Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 2

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Recca gör en olycksbådande grej efter LJSL-drevet som hon mer eller mindre startade på farhågor som: "Jag har lite svårt att inte ha honom som en ulv " och hits såsom: "Min främsta anledning att vilja ha ut Larsson via hängning är för att jag känner att mitt sinne skulle få ro då. Just nu ligger han som sagt och skvalpar i mitt röda hörn och jag har svårt att inte se honom som ulv."

Hon vänder ganska tvärt, om det nu går att vända tvärt efter att ha varit på någon med de motivationerna, och väljer att rösta på den som LJSL helst vill ha ut: Basse. Varför vill recca ha ut basse? tja... det här är anledningen: "Jag tycker inte att det framgår hur du resonerar. Du har postat vilka du misstänker. Men varför misstänker du dem?" och det här: "Var är kaosdemon-basse? Han är som uppslukad av den här timide Basse. Kom det av namnbytet eller vad? Utveckla gärna."

Ärligt talat känns recca väldigt beige i det här läget.

Jag hittade även en liten godisbit att suga på:
recca said:
Alla har K.K som bybo menar jag förstås men det fattar ni. "Åh nej, Recca skrev fel, hon är ulv!! K.K oxo!" :gremlaugh:
Den här inställningen till ett snedsteg av den här kalibern är inte helt förenlig med den här inställningen till mer eller mindre samma klavertramp:

Recca said:
LJSLarsson said:
* Varit på Vimes för att han och Emp för att de formulerade sig på ett sätt så att de avslöjade att de inte hade powerroller (vilket Björn den gode redan poängetat tidigare).
OJ!

En till grej på Larsson. Han har redan missat att det var Mukwa som gjorde den outningen och inte Vimes.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Tack för gott spel Larsson och BDG.

Nu är jag tillbaka från rollspelandet och det fanns ingen riktig möjlighet att följa spelet under speltid.

Riktigt illa att Larsson röstades ut. De som lade sina röster där kan ju snacka av sig lite. Är det någon som har en fresh lista på vilka som röstade där? Skall kolla slutet av R1 och luska lite.

Kämpa byn!
Asso, när BDG bad Basse hänga på i drevet mot Larsson var jag övertygad om att det var ett sätt att försöka utröna om Basse var ulv, typ honungsfälla. Så jag var säker på att vi skulle sluta rundan med att ta ut Basse. Notera att jag röstar på Basse efter att han tar rygg på BDG för att rösta ut bybo-Larsson.

Nu undrar jag varför Mukwa har mig som röd.

Sen Brynolf måste ju vara en storslagen kandidat till hängning denna runda med tanke på hur lite han uträttat.

Mina favvos är Brynolf, Nässe och Hastfer. Särskilt nu när Hastfer visat sig inte vara siare.

Röst: Hastfer
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Asso, när BDG bad Basse hänga på i drevet mot Larsson var jag övertygad om att det var ett sätt att försöka utröna om Basse var ulv, typ honungsfälla. Så jag var säker på att vi skulle sluta rundan med att ta ut Basse. Notera att jag röstar på Basse efter att han tar rygg på BDG för att rösta ut bybo-Larsson.
Jag har läst det här flera gånger och antingen är jag trött eller så står det att du röstade på LJSL pga att BDG kan ha planterat en honungsfälla där. Som jag skrev ganska långt efter dina kommentarer om LJSL så tog det lite väl lång tid för att någon skulle kunna komma ut med "honungsfällan larsson smakar ekologiskt, synd att det var för dyrt bara". Möjligtvis nappade Basse, men en claimad powerroll är grönande så att det förslår. Du rödade dessvärre ned dig av det. Det enda jag kan se som försvar mot det dåligt underbyggda caset av LJSL är att du är en bra spelare som troligtvis skulle kunna mer även om du var ulv, men du gav inga tecken på någon honungsfälla när jag konfronterade dig med det och först nu börjar du snacka om det. Det är på tok för segt och du är ett rött namn för mig.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Mukwa said:
Asso, när BDG bad Basse hänga på i drevet mot Larsson var jag övertygad om att det var ett sätt att försöka utröna om Basse var ulv, typ honungsfälla. Så jag var säker på att vi skulle sluta rundan med att ta ut Basse. Notera att jag röstar på Basse efter att han tar rygg på BDG för att rösta ut bybo-Larsson.
Jag har läst det här flera gånger och antingen är jag trött eller så står det att du röstade på LJSL pga att BDG kan ha planterat en honungsfälla där. Som jag skrev ganska långt efter dina kommentarer om LJSL så tog det lite väl lång tid för att någon skulle kunna komma ut med "honungsfällan larsson smakar ekologiskt, synd att det var för dyrt bara". Möjligtvis nappade Basse, men en claimad powerroll är grönande så att det förslår. Du rödade dessvärre ned dig av det. Det enda jag kan se som försvar mot det dåligt underbyggda caset av LJSL är att du är en bra spelare som troligtvis skulle kunna mer även om du var ulv, men du gav inga tecken på någon honungsfälla när jag konfronterade dig med det och först nu börjar du snacka om det. Det är på tok för segt och du är ett rött namn för mig.
Men jag gillar dig för det :heart:
Pucko.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
BDG och LJSL, tack för spel!

Basenanji said:
En annan grej: Empiricus, du hade rätt många småfel i ditt dokument över vem som röstade på vem. Såg du de felen nu på slutet eller är du ouppmärksam?

Hur tänkte du med småfel? Jag såg din notering förra rundan att jag missat att du röstat på mig 21.25, och jag hade missat att skriva den rösten på din rad högst upp, men inte i den längre listan som går efter röster lagda i ordning. Det rättade jag till.

Men, jag kan såklart ha missat att skriva nån röst på båda ställena utöver det, jag skall dubbelkolla. Säg dock gärna till och peka med hela handen på om det är någon röst jag inte har räknat alls. Hursom, enligt min räkning lades det 39 röster förra rundan, jag går igenom dem igen för formens skull och postar eventuella discrepancies här i tråden så får vi det undanstökat.



I övrigt, jag röstade ju på dig Basenanji som sista röst förra rundan, och eftersom jag uppenbarligen helt var ute och cyklade om du nu är Siare som du claimar (förstår inte varför du inte skulle vara det, känns som en riskabel grej att chansa på som Ulv), och BDG som var min ursprungliga huvudmisstänkte var grön så kommer jag behöva göra en översyn över min misstänktlista också.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Jag ville mest höra dina tankar.

Jag har smulat lite här och där, men det här är väl den mest uppenbara:

Basenanji said:
Så jag ser framtiden an och hoppas att jag ska komma igång vart det lider efter första röstningen.

Men ibland, om man läser riktigt, riktigt noga går det att se hur det mullrar om mina små meningsfragment. Vad vet jag, i runda tre eller fyra (om jag får leva så länge) kanske demonen är tillbaka!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Det var Mukwa som verkar jobba utifrån devisen att göra så "originella" grejer som möjligt. Hans bedömning av vilka som är röda resp gröna är också "något utöver det vanliga".
Sedan var jag heller inte med och röstade ut en grönspelande LJSLarsson, så originella Mukwa kan vara bra att lyssna på ibland :gremsmile:

Så här, om det ens behöver förklaras:
KK hade skrivit att han skulle vara med vid slutet och eventuellt lägga en avgörande röst någonstans. BDG var lite sugen på att lägga en röst på KK, och jag kände att jag hellre hade ut KK än LJSLarsson eller basse, så jag markerade med en röst på KK. Hade jag tänkt en extra minut hade jag bytt rösten till LJSLarsson för att se till att inte basse åkte ut av misstag, men det behövdes inte. Strax innan siarclaimen tänkte jag ändra min röst på basse för att jag inte trodde att LJSL var ulv, men det kunde jag ju förstås inte göra efter siarclaimen. Jag bytte helt enkelt tillbaks direkt efter min lilla markering på KK som aldrig hann komma med i spel...
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Basenanji said:
Jag ville mest höra dina tankar.

Jag har smulat lite här och där, men det här är väl den mest uppenbara:

Basenanji said:
Så jag ser framtiden an och hoppas att jag ska komma igång vart det lider efter första röstningen.

Men ibland, om man läser riktigt, riktigt noga går det att se hur det mullrar om mina små meningsfragment. Vad vet jag, i runda tre eller fyra (om jag får leva så länge) kanske demonen är tillbaka!
Bästa. smulan. ever.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa R1 said:
Det här är ett riktigt lågvattenmärke för att komma från dig KK. Först och främst hjälper du Hastfner genom att svara, trots att Recca redan lappat till mig för att göra detsamma, och sedan antyder du att mina citat är i fel ordning. Det är de givetvis inte. De är i rätt ordning för att jag har lagt dem i rätt ordning. Rätt ordning i det här fallet är omvänd kronologisk ordning. Först säger Hafstner en grej (ulvarna kanske kommer ta ut mig för att jag har en svårspelad roll), sedan i samma inlägg säger han att han är vanilj. (Jag är ice ice baby). I inlägget efter det påstår han att ulvarna vill ha ut honom.

Jag gör en poäng av att han argumenterar mot sig själv genom att sätta hans första inlägg sist. "du säger så här säger du?" (första citatet) "men du har sagt så här innan" (andra citatet).
Okay. Jag gör så här för din skull Mukwa.

Jag tolkade Hastfer med byboglasögon på.

1. Hastfer har typ skrivit två inlägg. Inget rödande vad jag kan se.
2. Hastfer frågar Recca om hon tycker han är röd av anledningen:
* Att han spelat ulvigt, eller-->
* Liliana droppade handduken för att hon fick en tung roll. Alltså powerroll eller ulv.
3. Hastfer frågar om fler spelare har samma inställning, det vill säga att han är röd på grund av Lilianas avhopp. Eller snarare alternativ 2 som Hastfer skriver.
4. Om ulvarna resonerar lika (alternativ 2)lär spelet bli kort.
5. Hastfer skriver att om han inte hängs (på grund av Lilianas avhopp och tanken om att alla ser det som ulvigt) så kommer ulvarna nacka honom om de tror att Lilianas avhopp är baserat på just powerroll.
6. Hastfer gör som några andra och erkänner sin vanilla till. Alltså, skriver att han är bybo och inte har någon powerroll.
7. Hastfer vet inte hur han skall kunna bevisa att han är bybo.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Är du ironisk Mukwa?

Sedan ska vi inte glömma bor att rösta hörni!

:gremsmile:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
* Liliana droppade handduken för att hon fick en tung roll. Alltså powerroll eller ulv.
Det här har du varit inne på många gånger, Konrad. Tror du verkligen på det? Har det någonsin hänt att man bangar bara för att man fått en "tung" roll? Och gav Liliana ett sådant intryck förra spelet?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Tack, KK. Jag läste det egentligen precis likadant tills jag insåg att det även går att tolka det som att Hastfer argumenterade för både powerroll och vanillaroll samtidigt... men nu behöver han inte svara på det längre, eftersom du har svarat på det åt honom. Jag vet att jag har hål i min teori kring Hastfer, men det kunde han gott fått bena ut själv.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Recca. (Jag ska ta en snabbkurs i forumskrivande så jag kan lägga in citat. Men de får bli i helgen):)

Är jag röd nu för att jag inte blev nattmördad? Eller för att jag inte outat en siar-roll (fast en del hävdar att jag gjort det)? Eller för att jag har dig och mukwa som misstänkta ulvar? Helt enkelt, varför ser du mig som röd? Om det är en kombo av ersättar-roll och mitt resonemang som du tycker är obyboigt får du gärna utveckla det.

Jag har sagt att jag är vanilj, dock ska alla bybor ta det med en nypa salt enligt en del. Fine du behöver inte tro det. Men jag har aldrig sagt att jag är siare/väktare.

Jag ska läsa igenom hur folk röstade imorgon. Troligen kommer jag med lite tankar på kvällen.

Tack Larsson och BDG för medverkan, tråkig start för byn :-(
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
... och han har hållit sig undan väldigt effektivt skulle jag vilja säga. Nyss var han med bland inloggade användare, men nu syns han inte längre. Det går som sagt att tolka åt båda hållen och därför förblev min röst på honom förra partiet.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Mukwa said:
Recca gör en olycksbådande grej efter LJSL-drevet som hon mer eller mindre startade på farhågor som: "Jag har lite svårt att inte ha honom som en ulv " och hits såsom: "Min främsta anledning att vilja ha ut Larsson via hängning är för att jag känner att mitt sinne skulle få ro då. Just nu ligger han som sagt och skvalpar i mitt röda hörn och jag har svårt att inte se honom som ulv."
DU KAN INTE FÅ MIG TILL ATT HA STARTAT LJSLARSSON DREVET!! Fyfan va sur jag blir när jag läser de här skitanklagelserna. Det var flera dagar sen som jag misstänkte honom och la min röst där. Om något ska du fokusera dina misstankar på de som röstade på Larsson helt omotiverat och fick honom hängd! Har du sås i skallen eller, Mukwa?

*Djupt djävla andetag*

...Jag har redan svarat på detta i R1 och då skrev du så här:
Mukwa said:
Det är skillnad på den här motivationen (avsaknaden av):
Recca said:
Jag har lite svårt att inte ha honom som en ulv och därför så bygger jag rätt mycket på hur hans relation är till byn och ulvarna.
och på det du skriver nu:

Recca said:
Min misstanke mot honom väcktes efter dels hans röst på mig och det efterföljande korta sammanfattande referat som jag nu citerat x antal gånger. Tidigt i spelet skattar man sina scumtells högre. Igår var det ännu tidigt i spelet. Larsson röstade dåligt på mig och följde upp med en genomskinlig och ytlig genomgång om vad jag gjort. Han menade därvidlag att jag inte hade uträttat något särskilt och hänvisade till sin ytliga genomgång av vad jag hade gjort. Jag ansåg naturligtvis att jag gjort mycket mer än så och menade att Larsson måste ha skumläst diskussionen. Jag anser att skumläsningar är lite av en scumtell (inte nödvändigtvis) men jag förde ändå fram mina teorier om Larsson och fann, enligt mig själv, något att pressa honom om angående. Först efter att jag lagt min röst på Larsson började jag titta noggrannt på hans UP-lista och eftersom jag precis lagt min röst på honom så analyserade jag ju UP-listan utifrån att han skulle vara ulv.
Skriv motivationen först nästa gång.
Nu har du alltså uppgraderat det till en förstaklassens ping. Du går från att tycka att det är dålig stil att jag inte motiverar mig direkt istället - vilket jag dessutom förklarar i just det inlägget som du får citatet ovan ifrån. Så här såg alltså det ut:

Recca said:
Jag har väntat lite med att skicka mitt svar tills jag kom hem från träningen eftersom jag ville se vilka som skulle haka på och rösta på mig.
Jag skickade alltså inte motiveringen direkt eftersom jag ville se hur många som skulle haka på mot mig. Jag tyckte det var smart. Du tycker inte det?? Men om jag är bybo, tycker du att det är smart eller dumt av mig att se hur många som hoppar på ett drev jag vet bygger på felaktiga grunder?

Om du tycker att det är dumt så är du dum. Om du tycker att det gör mig ulvig så är du också dum. Faktiskt.

Mukwa said:
Sedan tycker jag fortfarande att det är på tok för lättsinnigt att hålla LJSL så högt upp, trots att det är tidigt i spelet, för en sån paranoiagrej som att han röstat på dig.
Nu har vi ju facit på att Larsson är bybo, så det är ju klart att det är dumt att misstänka honom. Du gör det väldigt lätt för dig, Mukwa. Du pekar på Larsson som är grön och sedan frågar du mig varför jag misstänkte honom tidigt i R1. Du tar inte i beaktande att jag släppte mina misstankar mot honom när han spelade upp sig.

Dessutom är de här anklagelserna saker jag svarat på redan. Det var alltså tidigt i spelet ännu och det fanns inte så mycket scumtells. Jag tyckte han pingade och i relation till de mediokra scumtells vi hade på folk så tidigt i spelet drog jag rätt höga växlar. Men sedan kom ju Larsson igen och spelade upp sig, varpå jag bytte åsikt om honom. Han resonerade smart och byboigt och imponerade på mig. Om ändå du kunde göra det nån gång, Mukwa? En gång i alla fall vore ju trevligt... Försök åtminstone.

Mukwa said:
Hon vänder ganska tvärt, om det nu går att vända tvärt efter att ha varit på någon med de motivationerna, och väljer att rösta på den som LJSL helst vill ha ut: Basse. Varför vill recca ha ut basse? tja... det här är anledningen: "Jag tycker inte att det framgår hur du resonerar. Du har postat vilka du misstänker. Men varför misstänker du dem?" och det här: "Var är kaosdemon-basse? Han är som uppslukad av den här timide Basse. Kom det av namnbytet eller vad? Utveckla gärna."
Du kör nån sorts sammanfattning av mig och tillskriver samtidigt mig åsikter som du hittar på. Jag kanske inte hade de bästa anledningarna att rösta på Basse men jag ansåg helt enkelt inte att han hade uträttat något vettigt i spelet och inte spelade som sig själv. Min största ping på honom är när BDG säger typ: "Gör som jag vill och rösta på Larsson, min lilla ögontjänare." Varpå Basse röstade på Larsson. Det var det som fick mig att tippa över och lägga min final vote på Basse. Innan dess var jag jävligt osäker på var min sista röst skulle hamna.
Mukwa said:
Ärligt talat känns recca väldigt beige i det här läget.
:gremfrown:
Du har känts beige hela spelet, Mukwa. Dessutom så har du erkänt att du är dålig typ två gånger i R1.

Mukwa said:
Jag hittade även en liten godisbit att suga på:
recca said:
Alla har K.K som bybo menar jag förstås men det fattar ni. "Åh nej, Recca skrev fel, hon är ulv!! K.K oxo!" :gremlaugh:
Allt måste inte vara dödsallvarligt hela tiden, därav mitt skämt. Om det vore rödaktigt att skoja till det så undrar jag varför du inte jagar Basse med blåslampa, siarclaim eller ej?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
* Liliana droppade handduken för att hon fick en tung roll. Alltså powerroll eller ulv.
Det här har du varit inne på många gånger, Konrad. Tror du verkligen på det? Har det någonsin hänt att man bangar bara för att man fått en "tung" roll? Och gav Liliana ett sådant intryck förra spelet?
Jag var inne på det ungefär när beskedet kom att Liliana skulle hoppa av.

Alltså, där grusades lite av mina misstankar mot Liliana. Hon läste uppenbarligen tråden för det har jag ju skymtat och sedan hoppar hon av utan att hjälpa oss att förstå varför. Jag vart i stunden lite besviken eftersom jag var av inställningen att hon skulle kunna vara en ulv som lågflög och när beskedet kom så GISSADE ju jag att det berodde på en tung roll.

Jag har ju inga bevis för det utan det var och är min spekulation. När Hastfer stoppades in i spel så ansåg jag att det var bäst att inte ha honom som röd från start. Det känns ju inte helt rätt med tanke på att jag hade andra som var och är på min rödare skala.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Min andra smula:


Basenanji said:
Tja, vad fan ska man göra?

Nu drar jag. Vi ses ca kvart i tio.

Då hoppas jag att ulvarna inte kan rösta ut mig. Men jag vet inte, just nu ser jag oroligt på framtiden, to say the least...

Recca, rösta på nån annan kanske?
I övrigt har jag varnat för att outa en powerroll, jag har också försökt få KK att fatta att om det blir en vana att claima vaniljroller, tja då syns jag och väktaren.

Och sen är jag otroligt förvånad att Recca inte flyttade sin röst på mig! Märkligt.
Orkade du läsa mina poster?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Gött att du börjar producera nu Hastfer!

Ta ställning till det här:

Du är bybo.
Du skriver i en relativt pressad situation att du är vanilj.
Du tror samtidigt att det finns risk att ulvarna tar ut dig för powerroll.

Vad sticker ut här? Jo, att ulvarna vet att du har talat sanning och därför inte har någon anledning att ta ut dig, eftersom du de facto är vanilj.

Som ulv är det mer logiskt resonerat.
 
Top