Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 2

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Godmorgon!

Jaha, idag är det söndag och röstningsdag. Läxan att lära från i torsdags är att:

Vi inte ska ha ett spritt röstfält (just nu är fältet utspritt...)
Se till att rösta INNAN 22.00
Ta del av diskussionerna under dagen

Och som karamell så här på morgonen...

Recca är GRÖN

Röst: Nässe

Jag har möjligtvis fått terriersjuka, men tror ändå att ulvarna finns bland Nässe, Hastfer, Brynolf och Empiricus.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Basse said:
Och som karamell så här på morgonen...
Du är ju sjukt bra på att suga Basse. Du har hållt på det hela länge och det vore trevligt att se dina tankar. Fanns någon plan? Har du fått ut något av den här rundan? Lixom, finns det mer hård fakta än när rundan startade så.

Jag har diverse spekulationer och så baserat på att du hade en grön spelare innan för karamellpappret och så var ju fallet.

Vad ger det oss tycker du?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
"Sjukt bra på att suga"? :gremlaugh:

Haha!

Hursom, nu har jag följt hur rösterna har fördelats och jävlar, det slutade med Fuckin' FYRA A4. Suck.

Orkar inte skriva en jättesnygg sammanställning på padda, men ungefär så här skulle jag sammanfatta rösterna:

MÅNDAG
Basenanji får flest röster och slutet blir
Basse 3 KK, LJS, BDG
KK 2 Vimes, Empiricus
Vimes 2 Basse, Recca
Emp 1

TISDAG
Intensivare röstande, Basse länge i topp följt av BDG resp. KK. Mot slutet börjar det droppa in röster på Empiricus och slutet blir
Empiricus 4 Brynolf, BDG, Mukwa, Basse
BDG 1 Emp
Vimes 1 KK
Brynolf 1 Vimes
Recca 1 LJS
LJS 1 Recca

Ej röstat: Hastfer och Nässe

ONSDAG
Låg aktivitet. Empiricus i topp under hela dagen. Slutet blir:
Empiricus 5 Brynolf, BDG, Basse, LJS, Hastfer
BDG 2 Emp, Mukwa
LJS 2 Recca, Vimes
Vimes 1 KK

TORSDAG
Intensiv dag! Det jag tycker är intressant är slutet och just nu vilar jag mot Reccas förklaring att ulvarna i valet mellan LJS och Basenanji valde att lägga sig på LJS. Hastfers röstmönster (Mukwa, wtf?) tolkar jag mer och mer som att han är grön nybörjare. Klockan 19:32 röstar han på Mukwa i ett läge när Empiricus ligger illa till. Sedan röstar Empiricus på mig och Nässe på LJS.

Jag tolkar det som att Emp och Nässe är ulvar.

Kommer mera i nästa post.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Hastfer said:
Basenanji said:
Och som karamell så här på morgonen...

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;"> Recca är GRÖN
</div>
Godmorgon!

Det här tycker jag ger Mukwa ännu mer rödhet. </div></div>

Du får gärna peka ut på vilka sätt det ger Mukwa ett rödare skimmer. Gärna i punktform och med dina ord.

Jag har diverse tankar om Empis-Mukwa så allt gällande det spåret är av vikt. Det räcker inte med att peka finger och säga att Mukwa blev rödare.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
17:36 BDG röstar på LJS

BDG 2 Emp, Nässe
Basse 2 LJS, Recca
LJS 2 Vimes, BDG
Emp 2 Brynolf, Basse
Recca 1 Hastfer
Hastfer 1 Mukwa
Vimes 1 KK

17:54 Basenanji röstar på LJS

LJS 3 Vimes, BDG, Basenanji
BDG 2 Emp, Nässe
Basse 2 LJS, Recca
Emp 1 Brynolf
Recca 1 Hastfer
Hastfer 1 Mukwa
Vimes 1 KK

17:59 KK röstar på Empiricus

LJS 3 Vimes, BDG, Basenanji
BDG 2 Emp, Nässe
Basse 2 LJS, Recca
Emp 2 Brynolf, KK
Recca 1 Hastfer
Hastfer 1 Mukwa

19:32 Hastfer röstar på Mukwa

LJS 3 Vimes, BDG, Basenanji
BDG 2 Emp, Nässe
Basse 2 LJS, Recca
Emp 2 Brynolf, KK
Hastfer 1 Mukwa
Mukwa 1 Hastfer

20:48 Empiricus röstar på Basenanji

Basenanji 3 LJS, Recca, Empiricus
LJS 3 Vimes, BDG, Basenanji
BDG 2 Emp, Nässe
Emp 2 Brynolf, KK
Hastfer 1 Mukwa
Mukwa 1 Hastfer

20:59 Nässe röstar på LJS

LJS 4 Vimes, BDG, Basse, Nässe
Basenanji 3 LJS, Recca, Empiricus
BDG 2 Emp, Nässe
Emp 2 Brynolf, KK
Hastfer 1 Mukwa
Mukwa 1 Hastfer

Sedan följer vad jag uppfattar som plojröster från Mukwa fram och tillbaka...
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Min förra post behandlade alltså de sista rösterna under TORSDAGEN och syftade till att visa ffa hur Emp, Hastfer och Nässe röstade.

Nässes röst på LJS kommer 20:59 och jag tänker mig att han la den där i någon sorts " äsch då, det är ju en hel timme kvar, mycket kan hända!"-känsla.

Hursomhelst, det här var hans motivation:

Nässe said:
Tycker det är klokt att dra ihop röstfältet och tänker lägga min röst på

Röst: LJSLarsson

Jag är mer intresserad av att höra mer av Basenanji som bybo än Larsson, och har egentligen ingen spelare som riktigt röd än.
Det är lite skumt det där sista, vad menas liksom? Försöker Nässe säga att han vet att vi båda är bybor och att av oss två vill han då hellre höra mer från mig?

Äh, nu tar jag lite varulvsspelsaus och låter er andra sköta skrivandet! Jag ska kolla in några feta building orders i Sc2!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Basenanji said:
Min förra post behandlade alltså de sista rösterna under TORSDAGEN och syftade till att visa ffa hur Emp, Hastfer och Nässe röstade.

Nässes röst på LJS kommer 20:59 och jag tänker mig att han la den där i någon sorts " äsch då, det är ju en hel timme kvar, mycket kan hända!"-känsla.

Hursomhelst, det här var hans motivation:

Nässe said:
Tycker det är klokt att dra ihop röstfältet och tänker lägga min röst på

Röst: LJSLarsson

Jag är mer intresserad av att höra mer av Basenanji som bybo än Larsson, och har egentligen ingen spelare som riktigt röd än.
Det är lite skumt det där sista, vad menas liksom? Försöker Nässe säga att han vet att vi båda är bybor och att av oss två vill han då hellre höra mer från mig?

Äh, nu tar jag lite varulvsspelsaus och låter er andra sköta skrivandet! Jag ska kolla in några feta building orders i Sc2!
Du glömmer Mukwa i det hela.

Hans lajande på slutet är ju ett tecken på att han inte vill vara inne och peta med sin röst på två bybor. Jag har ett case mot Mukwa på G, ett oavslutat från R1 där det försvann i bruset.

Men. Jag håller ju med om att Nässe är en fet kandidat till hängning. Dock så ser jag just nu Empis till galgen för det tror jag ger mer.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Konrad Konvalj said:
Hastfer said:
Basenanji said:
Och som karamell så här på morgonen...

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;"> Recca är GRÖN
</div>
Godmorgon!

Det här tycker jag ger Mukwa ännu mer rödhet.
Du får gärna peka ut på vilka sätt det ger Mukwa ett rödare skimmer. Gärna i punktform och med dina ord.

Jag har diverse tankar om Empis-Mukwa så allt gällande det spåret är av vikt. Det räcker inte med att peka finger och säga att Mukwa blev rödare. </div></div>

Som jag skrev när jag gjorde listan kan jag ha fått några saker fel, men då får Mukwa påpeka detta.
Från min plats när jag blev inkastad hade jag skummat igenom allting och sett Emp som rödast, inga starka grunder men någon uppfattning måste jag ha. Sedan går Recca på att jag ger ifrån mig scumtells. Jag tror hon spelar på att spela ut för byn att min ersättar-roll är röd. Uppenbarligen fel av mig.

Nu till Mukwa och varför jag får rödvibbar från han.

Outa han vanilla och gick i förvar för emps vanillaout? detta är jag osäker på om det stämmer, men gör det de är det ett argument. Han sa väl även att min vanilla out inte betydde ett skit och att jag skrev som en ulv?

Han tonar ner Emps efterhandskonstruktion. har jag för mig.

Han påpekar att recca ser min scumtell med elaka glasögon.

Han går sedan på mig.

Röstar på mig och låter rösten vara kvar (ja ett snabbkast på KK men ändå) fast han är inne i slutfasen.

Larsson röstas ut och han har inte varit där och kladdat.

Men han har en jävla massa citat mot Recca och försöker ulva ner henne (jag köpte det till viss del)

Hans röst ligger kvar på mig. Jag är ju under rödaradarn och blir jag utröstad kommer inte han med någon sistaminuten röst och avgör.

Jag tror han är en superulv.

...Är Emp grön svalnar mina misstankar lite men då är jag nog ute och cyklar helt och hållet

Emp, Nässe, Mukwa tycker jag känns som en vettig ulvtrio. Speciellt om jag lir utröstad, då har Mukwa varit på mig långt innan det drog igång, Nässe har mig som grön (faktiskt) och om jag minns rätt var jag inte topulv på emps lista.. eller ja, han kanske röstade på mig, minns inte riktigt.

Skitsamma, det är detta jag har på Mukwa.

basse: rösten på Mukwa i R1 får väl ses som nybörjarmisstag, jag hade ingen känsla för att någon annan var rödare och jag ville inte råka hänga någon grön av misstag. Och det var väl dåligt av mig, eller?

Ska man som by gå i enad front eller inte? jag fattar inte.
Igår sågade recca min frågor till byn med fotknölarna. Jag trodde vi skulle sätta press på våra misstänkta nu innan röstning men känslan är att det var fel av mig.
Man ska va ärlig och inte följa strömmen.
Recca är ju bevisat grön och då verkar inte jag gjort ett enda rätt under hela spelet om man ska gå på responsen jag fått från henne.

Nåväl.
Nu ska jag sysselsätta mig med annat under dagen. Kommer läsa via mobil och ev komma med något kort inlägg.

Men, som jag sa tidigare, jag håller Emp och Nässe som lika troliga ulvar. Men för att stärka Mukwas rödhet vill jag gärna ha svar på Emp's kulör.
Men jag har inga problem att skicka Nässe inför galgen.
Ska vi gå i enad front eller inte i slutskedet?
Röstar Basse och Recca på Nässe i slutet så måste jag ju tolka det som att det är han byn vill ha ut? Är jag ulv då om jag väljer att hoppa på det tåget?

Rösten på Emp får ligga kvar tillsvidare.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Från röven då. Får lov att bygga klart caset ikväll efter kalas och sånt där.

Mukwas R1 är bedrövlig.
* Slarvfel
* Klagar på motivationen

Facepalm outningen av vanilla är ingenting, eller snarare mer rödande. [Att kolla upp: När hände detta i jämförelse med Empis vanilla outning].

Hittade det här efter en snabb koll i R1
K.K said:
Har kollat runt lite om Mukwa verkligen luktar så mycket torsk. Äh, det är inte så värst farligt. Det som sticker ut mest är ju att Mukwa egentligen inte tillfört så mycket gott. Han misstänker Empis för "fällan" och misstänker BDG för hans hårda ton i starten. Det vore trevligt att veta vad Mukwa tycker om BDG om det visar sig att Empis är ulv respektive bybo efter en hängning. Just nu står Mukwa med benen i en massa båtar och har inte riktigt fetat sin ställning till saker och ting. Nog för att det finns en UP-lista men den består ju i stort av fler gröna än röda spelare.

Nässe och Empis är Mukwas främsta ulvar. Nässe är ett rätt lätt val att göra baserat på hans inställning till spelet. Jag sitter själv i den båten så det är väl dumt att tycka att det är en konstig 4:a poängare. Men två potentiella ulvar är lite klent. Resten ligger ju på 2:or och 1:or så det är ett rätt vagt ställningstagande.

Sen har vi det här vanilla-dallret som jag tycker en hel del spelare snackar om. Jag upplever det väldigt udda och konstigt att folk i tråden verkligen läser av att så snart någon yppar vanilla så är det en sanning. Lixom, det är det ju inte. En ulv kan skriva eller hinta om att han är vanilla, en powerroll samma sak. Det säger ju ingenting om man trasslar in sig själv i ett vanilla läger. Det är ju bara bra sunt som bybo och ligga i ett vanilla läger med tanke på att det blir svårare för ulvarna att pricka rätt. Skillnaden förra liret var att det fanns en väv att kika på. Där kunde man få rätt mycket hjälp som ulv att pricka in powerrollerna, men nu finns inget sådant. Det är en fördel för byn.
Sammanfattat. Mukwas ulvar i det läget var Nässe och Empis, och Mukwa var väldigt mellanmjölkig. Hade dojan i många båtar samtidigt.

* BDG/Emps (tyckte båda var ulvig och försvarade Empis ändå)
* I ett senare skede står Mukwa med dojan i två båtar igen. (Recca/Hastfer) Ställer sig på Hastfers sida och attackerar Hastfer på samma gång.

Sen har vi ju Larsson beefen med Recca. Det är ju perfekt att som ulv få Recca fälld i och med att han vet att Larsson är grön-gubbe. Därav utlämnas rösten på Larsson i slutskedet. Vart röstade Mukwa i slutet av R1. K.K och Hastfer va? Inte bra spelat när Empis fanns som alternativ.

Mukwa är en superulv. Det finns bevis. Däremot är det inte det minsta superulvigt att claima en vanilla roll utan det är ju helt självklart att det skall göras.

Jag kommer gräva mer ikväll, men här finns det ju lite att ta på.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
För all del, jag har avfärdat Mukwa främst pga hans otroligt sega gnabb med Recca. När jag fick beskedet att Recca är grön kändes det bara för mycket att Mukwa skulle dra på så där om han var ulv.

Sedan känns ju Mukwa lite hippie i mina ögon (vilket jag tycker är en bra sak!) och att han håller på och plojar på slutet runda 1 och annat tillskriver jag honom hans surrealistiska jag.

Men jag kan ha fel. En annan hemsk tanke är att jag är en naiv eller falsk siare. :gremcry: :gremcry: :gremcry:

Så vafan, jag gillar att vi börjar snacka om fler än bara Nässe och Emp.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Basenanji said:
Godmorgon!

Jaha, idag är det söndag och röstningsdag. Läxan att lära från i torsdags är att:

Vi inte ska ha ett spritt röstfält (just nu är fältet utspritt...)
Se till att rösta INNAN 22.00
Ta del av diskussionerna under dagen

Och som karamell så här på morgonen...

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;"> Recca är GRÖN
</div>

Röst: Nässe

Jag har möjligtvis fått terriersjuka, men tror ändå att ulvarna finns bland Nässe, Hastfer, Brynolf och Empiricus. </div></div>
Men meh.

Why me? :gremfrown:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Ulvarna vet att jag är vanilj, jag skiter i om byn tror mig på den punkten eller inte för tillfället. Det som är så surt är att jag alltid brukar tänka på sånt där i högre utsträckning än de flesta andra i vanliga fall, men nu gick det inte upp för mig förrän BDG anklagade empi för dåligt spel i sitt sista inlägg. Så... ulvarna vet att jag och empi är vanilj. Ni andra ska inte göra bort er för det.
Ingen vet om du är vanilj eller inte Mukwa. Hur kan du skriva att ulvarna vet det?

Du som brukar tänka på sånt här i vanliga fall som bybo måste ju ha full koll på läget hur man gör som ulv.

Som ulv vill man vara vanilla eftersom det är samma sak som att vara bybo utan en powerroll.

Hur har Hastfer gjort bort sig här? Han har gjort samma sak som dig och Empis.

Att Hastfer inte kan värja sig och förklara sig lika bra är ju ett goläge för ulvarna. Du har ju till och med valt att tolka honom med snällglasögonen för att "skydda" honom från Recca och sedan när jag lägger fram hur jag ser på saken så snäser du av mig och skriver att det var precis så du tolkade Hastfer. Lik förbannat röstar du på honom?

Hastfer är ju en guldkalv för ulvarna. Så länge inte han röstas ut kommer det alltid att finnas misstankar mot honom. Att nattmörda honom är således inte ett alternativ för ulvarna och det borde vara precis lika för dig och Empis om vi kollar på din inställning till att ulvar inte skriver:

Ulv: Jag är vanilla
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Jag följer med BDG på tåget mot Empi för att det är det överlägset bästa caset som kommit i den här rundan, och därför är jag inte heller lika misstänksam mot BDG. Det har jag ju skrivit, men jag har riktat mitt inlägg till typ fyra pers plus byn samtidigt och då blev det rörigt. Basse ville veta vad jag såg hos BDG, så jag slängde ihop det där. Ska försöka vara strukturerad, vet inte vad det är med mig riktigt. Är lite för obrydd för spelets bästa känner jag.
Okay. Hittar lite mer eftersom här.

Kan inte förstå varför Mukwa lajjar runt i slutet av R1 och röstar på K.K-Hastfer.

Det fanns goda möjligheter att hänga Empis redan i R1, men det sköts ju i sank av brist på aktivitet från min egen sida så det var sopigt av mig.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Hastfer said:
Jag tror han är en superulv.

...Är Emp grön svalnar mina misstankar lite men då är jag nog ute och cyklar helt och hållet

Emp, Nässe, Mukwa tycker jag känns som en vettig ulvtrio. Speciellt om jag lir utröstad, då har Mukwa varit på mig långt innan det drog igång, Nässe har mig som grön (faktiskt) och om jag minns rätt var jag inte topulv på emps lista.. eller ja, han kanske röstade på mig, minns inte riktigt.

Skitsamma, det är detta jag har på Mukwa.

basse: rösten på Mukwa i R1 får väl ses som nybörjarmisstag, jag hade ingen känsla för att någon annan var rödare och jag ville inte råka hänga någon grön av misstag. Och det var väl dåligt av mig, eller?

Ska man som by gå i enad front eller inte? jag fattar inte.
Igår sågade recca min frågor till byn med fotknölarna. Jag trodde vi skulle sätta press på våra misstänkta nu innan röstning men känslan är att det var fel av mig.
Man ska va ärlig och inte följa strömmen.
Recca är ju bevisat grön och då verkar inte jag gjort ett enda rätt under hela spelet om man ska gå på responsen jag fått från henne.
Det är bra att du börjat jobba nu. :gremsmile:

Jag har ju jättemånga varulvspel på nacken och för mig handlar varulvsspel mycket om att väga vad folk kan ha tänkt bakom sina ord och handlingar gentemot alternativen. Säg att Mukwa gör massor av misstag i R1. Han är en duktig spelare men han har haft en tendens att göra en del misstag också (enligt mig) i tidigare spel. Att låta sig själv göra misstag är om man är duktig som Mukwa ganska grönande. Att låta sig själv fångas upp i en häxjakt på en bybo kan t.ex. vara grönande eftersom det är svårt att se det beteendet komma från en ulv. Å andra sidan är Mukwa duktig. Kan han ha spelat på ett "dåligt" sätt för att avskriva sig från misstankar om ulvighet? Kaaanske, jag finner det svårköpt.

Kan han som ulv ha försökt emulera ett bybospel - absolut! Kan "misstagen" och ett "dåligt spel" ha kommit från emulerandet av bybospelet? Absolut!

Mitt uppdrag som bybo blir att försöka vrida och vända på saker och ting. Dock har jag ingenting riktigt rödande på Mukwa. Om han är ulv tror jag att han kör SITT spel, inte övriga ulvars spel. Han är en loner som kör ett eget race till skillnad från mina toppkandidater Emp/Nässe som ju gosar med varandra hela dagen.

Men Mukwa har kört ett eget spel förr, som ulv. Eller ja, han har åtminstone utnyttjat sina medulvar och offrat dem framför sin kärra så att han ska komma ut i grön dager.

Men ett sånt spel ser vi ju inte riktigt heller från Mukwa. Han offrar inte ulvar, han har gått på en bybo stenhårt.

För mig ser det mer grönt ut än rött. Men visst, Superulv-Mukwa är inte ett omöjligt scenario. Dock så tror jag mer på Vimes som bubblar-ulven i så fall.

Men ännu hellre så återfinner vi ulvarna bland Brynolf/emp/nässe och sorry, hastfer. :/
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Nu tog jag upp ett exempel där Mukwa var ulv. Men Mukwas spel i detta varulvspel påminner mycket mycket mer om i Resistance. Där var det han och jag som hade en tripp-Vimes shootout genom hela spelet. Vi var båda bybor. Vi förlorade.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Recca said:
Hastfer said:
Jag tror han är en superulv.

...Är Emp grön svalnar mina misstankar lite men då är jag nog ute och cyklar helt och hållet

Emp, Nässe, Mukwa tycker jag känns som en vettig ulvtrio. Speciellt om jag lir utröstad, då har Mukwa varit på mig långt innan det drog igång, Nässe har mig som grön (faktiskt) och om jag minns rätt var jag inte topulv på emps lista.. eller ja, han kanske röstade på mig, minns inte riktigt.

Skitsamma, det är detta jag har på Mukwa.

basse: rösten på Mukwa i R1 får väl ses som nybörjarmisstag, jag hade ingen känsla för att någon annan var rödare och jag ville inte råka hänga någon grön av misstag. Och det var väl dåligt av mig, eller?

Ska man som by gå i enad front eller inte? jag fattar inte.
Igår sågade recca min frågor till byn med fotknölarna. Jag trodde vi skulle sätta press på våra misstänkta nu innan röstning men känslan är att det var fel av mig.
Man ska va ärlig och inte följa strömmen.
Recca är ju bevisat grön och då verkar inte jag gjort ett enda rätt under hela spelet om man ska gå på responsen jag fått från henne.
Det är bra att du börjat jobba nu. :gremsmile:

Jag har ju jättemånga varulvspel på nacken och för mig handlar varulvsspel mycket om att väga vad folk kan ha tänkt bakom sina ord och handlingar gentemot alternativen. Säg att Mukwa gör massor av misstag i R1. Han är en duktig spelare men han har haft en tendens att göra en del misstag också (enligt mig) i tidigare spel. Att låta sig själv göra misstag är om man är duktig som Mukwa ganska grönande. Att låta sig själv fångas upp i en häxjakt på en bybo kan t.ex. vara grönande eftersom det är svårt att se det beteendet komma från en ulv. Å andra sidan är Mukwa duktig. Kan han ha spelat på ett "dåligt" sätt för att avskriva sig från misstankar om ulvighet? Kaaanske, jag finner det svårköpt.

Kan han som ulv ha försökt emulera ett bybospel - absolut! Kan "misstagen" och ett "dåligt spel" ha kommit från emulerandet av bybospelet? Absolut!
Asso. Jag menar att jag inte tror att Mukwa är så superulv att han planerat att agera på ett visst sätt. Om Mukwa är superulv så har han bara emulerat sitt bybospel från tidigare spel och lyckats jävulskt bra.

Men jag tror inte på det...
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Asso. Jag menar att jag inte tror att Mukwa är så superulv att han planerat att agera på ett visst sätt. Om Mukwa är superulv så har han bara emulerat sitt bybospel från tidigare spel och lyckats jävulskt bra.

Men jag tror inte på det...
Jag tycker inte att Mukwa spelat ett superulv spel om han är ulv.

Hur som så är det ju dumt att grusa och brusa sönder tråden med Mukwa i den här rundan. Givet skall pöjken in och skriva av sig i tråden, men jag väljer väl att backa undan den här rundan eftersom jag hellre ser Empis nackas.

Empis är en liten nyckel i det hela för egen del..
 
Top