Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 3

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Larvar du dig nu igen: grejjen är att folk lallar om att jag inte skrivit nåt och tagit ställning utan bara försvarat mig.
Ta inte saker ur sitt sammanhang please!
Som efter diskussionerna senaste timmarna, vilka är dina top 3 ulvar?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Hur resonerar man om spelupplägg på ett ulvigt sätt?
Genom att t ex undvika samtalsämnet. Eller genom att föreslå ett upplägg som sedan inte visar sig stämma.

Jag och @Anthrox pratade om det här inledningsvis och då blev jag ganska paff över att han sa nåt i stil med "mm visst, men det är ingen idé att prata upplägg, först måste vi ha kött på benen!"

Jag menar ju att det är precis tvärtom: det är nu när vi inte vet något som vi ska pressa varandra om hur vi ser på upplägget! Låt oss säga att det är en galen ensamulv: han komemr ju då göra allt för att få oss att tro att det finns massa ulvar i spel. Sedan nr det visar sig att hans teori inte stämmer kan man pressa honom.

Fattar faktiskt inte varför jag känner mig så ensam om potentialen i detta.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Intressant! Men, fick svagt medhåll för den idén, och jag känner mig manad att respektera det - tror inte det kommer något gott av att agera solo på ett impopulärt förslag. Sen så ser jag dig ett par nyanser rödare än Skarpskytten, så min röst ligger kvar.
Det ÄR ett impopulärt förslag. Vi vill ju veta vad DU tycker. En ulv skulle gärna låta någon rösta åt honom, så han slipper ta ansvar för sina val.

(Visst finns det meriter i din ide, men i så fall senare i spelet. I sista rundan (när det nu är) kan det absolut vara en ide att låta spökena bestämma hur alla ska rösta. Om det nu skulle gå att få till i praktiken...)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Inte lätt för samarbete bland bybor som inte försöker med det.
Tycker du verkligen att jag lågflugit i 3 rundor typ?

Det har inte varit min bild av mitt egna spel. Visst, jag kom in sent i r3 men jag har ju skrivit rätt mycket därefter också.

Eller?
Jag har uppfattningen att du har mer vett än att tro jag är ulv.
Därav tror jag att du spelar.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
@Sidd
Ge os dina tankar om vilka som är
Ulvar
Inte lätt för samarbete bland bybor som inte försöker med det.

Jag har uppfattningen att du har mer vett än att tro jag är ulv.
Därav tror jag att du spelar.
Jojo, men lågflugit? Really?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Som efter diskussionerna senaste timmarna, vilka är dina top 3 ulvar?
Impetigo
Skarpskytten
+1
Svårbedömt men Brynolf har förstört mer än hjälpt byn med sin stil
Basse svajjar ju som en palm i monsun
HerrK verkar ju inte seriös och med den listan så…
Empi vetetusan
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Sen post nu. Hoppas jag hinner dänga in den innan stoppet.

Jag är lite orolig att jag stryker med i nattmord nu (och också att det är sista rundan)

Jag har hittills fått 0 röster i hela spelet. Det är en ära jag enbart delar med RasmusL och BioBunker (bortsett från en sen liten röst biobunker drog på sig precis i slutet) och vi vet ju hur det gick för dem. Jag har dessutom sagt att jag ska rösta enligt spökrådet i R4, vilket kanske oroar någon ulv.

Om jag ryker i nattmord är min dödsrossling att ni ska titta med vassare ögon på Skarpskytten, och när ni är klara med det ska ni titta på waterhouse.

Min andra dödsrossling är att jag fortfarande tror på 7WA
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
En annan spaning, vet inte själv om den är bra eller dålig.

Detta är Hägerns första varulvsspel. I post 207 runda 1 använder han ordet "beröringsskräck". Det har då använts fyra gånger i spelet. I post 11-Basse, post 16-anth-citerar-post 11, post 164 impe, och post 173-häger-citerar-impe. Så man kan ju fundera på om Hägern har plocket upp ordet i de två poster plus två citat det förekommit i, eller om han lärt sig det i ulvchatten. Notera att Sidd i post 145 säger: "De Musketör-ulvarna för tillfället: Basse-Skarpskytten-Impetigo. Motivering: De backar upp varandra utan substans och har en sådär osynlig beröringsdistans som verkar påklistrad." Så bägge två använder samma typ av rätt tunna argument (beröings-skräck/-distans) i samma läget i partiet.
@Skarpskytten , min kära gamla käpphäst! Jag lägger upp den här godingen igen eftersom den är så korkad.

I post 207 när jag "använder" ordet beröringsskräck, så är mitt exakta citat alltså

Vem var det som sa beröringsskräck?
Detta skriver jag i en post om Impe, tre timmar efter att han skrivit

Hägerstrand försöker spela frejdigt och med raka rör men det blir tydligt att han inte har erfarenheten som krävs för att smyga in sin ulvagenda i den bybopersona han försöker sälja in. Ett exempel är hur han hakar på Waterhouse mot mig i Octagate, ett annat hur han sätter upp sin ulvkompis Legolvar på rödlistan för att motbevisa beröringsskräck.
Detta vet @Skarpskytten. Han har sett Impes citat ovan, för han nämner det i uppräkningen av användningar av ordet ("post 164 impe"). Att han klipper bort "vem var det som sa" när han citerar mig och struntar i att ta med kontexten är ett aktivt val. Ett aktivt val att klippa bort kontext i syfte att driva ett narrativ. Sånt ligger bara i ulvarnas intresse att göra.

(Huruvida "beröringsskräck" är ett på något sätt ovanligt ord som man behöver en ulvchatt för att lära sig är en annan fråga. Jag håller inte med honom där heller, men det rödande är alltså inte att han tycker det utan att han aktivt försöker spinna en story)

@Waterhouse har redan besvarat att han tycker det här är ett svagt case.

@Octagonal @Basenanji @Andersson Ni röstade på Skarpskytten i slutet av R3. Varför har ni släppt honom?
 
Top