Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 2

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,686
Location
Oktoberlandet
Det är lite den här responsen på röster även förra rundan som skaver, bland annat. En röst eller misstanke på Sidd bemöts med nån form av aktiv passiv aggressivitet snarare än spel som bygger på att visa upp mer byboig tendens.

Nu har jag kanske missat det i alla textmassor, men @Sidd - vilka är dina ulvar nu då? Och varför?
Ok jag skjuter mig själv då: Kommer vara på spelning hela kvällen och hemma igen kanske 23tiden.


Jag det är väl inte så konstigt att man tröttnar när det brunsmetas och röstas på mig med anledningen ”du spelar inte som du brukar”/atypiskt bla bla bla
För det första stämmer det inte och när jag påpekar det så låssas alla som ingenting.
Utan nån konkret post mer än att ”det är en magkänsla” och hallå ”är det inte för lite emoisar”😂

Håller med @Anthrox Byn är ju pinsam!

Jag är inte ulv så jag behöver inte vara till lags eller smöra för nån.
Jag har ingen specialförmåga så byn förlorar inget på att jag röstas ut eller nattmördas av den anledningen.

Vad kan jag göra då: jo lyfta lite olika ämnen såsom spelmekanik och fråga vad folk menar.
Svara på ideer och tumma det jag likar: vara öppen och ärlig.

Min röst på @Andersson känns jävligt usel: visst han är hal som en ål och svårbedömd men vi har ju fler precis som du Empi
Vissa röstar för att det är enkelt att hänga på några andras bra ideer om drev: sån är bla jag.

Dock så blir det ju enkelt att hamna i försvarsställning när folk röstar på en och när jag tycker att de inte har några bra motiveringar så rödar det i mina ögon: det tycker jag är bra tells på ulvar som bara hittar på låssas-argument för att lägga en röst.

Officiella argument i tråden:

Dessa röstar på mig med låssas-argumentet ”du spelar inte som du brukar”:
- Impetigo
- Empitigo
- BB7
- Fjodor

Dessa röstar på mig med argument typ: skum jävel vi måste få färg:
- Skarpskytten
- Basse
- Brynolf
- Hägerstrand

Sen att vi har med spelare som med flit brusar med kaos i tråden (KK) och med flit brusar med sk luringar (Rasmus å Hägerstrand) gör ju inte jobbet som letande samarbetande by lättare!

Samarbete!
Ärlighet!

Tex när man verkar gjort nåt misstag.

Det är bra grejjer att tänka på som bybo!

Jag tycker Anthrox spelar superbra och även Octagonal, LegoIvar, Waterhouse funkar mer åt det grönande hållet från min synvinkel.

Övriga beter sig som ulvar och jag förstår att det är ju vad ni är men ngr av er behöver börja försöka bete er som en bybo.

Jag lägger min röst på den av de 4 som mest kör med blaj-argument mot mig: ja det tycker ni kanske låter surt men det är ju faktiskt nåt jag vet INTE stämmer då jag själv vet att jag är grön.

Eftersom Andersson påstår att han är siare och tror han är Naiv: vad har han för belägg på det så föreslår jag att vi alla synar Anderssons påstående.

Vi kollar status på Impetigo genom att rösta ut denne.

@Impetigo Här har vi ett sätt att se om Andersson talar sanning - det måste du som gillar att hitta spelmekanik som hjälper byn tycka är ok.

Bra för byn.

Vi hoppas det finns väktare som skyddar andersson som Siar igen.

Stämmer inte Anderssons historia vet vi det och röstar ut denne då.

Jag tror byn skulle få mycket bra info med att få färg på Impetigo som några av nån anledning (typ han är så stabil- tjena bittbena) har backat upp.
Och visar det sig att Impe är grön ger det också mer än att rösta ut Andersson eller mig.

Röst: @Impetigo

Till spelning hela kvällen så ni slipper mitt grinande eller fler försvarstal

Fridens 🕺🎸🎼🎶❤😇
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
[
Men om byn drar mot att rösta ut Sidd följer jag byns vilja, men som sagt, jag ser inte samma saker som ni ser där.
Följ aldrig byns vilja i omröstningen. Det ger ingen information i röstanalysen.

Det är en sak att byns vilja kan tvinga en att välja mellan två eller tre drev men det är viktigt att alla spelare lägger sin röst där de själva vill ha den och motiverar varför.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Vi kollar status på Impetigo genom att rösta ut denne.

@Impetigo Här har vi ett sätt att se om Andersson talar sanning - det måste du som gillar att hitta spelmekanik som hjälper byn tycka är ok.

Bra för byn.

Vi hoppas det finns väktare som skyddar andersson som Siar igen.

Stämmer inte Anderssons historia vet vi det och röstar ut denne då.
Bra att du biter ifrån Sidd! Lycka till på spelningen!

Sedan har jag förstått spelupplägget så att om en siare siar en person som blir utröstad/nattmördad så misslyckas sieriet.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Vi kollar status på Impetigo genom att rösta ut denne.

@Impetigo Här har vi ett sätt att se om Andersson talar sanning - det måste du som gillar att hitta spelmekanik som hjälper byn tycka är ok.
Mm, jag gillar din glöd i alla fall ❤

Men det kan ju mycket väl vara så att Andersson är naiv och då ger det ju ingenting att rösta ut mig.

Teoretiskt hade Andersson ju kunnat vara galen också (det är han inte) och då hade det blivit katastrof att rösta ut mig.

Ha en fin kväll på spelningen!
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
875
Om jag får tid ikväll måste jag räkna på några siarscenarion. Det är så fruktansvärt svårt att intuitivt tänka ut hur länge man kan vara säker genom att claima siare och sagt att man grönsiat en overifierad med det här upplägget. Men det är såklart ny information och vi får på den.

Jag har ju försökt titta på @Anthrox och @Sidd gamla och nya poster med andra glasögon idag. Jag tror fortfarande gott om @Anthrox men är skeptisk till Sidd. @fjodorsenubas lilla inspel med en <1h röst på sidd igår när resultatet redan var klart blir då… nånting.

Och det här är ingen blogg, men min hemresa från kontoret idag var vidrig (kika på sl Stockholm->nynäshamnslinjen om nån undrar), så nu kommer jag ha mycket mindre tid att sköta hushåll och barn än jag räknat med. Därav också mindre spel.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,686
Location
Oktoberlandet
Bra att du biter ifrån Sidd! Lycka till på spelningen!

Sedan har jag förstått spelupplägget så att om en siare siar en person som blir utröstad/nattmördad så misslyckas sieriet.
Han säger sig ju redan Siat Impetigo.
Vi får Impetigos färg när denne röstas ut!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Nej, jag tänkte nog för ”snabbt” nu. Det hade ju varit kalas om Andersson var galen om man röstade ut mig. Jaja, jag tycker ändå inte att jag ska röstas ut! Jag är ju en frisk fläkt!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,686
Location
Oktoberlandet
Mm, jag gillar din glöd i alla fall ❤

Men det kan ju mycket väl vara så att Andersson är naiv och då ger det ju ingenting att rösta ut mig.

Teoretiskt hade Andersson ju kunnat vara galen också (det är han inte) och då hade det blivit katastrof att rösta ut mig.

Ha en fin kväll på spelningen!
Om det visar sig att du är röd så fattar vi att Andersson är Naiv!
Förstår att du skulle komma med den kommantaren.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,686
Location
Oktoberlandet
Nej, jag tänkte nog för ”snabbt” nu. Det hade ju varit kalas om Andersson var galen om man röstade ut mig. Jaja, jag tycker ändå inte att jag ska röstas ut! Jag är ju en frisk fläkt!
Byn vinner tillsammans.
Nu spelar du inte MED byn
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Om jag får tid ikväll måste jag räkna på några siarscenarion. Det är så fruktansvärt svårt att intuitivt tänka ut hur länge man kan vara säker genom att claima siare och sagt att man grönsiat en overifierad med det här upplägget. Men det är såklart ny information och vi får på den.
Oavsett om Andersson är siare, naiv, galen eller ulv så ska han få leva.

Vi har INFORMATION om Andersson nu, det är värt mycket framtida rundor.

Är han inte ulv eller naiv siare lär ulvarna ändå dra streck i debatten inom kort.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Nej, jag tänkte nog för ”snabbt” nu. Det hade ju varit kalas om Andersson var galen om man röstade ut mig. Jaja, jag tycker ändå inte att jag ska röstas ut! Jag är ju en frisk fläkt!
Umm... skrev du precis att du är en ulv? :ROFLMAO:
Mr freudian slip
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Om det visar sig att du är röd så fattar vi att Andersson är Naiv!
Förstår att du skulle komma med den kommantaren.
Nja, men jag fattar vad du menar. Jag har redan pudlat.

Fridens!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Oavsett om Andersson är siare, naiv, galen eller ulv så ska han få leva.

Vi har INFORMATION om Andersson nu, det är värt mycket framtida rundor.

Är han inte ulv eller naiv siare lär ulvarna ändå dra streck i debatten inom kort.
Korrekt. Andersson får leva så länge. Släpp honom nu, byn!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Den här meningen alltså, vad handlar den om?
Att Impe antingen kvävt sig själv med skämskudden vid det här laget, eller så är det en VÄLDIGT nervös ulvchatt just nu :ROFLMAO:
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Haha, fast jag blir ju nervös av det här, vad menade du egentligen Impetigo?
Jag sa först att OM Andersson är galen (vilket han inte är) så vore det katastrof om jag röstades ut.

Sen kom jag på att OM Andersson var galen hade jag ju varit ulv och då hade det varit perfekt för byn (en hängd ulv och en verifierat galen siare (som ju är likamäktig som en vanlig siare)).

Då pudlade jag.

Sidd klandrade mig för min tankevurpa men använde ordet ”naiv” när han menade galen.

När jag pudlade beskrev jag ett fiktivt scenario där jag var ulv men det framgick inte att det var ett fiktivt scenario utan jag beskrev det som att jag var ulv (men ändå borde få leva pga frisk fläkt).
 
Top