Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 1

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
@HerrK vill jag väcka till liv! Här har vi en person som har:

– föreslagit att MU kanske är ensam på sitt lag och köpt förmågor som sedan (tack @Anthrox!) kanske inte ens går att använda ety ingen i byn har roller)
– skrivit tre inlägg totalt
– går på mig på helt felaktiga grunder efter en fatal felläsning

....alltså antingen är HerrK nybörjarnas nybörjare, eller en riktigt slapp ulv. men visst hade du nån du kände här bland de andra? Är du Waterhosues kompis civilit?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,551
För att testa det kan vi göra så här:
ALLA lägger sina röster på olika spelare i slutändan, dvs det är en tie mellan ALLA röster.
Den vi vill ha ut under diskussionen är den röst SOM LÄGGS FÖRST.
Då får vi ut den som vi vill ha ut ifall ingen av utslagsrösterna är med. Är någon av dem med ser vi det direkt. Då kan vi ta ställning till personen som har utslagsrösten, och eventuellt rösta ut hen för att se fraktionstillhörighet. Är det en ulv vet vi att ulvarna köpt många förmågor och ska inte outa vilka som är potentiella powerroller. Är det en bybo vet vi att ulvarna plockat poäng från utslagsröst och känner till mer om spelupplägget. Om någon snipear/inte följer plan är det direkt rödande och personen hängs rundan efter.

MEN!

Det här kräver koordinering! Det betyder att vi behöver omgående dra igenom vem vi vill se röstas ut i R1 och koordinera ett röstmönster som ALLA får följa.

Sounds?
sounds ogenomförbart
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,566
Location
Oktoberlandet
Här ska inte smitas;

Så här:



Jag har också tyckt mig se att du spelar lite mer sansat i detta partiet än du gjort i flera andra. Och givet hur lite vi har att gå på i Runda 1 tycker jag det är tungt.

Sen har jag ju själv sagt så här redan:




Ditt argument är, om jag minns rätt, ”beröringsskräck”, samtidigt om jag har haft Basse och Anthrox gräl som ulvtell tidigt, och pressat Basse om hans första röst på KK.


Okej, Sidd, om vi nu är ulvarna, varför en röst på mig och inte Basse eller Impetigo, som väl måste anses vara farligare än mig? Är det för att jag ser ut som ett lätt byte pga har annonserad låg aktivitet idag, och ingen i slutfasen av Runda 1?

Jag är nöjd med min röst på Sidd.



@Andersson Folk verkar respektera dig. Men du säger inte mycket. Vilka tre håller du som mest röda och vilka tre håller du som mest gröna?
Så det där var ditt starka case?

Svar på dina anklagelser:
- Jag skriver ”mer sansat”: Det har jag svarat på redan - Läs det tack: jag tar det igen: Anthrox, Basse mfl börjar första dagen med att påpeka att vi inte ska brusa tråden vilket jag håller med om och därför med flit ligger så lågt jag kan. Sen så klarar jag ju inte det efter framåt kvällen. Att jag spelar sansat ser jag som en komplimang.
- Basse å dig medger jag att jag inte har nåt speciellt att gå på mer än att jag tyckte Basse var så mellanmjölkig om alla inklusive dig.
Basse är för tillfället rejält svårläst men bidrar med försök till att strukturera upp spelet. Det finns andra mer scummisar jag funderar på mer än honom.
- Anthrox ser jag som grön för tillfället så jag vet inte vad du tänker på.
- Jag tänkte inte alls på dig ”som ett lätt byte”! Faktum är att jag inte ser på nån av er andra (nya) på det sättet - tvärt om så tänker jag nog att vi ska låta de ”nya” vara i möjligaste mån och själv är jag mer rädd (och har scum-bias) på de mer gamla rävarna som lurat upp oss på läktarna förr.

Nu när du ser mina tankar på dina scum-tells så ta en titt igen och fundera ”med nya glasögon” om du är så nöjd med att rösta ut mig med dessa argument. Du hjälper till att skicka en bybo istället för att leta efter mer vettiga argument på andra.

Fridens
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Tyvärr för knepigt att få till rent praktiskt tror jag. Plus att jag fortfarande vill få info genom tunga drev och se folk ta ställning till tre alternativ. Nu kan man slappt hitta en favorit att irritera sig på utan att man säger så mycket mer.

Men jag gillar att du försöker hitta vägar att dribbla med spelets mekanik!
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,993
Location
Ett häxkräl
Så det där var ditt starka case?

Svar på dina anklagelser:
- Jag skriver ”mer sansat”: Det har jag svarat på redan - Läs det tack: jag tar det igen: Anthrox, Basse mfl börjar första dagen med att påpeka att vi inte ska brusa tråden vilket jag håller med om och därför med flit ligger så lågt jag kan. Sen så klarar jag ju inte det efter framåt kvällen. Att jag spelar sansat ser jag som en komplimang.
- Basse å dig medger jag att jag inte har nåt speciellt att gå på mer än att jag tyckte Basse var så mellanmjölkig om alla inklusive dig.
Basse är för tillfället rejält svårläst men bidrar med försök till att strukturera upp spelet. Det finns andra mer scummisar jag funderar på mer än honom.
- Anthrox ser jag som grön för tillfället så jag vet inte vad du tänker på.
- Jag tänkte inte alls på dig ”som ett lätt byte”! Faktum är att jag inte ser på nån av er andra (nya) på det sättet - tvärt om så tänker jag nog att vi ska låta de ”nya” vara i möjligaste mån och själv är jag mer rädd (och har scum-bias) på de mer gamla rävarna som lurat upp oss på läktarna förr.

Nu när du ser mina tankar på dina scum-tells så ta en titt igen och fundera ”med nya glasögon” om du är så nöjd med att rösta ut mig med dessa argument. Du hjälper till att skicka en bybo istället för att leta efter mer vettiga argument på andra.

Fridens
Jag har väl inte sagt att det är "stark", eller? Det vill jag ett citat på, annars tycker jag du lägger ord i min mun.

(Men jag tycker att det är ett case).

Men bra att du biter ifrån! Tycker dock gott att du kunde ha svarat på varför röst på mig och inte Basse eller Impe; inte minst eftersom du skriver att du tycker vi ska låta de nya vara i möjligaste mån* - hade ju varit lätt för dig att rösta på någon av de två veteranerna istället. Tycker det känns lite tillbakakaka och inte så mycket mer - min röst på dig i post (176), din på mig post (178).

*Alltså, jag håller ju med, lite därför jag har släppt mitt @Hägerstrand spår för tillfället.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,566
Location
Oktoberlandet
@Sidd hur ser du på lutningar just nu? Har det kommit fram något du tycker är viktig information?

Och:

Hur ser du på @Andersson han har ju varit inne på liknande tankar som du ang outning?

(Andersson får gärna rätta mig om jag har framställt caset felaktigt)
Jag har redovisat det ett par poster om hur jag ser på outningar men kan ta det igen.

Bra och viktig diskussion: Outningar ska bara göras om den bybo med roll ser att byn vinner på det.
Så är ju verkligen inte läget just nu.

Andersson skrev att han gör som byn vill förstår jag.
LegoIvar verkar tycka att det ska outas.
Jag ser inte vitsen alls för tillfället då vi är så många i spel och inte ska ge ulvarna vem som kanske fått vad.
Övriga skriver att de är emot eller har inte sagt något (har jag missat KKs ställningstagande tex?)

Det här är bra med diskussion fram och tillbaka👍
Hur ser dina funderingar ut och vad tror du om de andra i frågan?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
(hey, jag hittade spelmekanik att analysera! ♥ 💜)
Njä, snitsigt men jag tycker inte vi har råd att "slösa" en rundas vanligt spel på en sån grej.

Jag tror för övrigt att det är väldigt osannolikt att ulvarna har köpt utslagsröst till sig själva. Men det kan vi ju inte bekräfta förrän vi hänger den som visar sig ha utslagsröst, eller denne blir mördad. Så blir ju två rundors slös.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
797
För att testa det kan vi göra så här:
ALLA lägger sina röster på olika spelare i slutändan, dvs det är en tie mellan ALLA röster.
Den vi vill ha ut under diskussionen är den röst SOM LÄGGS FÖRST.
Då får vi ut den som vi vill ha ut ifall ingen av utslagsrösterna är med. Är någon av dem med ser vi det direkt. Då kan vi ta ställning till personen som har utslagsrösten, och eventuellt rösta ut hen för att se fraktionstillhörighet. Är det en ulv vet vi att ulvarna köpt många förmågor och ska inte outa vilka som är potentiella powerroller. Är det en bybo vet vi att ulvarna plockat poäng från utslagsröst och känner till mer om spelupplägget. Om någon snipear/inte följer plan är det direkt rödande och personen hängs rundan efter.

MEN!

Det här kräver koordinering! Det betyder att vi behöver omgående dra igenom vem vi vill se röstas ut i R1 och koordinera ett röstmönster som ALLA får följa.

Sounds?
Jag är spontant positiv. Metoden kan ge bonusinformation om vi följer normal metod för att komma överens om vem vi hänger. Det vill säga: byn sätter en egen deadline och spelar normalt fram till den. När deadline är uppnådd så omorganiseras alla röster med byns val som förstaröst.

Jag kan lova att checka in mellan 21-22. Om vi sätter en egen deadline klockan 20.30 kan jag flytta min röst efter @Anthrox system.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Det här kräver koordinering! Det betyder att vi behöver omgående dra igenom vem vi vill se röstas ut i R1 och koordinera ett röstmönster som ALLA får följa.

Sounds?
Idén är i grunden intressant och skulle kunna ge en hel del användbar information. Men hinner vi verkligen koordinera ihop det? Vi måste ändå börja med att komma överens om vem som ska stå längst upp på listan och det är vi ju långt ifrån ense om?

Det förutsätter också att utslagsrösten inte är valbar. Jag tolkar startinlägget som att den inte är det utan att den alltid kickar in, men det står inte uttryckligen att det är så.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Du skrev också "Jag lär ju knappst ha alla rätt men skulle de fyra ryka i r1-r4". Känns väldigt mycket som ett ryggen fri-beteende för att du inte ska behöva ta någon heat om någon som är grön hängs. Du slänger med LegoIvar som är den som klantat sig mest, men undviker att dreva mot honom. Du vill mycket hellre att han ska färga av sig på mig.
Ursäkta dubbelpost men jag vill nog bemöta detta också:

”Ryggen fri-beteende” tycker jag är en en väldigt snål läsning - jag går ut i r1 med ett färdigt ulvpaket, det skulle jag säga är att sticka ut hakan alla dagar i veckan.

Sen tycker jag att det vore högmodigt att säga att jag är helt säker på alla ulvarna redan i r1, det hade varit osannolikt att jag har helt rätt. Du får tycka hur mycket du vill att det är att spela safe, jag håller inte med.

Du skriver att Legolvar är den som klantat sig mest, jag tycker att Sidd har ”klantat sig mest”. Jag tycker att du, Rasmus och Legolvar har klantat sig näst mest.

Sen tycker jag att Octa och KK har klantat sig mycket men det betyder junknte nödvändigtvis att man är ulv bara för att man klantar sig.

PS. Jag menade tidigare att Rasmus har en ”eterisk” närvaro i tråden, inte ”esoterisk” som jag skrev. Jag skäms för mitt misslyckade förösk att slänga mig med svåra ord. DS.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,551
@Anthrox handlar inte om att det är få röster att flytta. Det ä r samordningen jag tror det faller på, håller med @Brynolf om att det kostar mer tid ön det smakar. Alla former av cirkelsiande och dylikt faller på att nån (typ jag som sitter i möten från 10-17 idag och har Rollspel mellan 19-22 ikväll) inte flyttar sin röst/lägger sin röst i rätt ordning.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
@Sidd hur ser du på lutningar just nu? Har det kommit fram något du tycker är viktig information?

Och:

Hur ser du på @Andersson han har ju varit inne på liknande tankar som du ang outning?

(Andersson får gärna rätta mig om jag har framställt caset felaktigt)
Nej det är nog rätt. Jag tolkar @Sidd tidigaste inlägg att han var inne på samma tankegångar som mig, att det skulle kunna finnas en poäng att diskutera poängerna med en med tidig outning. För min del var det en provballong som inte flög och det verkar det ha varit för honom med om man får tro hans senaste inlägg.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
797
Fel. Jag skrev tydligt att mina fyra ulvar är du, Rasmus, Sidd och Legolvar.
Varför är du så dodgy? Jag skriver att du medvetet försöker länka mig till LI, men då kommer du och påstår att du sagt att Rasmus och Sidd är mina ulvkompisar. Det har du inte. Du skriver själv i inlägget nedan att du inte tror att vi alla är ulvar.

Ett ulvkompis-resonemang bygger på att X och Y's rödhet är knutna till och förstärker varandra. Rasmus och Sidd rödar du enbart på vibes.

Sidd skriver som många påpekat på ett ovanligt sätt. Vi ser honom ibland skriva på liknande sätt när han är ulv.

RasmusL har en svävande, nästan esoterisk närvaro i tråden. Precis så mycket att man har en känsla av att han är närvarande men ändå får han liksom inget sagt. Byborasmus hade antagligen varit mer aktiv och direkt vid det här laget.

Hägerstrand försöker spela frejdigt och med raka rör men det blir tydligt att han inte har erfarenheten som krävs för att smyga in sin ulvagenda i den bybopersona han försöker sälja in. Ett exempel är hur han hakar på Waterhouse mot mig i Octagate, ett annat hur han sätter upp sin ulvkompis Legolvar på rödlistan för att motbevisa beröringsskräck.

Legolvar försöker spela lite naivt härligt nybörjarbybospel med lite spridda skurar och tvära kast. Det skiner dock igenom att han inte alltid har byboögon i sina analyser, i ulvchatten har man antagligen trott att han kommer komma undan med såna missar iom nybörjare men det är en missräkning.

Så den här gängen är jag ganska bekväm med att ta ut den ena efter den andra. Jag lär ju knappst ha alla rätt men skulle de fyra ryka i r1-r4 tror jag vi skulle ligga väldigt bra till sen i alla fall.
Övriga som inte är SS, Impe eller LI: har någon en reaktion på 207 som jag skrev igår? Citerar nedan.

Jag tycker att alla borde titta lite på hur LegoIvar, Skarpskytten och Impetigos poster följer varandra.

Innan Impetigo försökte koppla rödningen av mig till LegoIvar missade jag det, men nu tycker jag det är tydligt.

Händelseföljd:
Jag misstänker LegoIvar tidigt (och har fortfarande inte sett någon anledning att släppa det.) 67

Skarpskytten rödar mig. Inget kraftigt utlåtande, men han seedar ändå något här. Ni får jättegärna kika på de poster jag gjort innan det och se om ni håller med honom. 2 32 33 59 67 74 86 104 111

Impetigo backar Skarpskytten och ger posten legitimitet, men undviker att skriva om något specifikt ställningstagande. Vill förmedla "det här är en bra post" utan att förmedla "det här är mitt lags åsikter" 146

Impetigo rödar sen LegoIvar, men det är tydligt att han enbart gör det för att förstärka rödningen av mig. 164 Om detta leder till att jag blir utröstad så, ajdå, hoppsan, då var resonemanget om LegoIvar fel och Impetigo har räddat honom från hans tidiga klavertramp. Om LegoIvar åker dit så har Impetigo det här avståndstagandet att falla tillbaka på.

Skarpskytten fortsätter sen smådrevandet i 176 men undviker sammankoppling med LegoIvar och Impetigo. Vem var det som sa beröringsskräck?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Okej, jag ska försöka samla mig lite och därefter ägna tiden åt arbete.

Röstläget är under all kritik
Vi måste samla oss, just nu är det förskolenivå på ordningen bland röster. (Såhär ser vi ut för utomstående Skrik dig hes! )
Följande ligger i topp:

KK (3) Impetigo, Skarpskytten, Empiricus
Sidd (3) Brynolf, Andersson, Anthrox

...sedan har vi ett gäng på två röster:

Brynolf (2) Rasmus, LegoIvar
Andersson (2) fjodor, Basse
Basenanji (2) HerrK, Waterhouse
Impetigo (2) Octagonal, Häger

Gammelrävar hittar röstverktyget här: https://werewolf.florin.nu/82082

De där olika alternativen kan absolut kokas ned till tre. Jag vill fortfarande att vi drevar Andersson så jag släpper inte honom riktigt än, men kan om inget händer byta till den jag tycker är mest misstänkt av KK och Sidd.

Den fantastiska ulvrationalitetsteorin lär få pris på årets gala!
...eller?

Jag tycker faktiskt att den är tänkvärd och hjälper oss att analsyera spelet. Jag har ju tex sagt att en viss typ av ulv väljer en viss typ av förmågor och se, Empiricus och Brynolf visar hur det skulle kunna gå till:

Brynolf resonerar om hur MU kan ha tänkt Det där tycker jag faktiskt är genialt spelat och bara att Brynolf har så genomtnkta resonemang dels om sig själv och dels om hur MU borde ha gjort – grönar honom i mina ögon.

Empiricus menar att han själv skulle ha kunnat köpa sex ulvar vilket blir viktigt att hålla i minnet när spelet fortsätter. Kan det vara så? Att vi har så många ulvar i spel alltså? Nja, det är nog magstarkt, men visst är det intressant hur både E,piricus och Brynolf faktiskt resonerar om spelupplägget?!

Jämför då det med hur många resonerade i början av tråden, där jag väljer exempel utan närmare eftertanke på vem som skrev det:
Anthrox gissar på tre ulvar
Rasmus gissar på 4-5 ulvar
Min ganska intetsägande post föreslår antingen två eller många ulvar... (usch den där är knappast bra, men min ärliga tanke. Jag vill verkligen inte dumt binda fast mig vid en tes om att "det MÅSTE vara tre ulvar för allt annat är jättedumt juh!!!11!!")

Hursomhelst, jag vill att vi fortsätter tänka så här. Det vi kan ta för givet är att Mäster ulv inte har slumpat hur hen ska spela! Det finns en rationalitet som vi kan utnyttja!

Som slutpoäng har jag nu börjat fundera på två trådar jag tänker mig är värda att följa:

1) Mäster ulv och hans kompanjoner är livrädda för väktaren, siaren eller bägge. Därför är de beredda att riskera att bli anklagade för att fiska efter powerroller. De vill (och känner att de måste!) hitta siaren/väktaren som är det enda som kan stoppa dem. Tyder också på att det kan finnas ganska många på ulvlaget. Vi borde intensifiera diskussionerna kring ev fiske efter powerroller, huruvida det är bar elelr inte att outa, vilka som vill rösta ut vem mm (jag tänker att de som gärna vill ha fram powerroller röstar på ett särskilt sätt). Sidd m fl kan räknas hit.

2) Tystnaden är den bästa ledtråden. Jag följer vissa här som verkligen lågflyger, men snyggt. Det går enkelt att räkna antal inlägg, men ännu viktigare är att se vad som skrivs i de få inläggen. Andersson och HerrK är mina favoriter, men det finns fler: fjodorsenuba och Octagonal lutar sig snyggt mot väggen i tystnad. Waterhouse, vinnaren i det senaste partiet och en riktigt slipad typ kastar ur sig slappa anklagelser och analyser och är inte sig själv. Om jag inte tar fel har de föreslagit att det bara ska finnas tre ulvar i spel. Är det varulvsspels-kamouflage för ett ulvteam om fyra personer?

Vi ses senare i eftermiddag, men kvällen kan bli roddig pga konsertbesök mm.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Drar en Grön-Röd lista ur röven nu när jag läst ikapp också.

Använder mig av startlistan.

Finns ju ingen som sticker ut som garanterat ulv för mig i nuläget. Har tre som jag håller som lite mer grön, men det är baserat på magkänsla.

Övriga som är markerade orange har jag en annan magkänsla för. Jag har min röst på Fjodde. Den är ju löst baserad på att jag har dålig magkänsla för just Fjoddes start på spelet. Första inlägget är viktigt i spel. Det är ännu svårare som ulv att komma in och göra ett bra intryck och se byboig ut. Fjodde signalerar till hela gänget att "HÄR ÄR JAG, KOLLA HUR JÄVLA BYBOIG JAG ÄR SOM PINGAR ALLA!" och sen kommer en dålig röst på Andersson.

Jag är bybo och har aldrig haft känslan av att jag behöver pinga alla i spel för att få hjälp av övriga bybor att nacka ulvar. Det ligger ju i alla bybors natur att nacka ulvar och vinna spelet. Det vet vi alla om och ingen behöver pinga om nått uppenbart.

Kan låta rösten ligga kvar baserat på magkänsla så länge.

Däremot så ser jag gärna minst 2 drev mot ulvkandidater ställda mot varandra. Läge rätt snart att enas som bybor och sätta press där vi får mest utdelning. Där har vi nått att utläsa.

Deltagare:
  1. Anthrox: Het och oblyg. Beefar lite i upptakten och går all-in på Basse. Finns mycket material att jobba med här i framtiden och jag får ingen rak känsla av att det är läge att hänga @Anthrox för det redan nu. Har en del luftiga angrepp mot Farbror Konkel. Exempelvis att jag sprider badwill och skriver oförklariga saker. Hakar på och drevar mot K.K också. Mest på luft och sådant som inte riktigt håller ihop.
  2. Basenanji: Älskar ju Basse. Draget med ulvrationalitet är kul och Bassigt. Skapar både snack och är en salig blandning av snömos och härligheter. Är mer på Basses sida än Anthrox sida i spelstarten där det som sagt var kan finnas lite att jobba med senare. Finns några som drar i trådarna om upplagd ulv-ulv beef och andra scenarion där och det gillar jag. Det är inte värt att hänga @Basenanji i R1.
  3. Sidd: Röstar K.K på väldigt vaga indicier. Brus och ombudsspelande är ju motiviteringen. Har också poster som "försvarar" K.K vilket är ett tydligt statement att @Sidd egentligen inte vill hänga K.K utan mest röstar där för att det är "lätt" i stunden.
  4. Impetigo: Får en bra känsla här. Sprider bra inlägg ikring sig och är skarp. Klarar av den lilla heat som hen drar på sig. @Impetigo kan vid något tillfälle ha strukit mig medhårs och det färgar så klart av sig och jag läser hen mer fördelaktigt.
  5. Waterhouse: Vimes bror vilket gör mig lite orolig men det skall ju inte påverka mitt spelande. Jag kan ju inte noja över det lixom. Är solid i upptakten då jag själv är mer aktiv. Börjar nysta i nymoderna saker som att en skall spela utan online-status och sånt. Har inte läst @Waterhouse som ulf så här lågt.
  6. BioBunkerVII: Kan rösta noll-inläggsspelare. Det gillar jag inte riktigt. Dock så läser jag Biobonkarn som vass och skarp. Inget lall där inte @BiobunkerVII
  7. RasmusL: Honingsfällor. Det är slickt och rakt upp i min allé. Har inte läst RasmusL ulvigt så här långt. Har troligen rätt lite beröringspunkter där också så mitt fokus har ramlat bort lite från @RasmusL
  8. Octagonal: Skall läsa @Octagonal lite mera. Har minnen av några fina inlägg där hen är skarp och vass. Där det pekas mot sådant som är ulvigt. Exempelvis mot Impetiog. Däremot har jag ju en fin känsla för Impetigo så det gör mig lite mer skeptisk mot Octa, men det finns lite att läsa på som sagt var.
  9. Andersson: Hänger mest på andra och sticker inte ut allt för mycket. Ger mig ingenting. Typ noll på @Andersson kontot. Intetsägande kort och gott.
  10. Fjodorsenuba: Använder sig av att pinga alla vilket jag tycker är en signal på att han vill visa att --> kolla här! Jag är aktiv och med i spelet. Jag är inte alls en lågflygande ulv som försöker slinka undan i R1. Röstar också helt omotiverat på Andersson, vid entré i spel fanns det ju en hel del snubbar och snubbinnor som var i spel där det förmodligen fanns mer att dra i än en helt omotiverad röst. Svagt av @fjodorsenuba
  11. Skarpskytten: Skapar listor. Är vass. Utstrålar gröna vibbar. Stryker mig medhårs och visar kärlek. Äh, gillar @Skarpskytten så här långt.
  12. Empiricus: What!? Är @Empiricus med i spel. Vad roligt!
  13. Konrad Konvalj: Skriver mest blaj.
  14. Brynolf: Episk. Klarar av ett drev med inaktivitet. Dyker upp och spelar okay. Kan inte läsa @Brynolf som ulv just nu och inte läge att nacka Brynte i R1.
  15. LegoIvar: Yngst på plan enligt egen utsago. Vet inte hur hen sitter på den infon eller hur det skall vara relevant? Har inte fokat så mycket på Legoivar. Har för mig jag läst ett rätt bra inlägg som känns grönande och la efter det ingen mer fokus på @LegoIvar just för stunden.
  16. Hägerstrand: Kör på rösta lätt och rösta K.K. Motivering är via ombud och baserat på blaj. Väldigt tunt @Hägerstrand
  17. HerrK: Inga intryck alls av @HerrK
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
För all del. Det tar tid. Men det ger också information som vi annars inte har tillgång till, utan att det kostar oss annat än just tid. Och som många ofta påpekar finns det sällan mycket annat att göra i R1, som inte bara är rent spekulativt. Det här ger KONKRET information, oavsett om vi konstaterar att det finns ulvutslagsröst, byboutslagsröst eller ingen utslagsröst (det finns också en minimal chans att tidigaste rösten även har utslagsröst, men är det en bybo kommer hen kunna säga det i framtiden, är det en ulv så kommer vi kunna se det).

Vi kan fortsätta diskutera upplägg och vem som ska röstas ut för all del, men jag tror inte att det är så svårt att genomföra. Och vi kan som sagt sätta en deadline för det. Om koordineringen inte funkar till en generöst satt deadline så kan vi återgå utan problem. Det kostar liksom inte särskilt mycket.

Här är mitt förslag för utförande:
Brynolf inleder röstbytet med att sätta första timestampen på sin röst. Jag har här skrivit att han ska sätta den på KK, men den kan gå på vem som helst som byn anser scumast. Så Brynolfs röstmål kan bytas om byn så önskar.
EFTER att Brynolf lagt sin röst är det fritt fram för alla andra att bara följa listan nedan. Klart som korvspad.

@Anthrox - Byt röst till BB7, efter att Brynolf lagt om sin
@Basenanji - Lägg om rösten för ett senare timestamp än Brynolf, men låt den ligga kvar på Andersson
@Sidd - Lägg om rösten för ett senare timestamp än Brynolf, men låt den ligga kvar på Skarpskytten
@Impetigo - Byt röst till HerrK, efter att Brynolf lagt om sin
@Waterhouse - Lägg om rösten för ett senare timestamp än Brynolf, men låt den ligga kvar på Basse
@BiobunkerVII - Lägg om rösten för ett senare timestamp än Brynolf, men låt den ligga kvar på LegoIvar
@RasmusL - Byt röst till Octagonal, efter att Brynolf lagt om sin
@Octagonal - Byt röst till Anthrox, efter att Brynolf lagt om sin
@Andersson - Byt röst till Empi, efter att Brynolf lagt om sin
@fjodorsenuba - Byt röst till RasmusL, efter att Brynolf lagt om sin
@Skarpskytten - Byt röst till Hägerstrand, efter att Brynolf lagt om sin
@Empiricus - Lägg om rösten för ett senare timestamp än Brynolf, men låt den ligga kvar på Sidd
@Konrad Konvalj - Lägg om rösten för ett senare timestamp än Brynolf, men låt den ligga kvar på Fjodde
@Brynolf - Lägg om rösten FÖRST, för att ha tidigast timestamp, och låt den ligga kvar på KK
@LegoIvar - Lägg om rösten för ett senare timestamp än Brynolf, men låt den ligga kvar på Brynolf
@Hägerstrand - Lägg om rösten för ett senare timestamp än Brynolf, men låt den ligga kvar på Impe
@HerrK - Byt röst till Waterhouse, efter att Brynolf lagt om sin
 
Top