Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 2

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,686
Location
Oktoberlandet
Tycker ni överaktiva killar är lite väl nöjda med att ni suttit och brusat medan en grön spelare blev utröstad. Eller fick ni fram någon ulvtell på någon som flyttade sin röst till KK känner ni? Är Basse och Sidd gröna också så det stod mellan tre gröna?
Nej vi som var inne å skrev på slutet agerade inte nöjda.
Det var stressat å grinigt och slutade med att en bybo åkte ut - vilket var skitdåligt om vi nu (som @Basenanji skrev i en post) ska spela för att vinna.
Det är min känsla.

För mig leder det till antagandet att ulv-laget satt nöjda å käkade popcorn.
Alltså kanske de inte skrev där å då på slutet - det liksom behövdes ju inte när det stod mellan 3 bybor.

Fick vi fram nån ulvtell på KK-drevet: Nej inte vad jag ser i alla fall - det är en av anledningarna till att jag lackade där å då. En bybo som blajbrusar hjälper ulvlaget.

En tanke jag har är att Ulvar i möjligaste mån inte vill ligga i samma drev: vi hade 3 stadiga drev: typ 1 låg å minglade i varje.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Jag kommer in med lite data från kalkylbladet om ett par tre-fyra timmar.
Tack det behövs verkligen, jag har hitta fler fel. Jag ger upp den ambitiösa planen, det funkar inte med förkylning och huvudvärk.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,686
Location
Oktoberlandet
Nattmord 1a1 - Lärobok för gymnasiet
Varför nattmördades inte Anthrox?
Det finns flera skäl


Om jag var ulv skulle jag efter R1 aldrig valt att natmörda @Anthrox. För team ulv är det mumma med en helt tyst by - då det inte är troligt med 15 spelare så är det bättre att flood the zone with shit, med en Anthrox på speed (som i R1) kan man som ulv luta sig tillbaka och titta på när det blir 40 sidor i en runda som flera spelare inte har tiden/orken att ta sig igenom. Även om Anthrox är grön var han en tillgång för team ulv i R1.

Skäl nr2, ulvarna tror att väktaren hänger med Anthrox, svagt argument, om jag var väktare hade jag väktat mig själv R1 då INGEN var 100% grönad. Men jag kan ha fel. Samtidigt bör vi inte glömma att hela Anthrox-kommer-nattmördas lanserades av honom själv, väldigt tidigt i R1 - det är liksom ingen objektiv sanning.
Att en @Sidd under hotet av hängning yrar om väkta Anthrox är liksom inget bevis för något.

17 spelare, potentiellt upp till 16 bybor - spelar det nån roll vem som mördas R1, nej det är the long game som gäller för ulvarna och då måste alla i byn ut. Ett ”oväntat” nattmord skapar osäkerhet och byn lägger energi där och skapar ännu mer inlägg.

Med det sagt ska vi givetvis analysera och gräva i vad Rasmus skrev, vem som kan ha sett honom som ett hot, men som ulv går det här att utnyttja för att brunsmeta andra spelare.
Mkt bra post @BiobunkerVII .

Jag kan ge dig min syn på min post om att Väktaren skulle väkta @Anthrox
I mitt tycke så viille jag ha kvar Anth i spel för att denne driver bybospelet framåt med olika ideer, frågoroch förslag och tar ställning.
Det betyder inte att jag håller med om allt som skrivs, eller tror det funkar eller om jag vet att det är en bybo.

Jag ville alltså med den lilla posten skrämma iväg nattmördare att klippa nån annan.
Jag tror som du att Väktare nog alltid i första hand väktar sig själv men med mitt inlägg så funderade nog ulvarna en extra gång.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Okej, då ska vi se! Det här kommer troligtvis bli en lång post, men efter det kommer jag vara tillmötesgående till BB7, Impe och Waterhouse och dra ner på mitt posttempo (eller vilka det nu är som tycker att jag brusar för mycket). Jag tar mer än gärna citat på när min uppfattning inte stämmer med er, för om ni verkligen är bybor så bör ni backa upp det ni kastar på mig nu. Annars kommer ni framstå som röda när/om jag försvinner och ni ser att jag är grön. Hänvisningar till "magkänsla", "vibes" och liknande undanbedes, för jag postar mest av alla och om ni inte kan bygga upp era argument med vad jag faktiskt har skrivit så är det påhittat.
Vill även påtala att jag tycker att det är BRA att ni ställer även mig mot väggen, för det är så bybor ska göra. Men jag tycker att ni behöver ha lite mer substans med era anklagelser mot mig. Och jag är dessutom mer än gärna välvilligt inställd på att gottgöra och förklara mig, så har ni frågor kring mitt spel är det bara att skjuta av. Jag är också välvilligt inställd till att bli utröstad (även om jag tycker att det är onödigt) för att ni ska kunna sätta färg på de som anklagar mig för saker, så att ni får det svårare att gömma sig. Nu vet vi att det inte finns 7 ulvar, vilket medför att vi har gott om tid på oss och kan rösta ut ett par bybor utan att det känns för mycket. Jag tar gärna på mig bilan om det medför att dåligt uppbyggda kritiker blir rödande i nuläget för jag är rätt säker på att det gömmer sig en ulv bakom svartmålningen av mig.

Vi kan ju börja med att ta ett par detaljer där åsikter försöks klistras fast på mig:

7WA: Jag har lyft frågan ett par gånger, ja. Jag har aldrig hakat mig fast vid den. Det här adresserade jag redan i post 374. Att det på något sätt skulle vara livsviktigt för mig med 7WA är åsikter som ANDRA har tillskrivit mig. Jag har tagit den i beaktning för att kunna planera framåt, jag har nämnt vid tillfällen då det varit propert. Anser ni annorlunda så tar jag gärna citat på när jag "tjatat" om 7WA.

Vill även passa på att påpeka att ni är flera stycken som sagt att 7WA är fullständigt orimligt och en massa andra ganska bestämda ord, för att cementera att 7WA-teorin ska vara värdelös. Samtidigt har TVÅ andra spelare själva sagt att det är precis så de skulle göra om de varit MU. Så de här kommentarerna om ett svart-vitt synsätt på vissa saker är liksom bevisligen felaktiga, och det står i tråden.

Utslagsröstplanen: 4 spelare sa ingenting om planen. 1 spelare tyckte det var en bra idé (Hägerstrand, som också är nybörjare(glöm för all del inte bort att det här är mitt fjärde spel och mitt första traditionella ulvspel, jag har fortfarande barnsjukdomar i att exv överskatta vad alla kan göra)), 6 spelare som tyckte idén var god men att utförandet skulle bli för svårt (samt att BB7 ändrade åsikt efter den initiala reaktionen till att vara positiv med restriktioner), och 4 spelare som var direkt mot den. Det här var alltså den initiala reaktionen till min plan. Vart någonstans här ser det ut som att planen är
helt orimlig
@Waterhouse? Om fler än hälften av spelarna tycker att det är en bra idé, men svår att genomföra så är den ju bevisligen inte helt orimlig. Jag tyckte sannerligen inte det, varför skulle jag ha gjort det? Vi hade 10 timmar på oss att välja en att rösta ut, sätta första rösten på hen och sen följa en lista. Ärligt talat är det inte så mycket koordination egentligen.

MEN!
Jag vill också påpeka att JAG HAR INTE advokerat särskilt hårt för den här planen. Jag lyfte den, för att jag tyckte det var en smart grej. Utförs den så är det gratis information till byn utan någon som helst kostnad. Efter att jag lyft den så har jag i princip inte nämnt den, annat än för att försöka förklara för Brynolf hur den skulle gå till för att han inte verkade fatta den helt ut.
Tar tacksamt emot citat här på när jag försökt pracka på den mer än nödvändigt annars, ifall det är så att vi har olika uppfattningar kring vad som, åter igen, är att lägga mycket energi på något. För jag har postat färre än 10 poster om planen. Säkert inte ens 5.

KK: Jag står fast vid att utröstningen av KK är korrekt. Jag bad flertalet gånger om förklaringar, gav honom chanser, ville få hjälp att förstå varför folk ville ha kvar honom osv men fick ingenting. Är det då så konstigt att jag tycker han förtjänar att åka? Jag har också påtalat att det går att skönja byboigt beteende från KK och att det fanns utrymme att ändra åsikt om han skulle bättra sig och spela med byn, 5 timmar innan deadline. Men KK gjorde ingenting för att förbättra sin situation.

KK postade en trafiksignalslista innan han åkte, inlägg 258

@Anthrox dömde ut den, antar att det var beskrivningen av Skarpskytten som föranledde kommentaren: (262) Menar du på fullaste allvar att ditt bästa försvar är att röda folk för att de gått på dig?
Hur analyserar du att min kommentar om rödande är kopplat till en spelare som är grön i listan? Givetvis är min kommentar kopplat TILL DET JAG SKRIVER! KK rödade, på grund av att de gått på KK, i sin lista: mig, Sidd och Hägerstrand. I samma listar så grönar KK Impetigo och Skarpskytten av motsatt anledning, de är gröna för att de stryker KK medhårs. I övrigt är KKs lista mest känslor och nonsens. Hans lista är alltså svindålig och medför ingenting enligt mig, och det var nog när han postade den som jag började se KK som ett trump-liknande troll som mest verkar vara ute efter att sabotera. Det är alltså här som skeppet seglar för KK. Så de 12 efterföljande timmarna hade jag behövt få en KK som faktiskt hjälpte byn rejält för att ändra åsikt. Det fick jag inte. Hade det kommit något av mer substans tidigare hade jag även där kunnat ändra åsikt. Det fick jag inte. Istället fick vi världens mest förvirrande fälla som grundade sig i uttalanden från anmälningstråden, som flera spelare påtalat inte var något bra. KK ändrade ändå inte beteende utan körde på i samma hjulspår.

Sen har vi:
Jag tänker att åtta personer röstade ut bybo-KK. Om vi har få ulvar är det fullt tänkbart att det bara var bybor som låg där, men är det lite fler skulle det ju vara förvånande om inte minst en av dem var en ulv. Jag kan konstatera att tre av de spelare som jag har haft som mest misstänkta (@Sidd , @Hägerstrand , @Anthrox ) alla låg i det drevet. Häger och Anth var tvåa och tre med i drevet, Sidd gick in sent för att rädda sig själv. @Andersson som blir grillad här i början var först på bollen. Skulle vilja gräva lite mer i detta, men vet inte om jag hinner.
Skarpskytten med en post som även den leder till ett falskt narrativ för mig. Här skriver Skarpskytten att jag och Häger var tvåa och trea i drevet mot KK. Det går givetvis att tolka som att jag hakade på ett drev i efterhand, som ulvar tenderar att göra.
Det är ju helt vansinnigt illvilligt tolkat. Jag har givetvis varit på KK sen första post, och hade röst på honom tidigare (som jag sen bytte, för det gynnar inte byn att ligga på samma person i en hel runda). Om något var det ju jag som drog igång drevet på KK (och höll igång det dessutom, när allt fokus verkade ligga på Sidd och Basse och ingen ens nämnde KKs drev). Jag kände att jag höll på att bli galen över att folk behandlade KK som att han gjorde bra saker och var värd att ha kvar, och fattade ingenting.

Och:
@Anthrox den som skapar falska narrativ är du, bara för att @Hägerstrand är din fanboy är du inte grön i min bok. Klart det var fel att rösta ut KK i stället för en ulv, han var ju för tusan grön.
Spelade han grönt och för byn produktivt?
Du tycker inte det, jag tycker inte du är särskilt konstruktiv för byn heller, för det blir en jävla massa drama. Så några gillade inte din plan buhu kamma till dig och kom igen.
Jag har aldrig påstått att jag är grön. Jag har dock av ovanstående nämnda anledningar haft fog för mitt case mot KK. En välvillig bybo hade väl vid något tillfälle under rundan adresserat mina misstankar och faktiskt gjort något konstruktivt? Att i 20 poster slå ifrån sig och fortsätta posta nonsens om ombud, och sen posta en rödgrön-lista där det främsta argumenten är "de är emot mig" och "går på känsla" kan INGEN påstå är konstruktivt för byn.
Och sen har vi åter igen det här falska narrativet att jag brydde mig nämnvärt om min plan. Ge mig ett enda citat på att jag verkar vara särskilt upprörd över att vi inte använde min idé. Ett räcker.

Du kan ju även passa på att ge mig citat på när jag "skapar en massa drama", eftersom det är precis vad ni gör nu. Dåligt underbyggda argument mot en aktiv spelare, som vid inspektion märks tydligt att det inte finns så mycket innehåll.

@Anthrox höll kvar i den allt rödare trenden under slutet av r1 och början av r2, från många sunda tankar första dagen blev det mer och mer märkliga och långsökta tankar ochmärkluga beteenden. Hans inlägg resonerar inte med mig det minsta vilket rödar honom rejält. Sen får jag väl ta höjd för att Anthrox är ganska kritisk mot mig vilket förstås gör att jag läser honom lite mindre välvilligt än vad som annars vore fallet.
den urkorkade 7WA
Det finns mycket att säga om Impe. Normalt sett hyllas han som spelnötsknäckaren av rang, och ses mer eller mindre direkt som misstänkt ifall han inte gör det. De här misstankarna försökte jag avstyra i början på rundan.
Med det sagt så har Impe tillfört väldigt lite till byn. Inaktiv större delen av dagen igår, bidrar inte direkt med särskilt mycket analys (här kan jag givetvis ha missat poster eftersom det skrevs ganska mycket) och känns mest antagonistisk (vilket har påpekats av flera olika spelare) mot andra. I likhet med Revoluption ser det ut som att Impe målsökande försöker finna något att haka upp sig på och sen hålla fast vid det så långt det går. Det är inte bra bybospel, vi måste kunna revidera åsikter och testa fler vägar än en. Nu släppte Impe förvisso Octa-spåret så det är inte nödvändigtvis någon vikt i beteendet, men jag tycker gott att Impe behöver visa att han är en bättre spelare än vad han gjort hitintills.
Nu är jag ju dock nyfiken här; vad är det för "rödare trend" som jag hållt fast vid? För det är här det kommer ett falskt narrativ. Det enda jag höll fast vid under R1 var att KK var spelförstörande för byn och förtjänade att åka ut.

Tycker Impetigo att KK spelade bra bybospel då? Att hela harrangen med förvirrade poster som kom gynnade byn? För att kalla mig arrogant för det, bara för att det visade sig att KK var grön håller inte. KK höll inte ett bra bybospel under R1 och det har jag förmedlat i princip från hans första post.

Vill också passa på att poängtera att jag kontronterat Impe utan att få gehör/svar på frågor. Impe skickar iväg anklagelser, men tar sen inte ansvar för dem i efterhand. Istället skickar han ett känslosvar (helt enligt ulvarnas handbok) och undviker frågorna. Det här är nog tillräckligt för att det är dags att börja misstänka Impe på allvar, nu när jag går igenom posterna.

Nattmord 1a1 - Lärobok för gymnasiet
Varför nattmördades inte Anthrox?
Det finns flera skäl


Om jag var ulv skulle jag efter R1 aldrig valt att natmörda @Anthrox. För team ulv är det mumma med en helt tyst by - då det inte är troligt med 15 spelare så är det bättre att flood the zone with shit, med en Anthrox på speed (som i R1) kan man som ulv luta sig tillbaka och titta på när det blir 40 sidor i en runda som flera spelare inte har tiden/orken att ta sig igenom. Även om Anthrox är grön var han en tillgång för team ulv i R1.

Skäl nr2, ulvarna tror att väktaren hänger med Anthrox, svagt argument, om jag var väktare hade jag väktat mig själv R1 då INGEN var 100% grönad. Men jag kan ha fel. Samtidigt bör vi inte glömma att hela Anthrox-kommer-nattmördas lanserades av honom själv, väldigt tidigt i R1 - det är liksom ingen objektiv sanning.
Att en @Sidd under hotet av hängning yrar om väkta Anthrox är liksom inget bevis för något.
Jag känner inte igen mig i narrativet att JAG skulle ha advokerat för att jag riskerar att bli nattmördad, men för all del. Visa ett citat på att jag skrivit det. Du skriver dessutom att jag tidigt i R1, men jag hittar vid genomgång inte en enda post där jag skriver att jag misstänker att jag kommer bli nattmördad?
Det är väl annars ganska traditionellt byboparanoia att tro att en riskerar nattmord för att en är aktiv, men som sagt; jag trodde inte att jag skulle bli nattmördad. Dessutom passar det dåligt in att jag skulle vara rädd för nattmord och samtidigt vara bergsäker på 7WA

Jag blir orolig över att både @Anthrox och @Sidd kändes som att de backade upp mig när jag var ute på ett spår som visade sig vara fel. Mindre @Anthrox som förde ett eget resonemang, men @Sidd s vändning på slutet måste jag titta på i lugn och ro. Varför är det inte en större faktor för er här på kvällen att vi faktiskt läste KK fel?
Jag tycker att du har varit den som MEST framstått som en bybo under R1. Jag tycker som sagt inte att resultatet från R1 blev fel. KK spelade helt uppåt väggarna enligt mig och var som bäst en förvirrad bybo som saboterade mer än hjälpte. Jag står vid mitt ord att det var helt korrekt att rösta ut KK med tanke på vad han gjorde under R1. En bybo som inte hjälper byn (vilket jag flertalet gånger påtalat att jag inte känner att ha ngjorde, och gav honom mängder med chanser att bättra sitt beteende) är inget värd. I övrigt vet jag inte om det är något annat du menar med att jag backade dig på felaktiga spår?

Svar till @Anthrox. Jag står fortfarande för jag var helt redo att flytta min röst. Men jag blev lite fundersam över att med emfas bli kallad ”tidernas sämsta ulv med störtlöjligt låtsasmotiv” (inlägg 378, runda 1). Ett påhopp som inte behöver vara rödande, men det kändes lite oväntat hårt tycker jag. Tolkar jag det snällt så kanske det var frustration över risken att bli utröstad av en random nybörjare med svaga belägg?
När du skriver på det här sättet får du det att framstå som att det är jag som kallat dig tidernas sämsta ulv. Vill bara flika in att det är @Basenanji som kläckte den kommentaren.

Håller Anthrox som röd vilket är ett ställningstagande jag inte tror många håller med om vilket även blir anledningen till han grönas av detta. En slug Impetigo ulv tror jag inte skulle göra ett sådant ställningstagande som går stick i stäv med vad byn tycker. Sen att vi inte håller med varandra gällande till exempel Sidd är ju en annan femma. Att ha olika åsikt och att tro den andra ljuger stämmer ju inte nödvändigtvis.

Angående frågor där vi inte håller med varandra så är ju Anthrox som sagt en av dessa. Tänkte därför passa på försöka förklara för Impe han har fel och kasta lite grön färg åt det hållet också. Jag tycker mig se en bybo som kämpar och vill väl hos Anthrox. Om Anthrox på riktigt är ulv så är det mästerklass. Att fejka nervositet och räddsla där Anthrox i slutet av R1 tycks se ulvar i varenda gatuhörn och tycker byn är katastrof hade varit väldigt imponerande men tror ju inte att så är fallet. Hela den grejen blir klart grönande. Det är inget en ulv hade behövt göra i den situationen då alla höll Anth som grön. Att som ulv lägga ner så mycket energi på ett spelupplägg som precis efter skulle avslöjas vara fel dvs 7 ulvar tycker jag också är väldigt otroligt. Sen har ju Anthrox varit drivande hela vägen men just det är jag säker på att en ulv Anth också hade klarat galant. Det här onödiga fladdrandet i slutet. Nej, tror det är en bybo vi har att göra med.
Det här kan vara något av de mer förvirrande anklagelserna mot mig. Är jag röd eller grön enligt dig? Att resten av byn tycker att jag är grön borde väl inte påverka din egna uppfattning av mig? Vad har Impe med att göra vad du tycker om mig?
Sen är det det här igen (fetmarkerat). Jag har ju inte lagt särdeles mycket energi på 7WA enligt mig. Vad är mycket energi? Vad i det jag skrivit framstår det att den här teorin skulle vara så himla viktig för mig? Jag har lyft den och tagit den i beaktning, är det att lägga mycket energi på det?

@Anthrox har varit uppmuntrande mot mig (relationsmatris.jpg) när jag var ute på fel spår, så också @Sidd . Kommer se på vad de säger och sagt med mycket gulare glasögon.
möjligt.
Bra! Det tycker jag du definitivt ska göra, det finns i nuläget ingen anledning att tänka att någon är bybo och det är alltid hälsosamt med en måttlig grad misstänksamhet till alla. Även de som stryker en medhårs (ping KKs lista).

Avslutningsvis vill jag även förmedla att @Waterhouse känns trygg i sitt svar på min konfrontation nu i början på rundan. Det är sett sunt tecken för en bybo att lugnt besvara en fråga/en misstanke från någon annan och sakligt förklara den. Därmed känner jag att @Waterhouse för tillfället kan strykas från min lista och jag därmed börjar söka in den andre parten i det jag snappade upp.
Röst: @Skarpskytten
Du spelar grönt på många ställen, men hakar gärna på tåget mot mig här. Hur ställer du dig till den här posten?

(Jag är på post #81 än så länge, men hinner inte fortsätta inlägget just nu. Fortsätter senare)
 

Skarpskytten

Mellan två äventyr
Joined
18 May 2007
Messages
6,009
Location
Smålands golvbrunn
Nej vi som var inne å skrev på slutet agerade inte nöjda.
Det var stressat å grinigt och slutade med att en bybo åkte ut - vilket var skitdåligt om vi nu (som @Basenanji skrev i en post) ska spela för att vinna.
Det är min känsla.

För mig leder det till antagandet att ulv-laget satt nöjda å käkade popcorn.
Alltså kanske de inte skrev där å då på slutet - det liksom behövdes ju inte när det stod mellan 3 bybor.

Fick vi fram nån ulvtell på KK-drevet: Nej inte vad jag ser i alla fall - det är en av anledningarna till att jag lackade där å då. En bybo som blajbrusar hjälper ulvlaget.

En tanke jag har är att Ulvar i möjligaste mån inte vill ligga i samma drev: vi hade 3 stadiga drev: typ 1 låg å minglade i varje.
Stabil post, Sidd.

Undran, och du får ursäkta mig om du redan har svarat på detta. När du bytte bort din röst från mig för att rädda dig själv så hade om jag läser tabellen rätt KK 6 röster och Basse 4 röster. Äldst röst låg på Basse, dvs om du och @fjodorsenuba hade bytt till basse och ingen annan hade bytt röst så hade basse rykt istället. Hur tänkte du där, när du valde mellan de två dreven? Varför kk och inte basse?
 

Skarpskytten

Mellan två äventyr
Joined
18 May 2007
Messages
6,009
Location
Smålands golvbrunn
Du spelar grönt på många ställen, men hakar gärna på tåget mot mig här. Hur ställer du dig till den här posten?
Det jag oroar mig mest för egen del just nu är att det ska komma ett drev på mig, antingen från @Sidd eller @Anthrox . Sidd låg ju med röst på mig en stor del av Runda 1, och Anthrox har sakta byggt case mot mig om jag minns rätt, det har varit lite krypskytte från din sida i alla fall, eller @Anthrox ?

Och då tror jag den stora (ulv)planen kommer att vara att smeta ihop mig med @Impetigo också, och det kommer väl att heta att jag tog rygg på honom, varit osjälvständig, etc.
Spontant, flera har mig grön/grönast, du ger mig kred för grönt spel men röstar på mig. Har du inget bättre att rösta på?

Men jag behöver zooma ut nu. Ska försöka hinna ta tag i din post innan kvällen.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,686
Location
Oktoberlandet
Mordet på RasmusL gör att jag känner att vi har någon erfaren bland ulvarna som vet var hans styrka ligger. Och att vi troligtvis har väktare i spel då inte anthrox, basenanji, skarpskytten eller sidd blev mördade. De har varit aktiva och borde således vara bra mål för ulvarna att ta bort men de valde en doldis för att väktaren skulle missa.
Detta slut i en ok post får mig att fundera:
- Håller med om att nån av de som varit med mer längre tillbaka i tiden (veteraner) kan tycka att det vore skönt att bli av med Rasmus för de tycker att när han går igång så är han en jobbig bybo som inte släpper taget…typ… I alla fall en bra liten spaning där Fjodde.
- Håller inte med din andra mening dock: Rasmus var i mitt tycke väldigt lugn och tillbakalutad (han kanske tyckte det var mer chill att vara bybo), de andra spelarna som du lyfter som tänkbara mål har ju varit i gräl med möjliga ulvar. Tex så skulle ju jag hamnat i blåsväder om Skarpskytten blivit nattmördad då jag låg med röst på denne och tvärtom. Rasmus var ett oansenligt mål som inte lämnade så mycket spår efter sig vad jag uppfattat.
- Sista meningen håller jag med: de valde ett mål de trodde inte skulle väktas.
 

HerrK

Veteran
Joined
9 Oct 2023
Messages
59
Gör ett försök till en konstruktiv post nu innan jag måste iväg med bilen på service.

Förstår att det finns tveksamheter till mitt agerande och försöker förstå ifall det går att dra några vettiga slutsatser kring hur folk förhåller sig till mig. Korta tankar om det:

Bybor:
Förstår såklart att jag nog är minst gul i de flestas ögon. Antingen är jag en lågflygande ulv eller en ineffektiv bybo som belastar byn mer än den hjälper. I det här läget tycker jag att det är grönande att ställa krav och visa frustration över att en potentiell bybo inte leverar så mycket värde, här fick jag bra vibbar av @Impetigo (45), tycker även @Anthrox har visat sund skepticism.

Bybor borde rimligtvis inte vara negativ till ökad aktivitet från min sida, dels ska jag försöka bidra mer meningsfull, men det är även hälsosamt med en större exponeringsyta där bybor kan sätta under lupp, så att ni har mer att arbeta med i analyser framåt.

Ulvar:
Förmodligen positiva till att ha mig i spel då jag är användbar på flera sätt. Är förmodligen inte kapabel (än) att komma med djuplodande analyser, och kanske ses som påverkbar när det kommer till utröstning. Jag tror här att ulvarna tycker bra (eller åminstone är neutrala) till jag överlever så länge mer erfarna bybor trillar av pinn.

Eftersom @HerrK nu verkar ha vaknat lite så hakar jag på (suspekt, inte sant?!)
Om jag tolkar dig rätt här @Andersson så är det suspekt att jag "vaknar till liv"? Är det inte bara positivt?

@Basenanji epitetet "tidernas sämsta ulv", var det ett uttryck av frustration eller är du fortfarande så säker?

Kommer att titta in här via mobilen här under dagen, fram till 14:30 kanske - sen beror aktiviteten en hel del på yttre omständigheter här hemma.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,686
Location
Oktoberlandet
Det var ju exakt det jag sa. Hade jag varit ulv hade jag nackat Anth i första hand om det vore riskfritt. Men hade jag varit väktare sp hade jag också väktat Anth. Ulvarna vet om en väktare finns.
Nu har jag suttit å skummat igenom mer än sista timmen R1 och säger till @Brynolf : Sorry.

Gissar att jag stressade upp mig inför att bli utröstad.
Hittar inte det jag trodde du skrev om väktare (kanske nån annan gör) så jag verkar ju ha gått igång i onödan ang det.
Jag tyckte jag hittade nåt om det där snacket om Rasmus och Honungsfälla men jag fattar nu inte vad det skulle varit.
Jävkla brus som bara lurar ovetande bybor anser jag.

Jag backar å så vänder vi blad (SL får radera fritt antal Sidd-inlägg👍 från sista timmen igår).

Sorry Brynolf.

Vid genomtitten av Brynolfs göranden så sneglade jag på Andersson som ngr av er andra uppmärksammat:
Denne verkar lite flyta med strömmen, tycka och röstar som liksom bara byn vill utan egen vilja:

Röst: @Andersson
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Efter att jag lyft den så har jag i princip inte nämnt den, annat än för att försöka förklara för Brynolf hur den skulle gå till för att han inte verkade fatta den helt ut.
Nja, hur den skulle gå till fattade jag nog. Det jag undrade var ju vad du tänkte dig att vi skulle få ut av den om den hade lyckats. Och det får du fortfarande gärna förklara.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Spontant, flera har mig grön/grönast, du ger mig kred för grönt spel men röstar på mig. Har du inget bättre att rösta på?

Men jag behöver zooma ut nu. Ska försöka hinna ta tag i din post innan kvällen.
Om du tycker att jag långsamt bygger upp ett case mot dig tycker jag gott att du kan besvara eventuell kritik mot ditt spel som uppstått. Att gömma sig bakom att andra ser dig som grön håller inte i längden (det gör det inte för mig heller, men jag tycker inte att jag gör en särskilt stor grej av att andra håller mig som grön. Mottar gärna kritik ifall så inte är uppfattningen his er andra).
Anledningen till rösten på dig nu kom ju av min spaning att jag hade två situationer där jag misstänkte att det fanns en ulv, och där den gemensamma nämnaren var du och Waterhouse. Adressera det så byter jag över min röst till nästa person som behöver bli pressad.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Om jag tolkar dig rätt här @Andersson så är det suspekt att jag "vaknar till liv"? Är det inte bara positivt?
Nä, han menar att det är suspekt att han "hakar på" mot dig. Poäng för självinsikt där Andersson 😘
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Nja, hur den skulle gå till fattade jag nog. Det jag undrade var ju vad du tänkte dig att vi skulle få ut av den om den hade lyckats. Och det får du fortfarande gärna förklara.
Jag tycker det är förklarat, ich att dra mer i den tråden ger upphov till mer oönskat brus. Och det här jag blivit ombedd att sluta med. Tycker du det gynnar byn att diskutera den planen mer, när byn verkar vara rörande överens om att det är en god idé, men inte genomförbart?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Jag tycker det är förklarat, ich att dra mer i den tråden ger upphov till mer oönskat brus. Och det här jag blivit ombedd att sluta med. Tycker du det gynnar byn att diskutera den planen mer, när byn verkar vara rörande överens om att det är en god idé, men inte genomförbart?
Nä skit i det egentligen, det kanske kan nystas i senare om du skulle hamna framför ett drev.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
Svårt att somna, äntligen börjat få lite puls och känning för spelet efter att ha hunnit läsa ifatt inatt. Så när man kollar på mobilen och Anthrox skrivit en textvägg blir det svar:

@Waterhouse? Om fler än hälften av spelarna tycker att det är en bra idé, men svår att genomföra så är den ju bevisligen inte helt orimlig. Jag tyckte sannerligen inte det, varför skulle jag ha gjort det? Vi hade 10 timmar på oss att välja en att rösta ut, sätta första rösten på hen och sen följa en lista. Ärligt talat är det inte så mycket koordination egentligen.
Att en plan skulle funka i teorin gör den inte bra praktiskt. Jag skulle inte ens drömma om att kunna få med mig 16 kollegor i en teams-chatt till ett specifikt lunchställe, och framförallt inte om en handfull av dem är mot att äta lunch öht. Planen var orimlig och orsakade brus. Ok om du hade någon plan att fånga upp något på folks reaktioner men var det ett ärligt förslag var det dumt/naivt.
Hur analyserar du att min kommentar om rödande är kopplat till en spelare som är grön i listan? Givetvis är min kommentar kopplat TILL DET JAG SKRIVER! KK rödade, på grund av att de gått på KK, i sin lista: mig, Sidd och Hägerstrand. I samma listar så grönar KK Impetigo och Skarpskytten av motsatt anledning, de är gröna för att de stryker KK medhårs. I övrigt är KKs lista mest känslor och nonsens.
Jag skrev fel namn där, eller läste dig som att du klagade på att han grönade någon istället för att röda någon. Iaf kändes det väldigt mycket taggarna utåt direkt, en lista är inte skitdålig bara för att man är ärlig med sig själv och erkänner att emotionella svar spelar roll. Jag tror det snarare var två spelstilar som clashade och du läste KK som väldigt röd därför och startade drev mot honom. Och nu har vi FACIT, det var en ärlig lista skriven av en bybo. Säkerligen inte den bästa någonsin men det är nu en verifierad källa på hur en grön spelare såg spelet, och KK är något av en legend i varulvsspelskretsar. Då tycker jag du borde kunna ta till dig det och inte fortsätta argumentera för att det var rätt. Terrängen gäller, inte kartan även om den är supersnygg och välargumenterad.
Avslutningsvis vill jag även förmedla att @Waterhouse känns trygg i sitt svar på min konfrontation nu i början på rundan. Det är sett sunt tecken för en bybo att lugnt besvara en fråga/en misstanke från någon annan och sakligt förklara den. Därmed känner jag att @Waterhouse för tillfället kan strykas från min lista och jag därmed börjar söka in den andre parten i det jag snappade upp.
Det var ju trevligt att höra, jag tycker dock ditt case mot mig var lövtunt så var inte direkt svårt att svara på. Samma resonemang gäller för ditt drev mot Skarpskytten. Jag kan ha missförstått något för runda 1 var för intensiv för mig för att hänga med ordentligt. Förklara gärna så Basses barn förstår vad ditt case mot Skarpskytten (och mig var)?

Återigen, jag drevar inte mot dig, önskar mig bara lite mindre alfa-spel, för det finns inga resultat att backa upp det med än.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,686
Location
Oktoberlandet
Okej, jag har läst ikapp den här rundan nu. Idag är jag ensam med barnet, det är jobb, basket, middag, handla. Jag kommer inte hinna skriva så mycket.

Jag tycker att @Waterhouse och @Impetigo har börjat denna runda starkt, Impe ordentlig lista om sin syn på deltagarna i spelet, Waterhouse gräver i Rasmus och KK-drevet, nu pressar han @Anthrox . Det är matnyttigt och nyttigt för byn, dvs grönande.

Vad ska byn göra nu då?

En sak som @Octagonal nämnde rätt tidigt i partiet var att se upp så att vi inte missar lågflygare: " Det vi behöver göra att vända på varenda sten och pressa varandra i hopp om att någon försäger sig eller inte klarar av trycket. Vill inte hamna i en situation likt förra mästerulv spelet där Martin i princip grönades pga en röst i R1 och sen gick och tog hem hela kalaset utan att få någon riktig heat." Ser vi på @Brynolf s post #499 så hade till den punkten @HerrK , @Empiricus och @fjodorsenuba postat minst, och alla tre har anfört IRL-skäl för långflygande. Sen kommer @LegoIvar (som nämnt skolan några gånger), @Brynolf och @Andersson . Men vet inte om jag tycker att någon av dessa tre är superlågflygare. @Brynolf var dessutom aktiv efter post 499 och har varit det här också. Vad säger du @Octagonal ? Är det någon som slinker under radarn här? Ska vi jaga någon av dessa som postat minst hittills? Eller ska vi lägga vårt krut på annat?

Jag tänker att åtta personer röstade ut bybo-KK. Om vi har få ulvar är det fullt tänkbart att det bara var bybor som låg där, men är det lite fler skulle det ju vara förvånande om inte minst en av dem var en ulv. Jag kan konstatera att tre av de spelare som jag har haft som mest misstänkta (@Sidd , @Hägerstrand , @Anthrox ) alla låg i det drevet. Häger och Anth var tvåa och tre med i drevet, Sidd gick in sent för att rädda sig själv. @Andersson som blir grillad här i början var först på bollen. Skulle vilja gräva lite mer i detta, men vet inte om jag hinner.

Just nu då? Jag röstade på @Brynolf för lågflygande förra runda, sedan la jag min röst på @Sidd och såg aldrig skäl att byta. Jag skulle kunna tänka mig att gå på @Hägerstrand men känner att det blivit lite infekterat mellan oss, jag borde läsa igenom hans Runda 1 först så jag inte röstar mer på känsla än på sak. Sen har jag ju väckt frågetecken kring @Basenanji och @Anthrox också. När det gäller den senare så är Waterhouse analys bra (post 65) här, den får mig att nicka instämmande. Jag tycker också att Anthrox gör mycket byboigt, men också skapar rätt mycket brus. Hans ring-röstningsidé är barock, jag kan inte förstå hur man på allvar kan tro på att det skulle gå.

Jag gör så här:

Röst: @Sidd



Detta är post #142, där vissa spelarna knappt sagt ett pip. Men Sidd har redan plockat upp en beröringsdistans? I ett spel med 17 deltagare har han sett detta? Det är rätt magstarkt. Och dessutom fel, efter som jag i en av mina första poster spekulerar att Antrhox och Basses tidiga sammandrabbning är regisserad eller sökt och kan betyda att minst en av dem är ulv.

Sen har jag frågat honom två (eller kanske tre) gånger om varför han väljer att rösta på mig av dessa tre. Han kan välja på erkänt skickliga Impetigo, kaosiga vinnarskallen Basse, eller totala nybörjaren Skarpskytten. Han väljer mig (och ligger sedan kvar med sin röst på mig fram till han ändrar för att rädda sig själv).
Den trio jag stassar upp där är väldigt tidigt ja och behöver du ju inte stressa upp dig för egentligen.
Det var så jag tyckte i början och slängde ur mig för att vara ärlig med det.
Tror jag baserade det på era ageranden i början av spelet då tex Basse la upp en lista med tyck&tänk.
Men visst, nu har det ju kommit upp mer så för mig har ju andra misstänkta dykt upp.

Sen så tar du upp min röst på dig igen:
-Jag tror jag svarat flera poster nu men ok:
-jag tyckte Impetigo la en svag larvig röst på mig för att jag gnällde över hans dribbel på Octagonal.
-Jag tänker att Impetigo mest är lack och letar fel på mig.
- Du hänger dock på och tycker att ”Impetigo har ett bra case” : det skrev du! Erkänn.
- Eftersom att jag INTE tycker det utan tror att Impetigo bara är sur så reagerar jag mer på den som backar upp en dålig ide.
- Och det var du Skarpskytten.

Så såg jag på situationen och därmed la jag rösten på dig.
Jag har förstås ingen aning om nån av eran status.
Du tror inte själv på att det kanske finns ulv bland nån av er som röstar på mig eller?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
@Andersson har flaggat för inaktivitet så att stå och skrika på honom leder väl ingen vart just nu. Men han är kvar på min topplista och sannolikheten är hög att jag kommer rösta på honom i slutet av rundan. Meen vi får la se vad som händer den närmsta tiden.

@Sidd - Jag har inte sett någon förklaring till varför du röstade på kk istället för på basse?

@Basenanji - Vem är rödast i din bok just nu?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
Om jag tolkar dig rätt här @Andersson så är det suspekt att jag "vaknar till liv"? Är det inte bara positivt?
Nej, Andersson har anklagats av många för att hoppa på drev när det är "säkert". Att hoppa på andras drev mot bybor är typiskt ulvbeteende, när bybon åker så behöver man inte ta ansvar. Så hans suspekt där var en grinig passiv-aggressiv kommentar mot mig
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,686
Location
Oktoberlandet
Igår hade jag intalat mig att vi hade massor av ulvar och varje utröstad bybo var farlig. Nu är det inte så, så jag ska släppa det. Jag tycker fortfarande inte att det var en vansinnig idé, och att enda sättet att avfärda den kategoriskt vore att ha bakgrundsinformation.

Jag kan fortfarande inte se när KK gjort något som gjorde det mindre attraktivt att rösta på honom. Misstänker därför fortfarande ironiskt nog de som inte röstade på den gröna spelaren. Om det här var hans ambition (skrev tidigt att han inte hade tid att spela) så hatten av. De spelare som lämnade honom när rundan gick mot sitt slut kan förklara om de vill.

@Anthrox har varit uppmuntrande mot mig (relationsmatris.jpg) när jag var ute på fel spår, så också @Sidd . Kommer se på vad de säger och sagt med mycket gulare glasögon.

Jag undrar hur de nyare spelarna som inte tyckte att KK skulle röstas på tänkte. @Skarpskytten @LegoIvar

Idag har jag en mycket sämre dag för spelande. Igår hade jag möten jag knappt borde behövt vara med på, men idag ska jag producera. Jag kommer göra som igår och lägga min röst på den rödaste spelaren det finns en ärlig chans att få ut under eftermiddagen och låta den ligga så länge som möjligt.
Whaaaat?
Ännu en bra spaning @Hägerstrand 👍

Om jag fattar dig rätt:
- KK larvade sig så in i norden att vi skulle lacka och rösta ut honom.
- Så de som struntade i dennes brus (visste att han var grön) kan vara ulvar.
- KK kommer i efterhand säga att det var meningen men det här måste vi kolla upp med SL efteråt för stämmer det så nominerar jag KK till Varulvsgalans pris för genialaste drag.
- Vi får väl se om vi får ut nåt av det då.
- Suck: måste kolla igenom vilka som alltför klarögt såg på KKs lir och mest chillade med honom.
 
Top