Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 3

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag har börjat göra ordning i och lägga under lupp de massa meter text som är Skarpskytten i rundorna som varit per min post i natt, men kort svar här då.

Om jag fattat dig rätt Empi så hänger @HerrK på min ide om att rösta på Impetigo.
Viktig info för där och då börjar det faktiskt bli ett seriöst drev mot Impetigo.
OM en av dem är RÖD så borde INTE båda vara det.
Inte riktigt - Du röstar på Impetigo 18.06. Legolvar röstar först på dig kl 19.02 och byter till Impetigo kl 19.31 som resultat av din uppmaning. Sedan kl 20.02 så röstar Octagonal med samma motivering på Impetigo. HerrK kommer därefter kl 20.28, refererar till både Impetigos ordval under den här närtiden samt till Octagonals motivering. Av de som röstar på Impetigo efter dig så är det bara Legolvar som uttryckligen hänger på dig och då efter att ha fått rösten på dig synad i sömmarna. Octagonal använder samma motivering som dig, HerrK hänvisar till Octagonal.

Av det här vill jag tycka att en utröstning och bekräftad färg på Impetigo skulle ge byn likvärdigt med analysmaterial från röstflyttarna i runda 2 som en utröstning och bekräftad färg på dig skulle ge i analysmaterial kring röstflyttarna i runda 1.

Jag återgår till post-gruvan och försöker hitta saker som rimmar illa / känns byboigt genuina på Skarpskytten iom att jag ändå lovat att göra det, men jag tycker att du, @Sidd, borde bygga nåt case eller komma med någon konkret egen analys nu snart. Det känns som att du så fort det inte är tryck på dig lutar dig tillbaka och ställer några frågor här eller där men inte riktigt tar ställning till något.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Det är ju det som är grejen! Har vi fem ulvar kan vi förlora nu och då MÅSTE vi få reda på det. Har vi inte fem ulvar så FINNS DET INGET att outa.

See my point?
Yes jag ser din poäng och köper argumentationen. Blir spelet annorlunda för oss bybor isåfall. Visst är det lite mer kniven mot strupen men vi ska ju rösta ut den vi tycker är rödast oavsett. Måste vi ändra vår take på spelet i det scenariot. Om ja kanske det kan vara bra med outning men om nej så bör vi ju låta bli, rösta ut den vi tycker är rödast och hoppas på färre ulvar.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
För övrigt har väl inte @Impetigo skrivit ett enda inlägg hittills? Vad tycker du om det @Octagonal ? Du vet den Impetigo Sidd med hela sin ledarroll pekade på i versaler och vill få utröstad?
Vill ha mer från Impetigo!J ag röstade där förra rundan och tycker inte det alternativet blir sämre när Impe inte deltar. Har ju gått under radarn hittills i R3 så om det är en ulv taktik går det ju helt okej.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,575
Location
Oktoberlandet
Hehe, tuff ide. Och definitivt tillåtet. I dagsläget är det väl möjligen intressant om det finns en siare i spökgänget. Gör det det, så blir Andersson lite rödare. Men inte så mycket. Kul ide att fundera över iaf.

MEN varför röstade spökena egentligen på Fjodor? Det var ju helt uppenbart att han skulle åka ut så deras röst gjorde varken till eller från. Jag hade föredragit om de i ety sådant läge tänker ut en misstänkt som INTE har något drev på sig, om det finns nån sådan. Så att byn får en hint om vad ett gäng garanterat gröna veteraner tycker.

Är det ett tajtare läge där spökena kan fälla ett avgörande så är det förstås bättre om de gör det. Men är ju helt onödigt att slänga bort sin röst på ett redan avgjort jättetåg.

Hör ni det, @Spökjävlar? *hytter med näven mot astralplanet*
Visst var det bara KK och Rasmus i den tråden.
Skulle vara kul att se den diskussionen…Rasmus utmanar på duell mot KKs ombud…gissar att Rasmus röstade på Fjodde i KKs frånvaro...
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,575
Location
Oktoberlandet
Okej, låter rimligt.

Har vi slagit ur hågen att Andersson är en riktig siare? Det skulle göra mig glad, eftersom jag har haft @Impetigo som grön hela partiet. Om vi antar att @Sidd är ulv, så är ju hela hans första post ett försök att jaga fram en siare (som fungerar):




Vilket jag tror någon har sagt redan.
Barrokt att du tycker den posten skulle vara ett försök från en ulv att luska efter powerroller.
I min bok skulle aldrig en ulv våga lyfta det så frankt.
Så att du tolkar det så tycker jag är jättekonstigt.
Krystat.

Vad tycker ni andra om Skarpskyttens försök att ännu en gång ge sig på mig.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,575
Location
Oktoberlandet
Såå, RE: Sidd.

Som jag sagt tidigare är Sidd min akilleshäl. Jag klarar inte av att läsa hans spel. Det är så fullkomligt irrationellt ibland att jag knappt fattar vad som händer. Det vevas vilt, det brusas och fluffas, det är sleekt och metodiskt, det är lyssna på byn, det är gå sin egen väg, det är fullkomligt all over the place. Sidd är en naturkraft som kräver ganska mycket för mig. Därför såg jag inte samma röda spel som andra har sett under rundorna. Troligtvis.
Jag försökte mig på ett kast i R1 att se vad som hände, och såg mest att folk riktade in sig på Sidd för att han inte brusade och inte postade emojis, vilket efter att folk sagt att det är dumt beteende såklart inte är särskilt konstigt.

Men sen har Sidd strykit mig medhårs under ganska lång tid nu, vilket såklart känts bra för min del.
Tills jag insåg att han gör det opromptat.
Efter mitt korta gräv på Sidd har han flera ställen klibbat sig fast (varje ord är en egen länk!) vid mig. Kanske med ärligt uppsåt, kanske för att ha en ursäkt till att grönas om/när jag åker ut sen och ni ser att jag är grön.
Polletten trillade ner när jag läste posten ovanför min röst.

Borde ni verkligen lyssna på mig? Det är svinenkelt för en ulv att bygga ett case mot mig just nu. Jag har aktivt drevat ut två bybor, och satt in målet för en bybo som precis blev nattmördad. Jag har blivit anklagad för spelförstörelse och brus. Flera spelare har haft mig på sin röda lista. Klart ni inte borde lyssna på mig mer än någon annan.
Så varför tycker Sidd att det är så bra att lyfta mig hela tiden? En ulv vet ju om att jag är grön, och att det inte är jätteosannolikt att någon bygger case mot mig. Impetigo har börjat bygga ett. Jag hade röster på mig i förra rundan (en av en spelare som är bevisat grön). Åker jag ut så blir alla som byggt det caset misstänkta. Alla som hållt mig om ryggen blir grönare. Kan vi konstatera att vi inte har med fem ulvar att göra (förslagsvis genom outning av roller? har vi inga fler roller i byn har vi inte fem ulvar) så kan jag gladeligen gå till hängstocken för att bevisa min oskuld, eftersom det i nuläget kan ge rätt mycket till byn.

Därför röstar jag på Sidd.
Så bra går det tydligen med det samarbetet.

Jag förstår din tanke men det är faktiskt så att jag håller med dig i dina poster.
Du kan ju vara en ulv som kör jäkligt bra som grävande och kommer med försök och svara på diskussioner osv.
Fortsätt med det och låt inte tex Impe och andra tysta dig.
I denna röra har jag landat i att vi måste välja att försöka hitta samarbeten för ulvarna kaosar på så gott de kan.
Det är deras uppgift i spelet.
Byns uppgift är att försöka hitta de som de tycker samma med i så mycket som möjligt och vill samarbeta med.

Låt oss vara konstruktiva och hitta det vi kan samarbeta om.

Tex: Alla bybor funderar på vad MU har valt: ok.
Varje runda får vi mer konkreta svar från SL.
Vi har också fått ett Siar-claim från Andersson.
Löser vi ut den frågan så kommer vi närmare poäng-beräkningen om MUs val- Ok.

Några spelare (Sidd, Lego, Octa, HK) följde min ide om att kolla av Andersson-Impetigo relationen så gott det går för tillfället.

Varför klav du inte på röstade på Impetigo och hjälpte till där?

En redig diskussion om det förslaget behövs.
(Hoppas jag inte missat det i röran på slutet igår när jag inte var hemma)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,575
Location
Oktoberlandet
Jag tror fortfarande att @Andersson är ulvig. Att claima siare som troligen ändå är naiv om det ens är en siare och inte en ulv är något rödande. Personligen tror jag att Andersson bör röstas ut för detta.
Röst: @Andersson
@Andersson grön eller röd Siare
och vilken sorts Siare: detta är en bra och viktig diskussion.

Jag är förstås orolig för om det är en ulv som räddar sig under galjen.
Jag tycker Andersson spelar helt ok i sina poster.
Jag vill förstås ha färg pån för att då även få veta mer om poängfördelningens status i MUs val.
Att rösta ut en möjlig Siare gillar jag dock inte.
Vi måste dock reda ut status nån gång.
Om vi nu låter Andersson vara så har vi en spelare i spel som ”måste” ärligt (om bybor) eller på låssas (om ulvkompisar) ge sitt Siande om oss varje runda. Han är alltså tvingad till att snacka sanning om bybor ett par rundor.
Om han blir nattmördad så vet vi att han talade sanning om Impetigo och Skarpskytten.
Om han inte blir nattmördad (och möjlig väktare i spel låter bli att väkta honom) så måste vi förstås i sinom tid rösta ut honom.
Jag tror tom Andersson själv efter tex 3 Sianden kan gå med på den planen.

Vad säger ni byn (och framför allt Andersson) ?

Ulvar undanbedes att kommentera tack👍
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,575
Location
Oktoberlandet
Kan man sia sig själv? För att få veta om man är galen tänker jag... Nu är ju risken att Andersson är galen noll och intet, men eventuella andra siare som gömmer sig kan ju ha det i åtanke.
Det har snackats om i år tror jag.
En riktigt bra idee.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
@Andersson grön eller röd Siare
och vilken sorts Siare: detta är en bra och viktig diskussion.

Jag är förstås orolig för om det är en ulv som räddar sig under galjen.
Jag tycker Andersson spelar helt ok i sina poster.
Jag vill förstås ha färg pån för att då även få veta mer om poängfördelningens status i MUs val.
Att rösta ut en möjlig Siare gillar jag dock inte.
Vi måste dock reda ut status nån gång.
Om vi nu låter Andersson vara så har vi en spelare i spel som ”måste” ärligt (om bybor) eller på låssas (om ulvkompisar) ge sitt Siande om oss varje runda. Han är alltså tvingad till att snacka sanning om bybor ett par rundor.
Om han blir nattmördad så vet vi att han talade sanning om Impetigo och Skarpskytten.
Om han inte blir nattmördad (och möjlig väktare i spel låter bli att väkta honom) så måste vi förstås i sinom tid rösta ut honom.
Jag tror tom Andersson själv efter tex 3 Sianden kan gå med på den planen.

Vad säger ni byn (och framför allt Andersson) ?

Ulvar undanbedes att kommentera tack👍
Jag tror inte jag förstår planen? Jag vill såklart inte bli utröstad eftersom det bara skulle gynna ulvarna. Och så länge jag inte är borta kommer jag att lägga ett siande eftersom jag har den förmågan. Eller tänkte du på något annat?

Dessutom så är det strängt taget inte så att nattmord på mig grönar de jag siat. Det beror ju på om mina sianden visar rätt eller inte, vilket vi faktiskt inte vet.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,575
Location
Oktoberlandet
Du menar "undvika att ge byn en väktare"?
Jag tror att det är antingen väktare eller galen/vanlig siare (eftersom galen siare bara är siare med fördröjning). Man kan få bra budget för köp genom antingen eller, men de är mindre farliga så länge kombinationen saknas.


Jag tror att det här är en jättebra diskussion att ha efter att man tagit ställning till om man väljer att rösta ut mig eller @Skarpskytten
Ja fan vad det är svår med Meningsuppbyggnad.
Ska vara ett INTE i meningendär.
Suck
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,575
Location
Oktoberlandet
Tack för din åsikt! Ja, kanske inte så himla bra, men jag är ganska nöjd med att hitta något på Sidd som jag själv är nöjd med: en försiktig ulv-Sidd pratar inte med sina ulvkumpaner. Det är inte en "skjuta från höften-analys", det är faktiskt en intressant tanke vilket leder till att vi kan börja leta medulvar. Jag fattar faktiskt inte vad som är "nonsens" i min post. Dessutom så ser det ut som att du vill frejma Skarpskytten: "Ser ni Skarpskytten gillar Basses svag post, han måste vara skum!" Kan du inte hitta scummigt beteende direkt på Skarpskytten i så fall?

Är Sidd grön i din bok? I så fall, vad tycker du grönar Sidd? Kan vi inte hjälpas åt att läsa Sidd som nu ligger i topp och är redo att röstas ut?!

OM jag ska vara självkritisk så borde jag nog syna kopplingen Sidd-Anthrox lite mer. Antingen har ulv-Sidd bestämt sig för att bybo-Anthrox är en av de goda och håller sig vid den masten, eller så pågår något annat fuffens. Jag tycker att Anthrox är en grön spelare, men stör mig lite på att han växlat från att vara drivande till att då och då lägga band på sig själv med hänvisning till vad andra tycker.

För övrigt har väl inte @Impetigo skrivit ett enda inlägg hittills? Vad tycker du om det @Octagonal ? Du vet den Impetigo Sidd med hela sin ledarroll pekade på i versaler och vill få utröstad?
Yes please syna på👍

Det stämmer att jag har valt att lita på Anthrox.

Sen så är jag nog som ni kanske märker känsligare än flera av er andra vad gäller obefogad kritik.
Det är tex därför jag efterlyser mer hård fakta om mig än ”magkänsla” och antalet emois-kommentarer när jag får röster på mig.
Så jag reagerar nog ibland med att försöka göra folk till lags för mycket (drivande-lägga band på mig själv)

Samarbete - byn - hitta fram till det👍
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,999
Location
Ett häxkräl
En sak som jag snöat in på nu är det här. Ganska tidigt i paritet rödar jag @Sidd , @Hägerstrand , @Anthrox och @Basenanji . Det tre första har jag hållit som röda mer eller mindre hela partiet.

I runda 1 röstar Sidd på mig med ett svagt argument
I runda 2 röstar Anth på mig med ett svagt argument
I runda 3 röstar Häger på mig med ett svagt argument

(Kom in i matchen, Basse, eller väntar du till Runda 4?)

Det kan ju vara en tillfällighet. Eller inte?

Sen har jag fått två röster till i runda 3. @Andersson röst denna runda är klen. @Brynolf röst är legit.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
803
Nu är spöklaget fyra stycken som kan prata helt öppet. Jag lovar att rösta efter spöklagets instruktion i R4 (så länge de inte är tvungna att använda spökrösten för att få ut en ulv såklart)

I R3 lovar jag att rösta på @Skarpskytten. Jag efterlyser fortfarande drev mellan mig och honom.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
803
I runda 3 röstar Häger på mig med ett svagt argument
Det svaga argumentet ”du arbetar för att aktivt förvrida bevisbar sanning till ett narrativ som passar dig”?

Jag står utan tröja och skriker att vi ska slåss, och du låtsas prata i telefon och muttrar att du hade vunnit om du bara brydde dig.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,575
Location
Oktoberlandet
Jag tror inte jag förstår planen? Jag vill såklart inte bli utröstad eftersom det bara skulle gynna ulvarna. Och så länge jag inte är borta kommer jag att lägga ett siande eftersom jag har den förmågan. Eller tänkte du på något annat?

Dessutom så är det strängt taget inte så att nattmord på mig grönar de jag siat. Det beror ju på om mina sianden visar rätt eller inte, vilket vi faktiskt inte vet.
Här har vi hårdfakta att förhålla sig till.
Om vi INTE röstar ut dig nu och låter dig Sia minst en runda till så får vi sedan hård fakta svar när väl du eller de du siat åker ut.
Nästa runda vet ännu ett avslöjande som MU måste spoila.
Då kan vi sätta ihop pusslet ännu mer om MUs val.
Det du Siar kommande natt ger oss info.
När vi till slut får färg på dig så förstår vi mer av de som du Siat.

Det vore ju synd att chansa på att du är röd som läget är nu.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,575
Location
Oktoberlandet
En sak som jag snöat in på nu är det här. Ganska tidigt i paritet rödar jag @Sidd , @Hägerstrand , @Anthrox och @Basenanji . Det tre första har jag hållit som röda mer eller mindre hela partiet.

I runda 1 röstar Sidd på mig med ett svagt argument
I runda 2 röstar Anth på mig med ett svagt argument
I runda 3 röstar Häger på mig med ett svagt argument

(Kom in i matchen, Basse, eller väntar du till Runda 4?)

Det kan ju vara en tillfällighet. Eller inte?

Sen har jag fått två röster till i runda 3. @Andersson röst denna runda är klen. @Brynolf röst är legit.
Tja @Skarpskytten
Hittade en liten post (R2:281) där du igen lutar dig mot vad Impetigo ska göra i din argumentation för vidare aktioner:
”Antar att @Impetigo kommer att flytta sin röst från @Anthrox till @Sidd för att rädda sig. Han låg med röst på Sidd från post 150 i Runda 1, så det känns följdriktigt om han gör det. Men då blir @BiobunkerVII ensam på Antrox. Biobunker, din röst kan bli viktig här, jag kan tycka att det är läge att byta.”

Förstår att ni andra inte orkar kolla upp vad kontaxten handlade om men det är Impe och BB7 som har röst på Anthrox och Skarpskytten fiskar efter vad BB7 ska göra: han har full koll på Impetigos tänk och vill veta hur de (Skarpen och Impetigo) ska hoppa vidare i sina röstdrev när det inte händer nåt med Anthrox-drevet.

Känns igen som att du är regisserad av Impetigo.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,575
Location
Oktoberlandet
Vi luskar vidare i MUs val:

U2 - Nattmord jämna rundor - kostnad: 1
U3 - Nattmord ojämna rundor - kostnad: 3
SIARE: Nån form av Siare (Andersson), - kostnad 2/3 (Jag tror inte de gav oss riktig Siare för inkomst6p)
Spökröst ger 2 p inkomst
2 extra ulvar kostar inget så det är nog ett val som smakar bra: 3 snubbar som kan hjälpas åt.

Eftersom det är så uselt lite samarbete i byn så är jag rädd för 5 manna-ulva-flock.
Då har vi verkligen krisläge nu och känns rätt kört - då hjälper det väl inte med att alla förmågor i världen hålls hemliga.

Så om det inte läggs fram nu på spelplanen hur läget ligger med en massa bra byaförmågor så måste jag landa i att vi har 2-3 ulvar i spel.
Jag tror 3 eftersom det är så spretigt i tråden.

Jag tror inte vi har en Väktare i spel för det är ju jättejobbigt att förhålla sig till för ulvar.
Jag tror inte vi har 5 ulvar i spel - varför liksom?
Då skulle nog MU spexat till det med all in full ulvflock i stället.

Dags att outa nu om ni tror det är 5 ulvar i spel.

Vilka är de 2/3 ulvuslingarna då?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,575
Location
Oktoberlandet
@Basenanji
Ser att du röstar på mig🥺

I en post R2:336 kopplade du tydligt ihop (du klippte in den så vi skulle komma ihåg) mig och Fjodde som röda tillsammans.
Nu när du fått klart att Fjodde är grön så borde det argumentet inte gälla längre.
Eller hur.
Vad gäller nu?
Läge att släppa oron om mig och börja läsa mig med byboglasögon. 🙏
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Dags för alla att rösta också!

@Sidd släng iväg en röst på den du tycker är rödast nu. Tycker annars du kämpar på bra.

Sen har vi @Impetigo och @Empiricus som måste komma in i matchen. Blir orolig när dessa rutinerade spelare är avvikande och deltar sparsamt.
Impetigo har jag ju varit lite tveksam på men detsamma gäller mer och mer på @Empiricus också. Du har tid att klippa och klistra på vad alla har röstat men du deltar inte annars. Fixar och donar vilket ger ett bybosken samtidigt som du undviker de flesta diskussioner och tjafs. Känns scumt.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Impetigo har jag ju varit lite tveksam på men detsamma gäller mer och mer på @Empiricus också. Du har tid att klippa och klistra på vad alla har röstat men du deltar inte annars. Fixar och donar vilket ger ett bybosken samtidigt som du undviker de flesta diskussioner och tjafs. Känns scumt.
Håller med om att jag är misstänksam mot Impetigo. Men Empiricus röstanalyser tycker jag faktiskt har varit användbara och mer bybo-hjälpsamt än de flesta andra inlägg under spelet.
 
Top