Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 1

HerrK

Veteran
Joined
9 Oct 2023
Messages
59
Rollsiare och förmågeblockerare i ulvlaget låter lagom onödigt om MU inte gett några roller till byn :)
Det är sant i det korta perspektivet, men värdefullt som investering för framtida rundor? Mina grubblerier rörde mest första rundan, men tänker väl att MU vill skaffa kompisar i kommande rundor och att förmågornas värde ökar över tid. Poängen var mest att en ensam ulv med 100% säkerhet kan ge sig själv förmågor som annars är mer slumpstyrda. Sen kanske jag förstås överskattar värdet av ett sånt drag 😊
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,248
Ulvlaget vet ju om att de ganska enkelt kan gömma sig i den stora byn, så frågan är ju om de inte kommer göra det? Dvs ju aktivare du är nu i början, desto mer sannolikt är det att du är bybo eftersom ulvarna redan från start visste att de kunde ligga rätt lågt i flera rundor innan något direkt allvarligt händer.

6 extra ulvar kostar 24 poäng, vilket i så fall skulle innebära att byn har alla förmågor och ulvarna inget annat än just 7 ulvar. Jag ser inte hur det kan vara en vinnande strategi någonstans.
5 extra är bekräftat inte med.
4 extra 12, med nattmord 13/16, vilket innebär att riktig siare och/eller väktare måste vara med.
3 extra kostar 8, med nattmord 9/12. Ev även en miller kanske, då är vi redan uppe i att byn får alla grejer förutom väktare och riktig siare, eller färre saker men riktig siare eller väktare.
Här finns det dock en sak jag är lite orolig för. En skarpsynt MU ser givetvis att naiv siare är busenkelt att dra till sig.
Men om en MU drar en fuling och enbart köper den riktiga siaren då? Kommer vi då tro att det är en naiv siare och behandla siaren därefter?
1-3 är annars mest troligt med troligtvis flera olika game plans.

Det är sant i det korta perspektivet, men värdefullt som investering för framtida rundor? Mina grubblerier rörde mest första rundan, men tänker väl att MU vill skaffa kompisar i kommande rundor och att förmågornas värde ökar över tid. Poängen var mest att en ensam ulv med 100% säkerhet kan ge sig själv förmågor som annars är mer slumpstyrda. Sen kanske jag förstås överskattar värdet av ett sånt drag 😊
En ensam MU får 6 poäng, med naiv siare (som inte gör något) 8. Det räcker till alla tre nattmordsförmågorna, extrarösten och utslagsrösten. Byn har då inga förmågor förutom en siare som ändå inte fungerar, så det finns inget att blockera eller sia. Alltså gör rollblockering/-siare inget för en ensam MU.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,393
Det är sant i det korta perspektivet, men värdefullt som investering för framtida rundor? Mina grubblerier rörde mest första rundan, men tänker väl att MU vill skaffa kompisar i kommande rundor och att förmågornas värde ökar över tid. Poängen var mest att en ensam ulv med 100% säkerhet kan ge sig själv förmågor som annars är mer slumpstyrda. Sen kanske jag förstås överskattar värdet av ett sånt drag 😊
Kul att du är i spel! I vilket inlägg skrev Basse att nybörjare ska ta det lugnt? Inget jag håller med om iaf och tycker alla de jag aldrig sett spela tidigare, dvs Legoivar, Hägerstrand, Skarpskytten och du, har startat starkt med kompetenta inlägg.

Här tror jag du missar något dock, de powerroller som mäster ulv valde är kvar spelet ut, kommer inga nya. Så har han valt bort alla powerroller för byn är det meningslöst med ulv-powerroller.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
813
Jag hade helt missat att det är MU som väljer vilka outnyttjade förmågor som avslöjas, och hade fått för mig att det slumpades. Det kan alltså dröja ganska många rundor innan vi får någon verkligt användbar information där.

Slarvigt av mig, men jag skriver det här ifall nån annan delade min vanföreställning.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,608
Okej, är hemma nu i soffan och ska snart sova lite. Det blir en försiktig start det här.

Jag fortsätter resonemanget om ulvrationalitet här. Bara för att tydligt visa varför det här är bra för oss i byn vill jag klippa in @Anthrox resonemang:

Anthrox said:
Här finns det dock en sak jag är lite orolig för. En skarpsynt MU ser givetvis att naiv siare är busenkelt att dra till sig.
Men om en MU drar en fuling och enbart köper den riktiga siaren då? Kommer vi då tro att det är en naiv siare och behandla siaren därefter?
1-3 är annars mest troligt med troligtvis flera olika game plans.
Ser ni att olika ulvrationaliteter leder till olika spel? Bra förklarat Anthrox och jag skulle därför vilja gå vidare med att ge er min syn på vilken typ av ulv de andra spelarna skulle kunna vara:

Potentiella kaoziga ulvar: (Jag förstås), RasmusL, KK, Anthrox
Potentiella försiktiga och intelligenta* ulvar: Impetigo, Waterhouse, Octagonal, Empiricus, Brynolf, Andersson
Potentiella nybörjarulvar: HerrK, LegoIvar, Hägerstrand, Skarpskytten
Potentiella konsekventa och lagom försiktiga ulvar: Sidd, Biobunker VII, Fjodorsenuba

Kom ihåg nu att det här är mina fördomsfulla beskrivningar som dessutom säkert är felaktiga. Men vad jag vill åstadkomma med det här är att jämföra de här spelarna med modellen för ulvrationalitete och därigenom få en grund att stå på när vi analyserar vad Vimes avslöjar att Mäster ulv inte har valt. Ni behöver inte köpa min modell alls, min vilja är snarare att vi ska få inspiration till att göra bra analyser genom att tänka lite hur en typisk ulv beter sig i relation till val av förmågor mm.

Som den här rundan:

Vimes said:
R1: Mäster Ulv har inte valt “U1.6 - 5 extra ulvar - kostnad: 22”
Vilken ulvrationalitet har inte valt den förmågan? Vilken ulvrationalitet väljer att publicera just den? Jag skulle kaxigt vilja påstå att det ser ut som att vi har att göra med antingen en slug eller konsekvent ulv att göra. Men det är ju störtlöjligt att börja gissa så här tidigt i spel. Sedan @Konrad Konvalj och @Brynolf : nuförtiden är spelet betydligt mer sansat och kontrollerat än vad det var på "vår" tid. Även en nybörjare håller sig i skinnet och tar det säkra före det osäkra, skulle jag vilja påstå.


*Alla som är med i det här spelet är intelligenta, jag menar nog mer "slug, listig, planerande" än intelligent.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Impetigo har ju sin vana trogen röstat på mig igen. Inte särskilt rödande egentligen utan nästan en grön-tel på Impe.

Tycker dock det är alldeles för svagt denna gång. Väljer att feltolka och fastnar på min kortaste post hittills. Dvs vill inte se nån form av helhet eller mönster vilket får mig att nojja. Är man lättkränkt (som jag) på det kommer en reaktion och här har vi den ;)

Impe hittils:
En startpost som svarar på Anthrox där Impetigo säger att naiv siare och nattmord alla rundor förmodligen finns med (Inget spektakulärt där och ganska intetsägande)
Sen skrev jag att jag trodde sannolikheten var lite lite högre att en rutinerad är mästerulv än en nybörjare vilket Impe direkt högg som en orm på.
Jag svarar att det inte ska ses som mitt tygnsta inlägg och lite skämtsamt.
Då anklagar Impetigo mig för att brusa tråden och lägger en röst. Då var det en liten mening av allt jag skrivit som var tillräckligt för att brusa?!
Har förutom det huggt lite på Andersson och Sidd över att outa siare.

Det lilla som har skrivits har handlat om att fastna i detaljer och sprida misstro i gruppen vilket jag anser är rödande. Lite små hugg utan att vara konstruktiv. Lite enkla dörrar att slå upp och känns inte byigt om ni förstår. Det är också bara det som har kommit vilket gör att jag inte anser att Impetigo har gjort något grönande än.

Röst: @Impetigo
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,136
Location
Uppsala (Umeå)
Men om en MU drar en fuling och enbart köper den riktiga siaren då? Kommer vi då tro att det är en naiv siare och behandla siaren därefter?
1-3 är annars mest troligt med troligtvis flera olika game plans.
Fast skulle siaren plötsligt pinga rätt och hitta en ulv så vet vi ju att det åtminstone inte är en naiv siare. Tror det är svårt att räkna hem den chansningen som MU.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,569
Potentiella kaoziga ulvar: (Jag förstås), RasmusL, KK, Anthrox
Potentiella försiktiga och intelligenta* ulvar: Impetigo, Waterhouse, Octagonal, Empiricus, Brynolf, Andersson
Potentiella nybörjarulvar: HerrK, LegoIvar, Hägerstrand, Skarpskytten
Potentiella konsekventa och lagom försiktiga ulvar: Sidd, Biobunker VII, Fjodorsenuba


Vilken ulvrationalitet har inte valt den förmågan? Vilken ulvrationalitet väljer att publicera just den? Jag skulle kaxigt vilja påstå att det ser ut som att vi har att göra med antingen en slug eller konsekvent ulv att göra. Men det är ju störtlöjligt att börja gissa så här tidigt i spel.
Med viss förvåning ser jag att varken jag eller @Sidd sorteras in som Kaozulv:

MEN där jag tycker du går vilse är i stycket under. (Ja du skriver att det är störtlöjligt att börja rådda i det så här tidigt)
Att välja 5 ulvkumpaner är fasiken suboptimalt och irrationellt så faktiskt inget som ens Kaozulvar skulle pyssla med.
I mitt tidigare inlägg kritiserade jag ju ditt första inägg om ulvrationalitet men här tycker jag det får viss relevans för spelet, och va fan R1 - det är alltid nåt att trassla i. Varför väljer en ulv att släppa info om att det var just detta val som inte gjordes - kanske för att det är det minst rimliga av alla val på menyn? Det ger egentligen ingen information till byn om vad som faktiskt valts, så kaozig, försiktigt slug, n00b eller konsekvent (på riktigt Basse - är det mitt adelsmärke?) spelar mindre roll, det är ett rimligt val att släppa den infon.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,588
Location
Oktoberlandet
Lite smått & gott här efter jobbet:

Liten lustig detalj är ju att de som varit med senaste tiden ligger ovanligt lågt förutom Anthrox då som börjar med att säga till oss att inte brusa😂

Att Rasmus å BB7 inte skriver mer är ju strange men de fe..sa..a vågar tydligen inte sticka ut hakan.

KKs blaj om ombud är ju konstigt brus som inte hjälper byn.

Impe hoppar på Octa som brukligt vilket tom börjar bli lite konstlat scumt. Båda dessa spelar väldigt försiktigt.

Skarpskytten börjar med att pinga (kändes konstlat och Basse svara ej på det) Basse och Basse är som vanligt med å skuggboxar lite med flera.

Häger å Lego är med vilket är positivt men jag tycker de dribblar rätt svagt ang Siare och Outningar…

LågflygarESS: Fjodde, Empi, Andersson

Nya som inte deltar: Brynolf, HerrK

Som ni ser så är R1 inte tunga tells…

Summa sumarum efter en dag med många spelare: ingen vill förstås dra på sig för mycket heat

Vet inte om nån är intresserad men om jag skulle varit MUs sits:
Kanske jag skulle välja från menyn:
  • Naiv Siare: +2
  • Galen Siare: +3
  • 1 extra ulv:+2
  • 1 extra nattmord
  • 1 extra röst
  • Nattmord alla rundor: så att inte riskera ett endgame med att inte kunna nattmörda en kritisk runda
Röst: @Konrad Konvalj

Sprid ljus över det här bruset med ombud tack
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,393
OK, tänkt lite mer på MU-menyn och sammanfattar vad jag tror MU gjort här:

  1. Jag tror på max 3 ulvar, priset för att lägga till en fjärde känns för högt.
  2. Jag är säker på att det finns powerroller i byn, det är för dyrt att få bort alla, matten går inte ihop.
  3. Nattmord varje runda för 4p är billigt och knappast något MU kan passa på.
  4. Jag tror inte på powerroller för ulvarna, det känns som det finns för få powerroller för byn att sniffa upp för att det ska vara värt, även om MU släppt igenom alla powerroller till byn.
  5. Jag tror inte på någon spökröst, ge byn en extra röst för 2p verkar dumt

Knappast några revolutionerande tankar, utan är väl ungefär var alla andra landat också. Men just därför tror jag de stämmer.

Spelet hitintills:
Tycker samtliga (för mig) nya spelare gjort stabila starter, vettiga resonemang av alla, förutom @Brynolf som varit tyst.
@Anthrox, @Basenanji och @Konrad Konvalj har bråkat lite väl mycket med varandra, bra med drivande by etc men känns lite som skådespel i mitt tycke. Att tidigt bråka med varandra är väl klassisk ulvtaktik. I vilket fall tror jag det kommer finnas material här att gå tillbaka till i framtida rundor.
@Octagonal och @RasmusL tycker jag har verkat solida med sina inledningar.
@Andersson, @BiobunkerVII, @Empiricus och @fjodorsenuba har inte riktigt gjort något intryck på mig än, även om jag nog aldrig sett Fjodor skriva så mycket
@Sidd känner jag inte igen alls, inga emojis, den sprudlande paradise ulvtell-killen är bortblåst, men har väl som han skrev i första inlägget med saker utanför spelet att göra. Tycker dock det var väldigt märkligt att börja prata om att outa powerroller,

Röst: @Brynolf
Motivering: Kom in i matchen!
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
813
  • Naiv Siare: +2
  • Galen Siare: +3
  • 1 extra ulv:+2
  • 1 extra nattmord
  • 1 extra röst
  • Nattmord alla rundor: så att inte riskera ett endgame med att inte kunna nattmörda en kritisk runda
Galen siare är ju bara en vanlig siare med en liten fördröjning. Om man tar galen siare kan man lika gärna panga på och ta de sex extra poängen också? Kanske inte är den mest givande diskussionen att grotta ner sig i, men metadiskussionerna om personligheter kräver en bakgrundskunskap jag saknar.

Sen tycker jag att gamla rävars metaspelande generellt behöver motiveras bättre, om ambitionen är att hjälpa byn.

@Konrad Konvalj Du skriver att du helst spelar med ombud, vilket jag tolkar som att du inte vill skriva själv utan lockas av att teoretisera och ”lösa spelet”. Trots det verkar du tycka att det är SUPERROLIGT att slänga runt kryptiskt blaj. Flera har frågat vad du sysslar med, nu också jag. Vad tjänar byn på kryptiska kommentarer?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,569
OK, tänkt lite mer på MU-menyn och sammanfattar vad jag tror MU gjort här:

  1. Jag tror på max 3 ulvar, priset för att lägga till en fjärde känns för högt.
  2. Jag är säker på att det finns powerroller i byn, det är för dyrt att få bort alla, matten går inte ihop.
  3. Nattmord varje runda för 4p är billigt och knappast något MU kan passa på.
  4. Jag tror inte på powerroller för ulvarna, det känns som det finns för få powerroller för byn att sniffa upp för att det ska vara värt, även om MU släppt igenom alla powerroller till byn.
  5. Jag tror inte på någon spökröst, ge byn en extra röst för 2p verkar dumt
Skulle gärna se fler presentera hur de själva hade valt från menyn (nu skriver du iofs inte att det skulle vara dina val).
Spökrösten förra året gav väl vinsten till Team Ulv (eller minns jag fel?) Även om jag håller med om att det är låg inkomst för en potentiellt farlig byförmåga som inte går att kontra. Om jag var Mäster skulle jag inte valt den och jag skulle dropp i R3 att den inte var vald -när det redan är fait accompli.

Hade jag varit Mäster hade jag beställt följande.

1. 1 kamrat
2. Alla nattmord
3. Väktare i byn

Att inte ha nattmord som Pälsdiggare är som att baka äppelpaj och upptäcka att man inte har nån vaniljsås hemma. Jag skulle vara sugen på att ha bonusmordet - men hittar inte 2 poäng till att ge byn.

Siaren är potentiellt bajs för Team Ulv, skulle Basse lottats som min kamrat så är chansen sådär 94% att han sias R1. Att väktaren ska träffa fel bland 15 möjliga offer är rätt bra odds för Furries.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,588
Location
Oktoberlandet
Med viss förvåning ser jag att varken jag eller @Sidd sorteras in som Kaozulv:

MEN där jag tycker du går vilse är i stycket under. (Ja du skriver att det är störtlöjligt att börja rådda i det så här tidigt)
Att välja 5 ulvkumpaner är fasiken suboptimalt och irrationellt så faktiskt inget som ens Kaozulvar skulle pyssla med.
I mitt tidigare inlägg kritiserade jag ju ditt första inägg om ulvrationalitet men här tycker jag det får viss relevans för spelet, och va fan R1 - det är alltid nåt att trassla i. Varför väljer en ulv att släppa info om att det var just detta val som inte gjordes - kanske för att det är det minst rimliga av alla val på menyn? Det ger egentligen ingen information till byn om vad som faktiskt valts, så kaozig, försiktigt slug, n00b eller konsekvent (på riktigt Basse - är det mitt adelsmärke?) spelar mindre roll, det är ett rimligt val att släppa den infon.
😂BB7 lackar för att hamnat i byket-jänget som blev över när Basse snickrar teorier.
Jag gillar att Basse försöker strukturera upp kalaset och kommer med förslag som går att se över.

Håller med dig om Basses slutsatts är otroligt brusande svag: att typ alla utom de 4 nya och de 2 andra i hans egen kategori skulle välja att i i R0 outa det - kom igen- det skulle ju ALLA troligtvis valt.

Så summa sumarum så är det bra intentioner som kanske kan analyseras bra av nån med huvudet på skaft.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,608
😂BB7 lackar för att hamnat i byket-jänget som blev över när Basse snickrar teorier.
Jag gillar att Basse försöker strukturera upp kalaset och kommer med förslag som går att se över.

Håller med dig om Basses slutsatts är otroligt brusande svag: att typ alla utom de 4 nya och de 2 andra i hans egen kategori skulle välja att i i R0 outa det - kom igen- det skulle ju ALLA troligtvis valt.

Så summa sumarum så är det bra intentioner som kanske kan analyseras bra av nån med huvudet på skaft.
Men slutsatsen och mina ingångsparametrar kan ni ju ändra på?! Mitt stora fantastiska (nåja) bidrag är att vi aktivt ska fundera på relationen mellan ulvrationalitet och Mäster Ulvs val av förmågor.

Och, ja jag tänker att en bybo-Biobunker är kaozig och härlig, men som ulv blir någon annan typ av spelare? Samma med Sidd. Den här Sidd som inte gillar emojis och skriver korta sansade upplägg gör mig nervös.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,393
Skulle gärna se fler presentera hur de själva hade valt från menyn (nu skriver du iofs inte att det skulle vara dina val).
Det är hur jag tror jag hade landat tillslut, men jag är nog mentalt i kaoz-ulv enligt Basses klassificering, man vill ju göra något stort spel, så jag hade nog funderat på massa konstiga upplägg som singelulv etc, men landat i 3 ulvar, korrumperad siare, nattmord +1 och inga powerroller till ulveriet.

Såg att jag glömde @Impetigo i min uppräkning, och han kan läggas i kategorin som inte riktigt gjort något intryck på mig än. Tycker det var rysligt mycket svårare med så många spelare att få något grepp om det hela.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,569
Men slutsatsen och mina ingångsparametrar kan ni ju ändra på?! Mitt stora fantastiska (nåja) bidrag är att vi aktivt ska fundera på relationen mellan ulvrationalitet och Mäster Ulvs val av förmågor.

Och, ja jag tänker att en bybo-Biobunker är kaozig och härlig, men som ulv blir någon annan typ av spelare? Samma med Sidd. Den här Sidd som inte gillar emojis och skriver korta sansade upplägg gör mig nervös.
Men va fan KaoskardinalTM
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,588
Location
Oktoberlandet
@Sidd känner jag inte igen alls, inga emojis, den sprudlande paradise ulvtell-killen är bortblåst, men har väl som han skrev i första inlägget med saker utanför spelet att göra. Tycker dock det var väldigt märkligt att börja prata om att outa powerroller
Tackar för komplimangerna: Ja i ParadisUlvtell gick jag all in med att charma dig med hull å hår och som Anthrox lagt upp temat så passade det ju som handskan att visa tittarna på lite ❤🍾🕺😍🎉-show. Sen så blev det kanske lite för många kalla skummande i baren där å då.

Nu är det ett helt annat ”allvarligare” läge och främsta skillnaden för min del är att jag är bybo!
Så din fundering på mig borde vara till min fördel.

Jag vill inte outa power-roller!
Det är andra gången nån påstår detta och jag börjar fundera på om det inte är nån form av brunsmetning på G.

MU (med möjligt anhang) har infoövertag: de vet vilka roller som är ute på banan.
Det är jätteviktigt för oss i byn att komma ikapp där för att sen kunna luska ut hur lagindelningen ser ut.
Ulvarna vill inte se en sån utveckling.

Så klart att vi famlar i blindo nu i början men vi behöver sätta igång diskussioner om sånt här och reda ut vad som är troligast under rundornas gång.

Powerrollerna (om de finns) kommer gröna bybor och detta ska BARA göras om det tydligt är positivt för byn förstås.

Fridens min lilla Vattenmus❤ (kunde inte låta bli-förlåt)
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Impetigo har ju sin vana trogen röstat på mig igen.

Röst: @Impetigo
Lite grönande att du tar tag i denna tråden i stället för att bara låta den försvinna i bruset.

Jag tycker fortfarande att ditt inlägg är helt omöjligt att förstå: Menar du att Vimes antagligen fifflat med lotten eller menar du att tanken på att Vimes fifflat med lotten är skrattretande? Det låter som att du säger båda sakerna samtidigt och i så fall är det absurt.

Att du verkar mena att det inte skulle vara viktigt huruvida närmare 25% av startfältet är gröna eller inte (vi har väl fyra nybörjare i spel och om Vimes lottat mästerulv bland övriga är ju alla dessa garanterat gröna) är lika märkligt.

Så jag är fullständigt uppriktig i min fråga om vad i hela fridens namn det är du trevar efter.

Och då är det ju naturligt att tänka att du a) skriver nonsens för att ha nåt att skriva, eller b) låtsas följa ett spår som är fejkat ocj därmed får dig att gå vilse i ditt eget resonemang. Alternativ c) är väl att du bara skrev nåt som kändes kul i stunden och inte hade med spelet att göra men det låter ju inte heller som nåt vidare vettigt spel för en bybo. Eller?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,393
Jag vill inte outa power-roller!
Det är andra gången nån påstår detta och jag börjar fundera på om det inte är nån form av brunsmetning på G
Var nog jag förra gången också, kanske missförstod ditt startinlägg. Men såhär: Klart ulvarna har ett infoövertag, det är själva idén med varulvsspel. Men ulvarna har inte info om vem som har vilken powerroll och att nattmörda dem ligger säkert högt på listan. Är ju en liten andel av byn som har infoövertaget här, innehavaren själv, och det övertaget får man inte ge bort.

En ulv skulle nog hoppas på att en oerfaren spelare fått en viktig powerroll och försöka luska, därför jag tyckte ditt startinlägg var misstänkt.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
6,000
Location
Ett häxkräl
Okej, på tåget på väg hem nu. Det är den enda längre sammanhållna tiden jag har innan Runda 1 är slut, så jag ska skriva av mig nu, så att Byn har något att ta på om jag blir utröstad (viss risk) eller nattmördad (liten risk).

Jag gör en lista med de traditionella färgerna. Lägger till grått, för sådana som jag inte tycker det finns så mycket att gå på

  • Anthrox – Byboig början, tycker vi ska ha postningsdiciplin. Argumenterar mot massoutning, vilket jag tolkar som grönt (34). Post (49) om lågflygeri, bra bybospel. (97) röstar på KK för att denna sprider badwill!?!? Har spillt rätt mycket krut på metadiskussionen, men överlag aktiv och drivande.
  • RasmusL – börjar i spelupplägget i sin första post, men är också på andra spelare, känns drivande (12); (62) byboiga resonemang, men lite safe; (63) försöker dra in Brynolf; (77) frågor till mig, känns konstruktiva.
  • Sidd – första inlägget är sidd:igt, signalerar lågfygande; (109) solid post, säger något kort om hur flera av oss har spelat, håller med om mycket av det han säger. Inte mycket att gå på, men det lilla som finns är grönt
  • Basenanji – kommer in bra, tycker jag, klart och välformulerat. Jag kan tycka att hans diskussion om ulvtyper är lite mellanmjölk, det är ett tryggt rum för en ulv att vara i. Men jag tycker också han har rätt. Metadiskussionen om vad ulvarna har köpt har så oändligt många variabler, och det här känns som ett konkret sätt att styra upp den. Har duckat min fråga i post #64.
  • BioBunkerVII – (65) kommer in i spelet, mot outning, kort om metadiskussionen, (89) smickrar KK, men byboigt och sansat resonemang; (108) metadiskussionen; (112) metadiskussionen. Aktiv, men har hållit sig på säker terräng.
  • Konrad Konvalj – går in (45-46), är på mig med en fråga om min tid; (80) ber Fjodor motivera sin röst; (84) röstar på Fjordor det denne kommer med är ”blaj”, (90) hugger tillbaka på Octa i online-gate. Är på mig lite, men på ett bra sätt, stryker mig medhårs. Aktiv, men också brus.
  • HerrK – (96) kommer i spel; kort om livet; kort om spelupplägget; röst på Basse, jag fattar nog inte riktigt varför; (101) kort om spelupplägget. Mellanmjölk.
  • Octagonal – solid första post, is i magen med förmåge-avslöjande, inte glömma att pressa brett (10); metadiskussionen (28); fiffel-gate (31); mot outning (39); (72, 73) mer om metadikussionen, (88) drar igång diskussion med KK om detta med att denna inte döljer sin online-status; (103) smickar HerrK; (106) tillbakaka på Impetigo; (110) kort sammanfattning av flera deltagare. Smicker, brus, tillbakakaka, metadiskussion. Post (110) är dock okej.
  • Hägerstrand – börjar med metadiskussion; (59) vettiga resonemang om siaren och att den inte ska outa; (67) röstar på Legoivar för att denne vill outa siare; (86) röstar på Legoivar igen, nu lite mer argument. (104) ärligt resonemang, gör mig lite nervös. Exakt så här jag gjort som nybörjar ulv, skriva ett ”ärligt” erkännande om min egen förvirring för att cementerar bilden av mig själv som nybörjare. Tycker också att grälet med Legoivar känns lite tunt. Det är en rätt trygg strid att ta för en nybörjarulv.
  • Impetigo – börjar med fiffel-gate (37); går på Sidd och Octa (42, 43) – känns som sitt vanliga jag här. Inte mycket att gå på. Borde vara med aktiv.
  • Waterhouse – börjar med metadiskussion, drar sedan igång HerrK.
  • Andersson – börjar med metadiskussion (35)
  • Fjodorsenuba – (78) kommer in i spelet, mot outning, kort om spelupplägg, röst på Andersson utan motivation; (100) kommer in och motiverar sin lösa röst
  • Empiricus – (68) kommer i spel, lite om sitt liv, mot outande.
  • LegoIvar – klok första post (9). Snurrar sedan in sig i detta med siare. Svårt att veta om man ska läsa in så mycket i detta.
  • Brynolf – tyst.
Jag gör så här:

Röst: @Brynolf

Lite halvsugen på @Konrad Konvalj drevet också, men hade hellre sett att vi ställde KK mot någon annan. Ex @BiobunkerVII eller @Hägerstrand.

Extrakommentar: Jag reagerade lite på Basses och Anthrox gräl, från post 16 och framåt. Undrar om vi har stressad ulv där? Eller två ulvar som regisserar en fajt. Anthrox är grön för mig just nu, men jag tänker inte släppa den här observationen.
 
Top