Varulv Inför prisgalan 2022 - nomineringar

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Under mellandagarna kommer WRNU:s varulvsspelsklubbs årliga P R I S G A L A hållas!

Var? Via Discord
När? Mellan julhelgen och nyårshelgen - öppet för diskussion i tråden!
Priskategorier?
  • Årets by 2022
  • Årets scumfraktion 2022
  • Mest innovativa design 2022
  • Årets spelare 2022 (ny kategori!)
  • Bästa spel 2022
  • Hederspriset
I vanlig ordning är alla - spelare som åskådare - inbjudna att rösta i kategorierna.

Jag kommer lägga upp en Google Forms-omröstning typ den 23:e, men fram till dess vill jag att ni nominerar:
  • Årets spelare 2022: I den här nya kategorin tänker jag att vi ska hylla den spelare (nb: ej arrangör) som varit mest framträdande under året. "Framträdande" kan man förstås vara på många sätt, som slick ulv, som dominant bybo, i egenskap av at tha en ovanligt hög andel vinster, genom att vara en underhållande skribent i varulvsspelen eller genom spektakulära insatser i enskilda spel.
  • Hederspristagare: Varulvsspelsklubbens guldklocka. Tilldelas personer som gjort en viktig insats för varulvsspelen på WRNU.




 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Får man föreslå något i stil med "Årets nytillskott" för att hylla ny(gamla) spelare?
Ja, det skulle vi ju kunna köra. Frågan är vilka som kan vara aktuella för ett sådant pris? (Vi behöver kanske inte spika några exakta kriterier utan bara plocka in nomineringar och låta röstningen ha sin gång).
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Jag vill nominera @Recca till Årets spelare 2022 som kommer in som en frisk fläkt av anklagelser, analyser och påhopp!
Vafan!! Nu har jag ju redan nominerat Sidd!!!

Kan vi inte göra nominerandet till ett varulvsspel?

Röst: @fjodorsenuba

Klassiskt Fjodde att lågflyga och sen droppa en meningslös post!
Tycker det pingar rött när du skriver anklagelser som nåt positivt
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
När @Vimes och @Basenanji har avslutat sin bromance-kram så kanske vi kan ta oss framåt.
Jag har snackat med Biobonker och vi tycker att Vimes som första person borde tilldelas Lifetime Achievment Award för sin insatser för varulvsspelandets främjande.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Efter mycket grubblande:

Årets spelare blir Sidd!

Kraftfullt spel i oefterhörmlig stil. Hjärta och hjärna i smakfull kombination! Och inte minst: en vinnare oavsett spel och arrangör.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Nähä hörrni, så här kan vi inte ha det.

För det första: jag tog motvilligt emot hederspriset förra året. Sluta nominera mig.

För det andra: vi har fått in följande nomineringar


Det är lite tunt med nomineringar. Vad tror ni om följande lösning? När man röstar på dessa priser får man istället för att välja bland de nominerade skriva in namnet på de man röstar på. D.v.s. vi skippar hela nomineringsgrejen. Det går utmärkt att skriva i den här tråden om vem man tycker ska få respektive pris förstås, men alla är möjliga att rösta på. Verkar det vettigt?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Vore det inte kul att uppmärksamma roliga spelhändelser som hänt under året.
Nåt special move eller tokigt, litet eller större, kanske nån spelmekanik eller luring som alla gick på.

Tex den roligt märkliga situationen som uppstod med BioBunker/BioBonker/BB7.
Vad hände med detta extraordinära ulvamove?
Strul med inloggningen, fixar nytt lösenord på jobbet, tar helg och glömmer nyalösenordet, fixar nytt forum-namn, får ok från SL och försöker sen få övriga att svälja hela det kaoset.
Jag garvade lite när jag tänkte att denna ulv hade en lite körigt denna eftermiddag och jag tror vi köpte det alla bybor.
Det var en roligt detalj som lyfte spelet i alla fall och sånt tycker jag det vore trevligt att uppmärksamma när vi summerar året.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Det är en superfin idé, @Sidd! Vi kommer helt säkert diskutera roliga/intressanta situationer och händelser i spelen som varit på galan. Men om vi ska styra upp det lite: vad sägs om att vi som tänker delta på galan funderar ut någon grej från varulvsåret vi vill lyfta så kan vi ha som en programpunkt att presentera de här grejerna, diskutera dem och skrocka lite?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
vad sägs om att vi som tänker delta på galan funderar ut någon grej från varulvsåret vi vill lyfta
Jag ska inte avslöja något i förväg, men...

Jag har en person som kommer få hederspris! Ni kan aldrig gissa vem! 😉
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Part i målet men Årets by i brist på andra nomineringar skulle jag vilja lyfta fram Mäster Bybo där byn sniffade fram båda ulvarna R1.
 
Top