Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 3

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
Sen vid en snabb genomläsning känns det inte som vi kommer så mycket framåt, lite anklagelser och motanklagelser som slungas runt i tråden, Tror vi behöver titta lite på upplägget igen, ulvar, powerroller etc.
Att vi inte hittat någon ulv, samt bara har en claimad powerroll i spel tycker jag är väldigt intressant. Jag har väldigt svårt att se att det finns fler än tre ulvar i spel, känns som maximum (och priset går upp betydligt för 4 ulvar).

@Vimes Önskemål inför kommande trådstarter, kan du inte posta ALLA val vi hitintills vet att MU inte har gjort för bättre överblickbarhet för oss med dåligt minne?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Sen vid en snabb genomläsning känns det inte som vi kommer så mycket framåt, lite anklagelser och motanklagelser som slungas runt i tråden, Tror vi behöver titta lite på upplägget igen, ulvar, powerroller etc.
Att vi inte hittat någon ulv, samt bara har en claimad powerroll i spel tycker jag är väldigt intressant. Jag har väldigt svårt att se att det finns fler än tre ulvar i spel, känns som maximum (och priset går upp betydligt för 4 ulvar).
Jag börjar mjukna i diskussionen om att outa. Kanske bra ändå. Det som får mig att överväga riskerna är också att vi kanske har fem ulvar på plan. Vad säger du @Brynolf ?
 

Skarpskytten

Mellan två äventyr
Joined
18 May 2007
Messages
6,012
Location
Smålands golvbrunn
Nu får ni inte glömma att vi kan ha fem ulvar med extra nattmord, som @Anthrox har påpekat. (Vilket är uppenbart, men också rätt onödigt att lyfta som ulv, så lite gröna pluspoäng där).

Det är godnatt denna runda om vi inte fångar en ulv.

Jag tycker att byn borde kunna gräva fram någon rödare än mig att rösta ut. Men jag känner mig smickrad över att så många av er tror att jag är värsta masterminden.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
880
Så det står mellan @Skarpskytten och @Sidd just nu?

Skarpskytten har varit en av de grönaste i min bok hela spelet så honom vill jag inte se åka. Om någon tycker sig ha ett bra case ser jag gärna en kort sammanfattning. Sidd är som Anthrox säger svår att läsa, kan hålla med om att "Lyssna på Anthrox" är lite fjäskigt. Och faktum är att Anthrox inte haft rätt hitintills... Så måste jag välja en av dem lutar det åt att min röst faller på Sidd.

Men var är @Impetigo ? Sitter och lajkar lite men inte ett ord i runda 3? Min röst ligger kvar där så länge.
Jag drevar mig mot @Skarpskytten för att han gör en "analys" av mig där han klipper bort det som inte passar hans narrativ. #93

Att den droppar in en stund efter att jag är på dig och du sen går AFK några timmar gör att din uppfattning om hans kulör inte väger supertungt.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
Jag drevar mig mot @Skarpskytten för att han gör en "analys" av mig där han klipper bort det som inte passar hans narrativ. #93

Att den droppar in en stund efter att jag är på dig och du sen går AFK några timmar gör att din uppfattning om hans kulör inte väger supertungt.
Bra gräv, ska läsa ordentligt!
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
I så fall vill jag tillägga att Brynolf var först att nämna det redan igår.
Vänta, fem ulvar och extra nattmord? Byn måste då ha både väktare, siare, rollsiare, galen siare och naiv siare va? Förutom att det känns som vi redan är rökta då och därför kan bortse från den teorin låter det minst sagt otroligt om inte ulveriet varit rysligt skickliga med att träffa powerroller med sina nattmord.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
Jag börjar mjukna i diskussionen om att outa. Kanske bra ändå. Det som får mig att överväga riskerna är också att vi kanske har fem ulvar på plan. Vad säger du @Brynolf ?
Om vi har siare i tråden så tycker jag absolut man ska outa denna runda. Ingen är säker från nattmord och att avlida utan att berätta vad man siat är dumt. Tycker detta är på gränsen till självklart så tystnaden tolkar jag som att vi inte har någon siare (mer än eventuellt Andersson), och detta i sin tur tycker jag är aningen grönande för Andersson.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,389
Vänta, fem ulvar och extra nattmord? Byn måste då ha både väktare, siare, rollsiare, galen siare och naiv siare va? Förutom att det känns som vi redan är rökta då och därför kan bortse från den teorin låter det minst sagt otroligt om inte ulveriet varit rysligt skickliga med att träffa powerroller med sina nattmord.
Det är ju därför jag tycker vi ska gå loss på outningen. Antingen så har byn haft massor med roller som inte kommit fram, eller så har vi inga roller.
Visst, outningen blir lite sämre nu när vi inte kan vara säkra på om BB7 och Rasmus hade roller. Men har vi fem ulvar måste byn ändå ha fler roller, som då framkommer vid outning.

Men jag tror inte att byn har några roller att de facto outa. Kanske en liten. Mer troligt ingen alls.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Cirka 6 timmar kvar av rundan! Glöm inte att skicka in förmågeanvändning!
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
Det är ju därför jag tycker vi ska gå loss på outningen. Antingen så har byn haft massor med roller som inte kommit fram, eller så har vi inga roller.
Visst, outningen blir lite sämre nu när vi inte kan vara säkra på om BB7 och Rasmus hade roller. Men har vi fem ulvar måste byn ändå ha fler roller, som då framkommer vid outning.

Men jag tror inte att byn har några roller att de facto outa. Kanske en liten. Mer troligt ingen alls.
Enig i att siare ska outa.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Håller med Anthrox, det är läskigt tyst i byn nu också vilket gör mig rädd att ulvarna vill hålla lågan nere. Ju färre gräv och röster som, läggs ju enklare blir det att smälta in i tystnaden och att tysta sin omgivning.
Om det nu är 5 ulvar vilket känns troligare och troligare i o med tystnaden måste vi bybor som finns här göra vårt. Tänker inte förlora detta nu så tycker vi följer Anthrox tanke och outar. Bättre att agera än att tvingas reagera i efterhand när det kanske är kört. Eventuella förmågor har ju även använts i två rundor vilket borde kunna ge oss något.

Jag har ingen förmåga utan är vanlig bybo!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,689
Location
Oktoberlandet
@Anthrox
Jag hoppas du tar ditt förnuft till fånga för den här testen eller vad du håller på med är inge kul.

Snart kommer Impetigo igång å gör ett ryck och då är det så lätt mål för honom att kliva på tåget mot mig.
Sen kommer du behöva alla allianser du kan skrapa ihop för att stå emot hans anhang.
Senaste rundan försökte han väl med ett drev mot dig och det kommer nog tillbaka.

Byt till Impe eller Skapskytten.

Jag tror hela byn undrar över Impes status egentligen.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
Håller med Anthrox, det är läskigt tyst i byn nu också vilket gör mig rädd att ulvarna vill hålla lågan nere. Ju färre gräv och röster som, läggs ju enklare blir det att smälta in i tystnaden och att tysta sin omgivning.
Om det nu är 5 ulvar vilket känns troligare och troligare i o med tystnaden måste vi bybor som finns här göra vårt. Tänker inte förlora detta nu så tycker vi följer Anthrox tanke och outar. Bättre att agera än att tvingas reagera i efterhand när det kanske är kört. Eventuella förmågor har ju även använts i två rundor vilket borde kunna ge oss något.

Jag har ingen förmåga utan är vanlig bybo!
Que?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,180
Location
Uppsala (Umeå)
Vänta, fem ulvar och extra nattmord? Byn måste då ha både väktare, siare, rollsiare, galen siare och naiv siare va? Förutom att det känns som vi redan är rökta då och därför kan bortse från den teorin låter det minst sagt otroligt om inte ulveriet varit rysligt skickliga med att träffa powerroller med sina nattmord.
Fem ulvar och extra nattmord är 18 p. Då finns det mellan 4-5 powerroller i byn beroende på vilka val som gjorts. Tycker dock inte att något tyder på att det är så.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
880
Det är ju därför jag tycker vi ska gå loss på outningen. Antingen så har byn haft massor med roller som inte kommit fram, eller så har vi inga roller.
Visst, outningen blir lite sämre nu när vi inte kan vara säkra på om BB7 och Rasmus hade roller. Men har vi fem ulvar måste byn ändå ha fler roller, som då framkommer vid outning.

Men jag tror inte att byn har några roller att de facto outa. Kanske en liten. Mer troligt ingen alls.
Vi skulle kunna använda @LegoIvar s metod för att ta reda på om spökena har roller, om man bara tar det som en ja/nej-fråga. Släng fram den absolut minst troliga kandidaten, röstar de på den är det ett "Ja", om de röstar på någon annan är det ett nej. Men då måste vi vara överens och slänga in det i en post på varje sida på slutet.

Jag har lovat att 100% gå på spökenas röst som kandidat i R4 om det inte är någon som åker ut, och ser gärna att fler gör det. Därför känns det vanskligt att ge dem flera olika alternativ att spöka mellan för olika signaler, men en ja/nej-fråga borde vara genomförbar.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Ingen vill hänga med på LegoIvar spåret trots att denne i mina ögon åtmisntone är en ulv kandidat så byter spår. Ville rösta ut Impetigo förra rundan, vi har beefat lite, Impetigo blev siad, nervöst spel av Impetigo i slutet av R2 och nu denna tystnad är kortfattat mina anledningar.

Röst: @Impetigo
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
@Anthrox
Jag hoppas du tar ditt förnuft till fånga för den här testen eller vad du håller på med är inge kul.

Snart kommer Impetigo igång å gör ett ryck och då är det så lätt mål för honom att kliva på tåget mot mig.
Sen kommer du behöva alla allianser du kan skrapa ihop för att stå emot hans anhang.
Senaste rundan försökte han väl med ett drev mot dig och det kommer nog tillbaka.

Byt till Impe eller Skapskytten.

Jag tror hela byn undrar över Impes status egentligen.
Vi spelar och vinner som en BY Sidd, nu låter du som en Paradise Hotell deltagare som försöker pakta med Anthrox som team Impe. Min röst ligger kvar på Impe men håller med folk om att ditt försvar när du blivit drevad inte känns speciellt byboigt.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
Vi skulle kunna använda @LegoIvar s metod för att ta reda på om spökena har roller, om man bara tar det som en ja/nej-fråga. Släng fram den absolut minst troliga kandidaten, röstar de på den är det ett "Ja", om de röstar på någon annan är det ett nej. Men då måste vi vara överens och slänga in det i en post på varje sida på slutet.

Jag har lovat att 100% gå på spökenas röst som kandidat i R4 om det inte är någon som åker ut, och ser gärna att fler gör det. Därför känns det vanskligt att ge dem flera olika alternativ att spöka mellan för olika signaler, men en ja/nej-fråga borde vara genomförbar.
Tror inte det finns tid att bygga upp något avancerat språk att kommunicera med Spöktåget om deras roller, däremot tycker jag idéen om att Spökena ska använda sin röst för att peka ut en drevkandidat till nästa rond istället för att vara tungan på vågen i denna är intressant.
 
Top