Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 1

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,588
Location
Oktoberlandet
@Sidd!
Du flaggar inaktivitet mitt i rundan, ulvtell för potentiell lågflygning och skjuta bort ansvar på andra. (1 emoji)

Du förespråkar outning (fast det är snålt läst, du vill bara lyfta diskussionen) vilket kan vara en ulvtell om ulvarna köpt förmågor till byn som de vill veta.

Sen postar du ett inlägg sär du i princip vevar på ALLA. (2 emojis postade på 4 poster) Lägger röst på KK, vilket kan vara för att det är ett enkelt val, imo konstigt spel därifrån.

Här nånstans börjar du få riktig heat, vilket antagligen leder till:
En post jag knappt förstår, vilket mer är helt i linje med en "vanlig" Sidd (3 emojis på 5 poster)

En ursäktspost med massa emojis (man får inte spela fel, det är misstänksamt!)

Och sen börjar du komma in i matchen på allvar.

Kan du förklara ditt beteende i början av spelet, det som gjorde folk aviga till en början?
Alltså, det finns ett case här, men det är ju papperstunt.
Tjenixen i natten:
- Har inte kollat tillbaka men ger lite snabba svar från höften.
- Outning har jag förklarat min syn på flera gånger: tydligen uppfattades min första post om det som att jag nu detta parti är för Outning vilket jag inte är bara så där: jag vill få igång en diskussion om detta för att själv fatta vettigaste beslut.
- Att jag postar mina funderingar om alla är ju bara ärligt och öppet: märk väl att jag inte röd-grönar för det är ju för tidigt att göra i det läget tycker jag.
- Du skriver att jag börjar ”få riktig heat”: jag fattar faktiskt inte riktigt vad Impetigo håller på med och LegoIvar skriver i förbigående att det är för lite emoisar vilket du måste medge är pinsamt löst i hullet.
- Att du nu börjar räkna emoisar tolkar jag som skämt och tar inte så mycket på allvar.
- Mitt beteende i början: du och flera skriver riktat att vi inte ska brusa tråden vilket jag då förhåller mig till (1 post typ på hela dagen) sen så när dessa blajjiga anklagelser kommer igång så varsogoda: här får ni försvar.

Tack för att du frågar och det var lite snabba tankar på det.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,136
Location
Uppsala (Umeå)
Angående outningsfrågan. Det är lite lågt hängande frukt att anklaga mig för rollfiske, eftersom det i så fall skulle vara monumentalt klantigt spelat att göra det som första inägg. Jag är faktiskt genuint intresserad av frågan ifall det kan vara en poäng eller inte. Jag har för mig att någon (@Anthrax var det du?) resonerade vettigt kring tidig outning något av de tidigare spelen i år men jag hittar inte den posten.

Skillnaden nu är iofs att det är sannolikt att det inte finns en väktare i spel. Och då blir ju siarna ulvkrubb direkt.

Med det sagt, eftersom den allmänna inställningen är att vi inte ska outa, bör vi låta bli.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,588
Location
Oktoberlandet
Jag flyttar också tillbaka till Röst: @Konrad Konvalj
Som sagt är caset mit Sidd papperstunt. KK å andra sidan spelar scumt, skumt och frånvarande. Fick heat i eftermiddags och försvann sen helt, förutom en liten like på ett inlägg vid 20-tiden. Helt obegripligt och inte på något sätt hjälpsamt för byn.
KK är kaos så det är svårbedömt där.

Kolla gärna igenom hur Impetigo spelar: borde det inte vara stabilare med mer underbyggda argument än så här. Eller är det så här med Impe att han är en jäkel på att klippa spelsystem (vilket han inte verkar så intresserad av denna gång än så länge, det är ju förstås omöjligt i R1) MEN har det lite kinkigare när han får tryck på sig å bara då börjar klippa tillbaka utan nåt vettigt egentligen att komma med.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,248
Jag undrar om det inte finns ett värde i att alla analyserar MU-valen och själva skriver hur de skulle ha gjort om de var MU. Och detta så snabbt som möjligt, för informationen blir tainted senare i spelet.
Jag tänker att den riktiga MUn inte vill avslöja sin gameplan, vilket då borde medföra att hen ljuger ihop sin lista. Och då har vi ett par personer att pressa när vi börjar se vad för beslut MU har gjort.

Thoughts?

(Om det inte framgått tydligt hade jag som MU kört få ulvar, 1-3 st med nattmord och så få fördelar för byn som möjligt. Jag hade sen försökt gömma mig i den stora mängden spelare och spelat försiktigt, men närvarande.)
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jag har för mig att någon (@Anthrax var det du?) resonerade vettigt kring tidig outning något av de tidigare spelen i år men jag hittar inte den posten.
Lite snömos post eller har jag fel. Är du ulv som ljuger oss upp i ansiktet eller har du på riktigt letat bland gamla spel efter en post där Anthrox kanske hade ett hyfsat argument gällande outning. Sånt grävande är det nog få som pallar ✌
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,248
KK är kaos så det är svårbedömt där.

Kolla gärna igenom hur Impetigo spelar: borde det inte vara stabilare med mer underbyggda argument än så här. Eller är det så här med Impe att han är en jäkel på att klippa spelsystem (vilket han inte verkar så intresserad av denna gång än så länge, det är ju förstås omöjligt i R1) MEN har det lite kinkigare när han får tryck på sig å bara då börjar klippa tillbaka utan nåt vettigt egentligen att komma med.
Jag har läst Impes inlägg och inte känt direkt att de varit varken bu eller bä. Jag är nog fortfarande lite skadad av att Impe högg mig i ryggen under Revolouption, men vi kan faktiskt inte förvänta oss att han ska automagiskt knäcka varenda spel. Men visst, han är långt ifrån grön.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
813
Jag tycker att alla borde titta lite på hur LegoIvar, Skarpskytten och Impetigos poster följer varandra.

Innan Impetigo försökte koppla rödningen av mig till LegoIvar missade jag det, men nu tycker jag det är tydligt.

Händelseföljd:
Jag misstänker LegoIvar tidigt (och har fortfarande inte sett någon anledning att släppa det.) 67

Skarpskytten rödar mig. Inget kraftigt utlåtande, men han seedar ändå något här. Ni får jättegärna kika på de poster jag gjort innan det och se om ni håller med honom. 2 32 33 59 67 74 86 104 111

Impetigo backar Skarpskytten och ger posten legitimitet, men undviker att skriva om något specifikt ställningstagande. Vill förmedla "det här är en bra post" utan att förmedla "det här är mitt lags åsikter" 146

Impetigo rödar sen LegoIvar, men det är tydligt att han enbart gör det för att förstärka rödningen av mig. 164 Om detta leder till att jag blir utröstad så, ajdå, hoppsan, då var resonemanget om LegoIvar fel och Impetigo har räddat honom från hans tidiga klavertramp. Om LegoIvar åker dit så har Impetigo det här avståndstagandet att falla tillbaka på.

Skarpskytten fortsätter sen smådrevandet i 176 men undviker sammankoppling med LegoIvar och Impetigo. Vem var det som sa beröringsskräck?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
813
Jag undrar om det inte finns ett värde i att alla analyserar MU-valen och själva skriver hur de skulle ha gjort om de var MU. Och detta så snabbt som möjligt, för informationen blir tainted senare i spelet.
Jag tänker att den riktiga MUn inte vill avslöja sin gameplan, vilket då borde medföra att hen ljuger ihop sin lista. Och då har vi ett par personer att pressa när vi börjar se vad för beslut MU har gjort.

Thoughts?

(Om det inte framgått tydligt hade jag som MU kört få ulvar, 1-3 st med nattmord och så få fördelar för byn som möjligt. Jag hade sen försökt gömma mig i den stora mängden spelare och spelat försiktigt, men närvarande.)
Min tidiga instinkt har varit att alla fyra siarval för 14p är mindre farligt för ulvarna än några få, och att väktare är farligt för dem i sena ronder. Jag tänker också att ulvarna måste överleva väldigt länge bland alla dessa spelare om de är alldeles för få.

Därför:
Galen, naiv, vanlig och rollsiare: 14 p
3 extra ulvar, två nattmord, extra nattmord 14 p.

(Jag vet att jag i en tidigare post skrev totalt 3 ulvar. Jag blandade ihop vilket alternativ som var 8 p)
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Okej, det blir ingen vanlig röd grön lista då jag knappt har koll på hur många det är i spel just nu och ingen känns som 100 procent grön. Inte allt för sällan innehåller grönlistor bara spelare och färger vilket knappt ger nånting. Det framkommer nog iallafall lite om varje spelare nedan och har ni några frågor eller oklarheter som behöver redas ut så säg till. Ett försök till att ta ställning med grönaste/minst röda högst upp.

Anthrox: Kör på i vanlig bybo anda. Aktiv och härjar runt och med det kommer saker man inte alltid håller med om men känns åtminstone grön.

Hägerstrand: Läser Hägerstrand som grön hittills. Resonerande och lättsam i sina poster. Kort och gott inga nybörjar nerver.

Konrad Konvalj: Fröjdig och egen stil som är rolig att ha med. Därmed även väldigt svårplacerad men då KK hittills har känts väldigt orädd läser jag in det som grönande. Körde på samma stil förra mästerulv spelet och var god den gången.

Sidd: Inte härjat så mycket i början av R1 vilket skulle kunna tyda på en nervös ulv-Sidd denna runda. Däremot ett spexigt inlägg mot Waterhouse som grönar lite och har kommit igång nu på slutet där jag tycker denna grönar sig rejält.

Skarpskytten: Bra och drivande. Tror inte att många nya spelare som ulvar hade varit så aktiva och konstruktiva. Sen blev dennes rödgrön lista lite rörig med ett gäng direkta fel gällande vem som skrivit vilka inlägg som drar ner lite.

Brynolf: En bra första post! Det går inte riktigt att ha bybor som lågflyger med i spelet men jag håller det inte för den sakens skull som särskilt rödande. Kommer in lugnt och stabilt men vill se mer.

Waterhouse: Många har haft Waterhouse som grön men håller inte riktigt med. Inte så röd heller men jag skulle säga att vi inte har fått se hela Waterhouse register än. Den ledaren vi har vant oss vid har inte riktigt steppat in utan det har snarare varit en god bybo som inte gör nån förnär och hjälper till lite här och där hittills. Lite som hur Martin spelade förra mäster ulv spelet som jag inte riktigt har klarat av att släppa än.

RasmusL: Läste igenom Rasmus poster nu och det har inte varit så mycket än. Petar lite här och där utan att för den sakens skull göra nån sur. Gillar själv inlägget med honungsfällan och hoppas det stämmer! Annars ingen som helst aning om vad jag tycker här riktigt.

BioBunkerVII: Skrivit lite men har inte satt något avtryck på vare sig mig eller spelet hittills. Röstade lite enkelt på Brynolf och tror vi kan förvänta oss mer härifrån framåt.

Fjodorsenuba: Skrivit lite och blir därmed svårläst. Kom en lite längre post nu som jag tycker grönar lite men fortfarande väldigt oklart.

Empiricus: Skrivit lite men bra. Kan vara en farlig ulv men samtidigt nyttig för byn om denne får chansen att gräva lite i kommande rundor.

Andersson: Har ingen riktig känsla alls för vilken färg Andersson har. Några snömos poster och glider med strömmen. Inte åt det grönare hållet åtminstone.

HerrK: Vill ha mer härifrån!! Hjälp till att jaga reda på lite ulvar. Som bybo finns det få anledningar till att inte skriva och ta ställning.

Basenanji: Har faktiskt inte grävt ner mig i Basses långa poster om hur olika ulv-typer spelar och övergripande teman ulvlaget kan köra på. Tycker det är lite för utopiskt att vi ska hitta ulvarna och vinna genom någon storartad teori. Också lite intetsägande röd-grön lista med 10 röda spelare och övergripande motivering.

Impetigo: Vi har ju haft vår lilla beef. Annars har Impetigo hållit en hyfsat låg profil hittills och vi alla vet hur nyttig en god Impetigo kan vara för byn så vill ha mer gräv och analyser därifrån. Jobba gärna på att gröna dig själv!!

LegoIvar: Har öppet önskat att vi ska outa eventuell siare vilket borde vara klart rödande. Sen vet jag inte om det hade varit smart av en ulv att gå ut så tydligt och tidigt med att tycka något sånt heller vilket gör mig fundersam. Hade ju varit kaxigt om inte annat.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Mest misstänkta att ligga i ulvfodrad sovsäck:
RasmusL - Känns inte såhär out of the gate bybo-RasmusLaktig. Grejen med första inlägget från mitt förra inlägg, inte riktigt det driv eller den tagg som jag brukar se hos RasmusL, och honungsfällan ställer jag mig tveksam till om den verkar vara ett bybopåfund för att fånga ulvar eller ett ulvpåfund för att fånga oförsiktiga bybor som är med i föreningen "häng de inaktiva högt".
Andersson - Väldigt anonymt spel som ändå är med i dialogen, och det skavde lite med första inlägget.
Sidd - Känns i mina ögon inte som bybo-Sidd heller i skrift, men också Sidds reaktion på att vara misstänkt ger mig vibbar av ulv som blivit påkommen snarare än bybovift.
Legolvar - Svårläst och väldigt svår att bilda mig en uppfattning om. Poster med dubbla meningar, men även här mest en känsla ur tråden.

Grönare i hopen är väl följande:
Anthrox - skriver rätt byboigt på rätt ställe, känns som genuina poster.
Skarpskytten - lagt ner mycket arbete på att producera genomtänkta inlägg.

Inget av ovanstående är särskilt hårda färger, det är tidigt och med olika glasögon kan jag typ läsa folk än röda än gröna. Som vanligt runda 1 då.

Skall jag parkera en röst nu så blir det iallafall på Sidd.

Röst: @Sidd
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,696
Location
Stockholm
Nä hörrni, det var såklart en liten honungsfälla :)

Det jag letade efter var någon som skulle försöka ge en bra motivering till sin röst, för det finns ju inget att motivera utifrån :)
Jag medger att det här är rätt svagt, men @Legolvars försök till resonemang är inte så snyggt. @BiobunkerVII är bara med på att få fart på Brynolf, det är lika neutralt som de som reagerar på att min röst på Brynolf (som "slutröst" då, vilket var vad jag försökte få fram som motiv) är prematur, vilket den ju är.

Jag samlar det på listan, men @Brynolf nu är din AFKL-status använd till max, dags att komma in i matchen!
Den här posten missade jag av nån anledning. Ok, jag kan köpa att det var en honungsfälla. Vilka gingo då i den? Jo, Biobunker, Andersson och Legolvar. Andersson nämner du inte ens, tycker du att han rödas av att ha klafsat i din håning?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,248
Jag kan köpa @RasmusLs honungsfälla

OM

Rasmus accepterar att vi röstar ut honom i runda 1-4 för att verifiera.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,568
Gött att se @Brynolf i spel. Vill ni hänga mig för den rösten så varsågoda jag bar tydlig med mitt resonemang kring icke-deltagande.

Jag tycker alltid R1är svåra, finns inte så mycket att ta på. Med det sagt har jag följande ulvar på den lite rödare sidan:
Legogubben - Konstigt resonemang om outande, tycker du snurrade in dig rejält där. Nervös ulv eller småslarvig bybo, i brist på annat lutar jag mot ulv här.
Konvaljen - Den aggressiva spelstilen är väl KK i ett nörskal? (nu tycker väl Skarpskytten att jag smöra) Det som gör att jag tycker mig ana en svans här är snarare ombudsgate där flera pressat men jag tycker inte vi fått nått tydligt svar.
Hägern - Måste läsa igenom alla inlägg igen, det är nåt som skaver men jag kan inte sätta fingret på det. För mig en ny bekantskap så det kan såklart vara det som är svaret.
HerrK - Ett par inlägg med snurrigt resonemang om powerroller - om ulvstrategi så väldigt nytänkande iofs.
Sidd, ser inte riktigt the smoking gun här, min bild är att Sidd inte utmärkt sig med ulvigt spel.

Alla andra är varierande grad av mellanmjölk, tycker Impetigo spelat upp sig från pälsträsket till mellanmjölkens förlovade land.

Röst: @LegoIvar
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,607
@Basenanji, vill du att jag försvarar mer om vår "beef", eller kan vi låta den tråden dö ut så länge?
Nej, vi kan lägga ner det där. Det var mest en vink till Skarpskytten och andra som vill få det att låta som att jag var aggressiv och ulvig - eller att det hela var en iscensatt fajt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,607
Ok, skönt att Brynolf är med i spel.
Idag skulle jag verkligen vilja se tre tydliga drev.
Jag vill också se motiveringar samt försvar.

Jag är mest misstänksam mot Andersson för hans röstfiske och allmänt slicka spel, men har fler på röda listan. Skulle gärna höra mer om hur du @Andersson ser på andra spelare mer ingående.

Sedan tycker jag att @Sidd är det självklara valet att dreva. Mönstret jag ser är viljan att hitta powerroller och jag börjar misstänka att MU valt att ha en riktig siare/väktare i spel för att finansiera något annat, inte omöjligt med många deltagare à la Empiricus plan.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
813
@Impetigo
Du har kallat @LegoIvar min ”ulvkompis”. Står du för det och lägger en röst på honom nu? Annars är du precis lika röd som honom. Lägg dina pengar där din mun är.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,588
Location
Oktoberlandet
Sedan tycker jag att @Sidd är det självklara valet att dreva. Mönstret jag ser är viljan att hitta powerroller och jag börjar misstänka att MU valt att ha en riktig siare/väktare i spel för att finansiera något annat, inte omöjligt med många deltagare à la Empiricus plan.
Jag är inte så jättehajpad på att offras så här tidigt så nej tack å bock Basse.
Bara för att Empi och Impetigo av nån anledning sneat så kom igen nu.
Varför?
Basse du måste ju ha nåt bättre å komma med än för att det vore bra med 3 drev.
Jag började chill för att det var så många i spel och klev in å jobbade för att få igång diskussion om MUs val och hur folk tycker om Outning: det är Väl konstruktivt för byn.
Sen vågar jag skriva vad jag tycker om er andra spelare - konstruktivt för Byn.
Kolla vilka bra motiveringar de har som röstar på mig redan nu👍
 
Top