Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 3

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
875
Med hänvisning till 93 ovan ser jag jättegärna ett drev mellan mig och @Skarpskytten

Jag kan på riktigt inte se hur så mycket överhoppad information och klippta citat är en olyckshändelse, och om ni gör det så vill jag nog inte spela med er ändå så då kan ni lika gärna rösta på mig. <3

Jag måste jobba lite mer, men kör så det ryker är ni gulliga! Granska mig. Tycker ni att skarpskytten gjort ett ärligt försök eller driver han ett narrativ?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Visst, lite tryck är ju alltid bra. Obs att jag INTE misstänker Skarpskytten alls i dagsläget men vi kan klämma lite där en stund och se vad som kommer ut.

Röst: @Skarpskytten
 

Skarpskytten

Mellan två äventyr
Joined
18 May 2007
Messages
6,009
Location
Smålands golvbrunn
Här händer något konstigt. Du hoppar över post #308 där jag listar mina röda och säger att jag kommer välja den av dem som det finns störst chans att klippa, och tänker ligga kvar på denna så länge som möjligt. Det inlägget är ju länkat i post #325. Jag är heller inte tredje person på KK, utan fjärde. Röster på KK ligger då från @Brynolf @Andersson och @Anthrox

Jag vet inte om ordningen trea eller fyra säger något om mig, men missen säger något om sammanställningen här. Ska man ändå rota så får man rota ordentligt.
Ja, sorry, jag läste lite dåligt där. Bra försvar! Sen är ju en röst på just KK rätts bra om man är ulv, så att ...


Om det här var en medveten ansträngning att framställa mig illvilligt, så grattis, lite bättre jobbat antar jag. Du får två getingar. Intressant att den här posten kom när jag börjat tjafsa med @Waterhouse men eftersom han är AFK och det är dåligt att dreva mot AFK så...

Röst: @Skarpskytten
Alltså, jag hade sagt att jag vill titta lite noggrannare på ditt spel. Det var inte ett försök att framställa dig illvilligt, utan mer att få ned mina tankar i text och också visa upp den för andra. Jag börjar misstänka att jag ryker den här rundan, så det känns viktigt att lägga fram saker.

Så nu ska jag röstas ut. En tillbakakaka av @Hägerstrand och en "det skaver" av @Andersson . Är det inte lite klent? Ser fram mot @Empiricus gräv om mitt spel. Hoppas han grönar mig.
 

Skarpskytten

Mellan två äventyr
Joined
18 May 2007
Messages
6,009
Location
Smålands golvbrunn
Visst, lite tryck är ju alltid bra. Obs att jag INTE misstänker Skarpskytten alls i dagsläget men vi kan klämma lite där en stund och se vad som kommer ut.

Röst: @Skarpskytten
Tack, antar jag. Du är väl grönast i min bok just nu. Du kunde ju fått stå till svars för att du startade fjodor-drevet, men jag läser det mer som slarvigt bybospel av fjodor än ulvigt spel av dig. Om du var ulv som räddade en kamrat så var det grymt bra spelat.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
875
Så nu ska jag röstas ut. En tillbakakaka av @Hägerstrand och en "det skaver" av @Andersson . Är det inte lite klent? Ser fram mot @Empiricus gräv om mitt spel. Hoppas han grönar mig.
Otroligt svagt att posta en inkomplett granskning av någon och sen inte ens vilja stå bakom den. Varför undvek du inlägg som kunde vara till min fördel om du är såhär osäker på din slutsats?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Tack, antar jag. Du är väl grönast i min bok just nu. Du kunde ju fått stå till svars för att du startade fjodor-drevet, men jag läser det mer som slarvigt bybospel av fjodor än ulvigt spel av dig. Om du var ulv som räddade en kamrat så var det grymt bra spelat.
Slarvigt? Jag tyckte jag hade ett sjysst case mot Fjodde. Skulle jag ha räddat Andersson menar du? Han hade för det första överlevt ändå pga outandet och för det andra tänker jag rösta ut honom senast nästa runda ändå.
 

Skarpskytten

Mellan två äventyr
Joined
18 May 2007
Messages
6,009
Location
Smålands golvbrunn
Slarvigt? Jag tyckte jag hade ett sjysst case mot Fjodde. Skulle jag ha räddat Andersson menar du? Han hade för det första överlevt ändå pga outandet och för det andra tänker jag rösta ut honom senast nästa runda ändå.
Alltså, jag menar att Fjordor spelade slarvigt, och att det var legitimt att läsa det som ulvigt.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Har kanske svårt att hänga med i tråden nu men ganska förvånande att Fjodor åkte. Visst inaktivitet är inte bra men vad var annars argumenten för att hoppa dit?

Så många röstar på Sidd för att dessa tycker denne är röd får jag väl gissa. Sedan skrev Sidd en lite kaoisg försvarspost och försvann iväg varav många bytte spår utan att jag riktigt förstått varför. Det ni förstås borde ha gjort (alltid lätt att säga i efterhand jag vet) var ju att hoppa på Impetigo drevet. Inte för att Impetigo nödvändigtvis är röd utanför att det hade i sämsta fall get oss lite handfast information och i bästa fall mycket information.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,686
Location
Oktoberlandet
Så nu ska jag kolla igenom dagens runda, är på R3:sid 1.

@Andersson
Du har outat Siare ”under galjen” igår vilket räddade dig.

Kan du övertyga oss på nåt sätt att du inte är en ulv?

Har du aktivt försökt smula detta?

Väldigt viktigt för helheten att få färg på dig👍
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Har kanske svårt att hänga med i tråden nu men ganska förvånande att Fjodor åkte. Visst inaktivitet är inte bra men vad var annars argumenten för att hoppa dit?

Så många röstar på Sidd för att dessa tycker denne är röd får jag väl gissa. Sedan skrev Sidd en lite kaoisg försvarspost och försvann iväg varav många bytte spår utan att jag riktigt förstått varför. Det ni förstås borde ha gjort (alltid lätt att säga i efterhand jag vet) var ju att hoppa på Impetigo drevet. Inte för att Impetigo nödvändigtvis är röd utanför att det hade i sämsta fall get oss lite handfast information och i bästa fall mycket information.
Eftersom Andersson även har "siat" Skarpskytten nu så blir ju även denne intressant av samma anledning.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
875
Va? Var står jag inte bakom den?
Du påstod dig vilja göra en granskning av mig, men istället plockar du russinen ur kakan och väljer inkompletta citat och hoppas att ingen ska kolla upp dem.

Ändå försöker du ducka att vara den som faktiskt lägger första rösten på mig och behöva stå till svars när jag visar mig vara grön. Där står du inte bakom den. Fegis.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
skrev Sidd en lite kaoisg försvarspost och försvann iväg
Sidd körde typiskt ulvsprattel under galgen. Det ska vi ej glömma. Kan vara exalterad bybo, han var rätt hetsig i slutet av R1 också men då låg han ju också rätt pyrt till ett tag.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Hoppar in snabbt för en kort kommentar: min rlöst på Sidd är uselt motiverad och det där om fiske efter powerroller är gammalt som gårdagemns nyheter. Nu när jag snabbt skummar Sidds poster ser jag att han på ett väldigt intressant sätt knyter till sig vissa deltagare! Det enda han hittills har skrivit (nåja, rundan är ung) är att vi ska lyssna på @Anthrox . Och den där Anthrox taggar Sid ganska ofta i R2. Därtill tjafsar Sidd lite med Brynolf, Hägerstrand och Impetigo som i slutet på R2 tydligen är Sidds prio. nr. 1 för att få status på Andersson. Han nämner mig kort också. Så om vi tar bort de där personerna från deltagarlistan, vilka blir kvar?

Waterhouse
Octagonal
Andersson
Skarpskytten
Empiricus
LegoIvar
HerrK

Det är de här personerna som Sidd inte pratar om eller med. Min analys av en ulv-Sidd är att han verkligen är försiktig och inte i onödan drar heat på sig och absolut vill undvika att kopplas ihop med de andra på ulvlaget. Om jag får gissa vidare med min perosnliga tolkning av läget så:

Waterhouse - verkar trots allt byboig och står upp bra i duster
Octagonal – mysko och tystlåten
Andersson – här är jag osäker och vill hålla öppet för att en ulv räddar sig med ett ofarligt siarclaim
Skarpskytten – verkar byboig i mina ögon
Empiricus – grön mtp listor och analyser
LegoIvar – mysko och kortfattad
HerrK – mysko och kortfattad

Jag tror att det finns ulvar här:

Andersson
Octagonal
LegoIvar
HerrK

Och Sidd som mäster ulv? Det vore ju episkt!

Hursomhelst vill jag nog se @Sidd i spel. Framförallt vill jag höra dig resonera om Impetigo och Andersson. Gärna något om Octagonal, legoIvar och HerrK också. :D

(Min röst ligger bra där den ligger)
 

Skarpskytten

Mellan två äventyr
Joined
18 May 2007
Messages
6,009
Location
Smålands golvbrunn
Du påstod dig vilja göra en granskning av mig, men istället plockar du russinen ur kakan och väljer inkompletta citat och hoppas att ingen ska kolla upp dem.

Ändå försöker du ducka att vara den som faktiskt lägger första rösten på mig och behöva stå till svars när jag visar mig vara grön. Där står du inte bakom den. Fegis.
Gud var du går på. Rädd? Stressad?

Alltså, jag vill få ut Sidd, han är rödare än dig min bok. Du är näst rödast för mig. Så det är ingen feghet att inte röst på dig. Sidd har vi ett drev på, en röst på dig känns meningslös just nu. Men jag börjar ana att jag kanske inte kommer att få lägga fler röster i det här partiet, varför det kändes viktigt att syna dig i sömmarna (eller pälsen). Om jag överlever så ligger du bra till för en tidig röst i runda 4. Men natten är ung, mycket kan hända. Det är möjligt att andra seglar förbi dig i rödhetsgrad under dagen.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,686
Location
Oktoberlandet
Men hur ser du på Impetigo egentligen Sidd?
Han är sig själv tycker jag.
Riktigt rak och hård i tonen och skarp i sinnet och kan om han vill ge byn giftiga bedömningar på spelmekaniken.
När han får heat på sig så kan han stressat gå igång och liksom tappa det.
Han är alltid väldigt chill, fåordig och lugn när alla låter honom vara, precis som denna gång.

MU5:
Han och Octa hittade varandra direkt och grälade förstås utan substans påklistrat). Som vanligt.
Hans titt på spelmekaniken verkar utan glöd och riktigt intresse över att hitta hur det ligger till med MUs val.
Han verkar ärligt inte bry sig om Siarens status.
Hans listor på oss andra spelare är svårt att bedöma då det är så svårt att göra sånna listor: vi har ju för tusan fel hela tiden i första rundorna.

Slutet av R2 skaver oerhört på Impes förtroende, men visst jag har ju dålig bias på honom eftersom att han drevar mot mig nu från start.
Jag tycker ni andra bör se över den situationen och Impes stressade svar.

Försöker han samarbeta?
Nej.
Och som bybo brukar han verkligen vara mycket mer för just det.
Han ska ta flaggan och vi andra ska följa efter.
Det har inte hänt denna gång tycker jag.

Vad tycker du Basse?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jag tänkte slänga in en röst och den hamnar på LegoIvar som har spelat lite halv suspekt och samtidigt lågflugit genom spelet.

Har genom spelets gång fiskat efter power roller i vart och vartannat inlägg och förespråkat outning.

Vänder sedan lite när Andersson outar och säger att ett siarclaim inte går att lita på!? Ingen rödande åsikt i sig men går lite stick i stäv med tidigare argumentation.

LegoIvar har även tidigare inte velat hamna i en situation där ulvarna kan snajpa vilket jag tänker är precis vad vi vill tvinga dessa till för att hitta dom.

Sen så är låglygeri alltid läskigt!

Röst: @LegoIvar
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Håller med om att det finns en hel del att bygga ett case mot @Anthrox på. Att själv belysa detta och även hinta om att det Ulvar lätt kan utnyttja detta sätter ytterligare en snurr på det hela, ett snyggt att ta det ytterligare en nivå för att gröna sig. Tycker det snarare talar för att det skulle kunna finnas en ulv här?

En liten grupp ulvar är kan mycket väl tjafsa lagom mycket (inte för lite, inte för mycket), här skulle @Waterhouse bilda ett läskigt ”power couple” med Anthrox, då spelstilarna går i klinsch med varandra utan att det är alltför het antagonism. Spelulativt, javisst - men tanken slog mig.

Att sen kärleksfullt stå upp för @fjodorsenuba när det är försent kan är fint förstås, men det kan också vara ett sätt för en ulv att få ett lite grönare glimmer.

Röst: @Anthrox

Utöver detta, är långa inlägg från Anthrox standard i spel generellt? Att posta mycket i ett sammanhållande inlägg kanske kan vara bra för att undvika en inläggsexplosion, men samtidigt tycker jag det är svårt att få en överblick. Det kräver mer möda att ta sig igenom, det är mycket lättare att referera till korta och kärnfulla inlägg.
Jag har som sagt inga problem med att gå till ättestupan i nuläget, för det kommer gynna byn ganska mycket. Om du får igång ett drev mot mig här ska vi nog kunna se till att min död kan tillföra ännu mer till byn.
Och ja, jag postar mycket. Jag är alltid aktiv och typ alltid tillgänglig, så det medför ju naturligt att jag postar mycket (Se octas första post i R1). Jag försökte koncentrera mina poster, för att jag tyckte att enstaka längre poster är lättare att se än många, mindre. Kanske feltänkt av mig, men det har varit ett stort mindset redan från start att vi är många spelare och att alla behöver tänka på hur de framför sin information. Exv har det knappt varit något trams eller fluff alls i spelet, vilket för min del känns ovanligt och att folk är mer fokuserade här än annars.


Har kanske svårt att hänga med i tråden nu men ganska förvånande att Fjodor åkte. Visst inaktivitet är inte bra men vad var annars argumenten för att hoppa dit?

Så många röstar på Sidd för att dessa tycker denne är röd får jag väl gissa. Sedan skrev Sidd en lite kaoisg försvarspost och försvann iväg varav många bytte spår utan att jag riktigt förstått varför. Det ni förstås borde ha gjort (alltid lätt att säga i efterhand jag vet) var ju att hoppa på Impetigo drevet. Inte för att Impetigo nödvändigtvis är röd utanför att det hade i sämsta fall get oss lite handfast information och i bästa fall mycket information.
Både jag och Brynolf hade byggt upp varsitt case som kändes hyfsat solitt. Det fanns liksom material att gå på med Fjodde, som är svårt att förklara bort.


Så nu ska jag röstas ut. En tillbakakaka av @Hägerstrand och en "det skaver" av @Andersson . Är det inte lite klent? Ser fram mot @Empiricus gräv om mitt spel. Hoppas han grönar mig.
Det här är ju inte min fight egentligen, men jag vill även flika in att du är långt ifrån att bli utröstad och en stark defensiv i det här läget mot att du skulle bli det bara är rödande. Våga bli drevad är en av de första sakerna jag behövde lära mig som ny, den hårda vägen. Att bli drevad är bra. Är du bybo kan du förklara dig. Är du ulv så måste du ljuga. Att slå ifrån sig direkt när en får en röst ser sällan jättesnyggt ut, och är ingen anlednign att förstora situationen kring.
 
Top