Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 2

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Recca said:
Empiricus said:
Recca said:
Walk me through the thoughtprocess behind this, please. Hur tänkte Nässe när han ville röda ner dig genom att rösta på Larsson?
Alltså, min tankeprocess är inte "diabolisk plan av mästergrisen Nässe", den är "så jag är alltså i den här sitsen på grund av Nässes röst om Nässe är röd".
Alltså, basically så säger du: Ni misstänker mig för att vara ulv av den här anledningen.
Ungefär så, ja. jag skriver ju varken mer eller mindre än det.

Recca said:
Men om man tänker helt tvärtom, mot all logik och sannolikhet, så ska man se mig som en bybo istället.

Det är ju absurt.
Ja, och jag har inte skrivit något om det heller, utan det jag skriver är exakt som det verkar: Ett konstaterande av mig om min situation.
Jag kan inte läsa det jag skriver på något enkelt sätt för att försöka säga att Nässe har planerat det sedan runda 1, utan det jag skriver är ju just som jag uppfattar att mitt läge är just nu.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Empiricus said:
Med den här rösten så är allas röster fint uppräknade mellan oss två nu, så hur röster och röstbyten ser ut härifrån kommer ju bara vara nyttigt tror jag. :gremsmile:
Förresten, nu är det ju som sagt två rätt jämna drev, mig och Nässe.

På Nässe röstar nedanstående på följande tidpunkter:
Vimes 2013-04-04 22:53
Recca 2013-04-05 10:40 och 2013-04-06 13:44 (den senare rösten är en röst på Nässe när hon redan har en liggande röst på Nässe)
Mukwa 2013-04-05 12:15
Basenanji 2013-04-06 18:30 och 2013-04-07 09:27 (den senare rösten är en röst på Nässe när han redan har en liggande röst på Nässe)
Empiricus 2013-04-07 16:26

På Empiricus röstar nedanstående på följande tidpunkter:
Brynolf 2013-04-06 13:30
Nässe 2013-04-06 18:27
Konrad Konvalj 2013-04-06 19:05 och 2013-04-07 13:04 (den senare rösten är en röst på mig när han redan har en liggande röst på mig)
Hastfer 2013-04-06 22:32

Vad kan man se av det här, och vilka röster som ligger på vilken sida?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Dyker in en snabbis här va.

Är det 5-4 till Empis fördel eller?

Såhär va.

Jag kan äta upp hatten om Empis är bybo. Det är nästan lite konstigt att inte någon (jag har inte läst så noga, men..) går in och knäcker K.K här.

Lixom, det finns ingen som går in och säger att om Empis nu är grön nästa runda då måste ju K.K vara ulv! Jag är ju inte ulv och det vet ju alla i det här spelet så det är bara att haka på mig.

Hade ulvarna haft för avsikt att bruna ner K.K så hade de följt på mitt drev mot "grön-Empis" men nu är inte Empis grön så därav ser det ut som det gör med röstställningen.

Lixom, vi har troligen inte råd att sumpa den här rundan och Empis är ju det solklara alternativet. Är han grön då äter K.K upp hatten och ulvarna kan få dra igång sin grej mot K.K och säga. "Vafan! Kolla vi hängde ju en bybo, K.K är ulv!!"

Nä, Empis är ulv.

Återkommer senare och skall bygga case så det ryker.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Ja, jag vet inte om det står och faller med det, men Nässes Larssonröst är ju bara till Empis nackdel om Nässe är ulv (precis som den bara är till Nässes nackdel om Empi är ulv). Är den av dessa två vi röstar ut ulv är det en klockren tell och sannolikt kommer vi rösta ut den andre också. Jag tycker dock att Nässe ulvat mest och hårdast och vill ta honom först.
Vem ulvade mest av Empis och Nässe i R1?

Har jag fattat rätt så tyckte du då att det var Empis som skulle dingla av dem, och om inte det var möjligt att nita dit Empis (eller Larsson som du nitade dit) så låg Brynolf väldigt nära en nitning. Alltså, Nässe var knappt topp 3 där i R1 om vi kikar på ditt spel Vimes.

Vad har Empis som talar till hans fördel som bybo?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
K.K said:
Är det 5-4 till Empis fördel eller?
Alltså:

Nässe 5
Empis 4

Inte okay.

Någon av byborna Recca/Basse kan ju ordna upp det hela.

Sen kan ju Basse berätta varför han valde att sia Recca också om inte det är gjort.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Ja, jag vet inte om det står och faller med det, men Nässes Larssonröst är ju bara till Empis nackdel om Nässe är ulv (precis som den bara är till Nässes nackdel om Empi är ulv). Är den av dessa två vi röstar ut ulv är det en klockren tell och sannolikt kommer vi rösta ut den andre också. Jag tycker dock att Nässe ulvat mest och hårdast och vill ta honom först.
Vem ulvade mest av Empis och Nässe i R1?

Har jag fattat rätt så tyckte du då att det var Empis som skulle dingla av dem, och om inte det var möjligt att nita dit Empis (eller Larsson som du nitade dit) så låg Brynolf väldigt nära en nitning. Alltså, Nässe var knappt topp 3 där i R1 om vi kikar på ditt spel Vimes.

Vad har Empis som talar till hans fördel som bybo?
Mmh. Grejen var väl snarare att Nässe var jäkligt inaktiv i första rundan. Det var svårt att säga så mycket om honom utöver hans "neutralitetsförklaring". Av de inakiva lågflygarna Brynolf, Nässe och Hastfer var det Brynolf jag inriktade mig på i R1. Nässe smög dock upp mot slutet som skummis, och han har hanterat pressen i den här rundan på ett väldigt ulvigt sätt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Konrad Konvalj said:
K.K said:
Är det 5-4 till Empis fördel eller?
Alltså:

Nässe 5
Empis 4

Inte okay.

Någon av byborna Recca/Basse kan ju ordna upp det hela.

Sen kan ju Basse berätta varför han valde att sia Recca också om inte det är gjort.
Vadå inte ok?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Ja, jag vet inte om det står och faller med det, men Nässes Larssonröst är ju bara till Empis nackdel om Nässe är ulv (precis som den bara är till Nässes nackdel om Empi är ulv). Är den av dessa två vi röstar ut ulv är det en klockren tell och sannolikt kommer vi rösta ut den andre också. Jag tycker dock att Nässe ulvat mest och hårdast och vill ta honom först.
Vem ulvade mest av Empis och Nässe i R1?

Har jag fattat rätt så tyckte du då att det var Empis som skulle dingla av dem, och om inte det var möjligt att nita dit Empis (eller Larsson som du nitade dit) så låg Brynolf väldigt nära en nitning. Alltså, Nässe var knappt topp 3 där i R1 om vi kikar på ditt spel Vimes.

Vad har Empis som talar till hans fördel som bybo?
Mmh. Grejen var väl snarare att Nässe var jäkligt inaktiv i första rundan. Det var svårt att säga så mycket om honom utöver hans "neutralitetsförklaring". Av de inakiva lågflygarna Brynolf, Nässe och Hastfer var det Brynolf jag inriktade mig på i R1. Nässe smög dock upp mot slutet som skummis, och han har hanterat pressen i den här rundan på ett väldigt ulvigt sätt.
Men vad har Empis gjort som är mer grönstämplat än Nässe? Alltså, att Nässe är en kandidat utan dess lika är det ju inget snack om men betalningen för en hängd och röd Empis är ju mer storslagen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Sen, på frågan vad Empi har som talar till hans fördel som bybo är det väl inte särdeles mycket. Men jag tycker han hanterat press och drev på ett mer byboigt sätt än Nässe. Dock är det fortfarande en väldigt stor skillnad på hans spel den här gången och senast. Detta plus efterhandskonstruktionen gör att jag nästan är lika glad om Emp åker som om Nässe gör det. Dock känner jag mer vittring på Nässe tycker jag, men det beror kanske på att det är han jag varit på den här rundan också.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
K.K said:
Är det 5-4 till Empis fördel eller?
Alltså:

Nässe 5
Empis 4

Inte okay.

Någon av byborna Recca/Basse kan ju ordna upp det hela.

Sen kan ju Basse berätta varför han valde att sia Recca också om inte det är gjort.
Vadå inte ok?
Om ställningen är 5 på Nässe och 4 på Empis. Det är inte okay eftersom jag vill se Empis dingla. Trodde det var uppenbart att jag ville det men jag kanske är otydlig.

Näfyvale. Jag får så lov att återkomma senare. När jag kan ta mig tid att både kolla över röstläget och läget i övrigt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Ja, jag vet inte om det står och faller med det, men Nässes Larssonröst är ju bara till Empis nackdel om Nässe är ulv (precis som den bara är till Nässes nackdel om Empi är ulv). Är den av dessa två vi röstar ut ulv är det en klockren tell och sannolikt kommer vi rösta ut den andre också. Jag tycker dock att Nässe ulvat mest och hårdast och vill ta honom först.
Vem ulvade mest av Empis och Nässe i R1?

Har jag fattat rätt så tyckte du då att det var Empis som skulle dingla av dem, och om inte det var möjligt att nita dit Empis (eller Larsson som du nitade dit) så låg Brynolf väldigt nära en nitning. Alltså, Nässe var knappt topp 3 där i R1 om vi kikar på ditt spel Vimes.

Vad har Empis som talar till hans fördel som bybo?
Mmh. Grejen var väl snarare att Nässe var jäkligt inaktiv i första rundan. Det var svårt att säga så mycket om honom utöver hans "neutralitetsförklaring". Av de inakiva lågflygarna Brynolf, Nässe och Hastfer var det Brynolf jag inriktade mig på i R1. Nässe smög dock upp mot slutet som skummis, och han har hanterat pressen i den här rundan på ett väldigt ulvigt sätt.
Men vad har Empis gjort som är mer grönstämplat än Nässe? Alltså, att Nässe är en kandidat utan dess lika är det ju inget snack om men betalningen för en hängd och röd Empis är ju mer storslagen.
Får vi veta mer av att rösta ut Emp? Det har du kanske rätt i. Är det inte mest att en röd Emp ger en röd Nässe, kan vi inte lika gärna ta Nässe direkt då? I vanliga fall gillar jag inte att rösta för info, men i det här fallet är det tillräckligt hugget som stucket mellan kandidaterna att det kanske kan vara värt det. Kan jag övetygas om att vi får ut massa "storslagen" info från Emps fraktion?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Får vi veta mer av att rösta ut Emp? Det har du kanske rätt i. Är det inte mest att en röd Emp ger en röd Nässe, kan vi inte lika gärna ta Nässe direkt då? I vanliga fall gillar jag inte att rösta för info, men i det här fallet är det tillräckligt hugget som stucket mellan kandidaterna att det kanske kan vara värt det. Kan jag övetygas om att vi får ut massa "storslagen" info från Emps fraktion?
Det finns ju en väldans massa om man går på K.K´s spår och hänger en Empis som visar sig vara så mycket ulv som K.K påstår.

Nr 1är ju att ulvarna borde agera lite hårdare på min trångsynta grej med Empis, men de kan ju tyvärr inte gå in och peta i det här eftersom de vet att jag är grön och Empis är röd. Hade Empis varit grön så hade det sett lite annorlunda ut i den här rundan och även i R1. Då hade ulvarna givet sett till att få Empis hängd för att bruna ner K.K till förbannelse, men det visas inte en tillstymmelse till försök ens. Det ända ulvarna kan göra den här rundan är att se till att få Nässe hängd.

Är Nässe grön så är det ju en stor vinst för ulvarna. Är han röd så skjuts Empis hängning upp en runda till och vi plockar två ulvar på två rundor. Just nu är det ju bara ulvarna som vet hur det ser ut med färgen på Empis och Nässe och kollar vi på det hela från K.K´s synvinkel så är det ju solklart att Empis måste gå före Nässe i det hänseendet att det är större chans att Nässe är bybo än Empis. Alltså, tappar vi inte en runda utifall och ger Basse möjlighet till fler stordåd.

Nr 2 är ju att vi får lite info om spelare som hängde bybo-Larsson i R1 när det fanns goläge att plocka en ulv. Alltså, Ulv-Empis.

Vilka var det nu då? Jo, Mukwa/Vimes och visst var väl Nässe med där också.

Kan finnas fler fördelar, men jag hinner nog inte fälla in dom just nu.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Dock känner jag mer vittring på Nässe tycker jag, men det beror kanske på att det är han jag varit på den här rundan också.
Du hade väl vittring på Emps i R1 också Vimes? Ändå följde du "ditt" case mot Larsson. Mycket pågrund av att caset mot Emps var bybo-BDG´s och inte ditt egna. Den gången var det ju inte rätt att följa ditt case direkt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Hastfer said:
Godmorgon!

Det här tycker jag ger Mukwa ännu mer rödhet.
Ja, det förstår jag att det gör. Nässe har tyckt att mitt case har varit schysst, KK tycker att jag har jobbat flitigt, Vimes har sett poänger med det jag skrivit. Jag tycker fortfarande att Recca har betett sig klantigt, men nu slipper vi hänga henne så jag är glad!
Vad tycker jag?

Jag tycker att det ger dig en rödare nivå på det hela i och med att Recca är bekräftat grön. Säg inget annat Mukwa.

Du är inne och lajjar mot slutet när det finns möjlighet att nacka Empis. Du vill inte sitta i båten och rösta ut bybo-Larsson.

Du vet ju att Larsson är grön om du är ulv så du vet ju också att det är kanon att ge Recca en slänge för hennes agerande mot bybo-Larsson eftersom du är ulv.

Det är solklart att du blir rödare i och med att Recca är grön. Att du jagat henne med blåslampa och fått Recca ur balansen är ju nu till Reccas fördel i och med tanke på hennes färg. Hade inte Basse gått in och grönat Recca skulle du nästa runda kunna gå in och återuppta caset mot Recca.

Näru va. Vart tycker jag att du har jobbat på flitigt efter det blev känt att Recca är grön?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Får vi veta mer av att rösta ut Emp? Det har du kanske rätt i. Är det inte mest att en röd Emp ger en röd Nässe, kan vi inte lika gärna ta Nässe direkt då? I vanliga fall gillar jag inte att rösta för info, men i det här fallet är det tillräckligt hugget som stucket mellan kandidaterna att det kanske kan vara värt det. Kan jag övetygas om att vi får ut massa "storslagen" info från Emps fraktion?
Det finns ju en väldans massa om man går på K.K´s spår och hänger en Empis som visar sig vara så mycket ulv som K.K påstår.

Nr 1är ju att ulvarna borde agera lite hårdare på min trångsynta grej med Empis, men de kan ju tyvärr inte gå in och peta i det här eftersom de vet att jag är grön och Empis är röd. Hade Empis varit grön så hade det sett lite annorlunda ut i den här rundan och även i R1. Då hade ulvarna givet sett till att få Empis hängd för att bruna ner K.K till förbannelse, men det visas inte en tillstymmelse till försök ens. Det ända ulvarna kan göra den här rundan är att se till att få Nässe hängd.

Är Nässe grön så är det ju en stor vinst för ulvarna. Är han röd så skjuts Empis hängning upp en runda till och vi plockar två ulvar på två rundor. Just nu är det ju bara ulvarna som vet hur det ser ut med färgen på Empis och Nässe och kollar vi på det hela från K.K´s synvinkel så är det ju solklart att Empis måste gå före Nässe i det hänseendet att det är större chans att Nässe är bybo än Empis. Alltså, tappar vi inte en runda utifall och ger Basse möjlighet till fler stordåd.

Nr 2 är ju att vi får lite info om spelare som hängde bybo-Larsson i R1 när det fanns goläge att plocka en ulv. Alltså, Ulv-Empis.

Vilka var det nu då? Jo, Mukwa/Vimes och visst var väl Nässe med där också.

Kan finnas fler fördelar, men jag hinner nog inte fälla in dom just nu.
Alltså, din anledning nummer ett är ju bara larv, KK. Visa mig ett spel där ulvarna någonsin tänkt så. Men det är hedervärt att du vill satsa dig själv mot Empi (vilket ju är vad du mer eller mindre säger).

Anledning två kan jag ju till viss del köpa, och det är ju samma sak som Brynolf viftat med.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Alltså, din anledning nummer ett är ju bara larv, KK. Visa mig ett spel där ulvarna någonsin tänkt så. Men det är hedervärt att du vill satsa dig själv mot Empi (vilket ju är vad du mer eller mindre säger).

Anledning två kan jag ju till viss del köpa, och det är ju samma sak som Brynolf viftat med.
Det Brynolf viftat med är bra grejer och det frånskriver inte Brynolf från otyg det heller vill jag säga. Ännu en anledning att ta Empis först.

Varför är 1:an larv?

Jag har spelat en hög med lir och det är mig veterligen rätt vanligt att ulvar hakar på en paranoid bybo när det finns läge att hänga en annan bybo. Det ger ju de som hakar på mindre skuld än den där kisen som startade ett drev och jagade en annan bybo till galgen. Det ger ulvarna läge att ta skydd bakom den där kisen som hängde bybon.

Läget nu är ju att jag vill att vi skall hänga en kompis åt ulvarna och då blir det inte alls lika roligt att haka på K.K. Det kommer färga R1 rätt hårt vill jag påstå och den informationen (i alla fall jag??) får ut av det kommer ge oss ett bättre utgångsläge i R3 än om vi nackar Nässe.

Kan du lista lite fördelar med att nacka Nässe? Kan alla som röstar på Nässe lista sina fördelar? Vad tycker just ni som röstar på Nässe att vi får ut av det?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Jo, alltså. Får vi röd fraktion på Emp kommer det ju säga mer om R1:s röstning än fraktionskvitto på Nässe. Det köper jag. Men att ulvarna skulle passat på att röda ner dig för ditt drev mot en grön emp är larv, ingen spelar så.

Äh. Du har rätt KK. Jag skiter i mitt eget drev och hakar på ditt. Emp är toppkandidat och hans fraktion kommer ge oss mer att jobba med nästa runda än Nässes. Jag är på.

röst: empiricus
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Äh, fan. Jag tycker ju Nässe känns ulvigare...
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Äh, fan. Jag tycker ju Nässe känns ulvigare...
Nässe kommer ju omprövas i nästa runda och jag tror inte han hinner med att göra ett super bybo-jobb för att ändra på sin sits.

Som det är nu så ser det ju bra ut för att Empis skall dingla, men jag uppmanar Basse/Recca (våra gröna!) att rösta Empis så att inte ulvarna kan trolla mot slutet.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Hm, jag är lite förvirrad över hur min emp-grej utvecklats sedan jag var inne sist. Kan någon som röstar på Nisse förklara varför, om de tu nu hänger ihop, Nässe skulle vara den rödaste? Utifrån slutet av R1 alltså. Visst hat Nässe en massa andra pingar på sig, men de har ju inget med Empy att göra.
 
Top