Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 3

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Legokillen skulle visst vara borta resten av kvällen? I så fall kan det bli jävligt viktigt hur spökena röstar. Vore tråkigt om vi gick miste om lite nerviga snipe-försök i slutet dock.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Om jag blir mördad i kväll hänvisar jag till min grönlista.

I nuläget ryker Sidd om det inte finns utslagsröst.

Om det finns en utslagsröst i byn så bör den redovisas nu, kryper det fram i efterhand kan inte ens gudarna rädda den stackaren som claimar.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Alltså om utslagsrösten ligger på Skarpskytten. Ingen idé att ge ulvarna info om utslagsröst som inte kommer i spel.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Legokillen skulle visst vara borta resten av kvällen? I så fall kan det bli jävligt viktigt hur spökena röstar. Vore tråkigt om vi gick miste om lite nerviga snipe-försök i slutet dock.
Det här är inte bra, jag vetefan om jag vill lägga beslutet i spökenas händer, även om det förstås är spännande.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Här händer något konstigt. Du hoppar över post #308 där jag listar mina röda och säger att jag kommer välja den av dem som det finns störst chans att klippa, och tänker ligga kvar på denna så länge som möjligt. Det inlägget är ju länkat i post #325. Jag är heller inte tredje person på KK, utan fjärde. Röster på KK ligger då från @Brynolf @Andersson och @Anthrox

Jag vet inte om ordningen trea eller fyra säger något om mig, men missen säger något om sammanställningen här. Ska man ändå rota så får man rota ordentligt.
Nej, det är inte konstigt. Det är väldigt mycket inlägg, ska man ta med alla inlägg när man driver en tes går det inte man måste sålla.
Jag var orolig för att den varma behandling jag fick motta från @Anthrox och @Sidd när jag drev vilda teorier i R1 inte var medhåll (som jag tolkade det som i stunden) utan för att båda eller någon av dem tyckte det var bra att jag stod och skrek ut knasteorier. Jag slängde ut en ny knasteori, och fick lysande beröm av @Sidd
Japp, och kommer du ihåg vem som sa att det var en skitdålig teori efter att Sidd hyllat den?
Det här är det mest konstlade jag sett. Kontexten i det här läget har följt från Impes post 164, och att säga att jag "använder ordet beröringsskräck" för att påvisa att jag tagit direktiv från en ulvchatt är direkt skrattretande. Jag skriver "vem var det som sa beröringsskräck" OM Impe, i respons till hans användning av ordet. Du kan på riktigt inte låtsas att du missade det.
Du tycker det är mer konstlat än typ varenda ett av t ex Anthrox resonemang? Varulvsspels-resonemang ÄR konstlade, man bygger hönor av fjädrar, förhoppningsvis får det den pressade att bete sig nervöst och misstänkt.
Om det här var en medveten ansträngning att framställa mig illvilligt, så grattis, lite bättre jobbat antar jag. Du får två getingar. Intressant att den här posten kom när jag börjat tjafsa med @Waterhouse men eftersom han är AFK och det är dåligt att dreva mot AFK så...
Detta gav jag mitt skratt-smiley till för jag tyckte det var roligt skrivet.
Jag tror både du och Skarpskytten är gröna dock, och tycker inte ni ska bråka med varandra mer.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Det här är inte bra, jag vetefan om jag vill lägga beslutet i spökenas händer, även om det förstås är spännande.
Nja, jag håller Sidd för rödish och Impe har inte stigit i graderna på slutet så gul typ. Spökenas hand att avgöra är god som någon.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Nej, det är inte konstigt. Det är väldigt mycket inlägg, ska man ta med alla inlägg när man driver en tes går det inte man måste sålla.

Japp, och kommer du ihåg vem som sa att det var en skitdålig teori efter att Sidd hyllat den?

Du tycker det är mer konstlat än typ varenda ett av t ex Anthrox resonemang? Varulvsspels-resonemang ÄR konstlade, man bygger hönor av fjädrar, förhoppningsvis får det den pressade att bete sig nervöst och misstänkt.

Detta gav jag mitt skratt-smiley till för jag tyckte det var roligt skrivet.
Jag tror både du och Skarpskytten är gröna dock, och tycker inte ni ska bråka med varandra mer.
Jag är alltså inte huvudsakligen intresserad av vad du tycker om mina argument, utan om du tycker att det stämmer eller inte stämmer att @Skarpskytten post utelämnar information där han citerar mig eller inte.
Dodgy mcDodgeson. Men tack för genomgången. Den var upplysande.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Hörni, för att hantera informationsmängden, kan vi inte alla bara snabbt ge en enkel grön-rödlista? Behöver inte vara komplicerat med långa djupa motiveringar, mer en sån "De här kan jag tänka mig att rösta ut! De här vill jag INTE se utröstade!". Motiveringar mm kan vi återkomma till.

Anledningen till att jag vill se det här är för att tvinga ulvarna att bekänna färg utan att de får chansen att gömma sig i tjafs.

Min lista

Röda och jag kan tänka mig att rösta ut dem
Skarpskytten, Sidd
LegoIvar
HerrK
Andersson
Hägerstrand

Gula och på tur att rödas eller grönas
Octagonal
Anthrox
Empiricus

Gröna
Brynolf
Waterhouse
Impetigo
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Dodgy mcDodgeson. Men tack för genomgången. Den var upplysande.
Men jag svarade väl på det? Man MÅSTE utelämna information, det är för mycket information för att ta med allt. Att anklaga någon som drevar mot en för att han inte nämner varenda kommatecken man skrivit är knas.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Dodgy mcDodgeson. Men tack för genomgången. Den var upplysande.
Hur ser du nu på att Skarpskytten och du tjafsade med varandra, men där du slet av dig tröjan och ville slåss medan han muttrade i en telefon? Är du fortfarande lika stridskysten eller har ni grävt ner stridsyxan?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Min hjärna är som sagt inte riktigt med mig, men jag har verkligen försökt se det röda i Sidd som ni andra gör (och som sagt, Sidd är min akilleshäl) och jag tycket det är grönande nog att han ställer sig från start och säger att han är pro outning när hela MUs spelupplägg blir synligt ifall vi outar direkt. Jag ser inte hur en ulv någonsin skulle ta den chansen.

Skarpskytten å andra sidan har spelat grönt, men på i mina ögon tveksamma sätt. Jag ser mer av en ulv som vill se hjälpsam ut, än en bybo som faktiskt vill bidra. Men mycket av det är att Skarpskytten och Impe (som jag håller för röd) verkar sitta ihop på flera plan. Som jag sagt, jag drar en parallell mellan Impe och Skarpskyttens spel och är rätt säker på att de båda har samma färg, oavsett om det är röd eller grön. Men jag lutar åt röd.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Min röd-grön lista:

Gröna:
Skarpskytten -stabil bybo
Brynolf - stabil bybo
Empiricus - passiv men stabil bybo
Andersson - jag tror på siarclaimet
Anthrox -analytisk, antingen mäster bybo med otur, men mäster ulv som spelar alla ligger alltid och gnager

Gula
Impetigo - sluta tjata om spöktåg, tycker du blivit sämre
Hägerstand - terrier, bra det, men biter åt alla möjliga håll
Octagonal - inget grepp om honom riktigt, på fel sida här, skriver konstigheter ibland
HerrK - väldigt passiv, blivit bättre, men man är orolig för en nervös ulv
Basse - Flyter med, usel röst på Skarpskytten, men rätt tankar om spöktåg iaf

Röda
Sidd - varit så nära så länge att åka ut, men räddas hela tiden. argt okarakteristiskt spel när han blir drevad
LegoIvar - smyger med, svårläst, men en av de jag misstänkt länge och gärna skulle se åka
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Men mycket av det är att Skarpskytten och Impe (som jag håller för röd) verkar sitta ihop på flera plan. Som jag sagt, jag drar en parallell mellan Impe och Skarpskyttens spel och är rätt säker på att de båda har samma färg, oavsett om det är röd eller grön. Men jag lutar åt röd.
Mm, och jag tycker att Hägerstrand och Skarpskytten verkar hänga ihop. Om inte bägge var nybörjare (?!*) skulle jag kunna tänka mig att deras beef är spelad.

* Måste säga att både Skarpskytten och Hägerstrand spelat riktigt bra med tanke deras erfarenhet av såna här spel.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Med tanke på röstförflyttningarna i R1 är jag inte så säker på att Andersson och Sidd är ulvar TILLSAMMANS visserligen. Vore ganska djärvt att två ulvar byter drev och avgör en runda. (för visst var det så det gick till? Sitter på mobilen just nu)
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Tja, kan du själv se att Empiricus har rätt i att du varit ganska passiv i R3 och mest fokuserat på att ställa frågor?
Ja ha så om detta är narrativet att se på mig i R3 av en som röstar med mig så blir det ju svårt att leverera mer.

Förstår att det är mycket poster och svårt att se allt men snälla : gör en sökning på mina poster så ser du att det finns info från mig.

Hade en sån här fråga av Waterhouse för nån dryg timma sen å länkade då upp 3-4 poster med mina tagningar
om:
- MUs val
-Antal ulvar
- Listade mitt tyck av er spelare vid dagstid idag
- Diskuterade Siaren Anderssons situation
- Sen så har jag aktivt deltagit och kommenterat flertalet ideer från er andra spelare
- Även försökt föra dialog med flera om vad de har för motiv
osv osv osv

Sidd Passiv I R3? 😂

Nu får ni i alla fall nån annan att tjafsa med nu när det blivit så för mig i 3 rundor.

Lycka till byn -Kämpa-kämpa

Fridens
 
Top