Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 2

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Att Impe antingen kvävt sig själv med skämskudden vid det här laget, eller så är det en VÄLDIGT nervös ulvchatt just nu :ROFLMAO:
Först skrattade jag till, men sedan efter din kommentar Anthrox började jag läsa om igen och ja, det kan ju faktiskt vara så att Impetigo försäger sig. Snöpligt med tanke på att Impetigo är en sån vass spelare. Och jag inser att jag nog har räknat med en god Impetigo för att det är så skölnt när han drar det tunga lasset i byn.

Men det jag verkligen inte fattar är vad han menar med "hade det blivit katastrof att rösta ut mig", hur menar du att det skulle bli katastrof? Och för vem?

Bara förklara hur du (sned)tänkte liksom! :)
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Först skrattade jag till, men sedan efter din kommentar Anthrox började jag läsa om igen och ja, det kan ju faktiskt vara så att Impetigo försäger sig. Snöpligt med tanke på att Impetigo är en sån vass spelare. Och jag inser att jag nog har räknat med en god Impetigo för att det är så skölnt när han drar det tunga lasset i byn.

Men det jag verkligen inte fattar är vad han menar med "hade det blivit katastrof att rösta ut mig", hur menar du att det skulle bli katastrof? Och för vem?

Bara förklara hur du (sned)tänkte liksom! :)
Haha, men hallå! Jag har Impe som en av de rödaste spelarna inne och inte ens jag tycker att det är värt att haka upp sig på något som till 95 % bara var en kolossal brainfart.
Tänker vi verkligen inte högre om Impe än att han skulle råka försäga sig på ett sådant taffligt sätt?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
875
Hahaha! Såg precis @Hägerstrand s nya titel! Härligt med lite fryntlig stämning så här under rasande ordkrig! Som julafton i skyttegravarna.
Jag tänkte skriva något om att du här försöker byta ämne från din felsägning, men ärligt talat tycker jag felsägningen är en av de saker som fått mig att successivt släppa nojan över dig. En ulv hade varit mycket mer försiktig när han skrev om såna saker.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Okej, jag släpper det där.
Vad tror ni om att byta till att diskutera vad Mäster Ulv har köpt för förmågor?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,594
Jo men @Sidd jag är beredd att ge dig att spelar-inte-som-vanligt är ett ganska taffligt argument. Nu kan jag bara tala för mig själv men till mitt försvar är det ju inte så att det alltid är helt glasklara ulvtells i R1, förutom de som vissa såg i Konrads spel. Din reaktion på att drevas och din röd-grön-lista på slutet ogillade jag.
Under R1 tolkade jag att du fiskade powerroller, för det skrevs nog av nån, men när jag läser om dina inlägg från början av R1 ser jag att det är en rätt oskön tolkning.

Varför röst på dig? Tja egentligen för jag läste Konrad och Basse som grönare och jag har/hade svårt att se att vi skulle lyckats vara så usla att vi drevade mot 3 bybor. (i fallet med KK hade jag ju i alla fall inte fel för du kan ju inte vara grönare och gällande Basse är jag nu mer tveksam)
 

LegoIvar

Inte veteran
Joined
10 Jun 2022
Messages
197
Jag flyttar till sidd eftersom det är det starkare drevet. Flyttar jag på annat sätt kan en potentiell ulv snajpa vem de vill av tre-fyra spelare.
Röst: @Sidd
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Okej, jag släpper det där.
Vad tror ni om att byta till att diskutera vad Mäster Ulv har köpt för förmågor?
Nästa runda vet vi om vi har spökröster eller ej, kanske bättre att hålla den diskussionen till R3 när vi faktiskt har lite kött på benen i ämnet? Är ju ändå bara tre timmar kvar på rundan.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Jag flyttar till sidd eftersom det är det starkare drevet. Flyttar jag på annat sätt kan en potentiell ulv snajpa vem de vill av tre-fyra spelare.
Röst: @Sidd
Rundan är inte slut än fler kommer byta röster, om en ulv snajpar byter vi 1 mot 1 och det är jättebra för oss, vem vill du annars rösta på?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Jag flyttar till sidd eftersom det är det starkare drevet. Flyttar jag på annat sätt kan en potentiell ulv snajpa vem de vill av tre-fyra spelare.
Röst: @Sidd
Fast den argumentationen tycker jag snarare rödar dig. Om vi mot förmodan lyckas få en ulv att snajpa så är det ju något bra för byn. Då har vi ju bara där hittat minst en onding, kanske flera och har något att gå efter senare.

Att hindra eventuella snajpningar, blir ju bara viktigt om det är få spelare kvar eller att vi är väldigt säkra på en ulv.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag flyttar till sidd eftersom det är det starkare drevet. Flyttar jag på annat sätt kan en potentiell ulv snajpa vem de vill av tre-fyra spelare.
Röst: @Sidd
Den sortens röster går inta att analysera i efterhand.

Bra att du motiverar men du måste morivera varför du röstar på just den SPELAREN, inte varför du röstar på en spelare i ett visst LÄGE (”har starkaste drevet mot sig” säger ju ingenting om din syn på Sidd).
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,686
Location
Oktoberlandet
Otroligt att ni alla låter Impetigo vara så här!

Rösta ut Impetigo nu så får ni HÅRD FAKTA RESULTAT på om Andersson är vanlig Siare eller nåt annat.

Det hjälper byn framåt.

Andersson har outat!

Ulvarna vet ändå vad de ska göra!

Byn behöver användning av en Siare och det vore väldigt bra för byn och Andersson att få veta om det visar sig att Andersson är Galen eller ej.

Att ni inte alla vill hjälpa byn med detta???
 

Skarpskytten

Mellan två äventyr
Joined
18 May 2007
Messages
6,009
Location
Smålands golvbrunn
Nästa runda vet vi om vi har spökröster eller ej, kanske bättre att hålla den diskussionen till R3 när vi faktiskt har lite kött på benen i ämnet? Är ju ändå bara tre timmar kvar på rundan.
Hm, ja, håller med. Känns lite rödande att plocka upp den diskussionen nu. Hur tänkte du @Basenanji ?

Anthros: Nu ligger du på @fjodorsenuba , och det drevet ser lite dött ut. Eller ska du försöka elda på det här de sista timmarna. Om inte, uppmanar jag dig att rösta på @Sidd eller @Waterhouse . Vem av dem är rödast? I dina ögon.
 

LegoIvar

Inte veteran
Joined
10 Jun 2022
Messages
197
Okej, jag ändrar min röst. Men, en siarclaim går inte att lita på eftersom ulvarna vet vilka siare som finns. En ulv kan claima siare utan att det finns någon som kan motclaima.
Otroligt att ni alla låter Impetigo vara så här!

Rösta ut Impetigo nu så får ni HÅRD FAKTA RESULTAT på om Andersson är vanlig Siare eller nåt annat.

Det hjälper byn framåt.

Andersson har outat!

Ulvarna vet ändå vad de ska göra!

Byn behöver användning av en Siare och det vore väldigt bra för byn och Andersson att få veta om det visar sig att Andersson är Galen eller ej.

Att ni inte alla vill hjälpa byn med detta???
Okej då, hänger på.
Röst: @Impetigo
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Hm, ja, håller med. Känns lite rödande att plocka upp den diskussionen nu. Hur tänkte du @Basenanji ?

Anthros: Nu ligger du på @fjodorsenuba , och det drevet ser lite dött ut. Eller ska du försöka elda på det här de sista timmarna. Om inte, uppmanar jag dig att rösta på @Sidd eller @Waterhouse . Vem av dem är rödast? I dina ögon.
Waterhouse är väl inte mer av ett drev än vad Fjodde är, men visst, mellan Sidd och WH är det ju WH jag röstar på.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Nästa runda vet vi om vi har spökröster eller ej, kanske bättre att hålla den diskussionen till R3 när vi faktiskt har lite kött på benen i ämnet? Är ju ändå bara tre timmar kvar på rundan.
Ja fast då tycker jag att vi missar möjligheten att testa om någon ändrar sig!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Rösta ut Impetigo nu så får ni HÅRD FAKTA RESULTAT på om Andersson är vanlig Siare eller nåt annat.
Drar du en klassisk @Hägerstrand så här i elfte timman?

Respekt!



Okej, jag ändrar min röst. Men, en siarclaim går inte att lita på eftersom ulvarna vet vilka siare som finns. En ulv kan claima siare utan att det finns någon som kan motclaima.

Okej då, hänger på.
Röst: @Impetigo
Gör det inte! Det är en håningsfälla!! 😱😱😱
 

Skarpskytten

Mellan två äventyr
Joined
18 May 2007
Messages
6,009
Location
Smålands golvbrunn
Waterhouse är väl inte mer av ett drev än vad Fjodde är, men visst, mellan Sidd och WH är det ju WH jag röstar på.

Jag ser fortfarande inte det ni andra ser på Sidd, men jag kan också motvilligt erkänna att Sidd är min akilleshäl i varulvsspelen. Jag har Jättesvårt att få grepp av Sidds flamsiga beteende, annorlunda tankesätt och ofta ganska hetsiga temperament till svar på saker.
Men om byn drar mot att rösta ut Sidd följer jag byns vilja, men som sagt, jag ser inte samma saker som ni ser där.
Det andra citatet är från 17:01, så då var du ändrat dig sedan dess? Vad har hänt?
 
Top