Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 2

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,248
Jag blir orolig över att både @Anthrox och @Sidd kändes som att de backade upp mig när jag var ute på ett spår som visade sig vara fel. Mindre @Anthrox som förde ett eget resonemang, men @Sidd s vändning på slutet måste jag titta på i lugn och ro. Varför är det inte en större faktor för er här på kvällen att vi faktiskt läste KK fel?

Huvudkandidat fortfarande Impe.
Vi röstar ut bybor ibland, shit happens. I det här fallet vill jag hävda att det inte var fel.
Du var för övrigt MVP under R1, inget att haka upp sig på att en tar fel ibland.
 

HerrK

Veteran
Joined
9 Oct 2023
Messages
59
Det känns riktigt träligt att hänvisa till samma förklaring igen med barnkaoset här hemma gjorde att jag missade deadline i runda 1 :( De fortfarande sjuka grabbarna har vaknat med en jobbigt oregelbundenhet pga hostningar, vilket gjort omöjligt att sitta fokuserat och läsa och skriva. Det låter som en lam ursäkt, men inte mycket jag kan göra åt saken. Nåväl, jag postar stora delar av det jag började skriva innan deadline då intentionen var att ge svar på frågorna @Anthrox och @Sidd.

För det första så grämer det mig att jag som bybo förmodligen genererat en hel del ”false positives”, då min inaktivitet varit suspekt och de få uttalanden jag gjort varit märkliga eller svar på ”påhopp”. Jag tror att jag har dränerat onödig energi av misstänksam bybor och kunna användas som en bricka av sluga ulvar.

Svar till @Anthrox. Jag står fortfarande för jag var helt redo att flytta min röst. Men jag blev lite fundersam över att med emfas bli kallad ”tidernas sämsta ulv med störtlöjligt låtsasmotiv” (inlägg 378, runda 1). Ett påhopp som inte behöver vara rödande, men det kändes lite oväntat hårt tycker jag. Tolkar jag det snällt så kanske det var frustration över risken att bli utröstad av en random nybörjare med svaga belägg?

Kände därefter inte att jag någon annat drev hade övertygat mig ordentligt. Hade ingen stark anledning att lägga min röst på KK. Då var det mer intressant att se ifall samspelta röster i sista stund skulle förändra läget och rösta ut någon annan istället. Kanske inte var det smarta att göra, men mitt största fel här är att inte hinna kommunicera alls kring läget.

Svar till @Sidd. @Waterhouse är riktigt giftig (grym på bridge, poker och brädspel), svårläst och anpassningsbar. Tycker han har varit väldigt ”reko” och relativt lågmäld under R1, inte nödvändigtvis något som sticker ut men skickligt navigerat om han är Ulv. Tidigt ute med att ställa diverse enklare frågor till folk, förutom inaktiviteten under dagen.

Hoppas jag kan göra ett bättre jobb denna runda, det känns riktig jobbigt att två bybo-veteraner strök med så tidigt. Jag ska göra mitt bästa att vara lite mer aktiv (även om jag inte vill lova för mycket) och våga ta del av diskussionerna mer.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
813
Mina sista tankar innan jag släcker lampan: spelade KK 4D-håningsschack? Ett spel som var så medvetet konstigt att han visste att han skulle åka ut, men att vi i och med den gröningen skulle fatta att den enda anledningen att inte ha med honom på sin rödlista var att man förstod att byn skulle hänga honom på egen hand och man ville gröna sig själv?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,394
@HerrK Härligt, välkommen in igen! Jag vet att barnen är sjuka och att det varit jäkligt svårt att hänga med i allt här, inte gjort det själv. Kanske läge att införa inläggstak igen vid många spelare? Men berätta vad du tänker nu, hur ser din röd/grön lista ut? Några nya tankar om upplägget när storfavoriten "Inga nattmord, fulla powerroller till byn och 7 ulvar" inte visat sig stämma?

Mina sista tankar innan jag släcker lampan: spelade KK 4D-håningsschack? Ett spel som var så medvetet konstigt att han visste att han skulle åka ut, men att vi i och med den gröningen skulle fatta att den enda anledningen att inte ha med honom på sin rödlista var att man förstod att byn skulle hänga honom på egen hand och man ville gröna sig själv?
Tror det finns någon berömd rakkniv som kan användas även i varulvsspel, den enklaste förklaringen är vanligare än 4D-schack. Inga paranoida fantasier om att Mästerulven tänkt 5 steg framåt tack. Den enkla lösningen är oftast den sanna. Som varför åkte RasmusL? Ska kolla igenom vad han gjorde förra rundan men troligen för han är en spelare som folk uppfattar som farlig helt enkelt.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag tycker Impe snackade för mycket om vilka vajbs som var dåliga och startade för få drev. Dessutom var han frånvarande när saker hände.

Röst: @Impetigo
Hur många drev är ”för få” menar du? Jag startade ju Sidd-drevet till exempel så föer än de flesta. Märkligt argument…

@Andersson och @Sidd skriver att @Brynolf rödadd sig i slutet av r1. Jag har precis läst inapp och slås av hur grön Brynolf blir i slutet av r1 så där tycker jag att andersson och Sidd har helt fel. Detta rödar dem.

Åh, Sidds rödlistor i slutet av r1 är som om de skrivits av en ulv som gett upp. Han listar liksom bara helt enkelt folk som röstar på honom just då och skriver uttryckligen att de hamnar där just för att de röstar på honom.

@Anthrox höll kvar i den allt rödare trenden under slutet av r1 och början av r2, från många sunda tankar första dagen blev det mer och mer märkliga och långsökta tankar ochmärkluga beteenden. Hans inlägg resonerar inte med mig det minsta vilket rödar honom rejält. Sen får jag väl ta höjd för att Anthrox är ganska kritisk mot mig vilket förstås gör att jag läser honom lite mindre välvilligt än vad som annars vore fallet.

@fjodorsenuba och @Waterhouse har mycket att bevisa i r2, de kom in lite mer på slutet av r1 men hjälpte inte byn på nåt tydligt sätt.

@Hägerstrand var lite bättre mot slutet av r1, har dock hängt upp sig lite på mig vilket jag spontant förstås ogillar och hängde också upp sig på den urkorkade 7WA. Får sorteras in i facket ”tankar som inte resonerar med mina egna” tillsammans med Sidd, Andersson och Anthrox.

@LegoIvar är fortsatt rödish.

@HerrK har ingenting som talar för honom bortsett från sitt nybörjarskap. De äldre ulvarna kan mycket väl ha knstruerat honom att knipa käft och skylla på att han är nybörjare om nån ifrågasätter. Du behöver visa oss andra varför vi ska se dig som bybo @HerrK annars tynger du ner oss även om du är bybo.

@Octagonal är gulish.

@Basenanji spelade upp sig i slutet av r1.

@Empiricus har flaggat för lågflygande. Det lill han skrev i r1 var bra dock.

@BiobunkerVII tycker jag spelar ganska bra på slutet av r1. Han har ju iofs en stor förmåga att annonsera grönhet med små medel vilket kan göra att jag missar eventuella pälsfläckar.

@Brynolf var som sagt bra i slutet av r1 och inledningen av r2. Han är på min grönlista.

@Skarpskytten är fortsatt grönast på banan.

Röst: @Andersson
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Vi röstar ut bybor ibland, shit happens. I det här fallet vill jag hävda att det inte var fel.
Du var för övrigt MVP under R1, inget att haka upp sig på att en tar fel ibland.
Vi röstar ut bybor ibland, shit happens. I det här fallet vill jag hävda att det inte var fel.
Du var för övrigt MVP under R1, inget att haka upp sig på att en tar fel ibland.
Du sitter alltså i slutet av r1 och skriver att alla andra är sämst i världen och inte förstår nånting och när du väl lyckats vända drevet för att hänga en bybo så är din recension av ditt eget agerande: ”vill hävda att det inte var fel”?

Arroganthrox
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Mina sista tankar innan jag släcker lampan: spelade KK 4D-håningsschack? Ett spel som var så medvetet konstigt att han visste att han skulle åka ut, men att vi i och med den gröningen skulle fatta att den enda anledningen att inte ha med honom på sin rödlista var att man förstod att byn skulle hänga honom på egen hand och man ville gröna sig själv?
Jag håller som sagt inte riktigt med Anthrox om att det är MVP-nivå på Hägerstrands resonemang.

Iom att det är Hägerstrands första spel så säger jag inget mer än så.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Alright redan inne på tredje sidan i R2. Positivt med en by som är aktiv och håller glöden uppe. Inte heller helt oväntat att vi missade striken i R1 och inte heller helt oväntat att vi slipper 7 ulvar. Synd bara att det bruset upptog så mycket i R1 men det ligger bakom oss och vi lär ju hitta något nytt att tjafsa om.
Tack för bra spel K.K och Rasmus också!
Intressant att Rasmus åkte. Nedan kommer lite spontana tankar kring varför det kan ha blivit så. Kanske att någon power roll smulats från Rasmus skulle kunna vara en grej och att ulvarna isåfall har snappat upp det.

Att Rasmus åkt kan också tala för att det finns en eller flera ulvar som har varit med ett tag och spelat mycket. Med K.K och nu Rasmus ute är det ju två gamla rävar som rykt men det kan ju också vara en slump.

Har också för mig att Rasmus röstade på Waterhouse nån gång i R1 (säkert röstat på andra också) och att det kan finnas någon sån koppling. Att någon ville få ut Rasmus för bekvämlighetens skull. Eller så gjordes det för att rikta srtplkastarljuset mot dessa spelare som egentligen är goda. Det ska inte vara enkelt det här.

En till tanke gällande hur ulvarna tänkt kanske är att nån som styr spelet och känner sig trygg med inledningen som bestämt den rösten. Allt flyter på bra så då är det lika bra att ta ut någon som ligger i mitten och skvalpar.

Sen har ni ju redan nämnt tanken att väktaren är i spel och att ulvarna inte vågar plocka nån som byn anser vara grön.

Har inte hunnit läsa ikapp allt ordentligt än (slutet av R1 och denna runda) men ska göra det nu och återkommer med mer tankar.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,394
RasmusL's röstmönster i Rond1:

Inlägg 12, röstar på Anthrox direkt, motiveringen verkar vara konstiga MU-resonemang, Anthrox svarar inte utan är fullt upp med att "bråka" med Basse
Inlägg 63, byter till Brynolf, första rösten där, vanlig "få in i spel" röst.
(inlägg 110 och 120, jag och Skarpskytten hänger på med "få in Brynolf i spel"-röster)
Inlägg 153, 155, 156 Andersson, BB7 och LegoIvar hoppar på tåget i snabb takt, den s k honingsfällan
Inlägg 320, RasmusL röstar på mig, motivering i inlägg 314, vill höra en bättre motivering till min röst på Basse
Inlägg 373 jag svarar när jag vaknat
Inlägg 393 Rasmus är inte nöjd med att dreven står mellan Sidd och Basse, vill ha kvar båda, röstar på LegoIvar med motiveringen honungsfällan
Inlägg 415 Rasmus drev mot LegoIvar lyfter inte riktigt så han väljer KK för att försöka behålla Sidd och Basse

Så vad kan man dra för slutsatser om detta? RasmusL ville ha kvar @Basse och @Sidd så de blir aningen grönare i mina ögon. En bybo som ser en som grön får gärna stanna. @LegoIvar var den han drevade mest mot så aningen rödande i min bok.

Sen tror jag inte ulvar vågar mörda folk som drevat för hårt mot dem. Rasmus var väl ovanligt lugn och sansad hela rundan och en erkänt duktig spelare, så kanske ett "säkert" nattmord av några som inte har så mycket tid...
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,394
KK-drevet:

11 Basse skjuter första "kom in i matchen"-skottet med en motivering från anmälningstråden
84 KK i matchen och lägger en röst på Fjodor, motivering "han pingar alla och låtsas vara aktiv"
97 Anthrox lackar på stilen och framförallt avslagen privacy setting och röstar på KK
109 Sidd röstar på KK pga Ombuds-bruset
126 Basse byter från KK till Andersson (logiska men ulviga resonemang
192, 199, Brynolf (ombuds-brus), Andersson (inaktivitet, ombud)
200 Anthrox (hoppade över till Sidd-drev i 172) (dåligt case på Sidd, tycker KK spelar skumt och inaktivt)
325 Hägerstrand hoppar på (har KK på rödlista, verkar gå att få ut nu)
415 Rasmus (hellre KK än Sidd/Basse)
422 Octagonal (inte förstått varför Sidd är röd, men verkar hellre vilja rösta på någon mer inaktiv)
427 BioBunker7 (faller för grupptrycket)
495 Sidd (tycker Konrad brusar och har mycket press på sig själv)
498 Fjodor ansluter, tidigare varit positiv till KK men det var för att skapa lite kaos och gräv

KKs röster:
84 röst på Fjodor, tycker han spelar aktiv men egentligen inte gör något
Ligger kvar där hela tiden trots att inget drev mot Fjodor startar
429 röstar på Basse, mest för att rädda sig själv och för han tycker caset mot Sidd är svagt ;)

Det som slår mig efter att hakollat på dessa två poster är hur @Andersson hoppar med på alla tåg, har väl konstaterats tidigare också.
 

HerrK

Veteran
Joined
9 Oct 2023
Messages
59
@HerrK har ingenting som talar för honom bortsett från sitt nybörjarskap. De äldre ulvarna kan mycket väl ha knstruerat honom att knipa käft och skylla på att han är nybörjare om nån ifrågasätter. Du behöver visa oss andra varför vi ska se dig som bybo @HerrK annars tynger du ner oss även om du är bybo.
Kanske läge att införa inläggstak igen vid många spelare? Men berätta vad du tänker nu, hur ser din röd/grön lista ut? Några nya tankar om upplägget när storfavoriten "Inga nattmord, fulla powerroller till byn och 7 ulvar" inte visat sig stämma?
Fair enough! Jag behöver göra min hemläxa, föra ordentlig logg och analysera mer. Här är några spontana tankar som inte kanske är de mest välunderbyggda. Men det är dags att börja kommunicera, right?

Jag skulle tro att det är 3-4 sluga ulvar som är väldigt nöjda med utvecklingen hittills. Nattmord udda dagar är ju konstaterat. Låt säga 11 poäng som bekostas av
  • En väktare. Den rollen är väl rätt klen med så många spelare? Både ulvar och bybor har skäl att komma med förslag kring vem som skyddas, och det är rätt lätt att plocka av bybor med hyffsat hög hitrate.
  • Bybo med utslagsröst - inte jättekraftfull på många spelare om byn är kaosig?
  • Galen siare.

Gröna (ish):
@Hägerstrand - gillade entusiasmen kring 7WA. Tycker tanken kring detta kändes genuin och ser inte att den skulle generera alltför mycket brus. Idéen förkastades av många som lågoddsare eller orimlig.

Gula
@Anthrox: Klurigt! Ställde mig positiv till röstningsupplägget till en början och hade gärna ställt upp. Dock kändes det mer och mer orealistiskt när jag läste feedback och invändningar från andra (vilket gjorde att jag inte såg någon större mening att ta upp det, vilket ju är feltänkt). Att komma med på pappret goda förslag som är tidsödande och svåra att genomföra känns lite ulvigt, men i grunden gillar jag iniativet. Måste givetvis börja kommunicera och visa vad jag tänker och tycker i de här fallen.

@Basenanji: Helt klart frustrerad över min röst, hårt tonläge. Men tycker det inte ger fog för rödmarkering. Tanken att bråket mellan honom och @Anthrox var koordinerat ulvande kändes inte helt orimlig. Det sätter tidigt upp felaktiga premiser och en fejkad antagonism som skapar oreda.

@Waterhouse. Har spelat sansat och lugnt, sticker inte ut. Hade bilden att han skulle vara mer drivande som bybo? Har även hamnat under lupp av andra. Potentiel ulvkandidat

Har fler tankefrön som jag inte hinner skriva nu. Nu ska jag försöka lägga en ettåring som blev orimligt pigg efter midnatt (grabben sitter framför babblarna så att jag får lite skrivro här).
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Okej då är frågan vad vi ska göra av detta. Väldigt svårt är det i o med att vi är så många. Ett vinnande koncept för byn tror jag är att vi orkar vara uttåliga och drivna alla rundor. Om vi slappnar av och tänker att det här löser vi med tiden tror jag att vi får problem.
Det optimala tror jag därför på sikt blir att vi behåller aktiva spelare. Ju mer någon skriver, ju större blir även risken att en ulv på ett eller annat sätt gör bort sig vilket vi får hoppas på.
Inte heller omöjligt att vi har siare i spel som kanske kan ge oss något av värde men inget vi kan utgå från.

Nästan lika viktigt som att nacka ulvar är det för oss att försöka gröna varandra så tänkte ge det ett försök nu.
Några har lackat på Impetigo medan jag själv tycker denne har kommit igång. Koncist och vasst. Håller Anthrox som röd vilket är ett ställningstagande jag inte tror många håller med om vilket även blir anledningen till han grönas av detta. En slug Impetigo ulv tror jag inte skulle göra ett sådant ställningstagande som går stick i stäv med vad byn tycker. Sen att vi inte håller med varandra gällande till exempel Sidd är ju en annan femma. Att ha olika åsikt och att tro den andra ljuger stämmer ju inte nödvändigtvis.

Angående frågor där vi inte håller med varandra så är ju Anthrox som sagt en av dessa. Tänkte därför passa på försöka förklara för Impe han har fel och kasta lite grön färg åt det hållet också. Jag tycker mig se en bybo som kämpar och vill väl hos Anthrox. Om Anthrox på riktigt är ulv så är det mästerklass. Att fejka nervositet och räddsla där Anthrox i slutet av R1 tycks se ulvar i varenda gatuhörn och tycker byn är katastrof hade varit väldigt imponerande men tror ju inte att så är fallet. Hela den grejen blir klart grönande. Det är inget en ulv hade behövt göra i den situationen då alla höll Anth som grön. Att som ulv lägga ner så mycket energi på ett spelupplägg som precis efter skulle avslöjas vara fel dvs 7 ulvar tycker jag också är väldigt otroligt. Sen har ju Anthrox varit drivande hela vägen men just det är jag säker på att en ulv Anth också hade klarat galant. Det här onödiga fladdrandet i slutet. Nej, tror det är en bybo vi har att göra med.

Blev ju inte riktigt den post jag hoppades på men ska jaga mer imorrn. Tycker lågflygarna behöver bekänna mer färg. Waterhouse har skrivit en del poster men jag kommer liksom inte ihåg ett dugg av vad som nämnts vilket gör mig osäker där. Har skrivit lite nu inatt om röstmönster där det kanske finns nåt att hitta.
HerrK har också börjat leverera!
Detsamma med Fjodor som nästan skriver mer än vanligt?! Rädd ulv som inte vill svika laget när hajpade MU har dragit igång månne?
Andersson har inte fått med mig hittills heller. Vi hade en liten beef i R1 där Andersson inte svarade på mina frågor vilket jag har med i bakhuvudet.

Fortsätter imorrn, godnatt på er!
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,394
Några har lackat på Impetigo medan jag själv tycker denne har kommit igång. Koncist och vasst. Håller Anthrox som röd vilket är ett ställningstagande jag inte tror många håller med om vilket även blir anledningen till han grönas av detta. En slug Impetigo ulv tror jag inte skulle göra ett sådant ställningstagande som går stick i stäv med vad byn tycker. Sen att vi inte håller med varandra gällande till exempel Sidd är ju en annan femma. Att ha olika åsikt och att tro den andra ljuger stämmer ju inte nödvändigtvis.
Detta får du gärna utveckla vid tillfälle. Du håller Anthrox som röd (varför?) men eftersom andra inte gör det är det grönande att du håller honom som röd?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,394
Du skriver att Ulvarna skulle försöka nattmörda en som spelar grönt.
Det tror jag inte behöver vara sant alls.
De som spelar grönast är väl störst chans att väktas.
Tex Anthrox som jag föreslog skulle väktas riskerar ju bli ett misslyckat nattmordsförsök.
Rasmus alltså? Känns som feglir av ulvarna, han var ju inte så grön. Kanske finns en väktare ändå.
Enligt Basses UlvrationalitetTM så är ett mord på Rasmus fullt rimligt, duktig spelare som om jag vore ulv skulle vara glad att inte ha med i spel längre.
Basses ulvrationalitet kanske inte är ett så dumt analysverktyg ändå :D
Rasmus enda riktigt starka ställningstaganden var väl att han inte ville ha ut Sidd eller Basse. Han höll sig ganska lugn och var inte med och härjade lika mycket som många andra. Kan se detta som antingen 1. Ett slött val av listiga försiktiga ulvar, det kastar inget ljus på dem. 2. Ett kaozigt val av kaosulvar som gillar den upptrissade stämningen i tråden och vill ha bort lugnare röster. 3. Någon nybörjarulv som kände sig hotad, då faller misstanken på @LegoIvar

Tveksam till väktarargumenten. Jag tror många väktare helt enkelt vaktar sig själva första rundan, som väktare vill man INTE åka, det är skadligt för byn på riktigt. Det är iaf vad jag hade gjort denna runda.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,394
KK postade en trafiksignalslista innan han åkte, inlägg 258

@Anthrox dömde ut den, antar att det var beskrivningen av Skarpskytten som föranledde kommentaren: (262) Menar du på fullaste allvar att ditt bästa försvar är att röda folk för att de gått på dig?


En tanke jag hade sista timmen var att de som var med på slutet å skrev fick jag gröna vibbar av FÖRUTOM Brynolf som deltog för första gången och inte gav några vettiga svar på tal alls. Ergo de som inte vågade skriva låg jäkligt lågt och hoppades slippa stå till svars/var nöjda med utvecklingen.
Det här kan jag hålla med om. Speciellt tror jag man kan fiska ulv bland de som var passiva i slutändan.
Tycker ni överaktiva killar är lite väl nöjda med att ni suttit och brusat medan en grön spelare blev utröstad. Eller fick ni fram någon ulvtell på någon som flyttade sin röst till KK känner ni? Är Basse och Sidd gröna också så det stod mellan tre gröna?

Rasmus försökte starta ett drev mot LegoIvar innan han gav upp och gick på KK.

@Andersson och @LegoIvar är de som jag håller som rödast för tillfället, båda har fiskat efter powerroller, hoppar på varje drevtåg sent.

Röst: @LegoIvar
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,394
Ser nu att @Impetigo la en röst på Andersson i slutet av sitt inlägg, svårt att se när han inte FETSTILAR!
Hans kortanalyser är ganska lika mina, Andersson eller LegoIvar är hugget som stucket för mig, så detta är ett tåg jag hoppar på.

Röst: @Andersson
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,569
Nattmord 1a1 - Lärobok för gymnasiet
Varför nattmördades inte Anthrox?
Det finns flera skäl


Om jag var ulv skulle jag efter R1 aldrig valt att natmörda @Anthrox. För team ulv är det mumma med en helt tyst by - då det inte är troligt med 15 spelare så är det bättre att flood the zone with shit, med en Anthrox på speed (som i R1) kan man som ulv luta sig tillbaka och titta på när det blir 40 sidor i en runda som flera spelare inte har tiden/orken att ta sig igenom. Även om Anthrox är grön var han en tillgång för team ulv i R1.

Skäl nr2, ulvarna tror att väktaren hänger med Anthrox, svagt argument, om jag var väktare hade jag väktat mig själv R1 då INGEN var 100% grönad. Men jag kan ha fel. Samtidigt bör vi inte glömma att hela Anthrox-kommer-nattmördas lanserades av honom själv, väldigt tidigt i R1 - det är liksom ingen objektiv sanning.
Att en @Sidd under hotet av hängning yrar om väkta Anthrox är liksom inget bevis för något.

17 spelare, potentiellt upp till 16 bybor - spelar det nån roll vem som mördas R1, nej det är the long game som gäller för ulvarna och då måste alla i byn ut. Ett ”oväntat” nattmord skapar osäkerhet och byn lägger energi där och skapar ännu mer inlägg.

Med det sagt ska vi givetvis analysera och gräva i vad Rasmus skrev, vem som kan ha sett honom som ett hot, men som ulv går det här att utnyttja för att brunsmeta andra spelare.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,029
Läst ikapp.

Återigen så har R1 visat mig att det är bättre att plocka lågflygare än aktiva tidigt i spel. Trist att du åkte KK.

Ska tänka på att de som drev mig att byta var anthrox, andersson och sidd. Värt att lägga extra syning på dem denna runda och efter som tåget redan startat mot andersson så hakar jag slött på.

Röst: @Andersson

Kommer ha en dålig start denna runda då jag är på jobbet från nu till 20.30.

@Octagonal tack, igårkväll hade jag barnfri tid så hann sitta och klura och skriva till kvällen mer än vanligt.

Synd att du inte fick spela längre RasmusL. Tror vi hade behövt dig i senare rundor.

Mordet på RasmusL gör att jag känner att vi har någon erfaren bland ulvarna som vet var hans styrka ligger. Och att vi troligtvis har väktare i spel då inte anthrox, basenanji, skarpskytten eller sidd blev mördade. De har varit aktiva och borde således vara bra mål för ulvarna att ta bort men de valde en doldis för att väktaren skulle missa.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,569
Läst ikapp.

Återigen så har R1 visat mig att det är bättre att plocka lågflygare än aktiva tidigt i spel. Trist att du åkte KK.

Ska tänka på att de som drev mig att byta var anthrox, andersson och sidd. Värt att lägga extra syning på dem denna runda och efter som tåget redan startat mot andersson så hakar jag slött på.

Röst: @Andersson

Kommer ha en dålig start denna runda då jag är på jobbet från nu till 20.30.

@Octagonal tack, igårkväll hade jag barnfri tid så hann sitta och klura och skriva till kvällen mer än vanligt.

Synd att du inte fick spela längre RasmusL. Tror vi hade behövt dig i senare rundor.

Mordet på RasmusL gör att jag känner att vi har någon erfaren bland ulvarna som vet var hans styrka ligger. Och att vi troligtvis har väktare i spel då inte anthrox, basenanji, skarpskytten eller sidd blev mördade. De har varit aktiva och borde således vara bra mål för ulvarna att ta bort men de valde en doldis för att väktaren skulle missa.
Fast va?
Sidd och Basse var ju bara nåt röstbyte från att hängas, varför nattmörda någon som uppenbarligen ligger högt på folks rödlistor?
 
Top