WRNU Vilka trådar definierar rollspel.nu?

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,548
Location
Fallen Umber
Ja! Staden! Jag saknar den. Man kanske skulle ta och skriva ett nytt Staden-spel? Eller bara försöka få tag på Arvids gamla. Jag minns att jag diggade det, men min smak har raffinerats genom decennierna.
Dnalor hade någon sorts idé om ett OSR-Staden med citycrawl-reglerna från Electric Bastionland. Grundidén med Staden var ju att det skulle vara olika spel och olika regler i samma värld, men det blev aldrig så mycket av det, men allt lär vara välkommet. :)
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,023
Location
Sthlm
Ett sammansatt ord: FABELJAZZ

 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,548
Location
Fallen Umber
Fabeljazz är det mest bisarra jag gjort. Jag gillar inte djur och jag lyssnar aldrig på jazz. Förstår egentligen ingenting av vad som hände.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Här var min åsikt om den halva senaste tiden av OT-forumet:


(Notera: OT-forumet var bäst ett tag och jag älskade att skapa trådar och posta där, men sedan blev den en jäkla massa politiska diskussioner och pajkastning som smetade av sig på övriga forumet så jag gjorde den tråden och siktade mot samma lågvattensmärke som alla andra diskussioner där.)
Preach! OT var både det bästa och sämsta med Wrnu.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,460
Location
Helsingborg
Kreativitet



 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,916
Location
Ludvika
Asså är det så som man tror, att alla i tråden förstår att det är ett skämt, utom trådstartaren, stackars Assmaster? I så fall är det både den grymmaste och den roligaste tråden på forumet.
Åh, utifrån vad jag mins är även trådskaparen i allra högsta grad med i skämtet. Har för mig att det där och några andra trådar kom till som motreaktion på en massa bråk på forumet.

Azzmaster var inte hjälten vi behövde, utan den vi förtjänade =)
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Åh, utifrån vad jag mins är även trådskaparen i allra högsta grad med i skämtet. Har för mig att det där och några andra trådar kom till som motreaktion på en massa bråk på forumet.

Azzmaster var inte hjälten vi behövde, utan den vi förtjänade =)
Det här var bland det bästa jag läst.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Get ready to rumble!!

Ett minne från en tid då forumdynamiken var sådan att Krille och Rising skrev typ 14 inlägg var om dagen och inte kunde komma överens om någonting.

Här hoppar vi in sent i avgörandet av den eviga frågan: Vampire eller Cthulhu?
 
Top