WRNU Vilka trådar definierar rollspel.nu?

Monokel

Koboldjägare från Chronopia
Joined
6 Nov 2019
Messages
477
Location
Uppsala
Get ready to rumble!!

Ett minne från en tid då forumdynamiken var sådan att Krille och Rising skrev typ 14 inlägg var om dagen och inte kunde komma överens om någonting.

Här hoppar vi in sent i avgörandet av den eviga frågan: Vampire eller Cthulhu?
Hela den där tråden är WRNU/The Yard för mig. Krille som argumenterar mot friform med olika halmgubbar. :love: Vill minnas att han drev någon anti-friformsajt med nakna kvinnobröst och paralleller till franska revolutionen...?
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Hela den där tråden är WRNU/The Yard för mig. Krille som argumenterar mot friform med olika halmgubbar. :love: Vill minnas att han drev någon anti-friformsajt med nakna kvinnobröst och paralleller till franska revolutionen...?
De där skyttegravarna från -03 har inte åldrats så väl! Det är i och för sig ganska skönt. Att skräck är dåligt för att genren per automatik är rälsad, till exempel. Dessutom att Vampire inte är skräck (och den som tycker det är korkad!). Tänk att vi slipper bemöta sådant i vår upplysta samtid!

Kommer bara ihåg Rollspelssmedjan och Rävsvans. Var siten du nämner tidigare än så? Det är inte Krilles Playelf-site du menar, för den kan ha haft en del (tecknade) nakna kvinnobröst?
 

TobiasEkwall

Swordsman
Joined
26 Aug 2007
Messages
516

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,697
Location
Göteborg
Rollspel.nus motto borde vara ”Vi pudlar aldrig”.
Finns det en annan betydelse av ordet "pudla" än att ge erfarenhetspoäng för gott rollspelande? Jag minns alltför många polemiska diskussioner om pudlandets vara eller icke vara för att det skulle kunna vara konsensus. :D
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,077
Location
Göteborg
Finns det en annan betydelse av ordet "pudla" än att ge erfarenhetspoäng för gott rollspelande? Jag minns alltför många polemiska diskussioner om pudlandets vara eller icke vara för att det skulle kunna vara konsensus. :D
Utanför rollspelens värld betyder "att göra en pudel" att erkänna att man hade/gjorde fel och be om ursäkt.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,697
Location
Göteborg
Det känner jag ju igen, nu när du säger det. Men det känns som en sekundär betydelse i rollspelssammanhang. :)
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,889
Location
The Culture
På youtube brukar jag bara titta på gamla musikvideor och folk som spelar Magic: the Gathering, men ändå dök det upp en film med en snubbe som jämför att dra svärdet från ryggen med att dra svärdet från höften när jag var där senast. Någon algoritm på youtube är telepatisk.
 
Top