Recent content by WHaLe

  1. W

    Nekromanti Magi lite för bra

    100 m på 12 sekunder, det är lite långsammare än de snabbaste hundrameterslöparna idag. I slutändan blir det 30 km/h, inte 300. Jag är osäker på vad en häst kan hålla för medelhastighet, men känns inte som om magikern är direkt överlägsen, speciellt inte om man räknar med den utbildning som krävs.
  2. W

    Nekromanti alkemi

    Re: njae... Klickar du på ditt nick i den här tråden och sen "Visa användarens alla inlägg" får du upp följande sida: http://forum.rollspel.nu/dosearch.php?Ca...mp;Old=allposts
  3. W

    Nekromanti alkemi

    Du har inte så många inlägg, så om du söker på ditt nick eller visar alla dina inlägg så ska du nog kunna hitta tråden. Möjligtvis är det denna tråd: http://forum.rollspel.nu/showthreaded.ph...true#Post766792
  4. W

    Nekromanti Gothcon-pub

    Missade pubben förra gången, men det ska ha varit i ITs lokal och den är markerad i vacker turkos färg på den bifogade kartan. :gremwink: Ska förhoppningsvis lyckas ta mig, och resten av spelgruppen, till pubben iår.
  5. W

    Nekromanti När kommer ett supplement om Alver ?

    Re: Slutat tryckas - förtydling Krille syftar på sitt rollspel, som heter Västmark.
  6. W

    Nekromanti Förläningsgenerator för Consaber

    Re: De bortsprungna orden (OT) Dan (Neo) föreslog det här på forumet.
  7. W

    Nekromanti Cirefaliska blinktorn - erratan?

    Re: Bandbredd Läste inte du mitt exempel ovan? Längden är det som verkligen spelar roll. Det första tecknet kommer att komma fram fort, men med 10 tecken / minut kommer det att dröja innan slutet på några längre meddelanden kommer fram. Låt oss säga att någon skickar ett meddelande med tusen...
  8. W

    Nekromanti Cirefaliska blinktorn - erratan?

    Bandbredd Tycker inte att det är några problem, visst det går snabbt att skicka korta meddelanden, men ett viktigare mått är bandbredd. Att gå från dessa 10 steg, 9000m, i 6 km/h tar 90 min. På 90 min hinner tornen skicka 10*90 = 900 tecken, det är så här mycket...
  9. W

    Nekromanti stridssystem

    Var lite trött igår och insåg inte hur många handligar det var i den där rundan.. :gremwink: De andra i den här tråden tar upp det, men så här tolkar jag reglerna: B väljer två anfall: Ob4T6 på varje A är ambi och får EN extra handling, väljer parera, motanfall, motanfall: Ob4T6 på varje. B...
  10. W

    Nekromanti stridssystem

    Om anfallaren får ett motanfall mot sig har han möjligheten att göra en instinktiv försvarsmanöver, detta resulterar visserligen i att han automatiskt blir försvarare nästa runda, men det är bättre än att bli träffad. Själv tycker jag inte att det behövs en gräns för antalet handlingar...
  11. W

    Nekromanti Tankar om EON III

    Ytlig skada vs köttsår Det nya skadesystemet ser väldigt bra ut, men det känns lite dumt att en reducerad skadeverkan på 1 ofta gör mer skada (smärta) än ett köttsår med reducerad skadeverkan på 19. /whale - som funderar på om man kanske ska införa / 5 på några ställen..
  12. W

    Nekromanti Tankar om EON III

    Re: Lösning Visst, /10, /2, *2 och *5 är säkert bra, särskilt om man är trött, men *1 borde väl alla klara av :gremwink:
  13. W

    Nekromanti Buffy-rollspelet

    Re: Tack för spoilern Spoiler för de som inte har sett säsong 2 än. <table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">[color:"#DDDDDD"] De tänjer på den regeln redan i säsong 2 episod 9, så det är väl inte så farligt.. :gremwink: </font></td></tr></table>
  14. W

    Nekromanti Förslag till ny fummelregel

    Re: Sannolikheter [OT] RipperDoc har skrivit en java applet för detta: http://forum.rollspel.nu/showthreaded.ph...&sb=&o=
  15. W

    Nekromanti Neo-wikin

    Re: Upphovsrättskutym Detta stämmer inte helt.. Även om copyleft används så behåller fortfarande upphovsmannen sin rätt till sitt verk. Så i det fallet skulle alla, som inte hindras av licensen, kunna använda och sprida matrialet, under denna licens. Skulle licensen inte passa för någon...
Top