Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 3

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Hur ser du nu på att Skarpskytten och du tjafsade med varandra, men där du slet av dig tröjan och ville slåss medan han muttrade i en telefon? Är du fortfarande lika stridskysten eller har ni grävt ner stridsyxan?
Det var ju objektivt tufft gjort av mig, och inte alls lika tufft gjort av honom. Jag gick vidare över skolgården och berättade att det hände för en supersnygg tjej, och sen hånglade vi. Jag lovar.

Nä, men jag hade verkligen välkomnat ett drev där de som haft mig florerande på sina rödlistor till och från fick krypa till korset och erkänna att de vet att jag är grön. Sen är det väl minst lika talande att drevet INTE gick att få igång. Lite det jag for efter i #346
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
@HerrK
Du hade argumentet att spöktråden skulle avgöra när du la din röst.
Gäller det eller var det bara skitsnack för om du byter nu så kan spökisarna avgöra👍
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Nä, men jag hade verkligen välkomnat ett drev där de som haft mig florerande på sina rödlistor till och från fick krypa till korset och erkänna att de vet att jag är grön.
Okej, jag fattar. Men det här är väl inget solospel? Liksom, det viktiga är att vi hittar ulvar, inte att få folk att "krypa till kors". Eller jag ska inte ta ifrån dig det om du tycker att det är kul, men precis som jag ofta tjafsar med Sidd så tycker jag att vi i första hand ska försöka fokusera på byn och i andra hand på oss själva.

Ledsen om jag låter uppfostrande, det är inte meningen. Dynamiken mellan mig och Sidd kan vara ganska bra, mken jag vidhåller att vi kan rökna in en vinst om vi knäcker ulvarna. Om ulvarna vinner har vi förlorat, även om vi lyckades brotta ned någon med retorik och logik.
 

HerrK

Veteran
Joined
9 Oct 2023
Messages
59
Har inte postat nån lista förut, så här kommer en från mig.

Inte en jättedjup analys över hela brädet, men känns rimligt att ni får veta vad jag tycker och står just nu.


AnthroxRödast hos mig. Har förblivit så efter dagens diskussioner och interaktion med andra
SiddHar varit svår för mig att greppa trots att han oftast befinner sig i spelets centerpunkt på ett eller annat sätt, men har blivit betydligt rödare för mig denna runda.
LegoIvarBlandat intryck, svårt att avgöra iom få poster idag. Spökröstposterna har varit lite grönande.
HägerstrandKul idéer, har pendlat mellan att ge ett något naivt intryck, till stabilare uttlanden, men också opåkallat aggressivt. Tycker bråket med Waterhouse är kaosigt oklart.
BasenanjiSkulle vilja se rödare, men är rätt gul ändå. Rimliga resonemang i mycket.
OctagonalGott intryck av generellt, men något skaver lite..
AnderssonTror naiv siare, men långt från säker.
ImpetigoGrönare än vad jag jag tyckte under slutet av runda 2.
SkarpskyttenStabilt försvar i slutet av runda 3, i mina ögon mycket mer trovärdig än Sidd.
BrynolfKänns stabil i sina resonemang.
WaterhouseHar lyckats bli svagt grön under R3. Har inte haft supermycket substantiellt att gå på innan under mitt drev så har släppt det mer eller mindre och försökt betrakta aktiviteten under dagen, tycker att spelandet idag och interaktionen med andra spelare har varit grönande
EmpiricusGrönast. Känns stabil och pålitlig med sina värdefulla sammanfattningar.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Kan ni som läste min post också ge lite kommentarer om mina ställningstaganden och tex få de andra att byta röst🙏
Nu är det ju svårt att vända drev, men visst Sidd HAR resonerat om MU:s val av förmågor på ett byboigt sätt.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Har inte postat nån lista förut, så här kommer en från mig.

Inte en jättedjup analys över hela brädet, men känns rimligt att ni får veta vad jag tycker och står just nu.


AnthroxRödast hos mig. Har förblivit så efter dagens diskussioner och interaktion med andra
SiddHar varit svår för mig att greppa trots att han oftast befinner sig i spelets centerpunkt på ett eller annat sätt, men har blivit betydligt rödare för mig denna runda.
LegoIvarBlandat intryck, svårt att avgöra iom få poster idag. Spökröstposterna har varit lite grönande.
HägerstrandKul idéer, har pendlat mellan att ge ett något naivt intryck, till stabilare uttlanden, men också opåkallat aggressivt. Tycker bråket med Waterhouse är kaosigt oklart.
BasenanjiSkulle vilja se rödare, men är rätt gul ändå. Rimliga resonemang i mycket.
OctagonalGott intryck av generellt, men något skaver lite..
AnderssonTror naiv siare, men långt från säker.
ImpetigoGrönare än vad jag jag tyckte under slutet av runda 2.
SkarpskyttenStabilt försvar i slutet av runda 3, i mina ögon mycket mer trovärdig än Sidd.
BrynolfKänns stabil i sina resonemang.
WaterhouseHar lyckats bli svagt grön under R3. Har inte haft supermycket substantiellt att gå på innan under mitt drev så har släppt det mer eller mindre och försökt betrakta aktiviteten under dagen, tycker att spelandet idag och interaktionen med andra spelare har varit grönande
EmpiricusGrönast. Känns stabil och pålitlig med sina värdefulla sammanfattningar.
Superintressant lista! Framförallt att du håller Anthrox som rödast. Han har haft fel om allt hitintills. Drevat KK, drevat Fjodor. Jag känner att det vore asjobbigt att spela så som han gör som Ulv, skulle behöva två assistenter och en AI för att sammanställa allt, men är det egentligen så mycket jobbigare som ulv? Lite kanske, men kan någon verkligen Kaosulva en seger så är det Anthrox. Eller Kaosulv är fel begrepp för han kaosar inte, han Alfaulvar isf.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Har inte postat nån lista förut, så här kommer en från mig.

Inte en jättedjup analys över hela brädet, men känns rimligt att ni får veta vad jag tycker och står just nu.


AnthroxRödast hos mig. Har förblivit så efter dagens diskussioner och interaktion med andra
SiddHar varit svår för mig att greppa trots att han oftast befinner sig i spelets centerpunkt på ett eller annat sätt, men har blivit betydligt rödare för mig denna runda.
LegoIvarBlandat intryck, svårt att avgöra iom få poster idag. Spökröstposterna har varit lite grönande.
HägerstrandKul idéer, har pendlat mellan att ge ett något naivt intryck, till stabilare uttlanden, men också opåkallat aggressivt. Tycker bråket med Waterhouse är kaosigt oklart.
BasenanjiSkulle vilja se rödare, men är rätt gul ändå. Rimliga resonemang i mycket.
OctagonalGott intryck av generellt, men något skaver lite..
AnderssonTror naiv siare, men långt från säker.
ImpetigoGrönare än vad jag jag tyckte under slutet av runda 2.
SkarpskyttenStabilt försvar i slutet av runda 3, i mina ögon mycket mer trovärdig än Sidd.
BrynolfKänns stabil i sina resonemang.
WaterhouseHar lyckats bli svagt grön under R3. Har inte haft supermycket substantiellt att gå på innan under mitt drev så har släppt det mer eller mindre och försökt betrakta aktiviteten under dagen, tycker att spelandet idag och interaktionen med andra spelare har varit grönande
EmpiricusGrönast. Känns stabil och pålitlig med sina värdefulla sammanfattningar.
Den tackar byn för.

Empi som grönast som typ gjort nada!

Har klistrat röstlistor vilket vilken fraktion som helst kan göra.
Vi har Martins röstverktyg så om du är en ambitiös ulv är det bara att klippa in i ett word-dokument och lägga upp i tråden.
Sen hittar empi en liten grej men struntar i att använda det.
Röstar Sidd i 3 rundor.
Skitit i alla andra funderingar som skulle hjälpa byn.
Grönöst jomenvisst.

Och Impetigo lägger du lite sådär i mellanmjölk även fast han lågflugit i 3 rundor typ.

Den här posten kommer du få problem med Herrn nästa runda.
 

HerrK

Veteran
Joined
9 Oct 2023
Messages
59
@HerrK
Du hade argumentet att spöktråden skulle avgöra när du la din röst.
Gäller det eller var det bara skitsnack för om du byter nu så kan spökisarna avgöra👍
Intressant! Men, fick svagt medhåll för den idén, och jag känner mig manad att respektera det - tror inte det kommer något gott av att agera solo på ett impopulärt förslag. Sen så ser jag dig ett par nyanser rödare än Skarpskytten, så min röst ligger kvar.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Nu är det ju svårt att vända drev, men visst Sidd HAR resonerat om MU:s val av förmågor på ett byboigt sätt.
Ja men vem har inte det? Hur svårt är det att resonera byboig om MU förmågor? Det kan väl tom en Noobulv göra?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Okej, jag fattar. Men det här är väl inget solospel? Liksom, det viktiga är att vi hittar ulvar, inte att få folk att "krypa till kors". Eller jag ska inte ta ifrån dig det om du tycker att det är kul, men precis som jag ofta tjafsar med Sidd så tycker jag att vi i första hand ska försöka fokusera på byn och i andra hand på oss själva.

Ledsen om jag låter uppfostrande, det är inte meningen. Dynamiken mellan mig och Sidd kan vara ganska bra, mken jag vidhåller att vi kan rökna in en vinst om vi knäcker ulvarna. Om ulvarna vinner har vi förlorat, även om vi lyckades brotta ned någon med retorik och logik.
Nu var det inte mitt fokus att få rätt, utan att fånga motsägningar. Att röda någon man sen inte tycker är röd är rödande i sig.

Inte heller var mitt fokus att sätta dit @Skarpskytten för att han gav sig på mig, utan att fånga hur han försökte vrida ett narrativ. Att det hände i en post om mig blir då naturligt, eftersom jag har bättre koll på vad jag skrivit än andra, så där sticker konstigheterna ut mer. Att den "granskningen" kom efter att jag vevat mot @Waterhouse på morgonen tyckte jag också var intressant, vilket jag skrev om. Jag har tidigare noterat att de verkar kopplade till varandra.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Ja men vem har inte det? Hur svårt är det att resonera byboig om MU förmågor? Det kan väl tom en Noobulv göra?
Larvar du dig nu igen: grejjen är att folk lallar om att jag inte skrivit nåt och tagit ställning utan bara försvarat mig.
Ta inte saker ur sitt sammanhang please!
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Larvar du dig nu igen: grejjen är att folk lallar om att jag inte skrivit nåt och tagit ställning utan bara försvarat mig.
Ta inte saker ur sitt sammanhang please!
Jämför detta försvar mot när Fjodor åkte förra rundan.
Är du bybo Sidd så skriv något som hjälper byn om du åker!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Nu kommer det vara 6 bybor ur leken så fundera lite som bybo hur ni ska klara av nästa runda också.

Det som är bra är att jag tror/hoppas ulvarna fick jobba för den här drevningen i alla fall.

Det borde finnas bra spår att nysta i.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Och Impetigo lägger du lite sådär i mellanmjölk även fast han lågflugit i 3 rundor typ.
Tycker du verkligen att jag lågflugit i 3 rundor typ?

Det har inte varit min bild av mitt egna spel. Visst, jag kom in sent i r3 men jag har ju skrivit rätt mycket därefter också.

Eller?
 
Top