Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 2

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Ja jissenemej, byafolket di kackla å kackla som vore di en hel hönsagård. Än va de den ene å än va de den andre som di sa va ulv, man trodde int de funnes nåen ände på’t.

Men si! Efter mycken gnabb å groll kom di så fram te att de noe va Konrad Konvalj som di skulle ha ihjäl. Å de gjorde di serrni, ‘n ble slagen te dötts me en höräfsa. Men tro ni ‘n va ulv då? Nejnej, fy för den lede, ‘an va vanli byatyp han!

Å i allt tumultet hade Mästern slagt te, jojo! RasmusL låg dräpt me halsens hanses avreven å bloet runti hela sej. Ack å ack, ja dystra såg dagerne ut för Skitberga by, sanna mina ord!


---

Konrad Konvalj röstas ut. Han var bybo.
RasmusL nattmördas.


De får skriva "arrgh!" eller liknande i tråden, men inget mer.

---

Deltagare:
  1. Anthrox
  2. Basenanji
  3. Sidd
  4. Impetigo
  5. Waterhouse
  6. BioBunkerVII
  7. RasmusL
  8. Octagonal
  9. Andersson
  10. Fjodorsenuba
  11. Skarpskytten
  12. Empiricus
  13. Konrad Konvalj
  14. Brynolf
  15. LegoIvar
  16. Hägerstrand
  17. HerrK

---

Mäster Ulv har inte valt: U1.7 - 6 extra ulvar - kostnad: 24

---

Denna runda slutar imorgon 22:00!

Rösträkningslänk för denna runda: https://werewolf.florin.nu/82096
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Åhfan fanns det nattmord? Jävla plåster…..

Ok Konrad Konvalj var grön, men brusade en del och det landade i en skitmacka till by.
Att Rasmus nackades var väl lite oväntat?
Surt för byn, nu får vi fan ta oss samman och börja spela som en by.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Fascinerande val av nattmord.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Rasmus alltså? Känns som feglir av ulvarna, han var ju inte så grön. Kanske finns en väktare ändå.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Rasmus alltså? Känns som feglir av ulvarna, han var ju inte så grön. Kanske finns en väktare ändå.
Det är ett sätt att tolka det på. Ett annat är att Rasmus var något på spåren. Ska kolla igenom hans poster för att se om där finns något annat än fällan som kan vara av vikt för att avgöra varför han mördades.

Det här var ju dessutom det dyra nattmordet så vi kan ju gott räkna med att bägge nattmorden är aktiva. Har vi en väktare innebär det att vi också har många ulvar.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Enligt Basses UlvrationalitetTM så är ett mord på Rasmus fullt rimligt, duktig spelare som om jag vore ulv skulle vara glad att inte ha med i spel längre.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Tackar @Konrad Konvalj och @RasmusL för spel.
Det var ju en ”rivig” start med lång R1 som borde ge oss lite i alla fall kanske.

Varför nattmördades Rasmus?:
Vi behöver kolla igenom om Rasmus var jobbig för nån.
Spontant så kommer jag inte ihåg när det senast var så lite buss runt Rasmus å på rak arm ger inte det mig nåt alls att han skulle varit i luven och retat upp nån alls?
Ser ni andra nåt?

Vad gäller KK så säger jag bara suck.

En tanke jag hade sista timmen var att de som var med på slutet å skrev fick jag gröna vibbar av FÖRUTOM Brynolf som deltog för första gången och inte gav några vettiga svar på tal alls. Ergo de som inte vågade skriva låg jäkligt lågt och hoppades slippa stå till svars/var nöjda med utvecklingen.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Jahapp, då får jag slänga min genomgång av rösterna som lades på slutet. De säger inte alls lika mycket som jag hoppades att de skulle göra längre.

Sorry KK.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
På ett sätt är det ju ett rimligt val av mord ändå. Rasmus är en erfaren spelare som hade kunnat bli farlig i senare rundor. Men det skadar nog inte att ta en titt på det rätt lilla han skrev och gjorde i R1 ändå.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Enligt Basses UlvrationalitetTM så är ett mord på Rasmus fullt rimligt, duktig spelare som om jag vore ulv skulle vara glad att inte ha med i spel längre.
Visserligen, jag minns Rasmus som en konsekvent stark spelare. Kanske var det det de gick på, oavsett hur mycket nytta han gjort i just detta spel.

Nåja, vi får samla oss och kötta vidare.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Rasmus alltså? Känns som feglir av ulvarna, han var ju inte så grön. Kanske finns en väktare ändå.
Vad menar du med feglir?
På vilket sätt?

Vilka indikationer har du på att det finns en Väktare?
Nattordet gick ju igenom så med en väktare finns ju en minimal chans att det skulle misslyckas - alltså…
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
En tanke jag hade sista timmen var att de som var med på slutet å skrev fick jag gröna vibbar av FÖRUTOM Brynolf som deltog för första gången och inte gav några vettiga svar på tal alls. Ergo de som inte vågade skriva låg jäkligt lågt och hoppades slippa stå till svars/var nöjda med utvecklingen.
Det här kan jag hålla med om. Speciellt tror jag man kan fiska ulv bland de som var passiva i slutändan.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Vad menar du med feglir?
På vilket sätt?

Vilka indikationer har du på att det finns en Väktare?
Nattordet gick ju igenom så med en väktare finns ju en minimal chans att det skulle misslyckas - alltså…
Tänkte att ulvarna hellre skulle mörda någon som byn såg som grön (vem det nu skulle vara. Anth kanske). Finns det en väktare är det riskabelt att ge sig på en sådan spelare.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Det här kan jag hålla med om. Speciellt tror jag man kan fiska ulv bland de som var passiva i slutändan.
Ja, i Impetigo, HerrK, Empiricus, Waterhouse och Skarpskytten har vi troligtvis minst en ulv.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
I alla fall skönt att vi kan räkna bort tusentals ulvar - jag hade inte riktigt orkat stå emot haglandet av blaj-poster i längden.
Trist med 2 bybor döda och ingen ulv nackad annars så tycker jag vi ringat in en massa bra filurer att trycka på denna runda.

Jag kan börja då ni tycker jag är så usel som skriver för lite å sansat i tråden.

Röst: @Brynolf

Jag tyckte du mest satt å strösvarade i tråden på slutet utan substans på våra frågor och funderingar från mig, Hägerstrand, Anthrox och Andersson.
Kolla tillbaka och förklara dig.

Tex:
- vad tycker du om min lista? Nu har du ju fler svar så du kan i efterhand tillrättavisa mig kanske.
- Honungfällasnacket som Hägerstrand lyfte
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Tänkte att ulvarna hellre skulle mörda någon som byn såg som grön (vem det nu skulle vara. Anth kanske). Finns det en väktare är det riskabelt att ge sig på en sådan spelare.
Så du spelar ut ett så uselt förslag?
Och så undviker du den viktigare andra frågan!
varför?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Ja, i Impetigo, HerrK, Empiricus, Waterhouse och Skarpskytten har vi troligtvis minst en ulv.
Håller med. Det är dels suspekt att HerrK, Waterhouse och LegoIvar låg kvar med röster på ett dött Basse-drev.

Och Impetigo och Empiricus lade tidigt röster på Sidd, men var sedan väldigt passiva. Skarpskytten var mer aktiv i tråden men låg också länge med en röst på Sidd utan att utveckla resonemanget speciellt mycket varför. De tre ligger också med rösterna på Sidd efter varandra.

Sedan tycker jag att Brynolfs vilda fäktande mot slutet av R1 var klart misstänkt. Man fick ju i en post intrycket att han försa sig och hade pratat med någon annan. Men han blir ju lite grönare iom att KK inte visade sig vara ulv.

Jag kan börja med en röst på den av det här gänget som kanske flög lägst i R1 för att piska upp lite aktivitet:
Röst: @HerrK
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Jag tyckte du mest satt å strösvarade i tråden på slutet utan substans på våra frågor och funderingar från mig, Hägerstrand, Anthrox och Andersson.
Kolla tillbaka och förklara dig.

Tex:
- vad tycker du om min lista? Nu har du ju fler svar så du kan i efterhand tillrättavisa mig kanske.
- Honungfällasnacket som Hägerstrand lyfte
Din lista är ju rätt intetsägande. Du rödar de som röstar på dig och grönar ett par lirare. Eftersom du skrev listan lite smått under galgen så kan det väl vara intressant att återkomma till när vi får facit på din ulvighet.

Vad lyfte Hägerstrand som jag inte redan svarat på? Konrad var grön, det är väl rätt uppenbart att jag hade rätt om vad han pysslade med.

Du Sidd får gärna förklara varför din röst hamnade just där. Det stod typ lika mellan KK och Basse och dig. Varför inte rösta på Basse istället?
 
Top