Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 2

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Tiden började nu närma sig fullmånne och de elva jägarna möte upp med varandra efter att ha tillbringat den senaste tiden med att snoka runt bland de andras förhavande. Det var en tryckt och kuslig stämning bland de samlade. De närvarande kände att de inte rikigt kunde lita på varandra och nu stod de in för valet, någon av dem skulle dö i natt och för hoppningsvis skulle de sätta stopp på skräcken byn levde i sen ulvens attack. Frågan var dock hur många som hade blivit smittade.

På bordet i rummet de samlats låg en silverpatron som skulle ända livet på någon av de närvarande. Då de flesta redan hunnit bestämma sig om vem som de ansåg hade mest hår under fötterna och i örona så hölls det en öppen röstning där LJSLarsson vann, eller ska man säga förlorade då han kom att missta livet under starka protester och en del våldsamheter innan de övriga lyckades brotta ner honom och sätta kula i huvudet på honom. Belåtna med att ha endat livet på LJSLarsson så begav sig de övriga jägarna hem.

Dagen efter fullmånne så hittade man Björn den Gode sliten i stycken i sin egen säng, tydligen fanns ulvens förbannelse kvar i byn.


Vi tackar byborna LJSLarsson och Björn den Gode för gott spel och deltagande. Ni får posta ett sista inlägg där ni får säga hej då utan att avslöja något om spelet.

Deltagare:
Basenanji
Brynolf
Empiricus
Hastfer
Konrad Konvalj
Mukwa
Nässe
Recca
Vimes

Rundan tar slut på söndag 22:00
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Tack för gott spel båda två! Ni är redan saknade...

Skönt att inte bli misstänkt no uno den här rundan för att ni andra sett något som jag inte såg iallafall. (och nu blir jag misstänkt för det istället)

Röst: Hastfner

Jag tänker fortsätta där förra rundan slutade.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,607
Jaha. BDG...du är helt enkelt värd din vikt i guld. Tråkigt.

Och sorry Larsson, jag fick terriersjuka tydligen.:( :gremfrown: :gremfrown:

Men jag har siat någon och har ett resultat. Vill nog suga på karamellen ett tag bara...
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Vimes, jag och BDG kunde ha riktat om nattmordet när Basse outade för vi var aktiva när det inträffade. Jag kom på för sent att ta en skärmdump av det hela, men nu tog de BDG istället iallafall så det spelar kanske lite mindre roll. Enligt mig ger det Vimes ett grönare skimmer. Det här är dock inte allt för mycket att hänga upp sig på eftersom det är många variabler som ska in för att ulvarna ska byta offer, men värt att notera iallafall.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Ja, det finns ingen anledning att ge oss något förrän i slutet av den här rundan. Framförallt inte om det är ett rött namn. Då ger du oss det om vi är på väg fel. Detsamma gäller det gröna namnet. Då kan vi dra slutsatser kring det drevet utan att behöva hänga den personen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,607
Precis min tanke. Det ska bli oerhört intressant att se vem som hamnar i/inte hamnar i strålkastarn den här rundan!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,388
Dubbelprutt.

Känns som vi inte riktigt hade kläm på läget förra rundan (röstläget skvallrade om det), men jag tyckte ändå det kändes soft att nacka Larsson som jag tyckt spelat och resonerat långt under sin förmåga. Och att vi sedan har ett björnformat hål i byn är ytterligare bajs på moset.

Nå, nya tag.

Röst: Nässe
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Tredje spelet på rad där jag ryker första rundan. Ibland är det inte lätt att vara så vacker som jag. ;-)

C'est la vie, c'est la vie.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Varför Larsson? Om det nu var så att min analys ansågs dålig av de flesta, varför röstade vi ut Larsson? Vad fanns det egentligen på honom som var ulvigt enligt de som la sina röster där?

Jag ansåg att Larsson spelade upp sig och gick av från det drevet. Jag litar inte heller på Basses siarclaim men hans försiktiga spelstil och att han inte kör kaosdemon kan absolut vara en konsekvens av att han är siare. Så visst finns det skäl för den. Om vår verklige siare varit inloggad i sluttampen så borde denne lagt en snabb röst på Basse i slutet och om denne inte var inloggad i slutet av R1 så får vi nog reda på att Basse inte går att lita på nu så jag utgår från att Basse är grön/bybo nu.

Det betyder alltså att tre av

Basenanji
Recca
Brynolf
Empiricus
Hastfer
Mukwa
Nässe
Vimes
K.K*

...Är ulvar.

*När jag copy-pasteade deltagarna så såg jag att Vico blandat ihop K.K med Larsson.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Sista röstläget R1 said:
Röstläget:
LJSLarsson har 4 röster (Vimes, BDG och Basenanji, Nässe)
Basenanju har 2 röster (LJSLarsson och Recca)
Björn Den Gode har 1 röster (Empiricus)
Empiricus har 2 röster (Brynolf och Konrad Konvalj)
Hastfer har 1 röst (Mukwa)
Mukwa har 1 röst (Hastfer)
Vimes, Basse och Nässe - Det finns inte mycket att analysera när det spretar så här mycket. Det är inte ens säkert att vi har någon ulv i slutet på LJSL. Det är inte alls säkrt att de behövde lägga sig i.

Hastfer, Recca, KK är mina tre ulvar. Runner ups är Vimes, Brynolf och Nässe som alla behöver producera och visa sig dugliga. Gröna i byn är Mukwa, Empi och Basse.

Brynolf: Börja trolla nu! Vad kan vi utläsa av hängningen och vilken information får vi från att veta att BDG är grön? Det här är du bäst av oss alla på så sätt igång.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,696
Location
Stockholm
Tack för ert deltagande, mina herrar! Synd att ni hade fel färg.

Vicotnik said:
Deltagare:
Basenanji
Brynolf
Empiricus
Hastfer
LJSLarsson
Mukwa
Nässe
Recca
Vimes
Hm, SL tycks ha tagit bort KK från listan i stället för Larsson. Vad ska man tro om det? Brainfart, troligen men kan det ha berott på att ulvarna tidigare PMat om att mörda Konrad? Äh...

Nu när vi har åtminstone några hard facts att gå på kan jag förhoppningsvis bidra lite. Har lite tid ikväll och lite i morgon. Om jag inte förbättrar mitt spel åtminstone något den här rundan så skjut mig med nästa kula.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes, i slutet av sista rundan la du en röst på Hastfer. Hur kommer det sig?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,388
Shit, du är verkligen under isen, Brynolf.

Ett extremt långsökt resonemang om att KK kanske skulle blivit nattmördad för att Larsson som blev utröstad fanns kvar i listan (men inte BDG som faktiskt blev nattmördad)? En uppmaning att hänga dig om det inte börjar hända något? Yesir, det kommer jag.

Men först ska jag sova. :gremsmile:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tack för gott spel Larsson och BDG.


Nu är jag tillbaka från rollspelandet och det fanns ingen riktig möjlighet att följa spelet under speltid.

Riktigt illa att Larsson röstades ut. De som lade sina röster där kan ju snacka av sig lite. Är det någon som har en fresh lista på vilka som röstade där? Skall kolla slutet av R1 och luska lite.

Kämpa byn!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,388
Recca said:
Vimes, i slutet av sista rundan la du en röst på Hastfer. Hur kommer det sig?
Det var Mukwa som verkar jobba utifrån devisen att göra så "originella" grejer som möjligt. Hans bedömning av vilka som är röda resp gröna är också "något utöver det vanliga".
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Mukwa said:
Sista röstläget R1 said:
Röstläget:
LJSLarsson har 4 röster (Vimes, BDG och Basenanji, Nässe)
Basenanju har 2 röster (LJSLarsson och Recca)
Björn Den Gode har 1 röster (Empiricus)
Empiricus har 2 röster (Brynolf och Konrad Konvalj)
Hastfer har 1 röst (Mukwa)
Mukwa har 1 röst (Hastfer)
Vimes, Basse och Nässe - Det finns inte mycket att analysera när det spretar så här mycket. Det är inte ens säkert att vi har någon ulv i slutet på LJSL. Det är inte alls säkrt att de behövde lägga sig i.

Hastfer, Recca, KK är mina tre ulvar. Runner ups är Vimes, Brynolf och Nässe som alla behöver producera och visa sig dugliga. Gröna i byn är Mukwa, Empi och Basse.

Brynolf: Börja trolla nu! Vad kan vi utläsa av hängningen och vilken information får vi från att veta att BDG är grön? Det här är du bäst av oss alla på så sätt igång.
Varför är jag ulv, Mukwa?

Mongo.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,607
Okej, jag ser nu ett mönster i förra rundan och jag ser verkligen fram mot hur den här rundan ska utveckla sig.

Så några saker jag vill att vi tänker på:

1. Samla dreven nu. Om vi håller oss till ett eller två namn ger det mer info.
2. Det finns några som producerat lite information. Låt oss pressa dem.
3. Jag gillar sådana där listor som Recca gjorde nyss, där det blir ett fåtal att välja mellan.

Så för att hjälpa till:

Röst: Nässe

Du höll låg profil förra rundan. Spring into action! Vem vill du ha ut den här rundan och vad tycker du om förra rundan?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,607
En annan grej: Empiricus, du hade rätt många småfel i ditt dokument över vem som röstade på vem. Såg du de felen nu på slutet eller är du ouppmärksam?
 
Top