Alright. Nu gick strömmen här ute på landet, så vi får se hur länge jag kommer åt internet. Vi håller tummarna att det är till 22:00.
Rundan drar mot sitt slut och det är dags att försöka få ordning på det här. Kul och lite svår runda. Just nu har jag dessa två spelare som grönast:
Basenanji och LJSLarsson.
That's right. Sug på den. Dom två jag har försökt dreva mot. Så är det serrni, ibland måste man byta åsikt.
Ärligt talat har inte jättemycket förändrats i min analys av deras spel. Jag tycker inte de lyckats göra särskilt mycket grönande, men:
Basenanjis beskrivning av sitt roll-PM gör att jag vill gröna honom rakt av. Har han inte samma fraktion som jag finns det två alternativ: 1) ulvarna har fått en "alibiroll" (d.v.s. de har fått en kopia av hur ett vanilla-bybo-PM ser ut) eller 2) han drar en rövare baserat på startinläggets fluff. Alternativ 2 här är så uppåt väggarna galet ulvspel - visar det sig att han är ulv och det var så det gick till rekommenderar jag Basse att satsa på en karriär som lottovinnare - fatta vad risky att dra till med en sådan grej på lösa boliner. Snedtramp och det är huvudet ut först. Alternativ 2 är en möjlighet. Jag tror inte att Feuflux använt alibiroller i sina tidigare arr, men kanske har han kollat WRNU:s varulvshistorik och plockat upp den idén. Men för tillfället tänker jag anta att han inte gjort det. Och i så fall kan Basse inte vara annat än grön - oavsett hur mycket jag tyckte att hans inledande runda pingade.
Larssons förmågeclaim håller. Det finns ingen chans i hela helvetet att han skulle ljuga om den här "polismannen"-grejen. Teorier om att han drog till med det som något slickt ulvmove är befängda. Claimet håller. Det kan vara så att Larsson är ulv och talar sanning (d.v.s. är ulv med en sniffer-förmåga) - det skulle eventuellt kunna förklara hans lite aviga sätt att förhålla sig till förmågor (först stallar han 100 % för att sedan kovända och outa alltihop). Men om jag ska vara ärlig så är tvära kast och plötsliga infall mer typiskt bybo än typiskt ulv. För mig är Larsson grön för nu.
Detta leder mig till en gubbe jag kan tänka mig att hänga:
Stövelkatten.
Jajemensan. Jag har sagt att han har varit grön hela rundan, men ska katten dingla ska katten dingla. Jag har trott att Stövelkatten är väktare (p.g.a. hans sätt att utrycka sig om "sköld" i inledningen). Men eftersom karln fortsätter att misstänka Larsson även efter Larssons claim så tror jag inte att han har en aktiv förmåga. Alltså inte väktare, och alltså inget som grönar honom längre. Stövlis har inte spelat uppenbart brunt, men inte heller uppenbart grönt. Är han ett alternativ att leda till galgen är jag helt för att kasta ruttna tomater på honom.
Vidare då? Ja, men det är väl klart. Jag har ändrat åsikt om Rasmus också. Karln kan väl dingla om det är så. Check it out: jag håller hans inledning som dålig ulvstrategi. Men hey! När man är ulv så skådespelar man sitt bybo-persona. Och Rasmus öppnar som bybo-Rasmus skulle göra. Så om vi vill läsa honom som ulv så är inte inledningen till hans fördel. Det han gjort därefter är visserligen produktivt (veva och peka och driva på med frågor, sammanställa och avkräva folk ställningstaganden) - men det är egentligen inte svårt att göra som ulv. Om vi tittar på de ställningstaganden Rasmus gjort själv är det inget att hetsa upp sig över. Han har i stor utsträckning varit i samma burkar som andra. Inget nytt. Tittar vi på hans analys och lista här på slutet slår han på stora trumman om att han minnsan inte är en fegis utan att han har satt siffror på allihop. Jajemen. Men tbh är det jävligt oklart vad som skiljer 3 från 4, 4 från 5 och så vidare. Ingen grönas "helt" och ingen rödas "helt". Det ser ut att vara skarpt och modigt, men det är brun mellanmjölk.
Ergo:
Röst: RasmusL
Stövelkatten, xyas och Khan kommer jag rösta på om Rasmus inte åker och Basse eller Larsson är på väg att hängas.
Tjing!