Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 3

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,388
Nästa runda behöver vi pressa ett gäng som inte riktigt blivit pressade än.
Typ Basse, Empi, Jag, HerrK eller något sånt? Beroende på utslag denna runda givetvis.
Glömmer säkert någon, är rejält kognitivt överbelastad just nu. Det är jobbigt för hjärnan att analysera så här många spelare.
Jag vet hur du känner, var så för mig i början. Men idag är jag ledig, framför laptopen med en torsdagsöl i handen. Men nu handlar det om Sidd vs Skarpskytten och vi ska koncentrera oss på det.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,695
Location
Stockholm
Det var ju fan vad ni skriver pöjka! Nu har jag skummat ikapp men känner mig inte så mkt klokare ärligt talat. Skarpskytten är jag inte pigg på att få ut i varje fall. Sidd är på min röda lista sedan åtminstone hans håriga panikfladder i R2 så det var ju lämpligt att det fanns ett drev att hoppa till där. Ska se om jag hinner förstå mig på hans beef med Skarpingen också.

Röst: @Sidd
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Sidd är på min röda lista sedan åtminstone hans håriga panikfladder i R2 så det var ju lämpligt att det fanns ett drev att hoppa till där.
Spännande om du nu är god att vi läser Sidd så olika. Det panikfladdret är något jag inte tror en röd Sidd hade gjort utan istället hade sett sig genomskådad.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,580
Location
Oktoberlandet
Fint. Lamt. Ännu inget svar på min fråga, Sidd, och så många chanser du haft att reda ut detta lilla missförstånd.

Ta nu ditt ansvar, och flytta din röst från mig till dig själv!
Fråga?
Menar du en röstmotivering från mig varför jag tycker du är beter dig scumt?
Det har jag svarat på minst 2 gånger: att du skrev att du har ett bra case som du skrev har du ju inte: du har själv nu skrivit en lång post där du tycker jag onödigt anklagade er 3 för scumt: mer är det inte alltså.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,580
Location
Oktoberlandet
@Empiricus
Du gjorde idag ett jobb för byn med röstlistor och hittade en liten spaning på 3 spelare som du tyckte stack ut👍 och borde skärskådas.

Bla jag tyckte det var bra: nu är Skarpskytten en av de 3 aktuella: då är det väl riktigast att följa den spaningen och rösta på Skarpskytten.
Då följer inte ditt eget gräv som du ändå lagt tid på att nysta fram.
Konstigt?
Ändra han inte detta så har ni nåt att titta närmare på gott folk.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
813
Jag tycker det är talande hur de som tyckt att jag är röd ändå ignorerade mina högljudda uppmaningar att ställa mig i ett drev mot @Skarpskytten, och hur angeläget de vill ha honom kvar.

@Impetigo listar mig som näst rödast i https://www.rollspel.nu/threads/m%C3%A4ster-ulv-5-runda-3.82102/post-1210624

@Waterhouse frågar om vad drevet består i. Jag pekar på posten. Istället för att svara vad han tycker om den ger han en gapskrattsreaktion på den och låtsas som att det regnar. När jag frågar varför han gjorde så svarar han " Va? Jag gav den tummen-upp för du svarade informativt på min fråga och med en liten bitsk kommentar. " #295 #93

1697740539511.png

Jag tycker att det är rödande att ljuga.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,388
@Anthrox Ditt case mot Skarpskytten är alltså att han skrev "Jag är bybo utan roll" istället för "Jag har ingen specialförmåga" eller liknande?
Tycker du själv det är ett starkt case? Har du något mer misstänkt på honom, eller är Sidd så grön i dina ögon för han i sitt startinlägg i R1 nämnde att han generellt är för att outa när du resonerat dig fram till att ulvar i detta spel vill hålla informationen gömd?

Du har ju haft fel mot KK (läste ert utbyte noggrannare nu när jag haft tid och kan fatta att du lackade), fel om Fjodor (som jag köpte) men här köper jag inte ditt argument alls. Tycker det är svagt.

Sidd har varit i hetluften hela spelet men klarat sig kvar. Jag skulle vilja höra någon mer motivation till varför du tar ut den byboigaste och konstruktivaste spelaren i spelet enligt mig än att han skrev "jag är bybo"
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Det jag tycker att Sidd ska ha cred för är att han uttalat har efterfrågat samarbete och samförstånd. Ungefär som när fjodor på slutet vill bidra till byn trots att fjodor förstår att han ska bli utröstad. Det känns byboigt i mina ögon, sedan finns det massvis med grejer som Sidd har skrivit knasigt förstås, men ändå.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,580
Location
Oktoberlandet
Det jag tycker att Sidd ska ha cred för är att han uttalat har efterfrågat samarbete och samförstånd. Ungefär som när fjodor på slutet vill bidra till byn trots att fjodor förstår att han ska bli utröstad. Det känns byboigt i mina ögon, sedan finns det massvis med grejer som Sidd har skrivit knasigt förstås, men ändå.
Alla skriver vi knasigheter ibland men har du nåt jag kan bemöta?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Alla skriver vi knasigheter ibland men har du nåt jag kan bemöta?
Tja, kan du själv se att Empiricus har rätt i att du varit ganska passiv i R3 och mest fokuserat på att ställa frågor?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,695
Location
Stockholm
Spännande om du nu är god att vi läser Sidd så olika. Det panikfladdret är något jag inte tror en röd Sidd hade gjort utan istället hade sett sig genomskådad.
Nu känner jag inte Sidd visserligen men jag har sett det där fladdret förr. Det brukar vara en ulv som fattat att det är kört men tycker spelet är kul ändå och kastar skit omkring sig på ett kaosigt och humoristiskt sätt.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,388
Jag tycker det är talande hur de som tyckt att jag är röd ändå ignorerade mina högljudda uppmaningar att ställa mig i ett drev mot @Skarpskytten, och hur angeläget de vill ha honom kvar.

@Impetigo listar mig som näst rödast i https://www.rollspel.nu/threads/m%C3%A4ster-ulv-5-runda-3.82102/post-1210624

@Waterhouse frågar om vad drevet består i. Jag pekar på posten. Istället för att svara vad han tycker om den ger han en gapskrattsreaktion på den och låtsas som att det regnar. När jag frågar varför han gjorde så svarar han " Va? Jag gav den tummen-upp för du svarade informativt på min fråga och med en liten bitsk kommentar. " #295 #93

View attachment 14562

Jag tycker att det är rödande att ljuga.
Det här känns ofruktbart men jag tror vi pratar om olika poster. Jag gav tummen upp till 184 och kommenterade den. Vilken post är det jag skrattat åt?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Jag tycker också att det är ganska intressant att fundera på de oliak tjafs vi har haft genom spelet. T ex har jag verkligen blivit förvånad över intensiteten mellan Hägerstrand och Skarpskytten, mellan Biobunker och Anthrox mm.

Om jag kunde prata med spöktåget skulle jag verkligen vilja be dem kolla in Anthrox! Är han skum? har vi missat något stort mitt framför ögonen? Hur ska vi förstå de olika tjafs han varit inblandad i?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Om @LegoIvar inte kommer in i spel mer innan det är över hoppas jag att nån drar igpng ett riktigt drev på honom i R4!
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,388
Jag tycker det är talande hur de som tyckt att jag är röd ändå ignorerade mina högljudda uppmaningar att ställa mig i ett drev mot @Skarpskytten, och hur angeläget de vill ha honom kvar.

@Impetigo listar mig som näst rödast i https://www.rollspel.nu/threads/m%C3%A4ster-ulv-5-runda-3.82102/post-1210624

@Waterhouse frågar om vad drevet består i. Jag pekar på posten. Istället för att svara vad han tycker om den ger han en gapskrattsreaktion på den och låtsas som att det regnar. När jag frågar varför han gjorde så svarar han " Va? Jag gav den tummen-upp för du svarade informativt på min fråga och med en liten bitsk kommentar. " #295 #93

View attachment 14562

Jag tycker att det är rödande att ljuga.
OK, du pratar om 93 Ja den körde jag en skratt emoji på. Dels för att jag inte tyckte argumenten var speciellt starka, dels för att jag tyckte den var roligt skriven. Hade tänkt kommentera den mer men försvann i bruset. Vill du att jag gör en ordentlig analys av argumenten där?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag skulle också gärna se att @Anthrox spaltar upp vad som rödar och grönar @Sidd och @Skarpskytten

Jag har ju nu deivit tesen att jag och Anthrox är två hippa bybor som bara råkar ha lite (mycket) olika syn på saker men jag kan inte förstå hur Anthrox kan läsa spelet som att Sidd är grönare än Skarpskytten.

Upplys mig, Anthrox!
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
813
Det här känns ofruktbart men jag tror vi pratar om olika poster. Jag gav tummen upp till 184 och kommenterade den. Vilken post är det jag skrattat åt?
93. Den länkade. Den vi pratade om. Den som ligger länkad i kommentaren du citerar. Den jag undrade varför du avböjde att kommentera.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,695
Location
Stockholm
Om jag blir mördad ikväll så är mina ulvkandidater Andersson, Sidd och någon lågflygare. HerrK eller Empi kanske.

Jag tror Anth är grön, en ulv måste ha bra med stake för att ta sådär stor plats. Han är ganska hit-or-miss i vad han säger men tror på grönt här.

Impe tycker jag också om, han har haft liknande tankar som jag flera gånger. Jag fattar visserligen inte hans beef med Anth, och han har gömt sig nästan hela denna runda.

I övrigt har jag inte grönat någon direkt. Skarpskytten har jag småhyggliga vibbar ifrån och om det står mellan honom och Sidd är valet lätt.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
813
OK, du pratar om 93 Ja den körde jag en skratt emoji på. Dels för att jag inte tyckte argumenten var speciellt starka, dels för att jag tyckte den var roligt skriven. Hade tänkt kommentera den mer men försvann i bruset. Vill du att jag gör en ordentlig analys av argumenten där?
Jättegärna. Jag hade helst velat ha det förut (när jag frågade) men om du har tid nu så vore det kul. Du kan få köra en analys på varför det satt så långt inne också.

Jag är alltså inte huvudsakligen intresserad av vad du tycker om mina argument, utan om du tycker att det stämmer eller inte stämmer att @Skarpskytten post utelämnar information där han citerar mig eller inte.
 
Top