Kranks arbetsdagbok

krank

Wokevänster-ödleman från Epsilon Eridani
UPPDATERING 2021-07-19

• Rotsystem: Alla kungens hästar… – Idag har jag återskapat TV-stolen, eftersom jag sedan länge tappat bort originalfilen och behövde den för att kunna fixa skuggorna.

1626653929454.png

Den uppmärksamme noterar att den här stolen är vänd åt fel håll. Det är såklart lugnt, den kan ju spegelvändas. Det gör jag i morgon, och då får jag fixa skuggorna till den spegelvända också. Sedan ska jag nog, bara för att jag vet att det förr eller senare kommer att behövas (stolar behövs alltid) fixa varianterna med ryggen mot betraktaren också. Kanske gör jag en mer detaljerad genomgång av processen då också, med skärmdumpar…

krank

UPPDATERING 2021-07-19
  • Sentinels of the Weave – I lagom låg takt går jag igenom alla sidorna, igen. Hittar och fixar lite formuleringar, lite överdrivna knipningar, och annat. Jag har inte bråttom. Det är sommar.
  • Rotsystem: Alla kungens hästar… – Stols-sidospåret fortsätter. Men det är sommar, och jag jobbar på vad jag känner för. Just nu känner jag för att göra klart de här stolarna.
Nu är tre av fyra stolar klara.

1626726068266.png

Det är som jag skrev senast inte direkt bortslösad tid – det är rätt praktiskt att ha ett förråd av färdiga möbler och sånt, som är redo att slängas in i kartor för att ge dem en liten smula liv – eller åtminstone djupkänsla. En möbel som bryter en linje kan vara nog för att ett rum ska kännas tredimensionellt.

I morgon fixar jag skuggor för den fjärde stolstypen och gör lite cleanup. Sedan gör jag klart Pelopia-kartan och efter det… får vi se.

krank

UPPDATERING 2021-07-21
  • Rotsystem: Alla kungens hästar… – Stolar klara, och kartan (tillfälligt) klar. Nästa steg tror jag blir att återvända till företagslogotyperna jag gjorde för ett tag sedan; framför allt den för Cortical Systematics ska jag göra en del ändringar i. Sedan är det tre kartor kvar till det här äventyret, men jag tror att de tre blir lättare och tar kortare tid än denna. Eller ja, två av dem ska ju bara vara vanliga (mindre) våningar. Den tredje blir mer spännande…
Stolar:
1626901151521.png

Karta:
Pelopias-våning.png

krank

UPPDATERING 2021-07-22
  • Rotsystem: Alla kungens hästar… – Lite är bättre än inget, right? Så idag gjorde jag mest en liten justering av en logga.
Här kan man se hur den såg ut innan. Jag tyckte att jag var så clever, när jag lade ihop C:et och S:et sådär. Men som nån påpekade så funkade slutresultatet inte sådär superbra. Så jag kapade helt enkelt den övre halvan av S:et… Då nu är det bara en generisk cirkel med ett ansikte i. Men det ser bättre ut…

1626983590807.png

krank

UPPDATERING 2021-07-26

• Rotsystem: Alla kungens hästar… – Idag har jag planerat för och blockat ut en annan SLPs lägenhet. Den ska vara mindre, och bara en våning, men kommer att innehålla mer bös – vilket nog kommer att visa lite skillnaden mellan dem (de är syskon). Bland annat ska jag modellera "åtskilliga träningsredskap, samt flera närmast antika spelkonsoller med fysiska handkontroller". Och en dator, som styrs med tangentbord och mus. Spelkonsollerna och datorn blir nog inte så döds-svåra, men träningsredskapen kommer jag nog att behöva göra lite research om =)
Det här är den grundläggande golvplanen, iaf. Hall (2×2m), toalett (2×2m), kök (2×4m), aktivitetsrum (4×6m) och sovrum (4×4m). Vi får se om jag pusslar om lite, men just nu känns det ganska OK.
1627252845734.png