Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 1

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl
Jag tycker att alla borde titta lite på hur LegoIvar, Skarpskytten och Impetigos poster följer varandra.

Innan Impetigo försökte koppla rödningen av mig till LegoIvar missade jag det, men nu tycker jag det är tydligt.

Händelseföljd:
Jag misstänker LegoIvar tidigt (och har fortfarande inte sett någon anledning att släppa det.) 67

Skarpskytten rödar mig. Inget kraftigt utlåtande, men han seedar ändå något här. Ni får jättegärna kika på de poster jag gjort innan det och se om ni håller med honom. 2 32 33 59 67 74 86 104 111

Impetigo backar Skarpskytten och ger posten legitimitet, men undviker att skriva om något specifikt ställningstagande. Vill förmedla "det här är en bra post" utan att förmedla "det här är mitt lags åsikter" 146

Impetigo rödar sen LegoIvar, men det är tydligt att han enbart gör det för att förstärka rödningen av mig. 164 Om detta leder till att jag blir utröstad så, ajdå, hoppsan, då var resonemanget om LegoIvar fel och Impetigo har räddat honom från hans tidiga klavertramp. Om LegoIvar åker dit så har Impetigo det här avståndstagandet att falla tillbaka på.

Skarpskytten fortsätter sen smådrevandet i 176 men undviker sammankoppling med LegoIvar och Impetigo. Vem var det som sa beröringsskräck?
Alltså, ”undviker sammankoppling” i första rundan i ett parti med 17 spelare? Det är svagt. Så här fångar vi inga ulvar.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Jo, byn går miste om viktig info om hur folk panikflyttar sina röster i slutet av en runda. Det är en nackdel. Sen finns det väl nån fördel med planen men jag har inte hört nåt övertygande argument om varför de fördelarna skulle uppväga nackdelarna.
Alltså, nej, eftersom slutet av rundan fortfarande finns, men en annan tid. Men nu kommer jag sluta tjafsa om det här, eftersom det om vi är i scenariot jag lagt fram som troligt bara spelar ulvarna i tassarna.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Vi drevar 100% som vanligt fram till en tidigare bryttid. Rösterna är helt fria till dess. Istället för att rundan slutar 22.00 så slutar den 20.30. Det som händer därefter är gemensam administration.
@Anthrox

Ni kan glömma den här planen.

Jag har haft liknande ambitioner i många tidigare spel. Vis av erfarenhet: Det kommer ALDRIG gå att ro i land med 17 deltagare.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
För att testa det kan vi göra så här:
ALLA lägger sina röster på olika spelare i slutändan, dvs det är en tie mellan ALLA röster.
Den vi vill ha ut under diskussionen är den röst SOM LÄGGS FÖRST.
Då får vi ut den som vi vill ha ut ifall ingen av utslagsrösterna är med. Är någon av dem med ser vi det direkt. Då kan vi ta ställning till personen som har utslagsrösten, och eventuellt rösta ut hen för att se fraktionstillhörighet. Är det en ulv vet vi att ulvarna köpt många förmågor och ska inte outa vilka som är potentiella powerroller. Är det en bybo vet vi att ulvarna plockat poäng från utslagsröst och känner till mer om spelupplägget. Om någon snipear/inte följer plan är det direkt rödande och personen hängs rundan efter.

MEN!

Det här kräver koordinering! Det betyder att vi behöver omgående dra igenom vem vi vill se röstas ut i R1 och koordinera ett röstmönster som ALLA får följa.

Sounds?
Grejen är väl att om vi faktiskt får ut ett utslag så kommer MU ändå att droppa den infon i den rundan. Blir det oavgjort så vet vi ju inte varför.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl
Bara för att posten är lång så innehåller den ju nödvändigtvis inget av värde. Som jag påtalat tidigare så har KK här i listan orangeat flera spelare av den enda anledningen att de gått på KK själv, som av i mer eller mindre hela byn påtalats spela suspekt och förvirrat. Att orangea spelare för att de misstänker misstänksamt beteende är raka motsatsen till substans, håller du inte med om det?
Det finns misstänkt beteende och misstänkt beteende. KK ger oss i alla fall något att titta på i senare rundor. Du skriver mycket, men det är rätt mycket brus.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Alltså, ”undviker sammankoppling” i första rundan i ett parti med 17 spelare? Det är svagt. Så här fångar vi inga ulvar.
Du har två gånger önskat drev mot mig. De enda argument du framfört är ”ärligt resonemang, gör mig lite nervös.”

Tydligt att du tycker det är viktigt att undvika svaga resonemang.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl
Du har två gånger önskat drev mot mig. De enda argument du framfört är ”ärligt resonemang, gör mig lite nervös.”

Tydligt att du tycker det är viktigt att undvika svaga resonemang.
Jag känner inte igen mig i den beskrivningen. Det jag sa var: ”Exakt så här jag gjort som nybörjar ulv, skriva ett ”ärligt” erkännande om min egen förvirring för att cementerar bilden av mig själv som nybörjare. Tycker också att grälet med Legoivar känns lite tunt. Det är en rätt trygg strid att ta för en nybörjarulv.”

Och du blir inte mindre röd av att skildra mitt inlägg på det sättet. Kan väl tillägga att när jag innan partiet gick och tänkte på hur jag skulle spela om jag blev ulv, så ar det ungefär som du började partiet. För att slänga in ett nybörjare-resonemang i mixen.

Ska jobba nu. Ligger kvar med min röst. @Hägerstrand och @Anthrox har blivit rödare i min bokföring sedan mitt inlägg igår kväll.

Får se om jag kikar in så mycket mer nu.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Vad betyder detta? På vilket sätt är jag ovillig att testa reglernas gränser?
Det jag saknar är den Impe som analyserar spelets upplägg och sedan kommer med lösningar eller förslag som hjälper byn genom att hitta luckor i spelupplägget. Lite grann som det som @Anthrox arbetat med genom förslagen om utröstningsmönster. Det är du omvittnat bra på som bybo och jag ser dig inte inne i den diskussionen lika mycket som jag förväntat mig.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Jag försöker få koll i tråden om det finns någon substans på någon öht. Kan ni hjälpa mig alla?
Svara på det här med en, max två saker som ni producerat (kortfattat, kanske länka om långt inlägg) och tycker är värt att lyfta fram som rundans highlights. Så kan vi sortera iaf lite.

Vi kan köra purgatorisk ordningsföljd, dvs en börjar och skickar sedan till nästa (prioritera de som är online och tagga dem).

Jag börjar:
-Honungsfälla och Legolvar försöker motivera en svag röst.

@Sidd youre up! En kort highlight och skicka vidare till nästa!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Räknat på vad olika ulv-alternativ kostar, outa inte så här tidigt och tjafsat med Impetigo.

Passar vidare till @Skarpskytten eller annan spelare vid tangentbordet
Jag kan ta vid i och med att jag är online.

Konkel Kanaljs highlights från R1 är att spela med ombud.

Så klart ett episkt move. Det går att läsa en hel del ur det hela. Det finns de som ramlat in som pro K.K och inte gjort en grej av det, kanske till och solat sig lite i glansen av att hänga med på K.K´s resa, och de finns de som ramlat in och hackat sönder hela rundan för att göra en grej av det. Göra en ulv av K.K baserat ombudsspelande är inte rätt väg att gå med facit i hand.

Passar vidare till @Anthrox - @Hägerstrand - @Andersson eller @Sidd
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Kort lucka på rasten så jag tar vid

Har hållit mig ifrån pajkastning och kraftuttryck.

Om än klantigt påtalat det orimliga i Anthrox plan för röstande.

@Hägerstrand din tur
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Jag har suttit uppe sent på kvällen och dragit rött garn på väggen mellan bilder av Impe, Lego och SkarpS. Se post 207

Jag har lagt fram seven werewolf army-teorin med tillhörande lista. Se post 308

Kastar bollen till @Sidd
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Tycker mig se en ökad mängd svartmålning av min karaktär nu, vilket är helt i linje med om vi har 7 ulvar att tampas med. Jag kan tänka mig att i ett sånt fall är det många ulvar som vill gömma sig bakom "det är svårorganiserat" för att inte visa på att vi har fått en massa förmågor i byn som inte ska till ytan. Det återstår att se. Jag reviderar min strategi i nästa runda ifall det visar sig att vi inte har 7 ulvar.

Det finns misstänkt beteende och misstänkt beteende. KK ger oss i alla fall något att titta på i senare rundor. Du skriver mycket, men det är rätt mycket brus.
Is it though? Jag postar inte inlägg utan substans, var är det du tycker att jag har brusat? Att jag postar mycket är väl alla rätt medvetna om vid det här laget. Men du kan ju knappast påstå att jag inte postar saker som tillför något till diskussionen?

Jag kan ta vid i och med att jag är online.

Konkel Kanaljs highlights från R1 är att spela med ombud.

Så klart ett episkt move. Det går att läsa en hel del ur det hela. Det finns de som ramlat in som pro K.K och inte gjort en grej av det, kanske till och solat sig lite i glansen av att hänga med på K.K´s resa, och de finns de som ramlat in och hackat sönder hela rundan för att göra en grej av det. Göra en ulv av K.K baserat ombudsspelande är inte rätt väg att gå med facit i hand.

Passar vidare till @Anthrox - @Hägerstrand - @Andersson eller @Sidd
Ännu ett substanslöst inlägg som bara matar på med ingenting från dig. Allt det här är nonsens som du postat flera gånger. Det har påtalat för dig att det är nonsens som du postar flera gånger, ändå så fortsätter du det. Det finns inget av värde i att jiddra om något som hände i anmälningstråden. Det finns inget av värde i att påpeka att folk misstänker dig när du konsekvent gör saker som går emot byn och inte hjälper till någonstans. Du hade liksom kunnat kopiera randomkommentarer från YouTube likväl. Att du fortsätter köra på den här spelstilen istället för att på något sätt aktivt försöka hjälpa byn är det starkaste argumentet gör att vi har 7 ulvar. Det finns råd för ulvarna att ha spelare som beter sig på det här sättet, det hade det inte gjort med färre antal. Byn har definitivt inte råd med spelare som gör så här.


(Slinker emellan @Sidd här, för att KK ändå tryckte in mitt namn)
JAG HAR: aktivt kommit på en plan som, om dem utförs felfritt, ger byn information gratis.
Utmanat flera spelare med suspekta beteenden, för att ställa dem till svars kring det.
Aktivt försökt undanstyra ett slappt drev mot en inaktiv spelare som inte hade gett någon information alls.
Säkert fler saker som jag inte tänker på just nu. Jag postar ju rätt mycket som sagt.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Jag har försökt läsa ikapp. Kommer med ett tomt inlägg om det. Tolka det som ni vill.

Jag ber om ursäkt för jag hade hoppats på att ha mer tid att lägga på detta. Kommer inte kunna hinna med någon vettig analys innan 2030 ikväll. @Anthrox ambitiös plan men jag tror inte det går att koordinera men det har andra redan sagt.

Jag tror vi har 3+ ulvar och inga byroller i spel. Jag tror vi har sluga ulvar med erfarenhet som spela ett långt spel med att låta oss kaosa ner varandra. Eventuellt så har alla ulvarna gått på kaosskola men jag tror nog alla galningarna snarare är desperata bybor.

Jag lyfter bort min röst från @Andersson till @Basenanji då jag tycker att han ska vara med i drevet. Hans ovanliga inlägg, ulvterorier och faktiskt aktiva flyffkaosande är för mig rödande snarare än grönande samt missvisande listor. Kanske han hinner göra nått vettigt innan 22.00 ikväll. Hoppas på att hoppa in vid 2030 tiden och läsa ikapp och försöka flytta rösten.
 
Top