Haunted House - runda 1

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
LJSLarsson ser jag som grön denna runda. Om han är i ledningen vid kl 22 så kommer jag taktikrösta för att rädda honom, även om jag inte tror på xyas som ulv riktigt...
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Stövelkatten;n346106 said:
Hahaha, jaha... Trodde det var ett hån, så jag sprang till min IRL-pappa. Du får vara med explicit, din neurofil! Sitter ju för bövelen på afterwork :D
Nu plötsligt känner jag igen den gamla stövelkatten, konstigt bara att det kom efter att jag sagt att du varit för mellow och snäll. Nästan som att du skrev det där för att jag skulle känna igen och gilla dig bättre!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Röst: Sodivra

Vem är din pappa då? Eller svara inte på det. Jag tror inte du har någon. Eller snarare, om du hade en skulle du inte frågat katten efter hans.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Hörni byn, nu ligger rösterna jämnt utspritt på hela fältet:

LJSLarsson (2) Basenanji RasmusL
Xyas (2) Stövelkatten LJSLarsson
RasmusL (2) Khan, Vimes
Stövelkatten (1) Sodivra
xyas: ingen

Är vi verkligen nöjda med det? 40 minuter kvar.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Bra Basse. Det syns att du har koll, ditt gamla styrstångspucko.

LJSLarsson (2) Basenanji RasmusL
Xyas (2) Stövelkatten LJSLarsson
RasmusL (2) Khan, Vimes
Stövelkatten (1) Sodivra
Sodivra (1) xyas
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Fucking a! Arvidos in the house! Är det stövlis som ska dingla? Kultister har inga mammor och pappor!

Rasmus, vem är din mamapapa?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Så där - är inne i tråden efter en lång barnläggning.

Håller på att läser ifatt. Kul att Sodivra kunde hoppa in.

Ser att det är press på mig fortfarande, men det har börjat spridas ut lite.

Just nu har jag kvar rösten på Xyas, men flyttar den uppenbart till Stövelkatten ifall det leder till att jag inte blir hängd. Skall försöka läsa ifatt och se ifall jag dock tycker caset mot hon är vettigt.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,271
Här får man för att man har barn som vägrar gå med på att somna. Kom ifrån nattningen för en kvart sedan. -_-

Hur som. Här kommer mina tankar i elfte timmen.

Basses snack om LJS där uppe fick min hjärna i spinn och jag har inte riktigt landat än. LJS landar klart högre nu än nyss. Fast kan jag med att ändra röst i sista minuten... GRAARGH! Det här blev knepigare än beräknat.

RasmusL har ju skrivit en del vettigt också, men Vimes var rätt övertygande i sitt fördömande. Fast Vimes har jag ingen kläm på.

Jag tror jag låter LJS ligga och pyra en runda till och fortsätter på den utstakade vägen.

Röst: RasmusL
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Så många alternativ och möjligheter att göra snedtramp. Men man måste ju commita till något, så om han ju faktiskt har fel kör jag på innebörden av Vimes resonemang kring LJS outande som indirekt bekräftats av Sodivra.

Så jag röstar med någon jag är ganska säker på är grön.

Röst: RasmusL
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,271
Det är sjukt vad folk var produktiva skribenter när deadline närmar sig. Att smälta dessa wot kommer ta ett tag. Jag ska hänga på målsnöret och fundera.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Vimes;n346115 said:
Fucking a! Arvidos in the house! Är det stövlis som ska dingla? Kultister har inga mammor och pappor!

Rasmus, vem är din mamapapa?
Min mamma jobbar som jurist!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Även om jag nog egentligen är ganska säker på att Sodivra är en ulv. Men har svårt att se drevet hinna ändras dit innan deadline.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Felfelfel! Vimes är full, läs era egna kommentarer, ni mejkar ju inte ens sense själva! Ni säger ju rakt ut att ni inte tycker att jag är röd men röstar ut mig ändå!?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Om någon kallar mig kaozig efter den här rundans enorma kaoz-slut kräver jag rättfärdigande av en tribunal i Haag. Minst.
 
Top