Varulv Prinsessan Magicas följe - Timme 2

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
XyasStallet
Martin3Stallet
BasenanjiStora Salen
LukasStora Salen
VimesStora Salen

Magicas följe har demokratiskt bestämt sig för att besöka Stora Salen och samla kunskap om prinsessorna.

Xyas får ingen kunskap.
Martin3:
  • En tråkig bjudning när det hände för lite så tvingade Wilhelmina två väpnare att duellera med soppslevar i bar överkropp som underhållning. Det var så bisarrt.
Basenanji:
  • Feodora brukar inte bry sig om gycklande så mycket, men hon gillar när adelsmän hon inte gillar häcklas.
  • Gisela skrattar som regel aldrig, men kan le ibland. Hon trivs inte när det är för mycket folk på en och samma plats.
  • Wilhelmina gillar underhållning, men hon gillar inte när någon annan får för mycket uppmärksamhet så det är lite balansgång.
Lukas:
  • Ingen njuter lika mycket av spetsad bål på fest som Wilhelmina!
Vimes:
  • För att nå ut I stora salen behöver man vara högljudd, och det är en egenskap som Feodora besitter när hon väl känner för det!
  • När det är mycket folk i stora salen och det ska läsas upp något som har en koppling till Wilhelmina så tindrar hon så intensivt med ögonen att man knappt tror det är sant.
  • Wilhelmina kan vara riktigt förtjusande när någon långväga gäst behöver underhållas.
Kunskapsräknaren blir alltså:

Feodora beskrivs som bortskämd, ointresserad av kultur och intellektuella ämnen.
Gisela beskrivs som tystlåten och plikttrogen, samt en skicklig ryttare och jägare.
Wilhelmina beskrivs som vacker och charmerande och förtjust i många olika hovmän.
Kunskap: 2Kunskap: 1Kunskap: 5
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Men det var väl ett bra utfall. Och vi kan väl anta att alla kommer skifta fokus till sina egna uppdrag nu, för med 8 intjänade poäng per plats så kommer det ju bli skitlätt att uppnå målpoängen.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Jag kan också rapportera att det troligtvis var ett bra val att inte ta stallet, både smedja och park ger mer (lika mycket) än stall.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Tror ni Feoflux blir upprörd om vi jämför med andra laget och plockar russinen ur kakan ur deras beslut? :D

Smedjan såg hyfsad ut. Har inte kollat vilka saker som kan var av vikt för oss men ändå :D
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Tror ni Feoflux blir upprörd om vi jämför med andra laget och plockar russinen ur kakan ur deras beslut? :D
Inte mer upprörd än om någon stavar mitt namn fel. ;)

Nä jag har givetvis räknat med den möjligheten så inget regelbrott.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Bra! Gycklarlönen må vara liten men ack så naggande god!

Nu gäller det att få ut lite mer kunskap om Feodora och Gisela right?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Parken tror jag på! Där lär ju Gisela trivas. Sedan undrar jag var vi lär oss mest om Feodora (Magica, psst! Tips från gycklaren: Fedora verkar astrist!), men varför inte tvätta av sig festglammet i lavatoriet?

Eller har vi bättre förslag? Duvslaget?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Mot Lavatoriet! Mitt siande (lavatoriet, bageriet och bryggeriet) säger att lavatoriet är bäst.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
För mig gav som sagt smedjan och parken mest så jag röstar för smedjan.

Röst: Smedjan
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
@Martin3 kan du som är klyftig se vilken sessa som verkar passa bäst ihop med smedjan och varför?

För mig är det hugget som stucket om vi går till parken eller lavatoriet. Parken tänker jag mig ger oss kunskap om Feodora som hellre vill ägna sig åt jordnära ämnen än att diskutera poesi och filosofi. Gisela lär ju absolut uppskatta en härlig rävjakt i den stora (föreställer jag mig!) parken där hjortar strövar förstrött och höga ekar bildar tak mot himlavalvet.

Bild som exempel.

1646728404729.png
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
Jag siade bara en gång (jag kan inte släppa att det måste finnas poäng med att spara siaanden).
Men jag vet nu att Lavatorium är en bättre plats än bageriet. Så efter som Lavatorium är på tapeten tycker jag vi går dit.


Röst:lavatorium
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Alltså, kom igen. Även sessor behöver gå till lavatoriet. Jag gissar att vi kommer casha in på alla tre där.

Röst: Lavatorium
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Alltså, kom igen. Även sessor behöver gå till lavatoriet. Jag gissar att vi kommer casha in på alla tre där.

Röst: Lavatorium
Nu tänkte jag att lavatoriet var toaletten. Men det är det ju inte. Eller typ, men inte dass. Såatteh

Tvaga sig behöver man ju göra. Eller nått. Mitt siande säger iaf att detta är the plejs to bi
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
@Vimes du som har hög panna och arbetar vid stadens läroverk, förklara för en trög kulturarbetare med tveksamma framtidsutsikter hur ett besök i tvättrummet ger oss kunskap om Feodora ("Jag hatar kulturpretton!") och Gisela ("Min märr Stormbane har jag ridit de senaste fyra åren och hennes hovar är såå lättskötta!")?

🙂
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
@Martin3 kan du som är klyftig se vilken sessa som verkar passa bäst ihop med smedjan och varför?

För mig är det hugget som stucket om vi går till parken eller lavatoriet. Parken tänker jag mig ger oss kunskap om Feodora som hellre vill ägna sig åt jordnära ämnen än att diskutera poesi och filosofi. Gisela lär ju absolut uppskatta en härlig rävjakt i den stora (föreställer jag mig!) parken där hjortar strövar förstrött och höga ekar bildar tak mot himlavalvet.

Bild som exempel.

View attachment 8414
Jag ska erkänna att jag tittade lite på de andra teamet som hade fått ut rätt mycket i smedjan och därav att jag tror den är lukrativ. Praken är dock lika lukrativ enligt min intel så jag kan ta parekn lika gärna.

Röst: Parken

@Basenanji hade du siat parken eller hade du mer intel?
Lavatorium har av två bekräftats som bättre än bageriet och bättre än bryggeriet av en så Lukas information bekräftar Vimes men ger, iaf enligt mig, inte mycket mer info än så, det är samma fakta vi har fått två gånger. Vet inte varför folk inte berättade vad dom siade för att hjälpa gruppen att inte dubbelsia, nu har vi iaf en (i princip) värdelös séans.

Lavatorium står på min lista över uppgifter jag inte ska besöka så jag undviker även gärna den av den anledningen. Kommer kanske bli tvungen iaf iom att den känns hyfsat högt upp bland informations-platserna men jag undviker det gärna så länge som möjligt.

Borde vi försöka synka en enhetlig vinst där alla lyckas med lika många uppdrag eller vill vi spela det helt upp till girigheten?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
@Vimes du som har hög panna och arbetar vid stadens läroverk, förklara för en trög kulturarbetare med tveksamma framtidsutsikter hur ett besök i tvättrummet ger oss kunskap om Feodora ("Jag hatar kulturpretton!") och Gisela ("Min märr Stormbane har jag ridit de senaste fyra åren och hennes hovar är såå lättskötta!")?

🙂
Äh, jag har ingen aning. Mitt siande sa att det var bäst. Tvätta saker behöver väl alla göra. Oavsett om de är brats, skogsmullar eller partypinglor?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag har siat ett gäng ställen som inte verkar ge mig särskilt mycket info. Fängelsehålan tex verkar vara ett ganska deppigt plejs.
 
Top