Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 2

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Äh, har haft svårt att delta idag förutom morgonpasset.
Gym, jazzfunkrep och nu svärmor på besök.

Min röst ligger nog kvar på Nässe, iofs ser jag gärna att Emp åker också så för mig är det en win-win.

Jag ville kolla Recca för att hon är så himla bra. Den farligaste och skickligaste spelaren helt enkelt. Men jag velade lite, först ville jag sia KK, därefter BDG.

Till nästa runda har jag tänkt lite annorlunda.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Basenanji said:
Äh, har haft svårt att delta idag förutom morgonpasset.
Gym, jazzfunkrep och nu svärmor på besök.

Min röst ligger nog kvar på Nässe, iofs ser jag gärna att Emp åker också så för mig är det en win-win.

Jag ville kolla Recca för att hon är så himla bra. Den farligaste och skickligaste spelaren helt enkelt. Men jag velade lite, först ville jag sia KK, därefter BDG.

Till nästa runda har jag tänkt lite annorlunda.
Bra att du tänkt annorlunda till nästa runda. Hejs Basse!

Men för böveln. Släpp Nässe och rösta Empis så att inte ulvarna kan trolla mot slutet. Nu ligger Empis på 5 och Nässe på 4 och du om någon brukar ju få stora darren mot slutet så det måste ju vara bättre att säkra upp 6-4 än att det blir kaos mot slutet.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Basenanji said:
Min röst ligger nog kvar på Nässe, iofs ser jag gärna att Emp åker också så för mig är det en win-win.
win-win. Absolut, men Empis (och hans ulv-kompisars) R1 ger oss mer än en hängning av Nässe.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Mukwa said:
Brynolf är grön tills motsatsen bevisats. Utan konkurens den bästa spelaren i det här partiet än så länge. Det har också gjort att jag misstänker Vimes mer nu än vad jag har gjort innan. Från mellanmjölk till sur filmjölk. Jag har sett att även Recca har fått upp ögonen för Vimes, och det känns bra. Vi kan avvakta nån runda med att nacka Vimes, men han är verkligen helt off och försöker bli av med Brynolf. Det är en viktig grej att komma ihåg när vi ställer Vimes som utmanare till galgplatsen i kommande runda.
Det där var så Dr Kokos att jag...att jag...herregud om något av det där är riktigt...
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Basenanji said:
Jag ville kolla Recca för att hon är så himla bra. Den farligaste och skickligaste spelaren helt enkelt. Men jag velade lite, först ville jag sia KK, därefter BDG.

Till nästa runda har jag tänkt lite annorlunda.
Hoppas du tänkt sia mig.
Många verkar ju ha sina tvivel här och att få min grönhet på papper skulle väl vara en jävla fördel?
Dels försvinner jag från alla ulvpussel samt om vi hänger Emp nu så får vi väl se Nässes grönande av mig som en extra spik i kistan?
Recca som är bra och bybo slipper lägga krut på att jag formulerar mig som en sopa.
Mukwa blir ännu rödare.

Och är jag röd har ni ju kolla på vilka som legat lågt mot mig. Nu är det ju inte så men byn har i mitt tycke bara att vinna på att få si'ning istället för att hänga mig.

:gremsmile:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
KK said:
Men för böveln. Släpp Nässe och rösta Empis så att inte ulvarna kan trolla mot slutet. Nu ligger Empis på 5 och Nässe på 4 och du om någon brukar ju få stora darren mot slutet så det måste ju vara bättre att säkra upp 6-4 än att det blir kaos mot slutet.
Fan! Jag gillar verkligen inte att släppa Nässe, den där kalla "vi kan ha kvar en varulv till nästa runda, lugners bara.." nej jag diggar inte det alls.

jag ska föröska samla lite mod här, men fan KK nu är det läskigt. Alltså hur många inlägg har Nässe gjort idag? Svar=0! Han är en sån ulvulvulv att det kliar på mig. Och om nu Emp skulle vara grön...då...nej fan jag kan bara inte släppa Nässe.

Sorry.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Basenanji said:
KK said:
Men för böveln. Släpp Nässe och rösta Empis så att inte ulvarna kan trolla mot slutet. Nu ligger Empis på 5 och Nässe på 4 och du om någon brukar ju få stora darren mot slutet så det måste ju vara bättre att säkra upp 6-4 än att det blir kaos mot slutet.
Fan! Jag gillar verkligen inte att släppa Nässe, den där kalla "vi kan ha kvar en varulv till nästa runda, lugners bara.." nej jag diggar inte det alls.

jag ska föröska samla lite mod här, men fan KK nu är det läskigt. Alltså hur många inlägg har Nässe gjort idag? Svar=0! Han är en sån ulvulvulv att det kliar på mig. Och om nu Emp skulle vara grön...då...nej fan jag kan bara inte släppa Nässe.

Sorry.
Är Empis grön då äter jag upp en katt och blir troligen klassade som en rätt dålig bybo som BDG tyckte i R1.

Det kan jag ta. Troligen kommer ulvarna vakna till liv och villa hänga mig också.

Vad har du för plan om Nässe är grön?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
KK said:
Vad har du för plan om Nässe är grön?
Då vetefan.

Grejen är att sammantaget så ser jag honom som ulv och nu under rådande omständigheter kan jag bara inte tro att han är grön. Liksom, inte en jävla bokstav på hela dagen.

Men, det är lockande att gå över till Emp också...
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Okej, jga hakar på. Vimes tankar om att vi får ut mer av Emp och din frenesi KK fick det att rinna över.

Röst: Empiricus
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Basenanji said:
KK said:
Vad har du för plan om Nässe är grön?
Då vetefan.

Grejen är att sammantaget så ser jag honom som ulv och nu under rådande omständigheter kan jag bara inte tro att han är grön. Liksom, inte en jävla bokstav på hela dagen.

Men, det är lockande att gå över till Emp också...
Hans spel är ulv, ulv, ulv och nu är han inne och lurkar också för den delen.

En röd Nässe ger oss--> ??

Enligt dig asså, Basse.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Röstläget
om inte jag har missat nåt?

Empiricus (6) Brynolf, Nässe, Konrad Konvalj, Hastfer, Vimes, Basenanji

Nässe (3) röster (Recca, Mukwa, Empiricus)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Vimes said:
Äh. Du har rätt KK. Jag skiter i mitt eget drev och hakar på ditt. Emp är toppkandidat och hans fraktion kommer ge oss mer att jobba med nästa runda än Nässes. Jag är på.
Det var det här citatet jag gillade.

Men FAN vad läskigt det är att byta med typ 18 minuter kvar.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Konrad Konvalj said:
K.K said:
då äter jag upp en katt
OBS!!! Jag tål inte katter.
Alltså, jag har ju varit sugen på att byta tillbaka till Nässe för att jag känner mig mer lugn i magen av det. Men sådana här härliga löften är jag svag för. Vi kör.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Basenanji said:
Vimes said:
Äh. Du har rätt KK. Jag skiter i mitt eget drev och hakar på ditt. Emp är toppkandidat och hans fraktion kommer ge oss mer att jobba med nästa runda än Nässes. Jag är på.
Det var det här citatet jag gillade.

Men FAN vad läskigt det är att byta med typ 18 minuter kvar.
Aha, men du må ha koll på att det är K.K som säger att vi får ut mer av Ulv-Empis.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
Basenanji said:
Vimes said:
Äh. Du har rätt KK. Jag skiter i mitt eget drev och hakar på ditt. Emp är toppkandidat och hans fraktion kommer ge oss mer att jobba med nästa runda än Nässes. Jag är på.
Det var det här citatet jag gillade.

Men FAN vad läskigt det är att byta med typ 18 minuter kvar.
Aha, men du må ha koll på att det är K.K som säger att vi får ut mer av Ulv-Empis.
Du är väldigt mån om att visa dig vara anti-Emp, Konrad. Sånt här känner jag inte igen från dig.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
KK! Givetvis är det din förtjänst att Emp är i strålkastarn!
 
Top