Kranks arbetsdagbok

krank

Mångfaldsbyrå-direktör och ödleman från ε Eridani
Joined
28 Dec 2002
Messages
32,829
Location
Nynäshamn
UPPDATERING 2022-07-18
  • Hemligt Projekt: Jag har gjort allt jag skulle göra. Det är tillfälligt out of my hands.
  • Rotsystem – Alla Kungens Hästar…: Jag har fipplat med de där renderingarna så att de funkar någorlunda, och jag har lagt in etiketter och grejer i själva kartan. Den börjar kännas… "färdig". Jag har fortfarande ett par relaterade kartor att göra dock. Men det är alltid en skön känsla när något blir klart. Imorgon fixar jag nog outline för varje våning för lite mer visuell "pop", sen går jag vidare till sidogrejerna.
  • Kutulu: Det verkar nu klart att Åsa Roos spelleder två Kutuluscenarier på Lund 1922: Mardrömsmosaiken och Norrskenets välsignelse. Riktigt, riktigt roligt! Jag har hittills mest tillhandahållit texten till Norrskenets välsignelse och en kort beskrivning, och ska under kommande veckan (har jag tänkt) också sno ihop en lite mer scenariospecifik bild.
  • Ödesväktarna: Efter att vi fått en ganska skarp recension av den engelska utgåvan, och efter att några av oss i det gamla gänget spelade lite av rymd-versionen av Ödesväktarna IRL, så har vi bestämt oss för att vi (jag) ska skriva om regelkapitlet. I första hand tror jag att det blir en separat PDF; på lite längre sikt kanske vi kan fundera på att släppa en "andra utgåva" av spelet. Vi får se; det är ju inte direkt mitt mest säljande spel.
Men hur som helst så har jag utökat textmassan i kapitlet en del, men reglerna är förenklade – det vi tog till oss av recensionen och även en av våra IRL-kamraters reaktion på reglerna är att min approach inte funkat. Jag tänkte ju att jag skulle skriva kortfattat och med hyfsat hög informationsdensitet, men det ledde bara till att det upplevdes som krångligt. Så nu har vi lite mer utförliga exempel och jag har också hittat på c:a 15 nya regelillustrationer jag ska sätta mig och göra. Ni vet, bilder på tärningsresultat och sådär.

Jag har också lagt in en ny rubrik om ledtrådsletande, samt stoppat in fler underrubriker som gör det lite lättare att hitta grejer.

Nästa steg där blir helt enkelt att börja producera de där bilderna. Och steg 1 där blir att fixa de symboler som behövs, i en stil som funkar med spelet. Jag kommer att behöva vita och svarta t20:or som enkelt kan förses med olika sifferresultat, jag kommer att behöva bockar och kryss och dödskallar… Jag ska inventera lite och börja pyssla.

Jag försöker också undvika att fundera alltför mycket på nya projekt som envist kommer och tränger sig på. Som Motherlode-kampanjen, till exempel. Jag har inte tid! Jag vill bli klar med projekt också, inte bara starta nya. Och jag ska fantamig bli klar med Kutulukampanjboken i sommar, så det så. Kutulu-spelledarboken känns som ett bra sekundärmål, och Ödesväktarna-regelkapitlet som tertiärt.

(Det Hemliga Projektet borde inte riskera att börja ta ordentligt med tid igen förrän efter semestern är slut. Det kommer nog att perkolera lite i bakgrunden ändå, och ifall det faktiskt blir av blir det all hands on deck och alla andra projekt sätts i baksätet…)
 

krank

Mångfaldsbyrå-direktör och ödleman från ε Eridani
Joined
28 Dec 2002
Messages
32,829
Location
Nynäshamn
UPPDATERING 2022-07-19

Vart tog den här dagen vägen egentligen? Jaja…
  • Ödesväktarna: Jag experimenterade lite med tärnings-illustrationer. Den korta versionen: jag lade ner en massa tid på en variant jag sannolikt inte kommer att använda. Oh well.
  • Rotsystem – Alla kungens hästar…: Outline och lite annan puts fixad på kartan; nu får den delen vara "klar" eller iaf vila tills jag kommer på något mer som behöver göras.
Jag hade gärna skrivit något idag, men det ser ut som att det inte blir så mycket av med det.

Här är tärningsvarianterna jag gjorde till Ödesväktarna. Den övre tog lite mer tid, men den nedre är mycket mer läslig och löper lägre risk att vara jobbig att uttyda.
1658265793711.png

Och här är Rotsystem-kartan:
Laboratoriet.png
 

krank

Mångfaldsbyrå-direktör och ödleman från ε Eridani
Joined
28 Dec 2002
Messages
32,829
Location
Nynäshamn
UPPDATERING 2022-07-24
  • Ödesväktarna: Idag hade vi möte där en massa regeljusteringar spikades, vilket betyder att jag har en del text att skriva till vår "regelkapitel 2.0"-pdf. Igår gjorde jag tre regelillustrationer som är tänkta att visa hur tärningsslag funkar, och jag blev nog helt OK nöjd med dem.
  • Rotsystem – Alla kungens hästar…: Idag gjorde jag en genomskärningskarta som jag blev ganska nöjd med.
Rotsystem-kartan:
1658698966573.png
Detta är alltså en vattencistern i vilken någon monterat ett nedsänkt hemligt labb – samma labb som de kartor jag visat tidigare föreställer, alltså. Jag överväger om jag borde sätta ut några etiketter på kartan eller om man kan läsa den ändå – till höger sticker en liten brygga ut till exempel, och de andra kartorna borde ge en uppfattning om hur stort allting är.

Jag får fundera lite. Det är ju just nu cleant och snyggt, men samtidigt kan ju måttsättning vara bra för tydlighet…

Ödesväktar-illustrationer:
17-4-lyckat.png
Man rullar alltid två tärningar (en svart och en vit, men färgskillnaden används bara i strid). Har man värde 10 i Smidig till exempel och rullar 17 och 4 så är 17 misslyckat men 4 lyckat, och eftersom en av tärningarna är lyckad så lyckas slaget, och den tärningens resultat är "utfallet".

1-6-lyckat.png
Lyckas båda tärningarna så är slagets utfall det högsta resultatet.

11-7-misslyckat.png
Misslyckas båda tärningarna så är även då det högsta värdet slagets utfall.

Så, nånting. Jag vet inte varför jag snålade på såna här bilder när vi först gjorde boken, men nu är de på väg…
 

krank

Mångfaldsbyrå-direktör och ödleman från ε Eridani
Joined
28 Dec 2002
Messages
32,829
Location
Nynäshamn
UPPDATERING 2022-07-26
  • Ödesväktarna: Fler illustrationer – trösklar och tävlingar. Nu tror jag inte det blir fler illustrationer innan jag uppdaterat mer av texten.
  • Rotsystem – Alla kungens hästar…: Påbörjat den sista (?) illustrationen till den här kartan. Jag har några skuggor kvar, och så tänkte jag fixa lite dekorationer här och var precis som invändigt. Men sen är den här kartan klar. Då har jag bara en isometrisk karta kvar, en geografisk karta, en logotyp och… Möjligen en genomskärning / schematisk bild av ett företags kontor. Och den här kartan jag jobbar på nu var helt klart den stora/tunga, och just nu misstänker jag att den kommer att få delas upp på två sidor…
Ödesväktarna - trösklar
tröskel-3-misslyckat.png
Ingen av tärningarna lyckades, för den ena var över värdet och den andra under tröskeln.


tröskel-3-lyckat.png
En av tärningarna lyckades, för den var över tröskeln och lägre än värdet.

Ödesväktarna – tävling
1658872038589.png

Kusuma vinner, för hans högsta lyckade resultat är högre än Avantis högsta lyckade resultat.

Rotsystem – Ovansidan på labbet
Laboratoriet-topp.png
Det jag hoppas på är att man ska, tillsammans med genomskärningsbilden, förstå att det här är en liten bit av labbet som sticker upp ur vattnet. Ganska murkigt vatten förresten, givet hur lite man ser ner =)
 

krank

Mångfaldsbyrå-direktör och ödleman från ε Eridani
Joined
28 Dec 2002
Messages
32,829
Location
Nynäshamn
UPPDATERING 2022-07-28
  • Rotsystem – Alla kungens hästar…: Jag bestämde mig för att helt enkelt strunta i skuggorna till de där kablarna, och istället börja jobba med den sista geografiska kartan. Jag kommer antagligen att behöva göra lite hård redigering av texten för att få in den i layouten, men det är nog bara nyttigt. Jag vet inte om den är "klar", men den är iaf klar nog för idag. Jag bestämde mig också för att logotypen jag hade kvar var färdig nog, eftersom jag inte hade några nya idéer, och därmed har jag nog bara två illustrationer kvar. En isometrisk och så den där eventuella genomskärningen. Jag börjar nog med den isometriska; sen får vi se om jag orkar med den andra.

Kartan:
F12.png

1) är Utpost F12, byggd på Luleå Flygplats. Den ska ha murar runt sig och eftersom jag är lat så bestämde jag att de helt enkelt satt upp murarna precis där Openstreetmap lade gränserna för flygplatsområdet…

2) är Luleå centrum. Det finns med mest för att det inte bara ska vara en enda platsmarkör; numrering ser lite fånigt ut när det bara är en.

All geografisk data kommer från Openstreetmap, precis som med de tidigare. Jag laddade ner ett stycke karta som PDF, och har nu spenderat lite över en timme med att… sortera alla linjer och former (de kommer utan namn och helt osorterade) och bestämma vilka jag vill ha med och inte. Jag vill ju ha så pass mycket med att man faktiskt kan få ut något av kartan, men såpass lite att den inte känns plottrig. Jag prioriterade som vanligt vatten, vägar och byggnader. Jag har ett skogslager också, men det täcker stora delar av kartan och blir mest överladdat. Bättre att bara säga "det är skog överallt".

"Göra kartor baserade på Openstreetmap" är ännu en sån där grej jag ibland funderar på att göra tutorials för, något slags youtubetjofräs. Samma sak med InDesign – jag har nån tanke om att göra en serie youtubefilmer om knep jag använder för att få till PDF:er med lager, bokmärken, klickbara referenser och så vidare. Men jag vet inte om det skulle vara intressant nog för andra människor. Pengar struntar jag ju i, men jag gillar när folk ser och gillar saker jag gör =) Och vilket språk skulle jag ens göra det på? Svenska för mer ledig språkhantering eller engelska för större potentiell publik?
 

krank

Mångfaldsbyrå-direktör och ödleman från ε Eridani
Joined
28 Dec 2002
Messages
32,829
Location
Nynäshamn
UPPDATERING 2022-07-29
  • Kutulu – Att skriva scenarier: Jag måste hitta på något skojjigt namn på det här projektet… Men jag skrev iaf 709 ord om scenariers struktur idag.
  • Ödesväktarna: Jag har fattat beslutet att inte röra texten mer innan regelverket stabiliserat sig igen. Just nu är vi i en "time of upheaval". Min erfarenhet säger mig att det kommer att stabiliseras förr eller senare. Då kan vi spika fast en version, och då gör jag text till den. Idag har jag därför istället sett till så att vi har ett "master-dokument" med regelsystemet i kortfattad hierarkisk punktlisteform (lätt att överblicka och ändra i) i mitt nya favoritverktyg Dynalist. Jag har övergivit Workflowy för grönare gräs!
Jag har också suttit och fört över alla mina andra projekt till Dynalist. Själva överföringen gick lätt – Dynalist har en specifik funktion för att importera från Workflowy. Det som tog lite tid var att flytta runt saker så som jag ville ha dem – jag fick ju alla mina Workflowy-grejer i ett och samma stora dokument. Workflowy jobbar inte i dokument, man har bara en enda stor lista nämligen, medan Dynalist har mappar och dokument precis som jag vill ha dem. Så jag fick sitta lite och dela upp saker i dokument och sådär. Men nu är det som jag vill ha det!
 
Last edited:

krank

Mångfaldsbyrå-direktör och ödleman från ε Eridani
Joined
28 Dec 2002
Messages
32,829
Location
Nynäshamn
UPPDATERING 2022-07-30
  • Rotsystem – Alla kungens hästar…: Eftersom jag tydligen slarvat bort min tidigare fysiska skiss på hur jag ville att hotellobbyn skulle se ut, så gjorde jag en ny. Sedan började jag experimentera i Illustrator för att försöka hitta rätt proportioner och så. Jag gick också runt lite i min egen lägenhet och mätte saker med tumstock, för att liksom kalibrera min känsla för hur stora saker är… Jag googlade också lite på hotellkartor, bilder på hotellobbyer och på specifika lobbymöbler t.ex. receptionsdiskar. Efterforskningar är A och O!
Resultatet är, ännu så länge, det här:

1659213926253.png

Nästa steg blir nog att få klart disken, och stoppa in dörrar på den bortre sidan. Kanske lägga in lite pixelart:iga väggdekorationer. Jag har inte bestämt mig för hur jag ska göra med de fyra pelarna – jag lutar åt att bara rita dit en av dem och låta resten vara implicita.

Ett val jag också står inför är ju huruvida jag ska nöja mig med att bara visa översiktligt hur lobbyn ser ut "i vanliga fall" eller om jag ska stoppa in en massa blodsplatter etc och visa hur den ser ut när RP stövlar in. Jag lutar åt det förstnämnda, för jag tror att det mest bara kommer att bli plottrigt annars. Målet här är ju mest att ge spelarna något att oriantera sig efter, sen kan jag lägga in etiketter för "död kropp" och "sönderskjuten soffa"…

(Dessutom är det svårt att göra isometriska trasiga saker…)
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
2,964
Location
Tindalos
Sådana här bilder är kluriga ibland och hjärnan tolkar dem fel. Jag ser först undersidan på någon slags bricka.

Rita ut en tjocklek på golvet också...
 

krank

Mångfaldsbyrå-direktör och ödleman från ε Eridani
Joined
28 Dec 2002
Messages
32,829
Location
Nynäshamn
Sådana här bilder är kluriga ibland och hjärnan tolkar dem fel. Jag ser först undersidan på någon slags bricka.

Rita ut en tjocklek på golvet också...
Ja alltså, slutversionen ska såklart både ha outline och skuggor och andra ledtrådar som visar hur man ska se den. Det är också en av de saker den eller de pelare jag lägger in ska hjälpa till med. Överlag är det ju bra med saker som korsar andra saker; det ger känsla av djup och volym.

För ett exempel på "färdig" karta, se den här posten.
 

krank

Mångfaldsbyrå-direktör och ödleman från ε Eridani
Joined
28 Dec 2002
Messages
32,829
Location
Nynäshamn
UPPDATERING 2022-08-02
  • Kutulu: Att skriva scenarier: Omkring 1300 ord om att förbereda spelledarpersoner. De flesta av orden är bara inkopierade och lätt justerade från Agency-kapitlet om samma sak.
Jag känner mig rätt oproduktiv – jag har fortfarande semester, man skulle kunna tänka sig att jag borde få betydligt mer gjort, men det får jag inte. Jag borde få till mer kartritande varje dag, mer skrivande på Kutulu. Men så blir det inte. Oh well. Inte som att nåt av det här har nån deadline.
 

krank

Mångfaldsbyrå-direktör och ödleman från ε Eridani
Joined
28 Dec 2002
Messages
32,829
Location
Nynäshamn
UPPDATERING 2022-08-02
  • Rotsystem: Alla kungens hästar…: För att lindra min känsla av att inte utnyttja min semester tillräckligt mycket så satte jag mig och fipplade lite mer mer hotellobbyn.

1659482765421.png
Nästan alla skuggor är på plats (de vid disken kräver lite mer kärlek / fipplande för att bli riktigt bra) och nästan alla dörrar. Jag ska fixa passande hissdörrs-symboler till de två hissar som är närmast betraktaren.

Jag tror att jag ska placera ut en soffa mellan två av pelarna nånstans, och sedan kanske ett par stolar bakom disken? Kanske lite artwork bakom disken?

Nu nånstans börjar det bli rätt svårt att se den isometriska vyn "fel", tycker jag.
 

krank

Mångfaldsbyrå-direktör och ödleman från ε Eridani
Joined
28 Dec 2002
Messages
32,829
Location
Nynäshamn
UPPDATERING 2022-08-03
  • Rotsystem: Alla kungens hästar…: Jag skulle vara sitta en liten stund… så nu ett par timmar senare har jag fyra soffor med tillhörande skuggor och grejer. De som är där vid sidan av ska såklart bort; jag skapade alla fyra vinklar på en gång när jag ändå höll på, så blir det lättare att återanvända senare. Jag har ju ett separat dokument för alla möbler och grejer.
Hotellobbyn.png

Jag lyckades också felsöka min "skapa golvskugga"-action. Jag vill ju gärna automatisera saker, och nu har jag alltså en action som kan ta en vertikal väggskugga och lägga ner den så att den blir en fin skugga enligt precis de proportioner jag använder. (Vilka för övrigt är ganska enkla: En fyra rutor hög vägg ska ha en skugga som är två rutor i x-led och en ruta i Y-led).

2022-08-03 21_22_32-Hotellobbyn.ai_ @ 6400 % (CMYK_Preview).png
Exempel på vad min action gör åt mig – till vänster en "väggskugga" (i det här fallet sidan av disken), och till höger den genererade golvskuggan. För man samman dem blir det fint, med minimum av manuellt krångel =)
 

krank

Mångfaldsbyrå-direktör och ödleman från ε Eridani
Joined
28 Dec 2002
Messages
32,829
Location
Nynäshamn
UPPDATERING 2022-08-04
  • Rotsystem: Alla kungens hästar…: Jag känner mig nog ganska klar med kartan. Kanske experimenterar jag med lite "pixelkonst"-mönster senare, men det känns som att bilden mest kommer att bli plottrig av det. Jag kollade med folk i Vrållådan om allt verkade tydligt och det tyckte de att det var. Det vill säga, jag behöver inte använda etiketter för att tydliggöra vad något är – utan kan istället använda dem för att skapa det kaos jag inte pallade göra i isometrisk vy.
Hotellobbyn.png

Det är absolut inte omöjligt att göra trasiga saker eller snedvridna grejer i isometrisk vy, men 1) det finns risk för mycket plottrighet och 2) det tar en himla tid att få till saker som är vridna i icke-45-gradiga vinklar så att skuggor etc är på plats. Så jag bedömer nog att det helt enkelt inte är värt det.
 

krank

Mångfaldsbyrå-direktör och ödleman från ε Eridani
Joined
28 Dec 2002
Messages
32,829
Location
Nynäshamn
UPPDATERING 2022-08-08
  • Kutulu – Scenarioskrivarguiden: Omkring 645 ord om att förbereda platser. Estetik, information, läge, risker och så vidare. Återigen mestadels återanvänt och omformulerat. Jag kom också idag på att jag borde skriva lite om att rita kartor, så jag skrev några lösa antekcningar om vad en sån underrubrik borde innehålla.
  • Rotsystem – Alla kungens hästar…: Jag har fortsatt pilla lite med den där receptionsdisken. Lampor och datorskärmar. Kanske lägger jag till skuggor under lamporna, eller så struntar jag i lamporna helt. Jag vet inte. Jag ska oavsett vilket ta och lägga in något fint bakom disken, något slags pixelmönster. Kanske bara ett slumpmässigt rutmönster. Jag skulle också vilka ställa någonting framför disken för att ge lite djupkänsla. Ska jag försöka göra en kruka med en voxelart-växt kanske?

1659988695602.png
 

krank

Mångfaldsbyrå-direktör och ödleman från ε Eridani
Joined
28 Dec 2002
Messages
32,829
Location
Nynäshamn
UPPDATERING 2022-08-14
  • Rotsystem: Alla kungens hästar…: Efter att inte riktigt haft någon energi över till kreativitet under veckan så har jag nu gjort slag i saken och producerat lite pixelart-mönster till hotellobbyns väggar. Fortfarande inga voxelväxter, men det kanske blir nästa grej.
Hotellobbyn.png

Det tog en stund att hitta något slags "vågmönster" som funkade för fyra pixlar i höjd – jag experimenterade en hel del i Aseprite först för att få fram något som funkade. Sedan byggde jag mönstret manuellt med vektor-fyrkanter i Illustrator och så gjorde jag ett Pattern av det hela. Så nu är vågmönstret återanvändbart… Varför jag nu skulle vilja göra det. Nåja. Det var roligt att testa att göra pixelart-vektor-isometriska mönster iaf.
 

krank

Mångfaldsbyrå-direktör och ödleman från ε Eridani
Joined
28 Dec 2002
Messages
32,829
Location
Nynäshamn
UPPDATERING 2022-08-17
  • Kutulu – Scenarioskrivarguiden: Jag borde verkligen hitta på ett bättre namn till den här. Jag har iaf mest strukturerat om lite – jag insåg att det blev lite märkligt med tre kapitel där det mellersta typ var hela bokens innehåll, så jag flyttade runt grejer till egna kapitel.
  • Hemligt Projekt: Jag fick lite mer att göra, och gjorde det. Nästa steg nu är att… vänta. Vänta på besked huruvida projektet faktiskt blir av i den form jag hoppas på eller om det blir något annat. Jag är mycket nervös, och hoppfull, men försöker begränsa mina förväntningar. Jag vet att ni inte vet vad projektet är än, men håll tummarna för mig =)
 

krank

Mångfaldsbyrå-direktör och ödleman från ε Eridani
Joined
28 Dec 2002
Messages
32,829
Location
Nynäshamn
UPPDATERING 2022-08-19
  • Rotsystem – Alla kungens hästar…: Så jag lade en timme på att göra en voxelplanta, typ ett slags miniträd baserat på foton jag forskat fram på hotellobbyväxter. Sedan stoppade jag in den i hotellobbyn och upptäckte att jag nog tycker att den inte funkade alls där. Oh well. Jag ska fundera lite, men det lutar åt att jag rycker på axlarna, lägger plantan i biblioteket med saker som kanske kommer till användning en annan gång, och bestämmer att lobbyn är färdig. Sånt är livet – mitt sätt att göra isometriska illustrationer funkar, men det är tidsödande och ibland misslyckas experimenten.
Såhär ser det ut med planta:
Hotellobbyn.png
 

krank

Mångfaldsbyrå-direktör och ödleman från ε Eridani
Joined
28 Dec 2002
Messages
32,829
Location
Nynäshamn
UPPDATERING 2022-08-20
  • Kutulu: Alldeles precis nyss slog antal-sålda-exemplar-mätaren på den här sidan över från 2999 till 3000, och det är såklart himla häftigt. 3000 exemplar! Det är, som de säger, inte kattskit det inte. Jag borde verkligen ta tag i att kolla upp med Eloso hur det går på svenska, men jag tänker att det sannolikt är så att spelet nu är större i Japan än i Sverige…
  • Ödesväktarna: Förra veckan blev vi hyfsat klara med det reviderade regelsystemet och nu har jag räknat om exempelrollpersonerna för att se ungefär hur många poäng man ska bygga rollpersoner för framöver. I morgon ska vi fatta beslut om det; därefter är det dags att skriva om regeltext och exempel.
 

krank

Mångfaldsbyrå-direktör och ödleman från ε Eridani
Joined
28 Dec 2002
Messages
32,829
Location
Nynäshamn
UPPDATERING 2022-08-28
  • Ödesväktarna: Regeltext och exempel omskrivna för v2. Ett par av de sista frågetecknen rätades ut under dagens möte, och nu ska jag finslipa lite till nästa vecka då vi ska bestämma vilka yrken vi ska ha med som lite-mer-detaljerat-beskrivna. En av de saker vi insett är nämligen att det är väldigt lätt att missa hur viktiga Bakgrunderna är när man läser grundboken – nu vill vi ge mer utförliga exempel på yrken och hur de kan användas.
  • Kutulu: 3050 sålda exemplar i japan, och crowdfundern för den fysiska utgåvan ligger på 201%. Igår skrev jag handskrivna tack-meddelanden på svenska och engelska, scannade in och skickade till Ken. I övrigt jobbar jag på att hantera mitt stresspåslag över att eventuellt åka till Japan och… träffa fans. Fortfarade overkligt. Jag kommer att börja ta itu med allt som behöver förberedas imorgon.
  • Rotsystem – Alla kungens hästar, alla kungens män: Jag beslöt mig för att betrakta hotellobbyn som färdig, och tänker därmed bestämma att allt är redo för layout. Så idag tog jag mig an mina gamla InDesignfiler och köttade ett par kapitel med typografi och form. Avstavningar, allt sånt där elände ni vet. Meditativt och ganska trevligt. Lite lätt textredigering också. Det är trevligt med framåtrörelse åtminstone…
  • Hemligt Projekt: Jag fick livstecken under veckan, men vet fortfarande inget. Det är himla spännande, och jag ser fram emot att kunna prata om vad det är för något.
 

krank

Mångfaldsbyrå-direktör och ödleman från ε Eridani
Joined
28 Dec 2002
Messages
32,829
Location
Nynäshamn
UPPDATERING 2022-08-02
  • Rotsystem – Alla kungens hästar, alla kungens män: Layouten av introkapitlen och första äventyret är klar förutom sidhänvisningar. Jag har också precis nyss gjort en översiktlig kampanjtidslinje, som jag ska försöka göra layout av i morgon. Jag passade också på att göra en tidslinje för grundspelet – jag vet inte riktigt varför jag inte gjort en tidigare. Jag hade glömt flera grejer, upptäckte jag, till exempel att jag faktiskt slog fast exakt datum då Stad Ett slog igen portarna (julafton 2224). Det är skönt att vara på G med den här boken igen, hur som helst. Än finns hopp om att den faktiskt blir klar under hösten och ges ut…
  • Kutulu: I morgon nån gång på eftermiddagen tar crowdfundern för den fysiska boken slut. Det är väldigt spännande. Det jag håller på med just nu kring Kutulu är dock mest att jag mailar fram och tillbaka med Ken om resan till Japan… Jag har också fått leverans av fina porträtt till Norrskenets Välsignelse, så jag hoppas hinna layouta även det imorgon.
 
Top