Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 2

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Nässe said:
Jag kan tänka mig ett drev mot Empiricus, absolut.

Röst: Empiricus
På vilka grunder?

Nässe said:
Empiricus. Tvingas mer eller mindre göra ett dokument som sedan innehåller fel. Hmm. Ser inget direkt grönande eller rödande i övrigt.
Är det så du tänker eller är det baserat på att du kommer att ryka annars?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Basenanji said:
Iom att du hugger på det och typ skriver mer nu än tidigare i spelet totalt sett och jag har dig som en rimlig ulv så känns det som att det kanske faktiskt är så att det ligger en faktisk sanning i att vi fem är bybor. Om du är ulv så beläggs ju detta, enligt mig. Följer du med i tanken här?
Nej kanske inte Nässe, men jag gör det!

Jävlar vad du spelar bra Recca! Jag vet ju att du är skarp och så, men du är också så...vaken!
:gremlaugh:

(säkert att du festade igår? :gremwink: )
Ja fast jag blev inte bakis. :gremsmile:
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Nässe said:
Jag kan tänka mig ett drev mot Empiricus, absolut.

Röst: Empiricus
På vilka grunder?

Nässe said:
Empiricus. Tvingas mer eller mindre göra ett dokument som sedan innehåller fel. Hmm. Ser inget direkt grönande eller rödande i övrigt.
Är det så du tänker eller är det baserat på att du kommer att ryka annars?
Att jag kommer ryka annars, och jag håller inte Emp som grön.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Recca said:
Basenanji said:
Iom att du hugger på det och typ skriver mer nu än tidigare i spelet totalt sett och jag har dig som en rimlig ulv så känns det som att det kanske faktiskt är så att det ligger en faktisk sanning i att vi fem är bybor. Om du är ulv så beläggs ju detta, enligt mig. Följer du med i tanken här?
Nej kanske inte Nässe, men jag gör det!

Jävlar vad du spelar bra Recca! Jag vet ju att du är skarp och så, men du är också så...vaken!
:gremlaugh:

(säkert att du festade igår? :gremwink: )
Ja fast jag blev inte bakis. :gremsmile:
Kom igen.... Jag går in som ulv och grönar fem spelare, avgör spelet och återbringar fred till riket, ok.

Titta på vad jag skrivit. jag har varken sagt att det finns eller inte finns ulvar bland er fem. Jag har sagt att era utspel om hur de andra spelar i förhållande till tidigare spel är ointressant info.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Nässe said:
Recca said:
Basenanji said:
Iom att du hugger på det och typ skriver mer nu än tidigare i spelet totalt sett och jag har dig som en rimlig ulv så känns det som att det kanske faktiskt är så att det ligger en faktisk sanning i att vi fem är bybor. Om du är ulv så beläggs ju detta, enligt mig. Följer du med i tanken här?
Nej kanske inte Nässe, men jag gör det!

Jävlar vad du spelar bra Recca! Jag vet ju att du är skarp och så, men du är också så...vaken!
:gremlaugh:

(säkert att du festade igår? :gremwink: )
Ja fast jag blev inte bakis. :gremsmile:
Kom igen.... Jag går in som ulv och grönar fem spelare, avgör spelet och återbringar fred till riket, ok.

Titta på vad jag skrivit. jag har varken sagt att det finns eller inte finns ulvar bland er fem. Jag har sagt att era utspel om hur de andra spelar i förhållande till tidigare spel är ointressant info.
Absolut. Så kan det vara. Men det är inte min plats att vara din advokat. Du får jättegärna citera dig själv och förklara hur du tänkt. Om du ser byboig ut så är jag inte omöjlig.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Problemet med Brynolf är att han är en skicklig lågflygar-ulv. Och som sådan är han inte bara en lågflygare, han är bra på att hitta the sweet spot där han varken misstänks för konstiga ställningstaganden eller för dålig aktivitet. Min poäng här är att det räcker inte riktigt med att han kört några moves nu, faller han tillbaka till slöhet och mellanmjölk kommer jag bli fundersam.
My thoughts exactly. Men om du inte tror på Brynolfs Empi/Nässe-drev, utan har Brynolf som ulv, vill du ta bort någon av Empi/Nässe från trion då eller tänker du att Brynolf helt enkelt offrar Empi och Nässe som ulvar för att gröna sig själv?

Mukwa får också jättegärna resonera kring våra två huvudmisstänkte i nuläget, samt prata om Brynolf.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Röst: Empis

Motiveras med följande:
* Lägger upp en konstig teori eftersom det är hans grej att göra det som bybo. Vi har bara Empis byboiga spel från förra liret på och det var ju strålande så att helt gå ifrån det spelandet är ju inte direkt det som ligger närmast en ulvs hjärta.
* I teorin dyker det upp en vanilla outning. Om det är medvetet eller ej hör inte hit tycker då jag. Att komma ut som vanilla när man är ulv är ju inte mer än rätt lixom så det kan vara precis hur överlagt som helst.
* BDG nailar teorin och nu är det dags att ta sig ur den för Empis och då kommer "fällan". Jag har aldrig köpt fällkonceptet, men har i tidigare skede tyckt att "fällan" endast var en liten del i Empis mer röda lyster. Hans spel har inte varit så där spontant och bra utan mer trevande och ulvigt. Hur som så förstärker "fällan" det hela.
* Förklaringen sedan med ledsna ögon och sånt där köper jag absolut inte. Att BDG faller för nån form av bleed teori har jag påpekat att jag inte alls köper vid ett tidigare skede.
* Den första rösten på mig i R1. Den var skakig och jag fick dåliga vibbar redan där (nu drar ju jag allt ur röven här så det kan finnas viss fabrikation i skakigheten där i starten)
* Sen har Brynolf lastat fram bra grejer mot Empis

Okay. Det var det.

Röstar vi ut Empis så kommer jag ta upp spåret på Vimes om det visar sig att Empis är röd. Det är rätt viktigt för mig av personliga själv :gremsmile: Jag såg Vimes spelande i R1 som mycket snack och liten verkstad. Att han var väldigt delaktig till hängningen av Larsson när det inbjöds till hängningar av en av hans starkaste kandidater Empis är något som jag måste få svart på vitt lixom. Är Empis röd så kan jag mycket väl tänka mig att min hunsch om att Vimes-Empis hängde ihop så där hårt som jag vill påstå i R1.

Nässe är då en alternativ kompis till de tre, men jag ser nog hellre en trio med Nässe-Empis-Brynolf än Nässe-Empis-Vimes.

Jag har inte riktigt kommit fram till varför men det handlar nog om Nässes avgörande röst på Larsson där. För många ulvar i ett drev? Måste kluras på det.

Att hänga Nässe är så klart mitt andra alternativ. Är han röd så är jag rätt beredd på att släppa Vimes och dra över Empis/Brynolf.

Men..Jag är så väldigt sugen på att få svart på vitt att Empis är ulv för det kommer att skapa total noja. Är Empis ulv så kommer jag så klart gå lös på Vimes och Brynolf, men då kanske alternativet är att dra av Nässe i nästa runda för att stilla min noja hunger.

Svårt att sia om i nuläget. Empis eller Nässe till galgen säger jag. Gärna med hjälp av två starka drev redan ikväll och det utan tvivelaktigheter. Det kommer ge oss ännu mer att se vilka som positionerar sig var är jag rätt säker på.

Slut? Närå. Höll på att glömma. Mukwa, den gamle räven. Jag har för mig att jag läst någonstans att Recca säger att han är grön. Baserat på att super-ulvar inte finns eller nått. Mukwa är en super-ulv!

Och.. Mukwa har en liten inblandning där med vanilla-beefen i R1. Jag har helt förglömt Mukwa, men jag kan ju inte misstänka alla så jag får ta och lita på Recca här. Eller så får jag sätta mig och gräva.

Sammanfattningsvis:

Ulvar: Empis-Nässe-Vimes
Ulvar: Empis-Nässe-Brynolf
Ulvar: Empis-Mukwa-??
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
För att vara pedagogisk:

1. Jag framkastar hypotesen att fem bybor misstänker varandra i onödan och dessutom gör det återkommande för att vi är så varulvsspels-noobiga.

2. Nässe, out of the blue, tycker att detta är kneppt eftersom man inte kan veta om nån av oss är ulv.

3. Men grejen är att så borde knappast en bybo reagera: jämför tex Vimes reaktion med Nässes.

4. En bybo borde snarare tänka: aj jävlar, vi kanske har stirrat oss blinda på väderkvarnar? Kan det vara så?

5. Medan en ulv tänker att här har byborna begått en blunder som börjar gröna varandra vajjert här kan jag gå in och röra runt i grytan..
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Slut? Närå. Höll på att glömma. Mukwa, den gamle räven. Jag har för mig att jag läst någonstans att Recca säger att han är grön. Baserat på att super-ulvar inte finns eller nått. Mukwa är en super-ulv!

Och.. Mukwa har en liten inblandning där med vanilla-beefen i R1. Jag har helt förglömt Mukwa, men jag kan ju inte misstänka alla så jag får ta och lita på Recca här. Eller så får jag sätta mig och gräva.

Sammanfattningsvis:

Ulvar: Empis-Nässe-Vimes
Ulvar: Empis-Nässe-Brynolf
Ulvar: Empis-Mukwa-??
Usch! *Ryser*

Nu känner jag värsta växande oron att Mukwa är ulv bara för du säger sådär.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Mina scheman ser ut så här:

Nässe-Hastfer-Emp
Nässe-Hastfer-Brynolf
Nässe-Emp-Brynolf
Hastfer-Emp-Brynolf

---

Men jag undrar också var Mukwa håller hus?
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Basenanji said:
Mina scheman ser ut så här:

Nässe-Hastfer-Emp
Nässe-Hastfer-Brynolf
Nässe-Emp-Brynolf
Hastfer-Emp-Brynolf

---

Men jag undrar också var Mukwa håller hus?
Vet att jag inte briljerar med mitt lir men hur passar jag in i de olika pusslen?
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Recca said:
Absolut. Så kan det vara. Men det är inte min plats att vara din advokat. Du får jättegärna citera dig själv och förklara hur du tänkt. Om du ser byboig ut så är jag inte omöjlig.
Ni ser ulvar hos varandra när ni alla är bybor. Där verkar ni vara överens. Steget att vända på det till att tänka att ni inte ser en ulv bland er är då inte långt. Det säger något om vilka argument som är intressanta mellan er fem.

Jag förstod Bs poäng och syfte, och valde att göra något mer av vad han faktisk säger. Snålt? Är det intressant om det var snålt eller ej? Det var en utkastad spontan tanke, vilket vi alla verkar vara överens om att vi bör göra för att vinna.

Mitt snåla tänkande kring Bs text leder mig till detta:

Ponera att Recca säger att hon tycker Vimes spelar byboigt så blir min slutsat = ingening. Eftersom ni troligtvis inte kan läsa varandra (om man håller Bs tänkande som sant)
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Basenanji said:
Mina scheman ser ut så här:

Nässe-Hastfer-Emp
Nässe-Hastfer-Brynolf
Nässe-Emp-Brynolf
Hastfer-Emp-Brynolf
Det där kan jag nog skriva under på. Fast sen har jag även en liten olustig oro som pekar på Vimes mest och litegrann Mukwa.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Nässe said:
Ponera att Recca säger att hon tycker Vimes spelar byboigt så blir min slutsat = ingening. Eftersom ni troligtvis inte kan läsa varandra (om man håller Bs tänkande som sant)
Fast vi är grymt bra på att läsa varandra, tycker då jag, men det kanske jag får äta upp i slutet av det här spelet.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Nässe said:
Att jag kommer ryka annars, och jag håller inte Emp som grön.
Vad förutom Empis tvång att göra snygga listor anser du är rödande i hans spel då? Kan du lägga upp dina tankar?

Du har ju lagt upp dina tankar gällande de flesta spelare om jag inte är ute och cyklar, men de tankar du har om Empis är väl typ: "Meh, han måste göra snygga dokument, men det är varken rött eller grönt"

Du har ju ett "case" mot K.K som du tycks gilla och där sparade du inte på krutet direkt. Det vore bra om du kunde visa lite fighting spirit och pricka i Empis felaktigheter.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Basenanji said:
Mina scheman ser ut så här:

Nässe-Hastfer-Emp
Nässe-Hastfer-Brynolf
Nässe-Emp-Brynolf
Hastfer-Emp-Brynolf
Det där kan jag nog skriva under på. Fast sen har jag även en liten olustig oro som pekar på Vimes mest och litegrann Mukwa.
Kan du slänga fram dina tankar om Vimes. Vad skapar oron?

Du får inte dra Basses -->STARSTRUCK och du får inte skriva baföatt Vimes är en bra ulv.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Mukwa får också jättegärna resonera kring våra två huvudmisstänkte i nuläget, samt prata om Brynolf.
Helgrunda. Jag har haft jobbigt nog att läsa det som skrivits och jag kan ärligt erkänna att jag inte riktigt hänger med på varför vi ska ställa Empi mot Nässe för att få ut mest. Om så är fallet ligger min röst fortfarande på Nässe. Imorgon ska jag sätta mig in i det som skrivits i tråden.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Mukwa får också jättegärna resonera kring våra två huvudmisstänkte i nuläget, samt prata om Brynolf.
Helgrunda. Jag har haft jobbigt nog att läsa det som skrivits och jag kan ärligt erkänna att jag inte riktigt hänger med på varför vi ska ställa Empi mot Nässe för att få ut mest. Om så är fallet ligger min röst fortfarande på Nässe. Imorgon ska jag sätta mig in i det som skrivits i tråden.
Intressant! Då väcks min lusta att hänga Empis ännu mer för visst har ni en liten fling?

Tycker du att det är ett dåligt team vi ställer upp och har någon annan du hellre ser vid galgen så fram med det nu istället för i morgon Mukwa. Jag har troligen inte mycket för mig ikväll och det vore bra med lite nytt att tänka på.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Fråga till de som vill snacka av sig lite:

1. Var ulvarna hur bra som helst i R1 eller var vi i byn anus?

Om du svarar att ulvarna var bra lägg gärna in en kommentar på varför du tycker det.

Om du svarar att byn var dålig lägg gärna in en kommentar på det.

2. Varför nackades BDG?

Här finns inga alternativa svar utan det är en mer för att få höra vad just du tror.

3. Varför har inte Nässe koll på att det finns powerroller med i spelet?

Är det ett tecken på att han är vanilla eller är det ett tecken på att han är en ulv som inte har hängt med i tråden för fem öre?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Basenanji said:
Mina scheman ser ut så här:

Nässe-Hastfer-Emp
Nässe-Hastfer-Brynolf
Nässe-Emp-Brynolf
Hastfer-Emp-Brynolf
Det där kan jag nog skriva under på. Fast sen har jag även en liten olustig oro som pekar på Vimes mest och litegrann Mukwa.
Kan du slänga fram dina tankar om Vimes. Vad skapar oron?

Du får inte dra Basses -->STARSTRUCK och du får inte skriva baföatt Vimes är en bra ulv.
Han har inte spelat sitt patenterade "peka med hela handen" spel. Så basically har jag inte sett nåt från Vimes som gör att han går från halvgrön till mer än så grön.
 
Top