Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 1

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,568
Det här är en konstig kommentar. Vi pratar om en metod där vi kan fortsätta röka ut ulvar och som en potentiell bonus få en indikation på vad Uffe köpt.

Du förespråkar istället att vi vaskar en runda på att @Anthrox ska bevisa sin tes för den potentiella bonusens skull.

Jag börjar också luta åt teorin att vi har många ulvar i spel. Väldigt många här beter sig konstigt.
Då missförstod jag/tolkade illvilligt förslaget.
Om tanken är att vi fram till 20:30 röstar som vanligt och sen kör en habrovink att lägga om och rösta enligt @Anthrox föreslagna ordning återgår jag till att är ogenomförbart.
Flera spelare har redan signalerat frånvaro under kvällen så hur ska det rent praktiskt gå till?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Det är i dagsläget typ 8 röster som behövs flyttas på, inte jättesvårt att hinna med på 10 timmar.
Jag fattar grejen men det är väldigt riskabelt och mycket att koordinera. Det brukar vara omöjligt att få ens spår av samordning när vi är typ 5 spelare, nu är vi 17 😅
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Basse har lagt fel röster under fel person. Låter typiskt klantigt misstag som kommer leda till att Basse åker ut av det, men det går ju också att läsa som ett kalkylerat drag för att folk ska bli förvirrade och få fel uppfattning kring vem som ligger på vem. Vi är trots allt 17 spelare så alla såna där misstag bidrar till en ännu större förvirring.

Om det är ett kalkylerat drag från ulvbasses sida, finns det då fler syften än att skapa förvirring? Försöka rädda den tragikomiska situationen med ulv-KK?
Äh, är det en ulvplan så är den asdålig 😅 Det här är inget läxförhör, fel är ok så länge de rättas :)
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,247
Jag börjar också luta åt teorin att vi har många ulvar i spel. Väldigt många här beter sig konstigt.
Vilka 7 har du som potentiella?

Det var nog först när Skarpskytten började hålla rygg på KK som jag på allvar började ägna den teorin den uppmärksamheten den förtjänar. För det finns ingen som helst anledning att försvara KK:s spel i nuläget. Om KK inte är en ulv är han som bäst en sten som dränker byn långsamt. Jag har efterfrågat bättre spel därifrån ganska länge, men får ändå bara höra nonsens från anmälningstråden och att alla andra är på honom.

Så rent krasst:
KK är solklar ulv
Skarpskytten är ulv som försöker posera som bybo genom att spela byboigt
LegoIvar är en trolig ulv på fladdrigt beteende
Basse är en potentiell ulv för att vara kalkylerat klumpig, men tror inte det
Impe är potentiell ulv för sitt pitbullbeteende, som jag råkat ut för tidigare, och där jag saknar det tydliga bybospelet som annars finns (vilket kan förklaras bort enkelt, men det är där jag ligger just nu)
Minst en av lågflygarna är ulv, svårt att säga vem, kanske flera
Sen har vi nog minst en ulv som gömmer sig bakom smart spel, tex Waterhouse, Octa, Andersson etc

Så mitt förslag är att vi driver ut KK och ser ifall vi får ett nattmord eller ej.

Kan haka på Skarpskytten här.
Gillar ju Skarpskytten och känner hens behagliga smekningar av K.K. Det är lätt att manipulera en K.K-hjärna så att jag läser och ser mer grönt än brunt.

Det jag kan haka på är ju att @Anthrox är djupt förskansad i speluppläggsdiskussionerna. Nått som Skarpskytten noterar som rätt safe för en ulv. Så ser jag också på saker och ting för den som är intresserad. Jag fokuserar noll på speluppläggsdiskussionerna. Det är väl inte där en ulv klantar till det direkt och smetar brunsås över hela sig själv. Där har ulvarna facit. Jag som bybo har inte ens behagat att läsa igenom startinlägget helt 100% ännu. Det kan också diskutteras som dåligt bybo-mannaskap, men för mig gör det just nu till eller från vad vi har för upplägg. Vi pratar 17 spelare i R1. Det är inte på spelupplägget ulvarna kommer att fucka upp sig. Det är på andra platser där vi måste ta ställning mot saker och ting.
Det är ju klart som fan att du hakar på andras hyllning av dina egna poster. Hur hjälper det någon? Det du skriver om mig synar de flesta igenom som osanningar, men snyggt försök. Spela som en bybo, eller åk ut. Just saying.

Äh, är det en ulvplan så är den asdålig 😅 Det här är inget läxförhör, fel är ok så länge de rättas :)
Ja, det måhända. Jag har bara lite svårt att förstå hur @Basenanji gjorde felet till att börja med.
Ser gärna mer spel från dig @RasmusL tror att min största beef med honungsfällegrejen är att spelet ditt i övrigt varit under par/blekt. Men jag är inte den som inte kan ändra sig om sådana åsikter.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Nämn en sak som KK har skrivit som är av substans please. Varför tar du rygg på honom? På vilket sätt har han kommit in i matchen?


Varför skulle du inte kunna dreva utan röstningsverktyget?


Jag börjar se spår av att det mycket väl kan vara så att det är 7 ulvar som gömmer sig, det är så många av er som spelar konstigt just nu. Blir det inget nattmord i rundan kommer jag utgå från att så är fallet.
Drev utan röster blir tyvärr uddlöst. Ulvarna kan känna sig säkra och spela mer sansat när de är osårbara. Vi vill ju pressa dem, och tvinga dem att ljuga när de är pressade :)
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Oj nu hade det skrivits mycket igen. Läser igenom nu och skriver allt eftersom! Klart grönande av Anthrox med drivandet av sin plan. Dock tror jag likt flera andra att den inte är genomförbar med 17 pers.
Om någon har utslagsröst blir det ju initialt fortfarande omöjligt för oss att veta huruvida den är god eller ej då förmågan finns i båda lagen. En 50/50 som kanske är värd att ta. Har vi fel och bara bybor åker två rundor har vi bränt 4 bybor i syfte att veta huruvida det finns utslagsröster. Sen vet jag inte hur bråttom vi har med att lista ut hela upplägget men bra initiativ.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
813
Okej. Nu börjar jag på riktigt bli orolig över att vi har att göra med ett 7-ulvsscenario. Det är för många som beter sig konstigt. Om vi har 7 ulvar i spel så räcker det med att vi sjabblar bort våra tre första omröstningar för att torska, och med så spridda mål så kan ulvarna styra de omröstningarna och ändå flyga under radarn. Allt prat om att vi har lite att gå på är förrädiskt i ett sånt scenario. Vi kan bli utröstade innan vi har något att gå på. Vi har visserligen många siare samt väktare, men vi har inte tiden som krävs för att de ska träda fram och vi ska hinna analysera hur de ska läsas.

I ett 7-ulvsscenario kan vi förlora genom att rösta på lågflygare i tidiga ronder. Var aktiva!

Min nuvarande lista
Grön
@Anthrox spelar ett rakt spel, försöker lösa. Tappar inte trådar eller duckar diskussioner
@Andersson delar min uppfattning om vilka som är röda. Antagligen för svagt för att gå på, det här är mest vibes. Kanske borde vara gul.


Gul
@Waterhouse oroar mig som fan, eftersom folk verkar respektera honom men han säger så lite nu. Dock inget konkret att gå på
@Sidd Jag ser inte att han är lierad med de jag misstänker. Jag kan ha missat något.


Röd
@Impetigo Jag har tidigare skrivit om mina teorier angående honom och
@LegoIvar och
@Skarpskytten . Jag tycker det är rätt tydligt. Läs gärna #207 om ni missat
@Konrad Konvalj Påstår att spelet inte går att analysera i nuläget. Försöker stalla genom att enbart prata smörja så vi råkar rösta ut gröna tills vi "har något att gå på" och förlorar
@BiobunkerVII Försöker få @Anthrox att falla på svärdet fast det finns en helt stabil metod där det inte behövs. För mig ett uppenbart försök att få en bybo att försvinna i tidig runda.
@Basenanji Jag får samma känsla av stallningstaktik här. Skriver mycket om lite.


Övriga sex har jag tyvärr inte tillräcklig uppfattning om.
Jag kommer rösta på den från min rödlista som verkar ha störst faktisk chans att vi får ut. Jag är nöjd med vilken som, men jag tror det är farligt som fan att fokusera på lågflygare istället för att göra gemensam sak i att snitta en ulv.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Okej, här skrivs det av bara den.

Sidd känns inte grönare i dag, jag ser alltför mycket hugg tillbaka mot anklagelser samt "jag är grön för att..." och vädjande till mjuka värden snarare än försök att hitta ulvar och därigenom visa byboighet. @ - Vilka ser du som ulvar, kan du kontret stolpa up dem och lägga fram någon form av case eller dylikt.

Vidare läser jag himla mycket bråk kring KK, ombudsgrejen osv. Och fine, det är ju en oklarhet i vad KK menat kan många tycka, men är det ulvigt för det? Vad skulle det gynna en ulv att komma med ombudsgrejen? Det är en lätt sak att gräva ner sig i och spendera tid på att veva kring, men tiden spenderad i den frågan både för KK och för andra inblandade ger ju på intet sätt nån faktisk bybo eller ulvvalör. Snarare tycker väl jag att hela tiden spenderad i det hålet brunar ner alla inblandade eftersom det är tid spenderad på att inte jaga ulvar.


Gällande Anthrox röstplan:
Jag är spontant mot planen, den mängd samordning och följsamhet som skulle krävas för att den skulle lyckas tror jag starkt på inte skulle gå att uppbåda i tråden, och skulle vi halvfölja planen skulle den vara himla lätt att kuppa av att nån röstar "fel", eller bestämmer sig för att gå yolo för att denne på riktigt eller fejkat fått vittring på någon annan.

Sedan, vad är värdet på resultatet av planen? Vi får reda på om utslagsröster finns i spel, det går inte direkt att värdera om det är ulvröst eller byröst. Det vi förlorar istället är byns organiska röstmönster som annars går att analysera när man har mer färg på spelare i senare rundor, och en extra, fiktiv deadline för rösterna där vi sedan kan skriva i tråden efteråt fram tills riktiga deadline. Det ger inte samma press som skulle kunna provocera fram sista minutens rösthoppande och dylikt vilket också är saker som ger oss bra info om spelares valör. Och skulle någon sedan reagera på att nåt nån skriver är superulvigt efter fakedeadline så måste det ju kunna vara rimligt att byta till att rösta ut denne. (Från en personlig synpunkt står jag också på jobbet från kl 15 och har omlöjligt förmågan att veta om tiden finns att ligga rätt med en röst kl 20 eller när nu fakedeadline skall vara).


Senaste posten (305) av Anthrox drar också lite i mina radarantenner. En lista av vilka potentiella spelare som skulle ingå i det stora ulvkollektivet. Anthrox nämner inte Sidd alls, vilket gör mig lite fundersam iom att Sidd ändå är ett av två toppdrev just nu. Så jag läser tillbaka och Anthrox berör typ inte Sidd sedan i post 196 där Anthrox förklarar caset mot Sidd som papperstunt och ger Sidd möjlighet att komma med lite försvar.
Anthrox har ju känts grön tidigt i spel, men inte så mycket med de senaste posterna och grälet med KK. Det känns som ett icke-bråk som får ta plats och synas för att polarisera de två mot varandra och samtidigt ta över tråden lite när också Sidd ligger dåligt till, och mycket av det drivs av Anthrox.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,247
Okej. Nu börjar jag på riktigt bli orolig över att vi har att göra med ett 7-ulvsscenario. Det är för många som beter sig konstigt. Om vi har 7 ulvar i spel så räcker det med att vi sjabblar bort våra tre första omröstningar för att torska, och med så spridda mål så kan ulvarna styra de omröstningarna och ändå flyga under radarn. Allt prat om att vi har lite att gå på är förrädiskt i ett sånt scenario. Vi kan bli utröstade innan vi har något att gå på. Vi har visserligen många siare samt väktare, men vi har inte tiden som krävs för att de ska träda fram och vi ska hinna analysera hur de ska läsas.

I ett 7-ulvsscenario kan vi förlora genom att rösta på lågflygare i tidiga ronder. Var aktiva!

Min nuvarande lista
Grön
@Anthrox spelar ett rakt spel, försöker lösa. Tappar inte trådar eller duckar diskussioner
@Andersson delar min uppfattning om vilka som är röda. Antagligen för svagt för att gå på, det här är mest vibes. Kanske borde vara gul.


Gul
@Waterhouse oroar mig som fan, eftersom folk verkar respektera honom men han säger så lite nu. Dock inget konkret att gå på
@Sidd Jag ser inte att han är lierad med de jag misstänker. Jag kan ha missat något.


Röd
@Impetigo Jag har tidigare skrivit om mina teorier angående honom och
@LegoIvar och
@Skarpskytten . Jag tycker det är rätt tydligt. Läs gärna #207 om ni missat
@Konrad Konvalj Påstår att spelet inte går att analysera i nuläget. Försöker stalla genom att enbart prata smörja så vi råkar rösta ut gröna tills vi "har något att gå på" och förlorar
@BiobunkerVII Försöker få @Anthrox att falla på svärdet fast det finns en helt stabil metod där det inte behövs. För mig ett uppenbart försök att få en bybo att försvinna i tidig runda.
@Basenanji Jag får samma känsla av stallningstaktik här. Skriver mycket om lite.


Övriga sex har jag tyvärr inte tillräcklig uppfattning om.
Jag kommer rösta på den från min rödlista som verkar ha störst faktisk chans att vi får ut. Jag är nöjd med vilken som, men jag tror det är farligt som fan att fokusera på lågflygare istället för att göra gemensam sak i att snitta en ulv.
Tänk på att om vi har med 7 ulvar att göra så gör väktaren ingenting, eftersom ulvarna då inte har nattmord. Det kanske vi kan se i R2 sen. Det positiva där är ju att MU valt att spoila att vi inte har 6 ulvar. Vi kan alltså inte ha väldigt många ulvar OCH ett nattmord (sen är ävl förvisso 5 ulvar fortfarande väldigt många, men you get my point).

Okej, här skrivs det av bara den.

Sidd känns inte grönare i dag, jag ser alltför mycket hugg tillbaka mot anklagelser samt "jag är grön för att..." och vädjande till mjuka värden snarare än försök att hitta ulvar och därigenom visa byboighet. @ - Vilka ser du som ulvar, kan du kontret stolpa up dem och lägga fram någon form av case eller dylikt.

Vidare läser jag himla mycket bråk kring KK, ombudsgrejen osv. Och fine, det är ju en oklarhet i vad KK menat kan många tycka, men är det ulvigt för det? Vad skulle det gynna en ulv att komma med ombudsgrejen? Det är en lätt sak att gräva ner sig i och spendera tid på att veva kring, men tiden spenderad i den frågan både för KK och för andra inblandade ger ju på intet sätt nån faktisk bybo eller ulvvalör. Snarare tycker väl jag att hela tiden spenderad i det hålet brunar ner alla inblandade eftersom det är tid spenderad på att inte jaga ulvar.


Gällande Anthrox röstplan:
Jag är spontant mot planen, den mängd samordning och följsamhet som skulle krävas för att den skulle lyckas tror jag starkt på inte skulle gå att uppbåda i tråden, och skulle vi halvfölja planen skulle den vara himla lätt att kuppa av att nån röstar "fel", eller bestämmer sig för att gå yolo för att denne på riktigt eller fejkat fått vittring på någon annan.

Sedan, vad är värdet på resultatet av planen? Vi får reda på om utslagsröster finns i spel, det går inte direkt att värdera om det är ulvröst eller byröst. Det vi förlorar istället är byns organiska röstmönster som annars går att analysera när man har mer färg på spelare i senare rundor, och en extra, fiktiv deadline för rösterna där vi sedan kan skriva i tråden efteråt fram tills riktiga deadline. Det ger inte samma press som skulle kunna provocera fram sista minutens rösthoppande och dylikt vilket också är saker som ger oss bra info om spelares valör. Och skulle någon sedan reagera på att nåt nån skriver är superulvigt efter fakedeadline så måste det ju kunna vara rimligt att byta till att rösta ut denne. (Från en personlig synpunkt står jag också på jobbet från kl 15 och har omlöjligt förmågan att veta om tiden finns att ligga rätt med en röst kl 20 eller när nu fakedeadline skall vara).


Senaste posten (305) av Anthrox drar också lite i mina radarantenner. En lista av vilka potentiella spelare som skulle ingå i det stora ulvkollektivet. Anthrox nämner inte Sidd alls, vilket gör mig lite fundersam iom att Sidd ändå är ett av två toppdrev just nu. Så jag läser tillbaka och Anthrox berör typ inte Sidd sedan i post 196 där Anthrox förklarar caset mot Sidd som papperstunt och ger Sidd möjlighet att komma med lite försvar.
Anthrox har ju känts grön tidigt i spel, men inte så mycket med de senaste posterna och grälet med KK. Det känns som ett icke-bråk som får ta plats och synas för att polarisera de två mot varandra och samtidigt ta över tråden lite när också Sidd ligger dåligt till, och mycket av det drivs av Anthrox.
Jag tycker inte Sidd är lika röd som andra vill ge sken av, utan det är något som har uppstått från väldigt tveksamma individer imo. Om vi på allvar har 7 ulvar är det en medveten kampanj mot Sidd, om du kollar till den stora bilden.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,695
Location
Stockholm
Okej. Nu börjar jag på riktigt bli orolig över att vi har att göra med ett 7-ulvsscenario. Det är för många som beter sig konstigt. Om vi har 7 ulvar i spel så räcker det med att vi sjabblar bort våra tre första omröstningar för att torska, och med så spridda mål så kan ulvarna styra de omröstningarna och ändå flyga under radarn. Allt prat om att vi har lite att gå på är förrädiskt i ett sånt scenario. Vi kan bli utröstade innan vi har något att gå på. Vi har visserligen många siare samt väktare, men vi har inte tiden som krävs för att de ska träda fram och vi ska hinna analysera hur de ska läsas.

I ett 7-ulvsscenario kan vi förlora genom att rösta på lågflygare i tidiga ronder. Var aktiva!

Min nuvarande lista
Grön
@Anthrox spelar ett rakt spel, försöker lösa. Tappar inte trådar eller duckar diskussioner
@Andersson delar min uppfattning om vilka som är röda. Antagligen för svagt för att gå på, det här är mest vibes. Kanske borde vara gul.


Gul
@Waterhouse oroar mig som fan, eftersom folk verkar respektera honom men han säger så lite nu. Dock inget konkret att gå på
@Sidd Jag ser inte att han är lierad med de jag misstänker. Jag kan ha missat något.


Röd
@Impetigo Jag har tidigare skrivit om mina teorier angående honom och
@LegoIvar och
@Skarpskytten . Jag tycker det är rätt tydligt. Läs gärna #207 om ni missat
@Konrad Konvalj Påstår att spelet inte går att analysera i nuläget. Försöker stalla genom att enbart prata smörja så vi råkar rösta ut gröna tills vi "har något att gå på" och förlorar
@BiobunkerVII Försöker få @Anthrox att falla på svärdet fast det finns en helt stabil metod där det inte behövs. För mig ett uppenbart försök att få en bybo att försvinna i tidig runda.
@Basenanji Jag får samma känsla av stallningstaktik här. Skriver mycket om lite.


Övriga sex har jag tyvärr inte tillräcklig uppfattning om.
Jag kommer rösta på den från min rödlista som verkar ha störst faktisk chans att vi får ut. Jag är nöjd med vilken som, men jag tror det är farligt som fan att fokusera på lågflygare istället för att göra gemensam sak i att snitta en ulv.
Ja, om risken finns att vi förlorar redan om tre rundor så är Anths plan ju ännu sämre. Jag menar ju att vi förlorar två rundor på att först ta reda på OM det finns någon med utslagsröst, och sedan luska ut vilken sida denne tillhör. Och vad får vi egentligen ut av det? Visst, OM det visar sig finnas en utslagsröst så VET vi att ulvarna inte är 7st,för de har inte råd med några förmågor isf. Och vi vet redan att de inte är sex st. Så det säger väl en del om ulv-antalet. Men att veta hur bråttom vi egentligen har är ju inte värt så mycket egentligen.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Skulle inte säga att det är mer av en snömos-post än din egen nedan. Som du dessutom sedan byter åsikt om i senare inlägg.



Dessutom så håller jag inte med i sak. Byn vinner varulvsspel framför allt på att analysera röstmönster och andra faktiskta beteenden samt på att avslöja ulvarnas lögner. Det är ju mer sällan som sianden är det som fäller avgörandet, särskilt inte om det är ett långt spel, det inte är säkert om det finns en väktare som kan skydda siaren och det kan finnas naiva/galna siare.
Vad menar du nu? Så du tycker inte det är snömos att skriva om ett gammalt argument du inte kommer ihåg om som du tror Anthrox hade skrivit men är inte säker i något spel men du vet inte vilket?

Vilken åsikt har jag bytt och när? Tycker fortfarande att outning tidigt i detta spel är en dålig idé av samma andledning som då. Att det är så pass tidigt så eventuella förmågor har inte hunnits användas och det finns fortfarande för många andra bybor kvar ulvarna kan gömma sig bland medans dom dödar outade bybor med förmågor.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Varför är du så dodgy?

… då kommer du och påstår att du sagt att Rasmus och Sidd är mina ulvkompisar. Det har du inte. Du skriver själv i inlägget nedan att du inte tror att vi alla är ulvar.
Mina ulvar är @Sidd @legolvar @RasmusL och @Hägerstrand
Jag förstår inte vad du trevar efter.

Jag skrev tydligt i inlägget jag citerat ovan att jag tror att du, Sidd, Legolvar och Hägerstrand är ulvar.

Jag skriver sen att det vore högmodigt att säga att jag var säker på att jag hade rätt, tolkar du det som att jag säger ”jag tror ibte alls att de fyra jag säger är ulvar faktiskt är ulvar”?

Det jag menar är detta:

1 JAG TROR ATT SIDD, RASMUS, LEGOLVAR OCH HÖGERSTRAND ÄR ULVAR TILLSAMMANS.

2 JAG TROR VIDARE ATT DET ÄR FÖR MYCKET ATT HOPPAS PÅ ATT HA HELT RÄTT MED EN SKARP OCH SPECIFIK TOLKNING SOM GÖRS I R1.

Punkt 2 medför inte att jag helt plötsligt tycker att några andra än de fyra jag nämnt skulle vara ulvarna. Jag tror att ni fyra är ulvar men är öppen för att jag i r2 eller r3 kommer tycka annorlunda när vi fått mer information.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Jag tycker än så länge att typ alla spelar som jag förväntar mig, väldigt lite som sticker ut.

Det är ju kanon att det skrivs en massa, blir göttigt att analysera längre fram, men just nu är det lite mycket att bearbeta. Jag tror ändå att det är bra att vi fortsätter att producera och håller skrivande spelare kvar i spel.

Sidd, Empi, Basse, Impe, Bonker, Anthrox, KK, m fl har spelat som jag förväntar mig.

@Waterhouses röst på basse tidigare skaver lite, ska gräva fram citatet sen när jag har tid.

Annars är @LegoIvar eller @fjodorsenuba eller möjligen @Andersson ok kandidater för utrustning i min bok.

Men först Waterhouse, hur skulle du motivera att rösta ut @Basenanji ?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
813
Ja, om risken finns att vi förlorar redan om tre rundor så är Anths plan ju ännu sämre. Jag menar ju att vi förlorar två rundor på att först ta reda på OM det finns någon med utslagsröst, och sedan luska ut vilken sida denne tillhör. Och vad får vi egentligen ut av det? Visst, OM det visar sig finnas en utslagsröst så VET vi att ulvarna inte är 7st,för de har inte råd med några förmågor isf. Och vi vet redan att de inte är sex st. Så det säger väl en del om ulv-antalet. Men att veta hur bråttom vi egentligen har är ju inte värt så mycket egentligen.
Jag tyckte planen var bra under förutsättning att vi kunde spela som vanligt och bara anpassa sista två timmarna efter planen. Mer erfarna spelare säger att det inte är logistiskt möjligt, och då böjer jag mig för dem. Jag tycker inte det är rödande av @Anthrox att presenterat planen, om den utfördes som han beskrev den hade den inte varit till någons nackdel.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
@Octagonal - har visserligen en hel del närvaro i tråden, men det är inte mycket substans. Och säger dessutom emot sig själv i vissa resonemang.
När säger jag emot mig själv? Om det är så vill jag gärna sluta med det. Låter otroligt dumt och onödigt av mig så citera gärna där det har hänt. :)
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,695
Location
Stockholm
Ang 7 ulvs-teorin så får vi det ganska svart på vitt efter runda 2, om det visar sig finnas en spökröst. Spökröst skulle åtminstone jag som MU försöka undvika ha med i det längsta, och enbart om jag var tvungen just för att kunna ha 6st polare.

Man vill ju mörda farliga bybor och inte låta dem rösta vidare. I en spökröst-grupp är dessutom alla bekräftat gröna så de lär ha lätt att enas och inte käbbla internt. Nä, alldeles för farligt att ha i spel, särskilt ju längre spelet fortgår. Så jag tror att OM vi har en spökröst, så är ulvarna 7st. Men det är så dags att få reda på det i runda 3 förstås.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
813
Jag förstår inte vad du trevar efter.

Jag skrev tydligt i inlägget jag citerat ovan att jag tror att du, Sidd, Legolvar och Hägerstrand är ulvar.

Jag skriver sen att det vore högmodigt att säga att jag var säker på att jag hade rätt, tolkar du det som att jag säger ”jag tror ibte alls att de fyra jag säger är ulvar faktiskt är ulvar”?
Jag skriver att det bara är med mig och @LegoIvar som du försöker länka den enes ulvdom till den andres. Jag förklarar det i inlägget du citerar. Av någon anledning klippte du citatet precis innan den raden.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,695
Location
Stockholm
Jag tyckte planen var bra under förutsättning att vi kunde spela som vanligt och bara anpassa sista två timmarna efter planen. Mer erfarna spelare säger att det inte är logistiskt möjligt, och då böjer jag mig för dem. Jag tycker inte det är rödande av @Anthrox att presenterat planen, om den utfördes som han beskrev den hade den inte varit till någons nackdel.
Jo, byn går miste om viktig info om hur folk panikflyttar sina röster i slutet av en runda. Det är en nackdel. Sen finns det väl nån fördel med planen men jag har inte hört nåt övertygande argument om varför de fördelarna skulle uppväga nackdelarna.
 
Top