[Kutulu] – Engelsk titel utan Kalle Kula?

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,536
Location
Rissne
Behåll Kutulu. Inte det du frågade om men det är ett klockrent namn och ingen kan hindra dig från att använda det.
Det handlar inte om vad nån kan hindra mig att göra. Det handlar om goodwill, och relationer mellan utgivare, och såna saker. Klart man kan stå på sig och vägra by sig om vad nån annan tycker, men det kan ibland leda till att man gör sig ovän med folk i onödan.

Jag håller med om att Kutulu är ett bra namn. Men det är inte ett så bra namn att jag vill t.ex. få det att bli jobbigt för Eloso, som ju både ger ut CoC Sverige och Kutulu…
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Det handlar inte om vad nån kan hindra mig att göra. Det handlar om goodwill, och relationer mellan utgivare, och såna saker. Klart man kan stå på sig och vägra by sig om vad nån annan tycker, men det kan ibland leda till att man gör sig ovän med folk i onödan.

Jag håller med om att Kutulu är ett bra namn. Men det är inte ett så bra namn att jag vill t.ex. få det att bli jobbigt för Eloso, som ju både ger ut CoC Sverige och Kutulu…
Försöker du säga att du håller på och förhandlar om att vara huvudförfattare till nästa Beyond the Mountain of Madness? Förstår ifall du varken kan bekräfta eller dementera det men ni vet var ni hörde det först (bra idé för övrigt!).

Mitt namnförslag är annars R'lyeh , kort, kärnfullt, tillsammans med ett skräckigt omslag tillräckligt konstigt för att alla ska associera till Cthulhu även om man inte vet vad det betyder, och genom att ha en plats istället för ett monster så pekar det också lite mer mot utforskande än mot strid så att säga.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,021
Location
Sthlm
Mythsteries
Det här tycker jag är det enskilt bästa förslaget hittills. Det är lite en ordvits, men mer en stiff brittisk sådan än en farsas. Det ger mig rätt associationer för spelet, mycket mer så än Kutulu.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,575
Things man was not meant to know

The lurking madness

Mythos of madness

Too many adjectives horror

Beyond madness
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Lövecraft Mysteries - Återigen leker du isåfall med namnet, svengelska är alltid charmigt (speciellt om du sedan ger ut äventyr som utspelar sig i Sverige).
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,999
Location
Ereb Altor
The Key and The Gate
A GAME OF ELDRITCH MYSTERIES


Yog-Sothoth knows the gate. Yog-Sothoth is the gate. Yog-Sothoth is the key and guardian of the gate. Past, present, future, all are one in Yog-Sothoth. He knows where the Old Ones broke through of old, and where They shall break through again. He knows where They have trod earth's fields, and where They still tread them, and why no one can behold Them as They tread.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,021
Location
Sthlm
The Key and The Gate
A GAME OF ELDRITCH MYSTERIES


Yog-Sothoth knows the gate. Yog-Sothoth is the gate. Yog-Sothoth is the key and guardian of the gate. Past, present, future, all are one in Yog-Sothoth. He knows where the Old Ones broke through of old, and where They shall break through again. He knows where They have trod earth's fields, and where They still tread them, and why no one can behold Them as They tread.
Gillar denna också, men inte lika mycket som Mythsteries
 
Top