Nekromanti När kommer ett supplement om Alver ?

Eagle

Swordsman
Joined
14 Oct 2002
Messages
532
Hej!

Varför har supplementet om Alver till Eon utgått? Det känns ju som ett värdefullt supplement för dem som inte har det. Hittar ingenting om alver på någon releaselista heller, så jag undrar, varför inte?

hälsningar
Henrik
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Varför har supplementet om Alver till Eon utgått? Det känns ju som ett värdefullt supplement för dem som inte har det. Hittar ingenting om alver på någon releaselista heller, så jag undrar, varför inte?

Alltså den har utgått för att den är slutsåld. Finns inga mer ex... osv... Men det är sagt att den ska uppdateras och ges ut igen. Fast, jag vet inte när...

/Honken
 

lijat

Swordsman
Joined
11 Jun 2003
Messages
505
Location
Umeå
Varför har supplementet om Alver till Eon utgått? Det känns ju som ett värdefullt supplement för dem som inte har det. Hittar ingenting om alver på någon releaselista heller, så jag undrar, varför inte?
Om jag förstått allt rätt så tog böckerna helt enkelt slut.
En ny version är påväg att den inte finns på relese listan beror troligen på att den inte är uppdaterad så flitigt.
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Alvboken har slutat att tryckas och en nytryckning kostar en del så de tänker uppgradera den lite och trycka om den.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Slutat tryckas - förtydling

"Alvboken har slutat att tryckas och en nytryckning kostar en del så de tänker uppgradera den lite och trycka om den."

Dags att förklara och förtydliga. Alver "slutade tryckas" hösten 1997. Då stängdes tryckpressarna av och en klase med ark skars ut, limmades ihop, beskars och packades i lådor.

Nu i höstas, sju år sidan, så tog sista lådan slut. Den blev då "slut hos förlag". Eftersom förlaget inte har några planer på att trycka om den gamla Alver, eftersom den är sju år gammal och åldrad, så är den även "out of print".

Jämför med Västmark: det trycktes på våren förra året, och drygt ett halvår senare så tog den lilla upplagan slut. Då var även Västmark "slut hos förlag". Men i det fallet så bestämde sig förlaget (jag) att göra ett nytryck, så Västmark är alltså inte "out of print", eftersom nytrycket gjordes. Västmark upphörde också att vara "slut hos förlag" i och med nytrycket.
 

Radagast

Swordsman
Joined
21 Jan 2004
Messages
430
Location
Eskilstuna
"Varför har supplementet om Alver till Eon utgått? Det känns ju som ett värdefullt supplement för dem som inte har det. Hittar ingenting om alver på någon releaselista heller, så jag undrar, varför inte?"

Det är rätt att den inte finns kvar, då den är "out of print". Däremot kommer en ny alvprodukt med arbetsnamnet "de alviska folken" under 2005 (står på neogames hemsida http://www.neogames.se/nytt.htm (visserligen står det 2004, men mer info kommer inte förrän 2005 står det i samma stycke))

// Knightlord
 

nordan

Swordsman
Joined
21 Mar 2004
Messages
453
Location
Falun
Har för mig att jag såg alver i butik för inte så länge sedan. Att kolla runt på bortglömda butikshyllor kan löna sig. Många butiker säljer böckerna utan att veta särskillt mycket om rollspel etc, och i vissa fall finns ingen kundkrets, så böckerna står och samlar damm. I Örebro har samma exemplar av atlasboxen stått på traditions hyllor sedan boxen släpptes. Jag har köpt lite böcker men i övrigt har deras hylla verkat oförändrad de senaste åren.
 
G

Guest

Guest
Det kommer i nog i den futuristiska modulen "Alvfolk & pilbågar".
 

ClawHawk

Veteran
Joined
10 Dec 2004
Messages
169
Location
Umeå
Re: Slutat tryckas - förtydling

En modul som heter Västmark? :gremconfused:

Ledsen att jag missade den, då jag annars vore intresserad av den. Allt jag hört om en modul som heter Västmark är att den kanske skulle börja skrivas.

HMM!
 
Top