mina misstankar lite men då är jag nog ute och cyklar helt och hållet
Är Emp röd sitter jag givetvis i skiten, och då är det saft och kakor till superulven Empi.

Skitsamma, det är detta jag har på Mukwa.
Har du fått svar eller vill du ha mer? Jag gillar att du radar upp anklagelser och bygger case, fortsätt så!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Mukwa said:
Hastfer said:
Godmorgon!

Det här tycker jag ger Mukwa ännu mer rödhet.
Ja, det förstår jag att det gör. Nässe har tyckt att mitt case har varit schysst, KK tycker att jag har jobbat flitigt, Vimes har sett poänger med det jag skrivit. Jag tycker fortfarande att Recca har betett sig klantigt, men nu slipper vi hänga henne så jag är glad!
Det är ju märkligt att du fortfarande håller fast vid dina feltolkningar av mitt spel.

Det faktum att jag är bybo borde få dig att se det jag skrivit i det ljus jag presenterat det i efterhand när du började dreva mot mig. Men jag antar att den dåliga ton jag hållit genomgående i den diskussionen bidrar till din tolkning.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Mukwa said:
Hans lajande på slutet är ju ett tecken på att han inte vill vara inne och peta med sin röst på två bybor. Jag har ett case mot Mukwa på G, ett oavslutat från R1 där det försvann i bruset.
Jag lajar inte. No sir, no lajjing here! Eller ja, rösten på dig var förstås lite laj, men det fanns en poäng. Jag har inte sett nån vass KK i det här spelet och du skulle som sagt komma in och fälla en avgörande röst och jag ville inte att du skulle vara den som valde åt byn. Så det blev en plojröst för att få fram dig ur mörkret.

Det där caset om mig baserat på R1 vill jag gärna se. Det ska bli spännande. Recca har hittat massor har hon sagt. Det bemöter jag gärna när det är sammanställt :gremsmile:
Har jag sagt det?

Nu känner jag att jag har ett frikort här så jag vet inte om jag orkar ens försöka komma ihåg vad detta kan ha varit.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
KK said:
Från röven då. Får lov att bygga klart caset ikväll efter kalas och sånt där.

Mukwas R1 är bedrövlig.
* Slarvfel
* Klagar på motivationen
Sannerligen från röven. Du har gått på att jag har gjort en massa slarvfel för att Recca har trott att jag har gjort det.

Facepalm outningen av vanilla är ingenting, eller snarare mer rödande. [Att kolla upp: När hände detta i jämförelse med Empis vanilla outning].
Antingen säger det ingenting eller så är det grönande. Hur du kan få det här att bli rödande förstår jag bara ifall Empi visar sig vara röd, för i min värld skulle inte en ulv gå så långt i tänket att inte ha något pm som jag och Empi gjort.

Konkelman said:
Sammanfattat. Mukwas ulvar i det läget var Nässe och Empis, och Mukwa var väldigt mellanmjölkig. Hade dojan i många båtar samtidigt.
Haha, du har sammanfattat mitt spel i R1 med ett citat från dig? :gremsmile: Jag tycker att jag har tagit ställning genom hela spelet (sedan att min röst har legat cementerad på Nässe den här rundan är byns fel).

* BDG/Emps (tyckte båda var ulvig och försvarade Empis ändå)
Här var det lite segt och det tog ett tag innan jag fattade att det var mer grönande för Empi.

* I ett senare skede står Mukwa med dojan i två båtar igen. (Recca/Hastfer) Ställer sig på Hastfers sida och attackerar Hastfer på samma gång.
Det här har jag redogjort för i ett svar till Hastfer.

Sen har vi ju Larsson beefen med Recca. Det är ju perfekt att som ulv få Recca fälld i och med att han vet att Larsson är grön-gubbe. Därav utlämnas rösten på Larsson i slutskedet. Vart röstade Mukwa i slutet av R1. K.K och Hastfer va? Inte bra spelat när Empis fanns som alternativ.
Att jag har varit på Recca är för att det har funnits något att gå på där vill jag fortfarande hävda. Att jag inte röstade på Larsson i slutet var för att jag aldrig misstänkte Larsson. Empi är inte lika grön för mig längre, men jag har fortfarande ut andra före honom.

Mukwa är en superulv. Det finns bevis.
Ähh... det är lättare att vara ulv. Man har allt att vinna och ingenting att förlora eftersom man redan är i underläge. Som ulv kommer man långt med att bara vara konfliktsökande för då säger alla andra "så skulle hen aldrig våga göra om hen var ulv". Och btw granskar jag det jag skriver mer när jag är bybo än när jag är ulv, för som ulv vet jag redan att jag ljuger och då är det bara att fortsätta med det, medan jag som bybo måste försöka se så grön ut som möjligt för att byn ska jaga de riktiga scumsen.

Jag kommer gräva mer ikväll, men här finns det ju lite att ta på.
Jag ser fram emot det.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Mukwa said:
...Är Emp grön svalnar mina misstankar lite men då är jag nog ute och cyklar helt och hållet
Är Emp röd sitter jag givetvis i skiten, och då är det saft och kakor till superulven Empi.
Huh? Kan du redogöra för oss om hur du är goskompis med Empi?

För övrigt tycker jag att Nässe och Empis inaktivitet nu när byn bestämt sig för dem tyder på att vi har våra ulvar där.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Sedan känns ju Mukwa lite hippie i mina ögon (vilket jag tycker är en bra sak!) och att han håller på och plojar på slutet runda 1 och annat tillskriver jag honom hans surrealistiska jag.
Haha, hippie. wtf? Jag har fått för mig att jag uppfattas lika ledig som en stelopererad vandrande pinne.
 
Top