Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 3

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
När så båd Konrad å Rasmus låge dräpta upå marken grep en hiskelig skräck runti byen, di sa att di vill ha dö på Fjodor, att han va ulven. Så di tog’n å slog ihjäl’n tess ‘an va alldeles döer. Å si, så va di bare 13 kvar i Skitberga by, jajemen.

Vasa? 14? Rasmus, Konrad å Fjodor. Ja, men ni förstår di va int de alle som var döder, nänä, de va även BioBunker som vart ulvareven i samma veva serrni. Jojo, blott 13 va di kvarer byen, å färre skulle di bli.


---

fjodorsenuba röstas ut. Han var bybo.
BioBunkerVII nattmördas.


De får skriva "nggh!!!" eller liknande, men inte kommentera spelet.

---

Deltagare:
  1. Anthrox
  2. Basenanji
  3. Sidd
  4. Impetigo
  5. Waterhouse
  6. BioBunkerVII
  7. RasmusL
  8. Octagonal
  9. Andersson
  10. Fjodorsenuba
  11. Skarpskytten
  12. Empiricus
  13. Konrad Konvalj
  14. Brynolf
  15. LegoIvar
  16. Hägerstrand
  17. HerrK

---

Mäster Ulv har inte valt: U1.4 - 3 extra ulvar - kostnad: 8

---

Denna runda slutar imorgon 22:00!

Rösträkning för denna runda: https://werewolf.florin.nu/82102
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
20 spänn på att ulvarna la in en sista minuten-ändring på nattmordet.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Bedrövligt! Tack för spel fjodor och Biobunker, ni kommer vara saknade bägge två! Tycker mäster ulv har kass fantasi som bara avslöjar att inte har valt ett visst antal ulvar.

Och spöket röstade fjodor också?!

Röst: @Sidd

Jag tror ju att det var något där med fjodor, men kanske inte ändå. Men hur ser du på Impetigo egentligen Sidd?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Ok, med omvänd logik mot vad jag sade sist, så borde ulvar inte hoppa på ett redan avgjort tåg mot en bybo. Så det ger Basse och Empi lite grönpoäng.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Bekräftad spökröst innebär att vi kan stryka en ensam ulv. Börjar det bli läge att outa fler roller nu?

Spökröst plus naiv siare = 3 ulvar med fullt nattmord.

Om ingen annan har roll är det det vi jobbar med.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Bekräftad spökröst innebär att vi kan stryka en ensam ulv. Börjar det bli läge att outa fler roller nu?

Spökröst plus naiv siare = 3 ulvar med fullt nattmord.

Om ingen annan har roll är det det vi jobbar med.
Ja, det här har jag väntat på! Kan vi inte räkna oss fram till troliga alternativ nu? Avvakta outning!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Känns som att MU drar sig för att inte berätta om förmågor som byn fått. Vilket förstås är rimligt. Att claima powerroller är enkelt när man vet vilka som finns i spel och inte. Ulvarna har helt säkert tänkt på detta och har ett par powerroller i bakfickan som de kan claima när någon av dem hotas.

Chansen att Andersson är ulv är iom detta sålunda hög, skulle jag säga.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Spökröst plus två ulvar = fullt nattmord och en av ulvarna kan låtsas vara naiv siare.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
En idé är att ta ut Andersson nu, för att bekräfta siarrollen. Jag tar nog dock hellre ut LegoIvar, som jag känner gömmer sig bakom för många saker vid det här laget för att kunna vara bybo.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl
Röst: @Sidd

Någon skrev att drevet mot honom baserades bara på avvikande spelstil (emoj-gate), men jag tycker inte det stämmer. Lägger nog en del krut på att förklara mitt tänk imorgon. Men vill ha en tidig röst.

Vidare.

Konrad Konvalj, Andersson [siarclaim] (199), Anthrox (200), Hägerstrand (325), RasmusL (415), BiobunkerVII (427), Sidd (495), fjodorsenuba (498)


Fjodorsenuba Brynolf (166), Waterhouse (278), Impetigo (287), Andersson [siarclaim] (294), BiobunkerVII (302), Empiricus (312), Basenanji (354), Vimes (366) = KK och Rasmus L

@Andersson är den ende som har röstat ut två bybor. Om det nu betyder något.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Röst: @Sidd

Någon skrev att drevet mot honom baserades bara på avvikande spelstil (emoj-gate), men jag tycker inte det stämmer. Lägger nog en del krut på att förklara mitt tänk imorgon. Men vill ha en tidig röst.

Vidare.

Konrad Konvalj, Andersson [siarclaim] (199), Anthrox (200), Hägerstrand (325), RasmusL (415), BiobunkerVII (427), Sidd (495), fjodorsenuba (498)


Fjodorsenuba Brynolf (166), Waterhouse (278), Impetigo (287), Andersson [siarclaim] (294), BiobunkerVII (302), Empiricus (312), Basenanji (354), Vimes (366) = KK och Rasmus L

@Andersson är den ende som har röstat ut två bybor. Om det nu betyder något.
Ska vi vara krassa så är jag ju ansvarig för att Fjodde röstades ut med, så jag har med varit involverad (och drivande) i båda utröstningarna.
 
Top