Haunted House - runda 1

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Gör en sammanställning av mina tankar för rundan, först kommer en sammanfattning av spelet per spelare, i nästa inlägg kommer analysen. Jag kommer med en motiverad misstanke och röst utifrån analysen som kommer att vara mitt förslag för hängning.


Sammanställning av rundan per spelare



Xyas
  1. Ber om deltagarlista
  2. Säger att han inte ska lågflyga. Vill tvinga alla att deltaga “åtminstone lite grann” men samtidigt undvika skitsnack
  3. Tycker att det är bra med förlängd runda. Håller med Vimes om att det inte är bra att skriva jättemycket.
  4. Ursäktar sig med att det är “ lite ulvigt iom att det är ett så lätt mål” och lägger en röst på RasmusL med motivering “i brist på bättre så upplever jag RasmusL:s brist på närvaro som ganska ulvig, givet hans spelstil historiskt”
  5. Säger att RasmusL:s spel är “Klassiskt RasmusL-blaj med att gå i polemik runda ett” och “Skulle kunna rösta ut dig bara på grund av den trista attityden, men ditt inlägg andas varken ulv eller bybo”
  6. Svarar RasmusL och förklarar lågflygar-taktiken.
  7. Hakar på Basses motivation om LJSL (“Men det som får mig att reagera här är hur LJS hela tiden vänder sig till andra för att skapa substans.” -Basse) och lägger en röst på LJSL utan vidare eget resonemang.
  8. Ger uttryck för ogillande av RasmusL:s jargong. Grönar Vimes pg Vimes grönar RasmusL. Stöttar Basses case mot LJSL men avslutar med att “om något är det kanske lite väl uppenbart och enkelt vilket kan förklara varför flera (mig själv inklusive) hoppas på tåget så snabbt”. Milt grönande av Khan. Milt rödande Katten.
“Gröna: Vimes, RasmusL, Basse, Khan

Gula: .113, Katten

Röda: LJS,”
  1. Resonerar kring LJSL:s claim men ändrar inte uppfattning kring LJSL. “Men det landar nog i att det där är en jäkligt safe claim att göra som ulv. Om du bara sa att du var vanilj-bybo hade det förmodligen inte grönat dig ett dugg och om du är ulv inte heller gett dig möjlighet att göra Vimes efterfrågade analys på ett övertygande sätt. Så då kan du hitta på en fömåge-sökar-förmåga ganska trygg i att det inte finns någon annan som har det. Och bonus för dig om det leder till spekulationer och information som kan hjälpa ulvarna hitta folk med förmågor i byn.

Så min röst ligger kvar på LJS.”


LJSL
  1. Säger att spelet kommer att bli trevande. Ger lite allmänna tips “Strategin för oss bybor bör därför vara att prata mycket, sticka ut hakan och inte vara rädda för att rösta.” Röstar på Khan och ber denne beskriva “ hur brukar du bete dig som ulv/bybo? Några tankar om hur vi bör förhålla oss gällande specialförmågor?”
  2. Säger sig ha god koll på övrigas spelstil och vill få en bättre bild av Khans spel. Säger sig var “samlad som ulvspelare, men rätt kass som bybo”. Gör en liten utläggning om att han är dålig och aldrig drevar rätt som motivering till “Det är därför jag inte har något emot att hoppa runt och göra väsen nu i början”. Avslutar med att fråga Khan “Vilket var förra spelet du var med i, Khan? Vilken sida var du med på, och hur gick det?”
  3. Ställer lite frågor till Xyas och lägger en röst på denne.
  4. Efter Xyas svar riktas samma frågor till Katten som också får en röst.
  5. Ber om förlängd runda och röstar .113
  6. Försvarar att säga att en är en dålig spelare. Tar Basse i försvar. Tar Xyas i försvar. Tycker att RasmusL pingat rött och säger att “Hade det varit slutet på rundan nu hade du fått min röst.”
  7. Röstar på Basse och ber denne analysera RasmusL
  8. Säger att misstanken mot RasmusL bara är svag men starkast av de som finns. Försvarar sitt uttalande om spelstil. Föreslår att Xyas och RasmusL är ulvar tillsammans och har en fake-beef och att Xyas kanske är ulv pga mer aktiv än vanligt.
  9. Mellanmjölks-recept. Försvarstal med bitter eftersmak.
  10. Tror inte att Vimes och Basse är ulvar tillsammans men inte konstigt om någon av dem är det. “Basse som till exempel tog rygg på Vimes misstankar mot mig”. Ställer lite frågor till Katten och Khan med kommentaren “nu skall jag göra det mellanmjölkigaste och ulvigaste av av allt, tydligen, och åter vända mig till andra spelare”
  11. Kommenterar Basses uttalande om claim med “Vet du vad jag tror det här är, Basse? En nosande varulvsstrategi.” Röstar Basse med motiveringen att han tror att Basse vill pressa honom att antingen avslöja förmåga (“så att ni kan fortsätta på elda lynchningen, eller nattmörda mig om det inte funkar”) eller säga att han inte har någon förmåga.
  12. Avböjer att svara på Vimes fråga om spelupplägg.
  13. Avböjer igen att svara Vimes och kommer istället med motfrågor om varför Vimes frågar just honom.
  14. Claimar förmåga med “ eftersom jag i dagsläget är närmast galgen lägger jag korten på bordet” som motivering: “Jag har en förmåga som låter mig se ifall andra spelare har aktiva förmågor. Anledningen till detta är för att min farsa jobbat som läkare, vilket gör att jag kan snappa upp saker.”
  15. Ber Feulfux låta Arvidos kliva in istället för .113
  16. Ger en analys av spelet. https://www.rollspel.nu/threads/65196/post-860831
  17. Röstsammanställning
  18. Försvarar att ha claimat förmåga och att förmågan inte är ovanlig i varulvsspel.
  19. Ber Basse skriva om sin roll och fluff.

Khan:
  1. Anser sig påhoppad av LJSL. Svarar LJSL och frågar samma sak tillbaka.
  2. Säger att det är svårt att spela online. “Hoppas det blir klarare efter en runda.”
  3. Ber att andra ska “ta allt med en nypa salt” och kommer med en förklaring av sin syn på spelet. Tycker att LJSL spelat vettigt. Fundersam mot RasmusL pga “gick han in i overdrive direkt”. Säger att det står mellan RasmusL och Xyas, Xyas för att han “grävt in sig i lite aggressiv retorik, som om någon ligger för nära en öm tå”. Röstar på RasmusL
  4. Svarar på Basses frågor om LJSL veteranstatus samt hur en bör spela som ulv. Svarar RasmusL och försvarar sin analys.Tycker att det är misstänkt att RasmusL inte tycker att hans analys håller. Röstar RasmusL.
  5. Skeptisk till LJSL och Xyas men mer till RasmusL. “det ska inte mycket till för att LJS eller xyas ticka uppåt på listan”
  6. Svarar på Basses anklagelser om röstningsmönster med att RasmusL plockar anklagelser ur tomma intet och att RasmusL spelar som en ulv.Är skeptisk till LJSL:s claimande men mer skeptisk till RasmusL.

Basse:
  1. Säger sig vara dålig på varulvsspel. Röstar Vimes och ber om tankar om spelupplägg.
  2. Ber alla motivera sina röster och lite andra allmänna saker. Säger att han “tycker mig se vissa saker bland det som redan har skrivits, men väntar lite med att diskutera det”
  3. Röstar RasmusL med motiveringen “Nu vill jag nog se vad Rasmus går och tänker på!”
  4. Svarar Katten och säger att Vimes inlägg är “knappast mer än vad jag förväntar mig att en erfaren och skicklig spelare” men också att “Vimes beskrivning av sitt fluff inger förtroende”. Frågar Katten om “sköldar”
  5. RasmusL ger gröna vibbar. Röstar på LJSL och anser att LJSL
    1. Inte har så mycket substans i sina inlägg
    2. Vänder sig till andra för att skapa substans
    3. Riktar misstankar omkring sig
    4. Kopplar ihop sig med bybor
    5. Det är ulvigt att säga sig spela dåligt
  6. Tror att LJSL och Khan är ulvpar. “Snacket mellan LJS och Khan är inte bara mellanmjölkigt, det är nästan gulligt hur de två ger sig på varandra utan att det är på allvar” samt att det är varulvspinga tt gå igång på RasmusL. Ber Khan kommenter. Förutser att LJSL kommer att claima.
  7. Röstläge.
  8. Längre inlägg
    1. “LJS förmåge-claim är ett tecken på desperation. Förmågan är märklig”
    2. “Tvärtom skulle jag vilja se massa ulv-tells i LJS lite gulliga, allmänna spelstart. Nu när han blev utsatt för press och vi går in i rundans sista dag krävs det handling från LJS sida och därför detta claim.”
    3. “Khan behöver vi titta mer på. Vad säger ni andra om hans röstningsmönster?”
    4. “Xyas är ju väldigt lite aktiv” Vill att Xyas ska analysera Khan och Katten.
    5. Misstänker Khan pga säger sig vara oerfaren när har spelat både IRL och online.
    6. “Vimes är bra och grön för mig”
    7. “RasmusL spelar bra, riktigt bra”
    8. “Min röst ligger kvar på LJS”
  9. Frågar Khan om fluffets trovärdighet i LJSL-claim. Vill inte rota i förmågor men vill pressa LJSL. Ber LJSL förklara fluff-kopplingen mellan förmågesiare och läkre.
  10. Ber alla andra göra saker!:
    1. Vad gör Xyas till lämplig röstkandidat?
    2. Är RasmusL ulvig i sin utåtriktade spelstil eller är det hans vanliga sätt att spela?
    3. Hur konkret är egentligen Stövelkatten?

Vimes
  1. Funderingar om spelupplägg.
  2. Har inte fått någon bra bild av någon annan ännu. Vill inte hänga pga inaktivitet.
  3. Tycker SL är klok som förlänger rundan.
  4. Skulle hänga LSJL om måste välja nu, därefter Basse, sist Xyas. Vill inte hänga RasmusL eller Katten. “För mig blev Xyas rödare för att han reagerar negativt på Rasmus inträde i tråden.” Röstar LJSL med motiveringen: “100% mellanmjölk”
  5. Pratar om RasmusL och tycker inte att det är ulvigt att gå in med “buller och brak”.
  6. Svarar på LJSL:s försvar och är kritisk. Sammanfattar med “Så massa sejfiga inlägg och en konstig läsning av Rasmus. Det är rätt mellanmjölkigt enligt alla kända recept.” och ber LJSL resonera om spelupplägg utifrån PM.
  7. UNderstryker att inte bett LJSL claima något. Tycker att Basses gisning om claim från LJSL inte är ulvig.
  8. Ger översikt av rundan: https://www.rollspel.nu/threads/65196/post-902771
  9. Vidhåller LJSL som huvudmisstänkt och ber fortsatt om resonemang om spelupplägg utifrån PM. “Sluta stalla nu.”
  10. varar på LJSL:s claim med “Ok. Du behövde ju inte claima, men ok.” Teoriserar att om förmågan stämmer så är ulvarnas nattmord en förmåga. Röstar Xyas “tills vidare i varje fall” utan vidare motivering.
  11. “Jag vet att jag är en vindflöjel, but hey det är så jag rullar.” Anser att Basse reagerar fel och hänvisar även till “brun vibb” när Basse pressar mot koppling förmåga-fluff. Röstar Basse.
  12. Röstsammanställning. Ber RasmusL rösta Basse
  13. Vill att Basse kommenterar sitt uttalande om “vissa saker bland det som redan har skrivits, men väntar lite med att diskutera det” från spelstart.

Katten:
  1. Säger ha missat spelstart och har inte spelat mycket, ingen konkret spelstil. Resonerar lite om specialförmågor som svar på LJSL:s fråga om dessa. Röstar .113
  2. Ifrågasätter Basse och tycker att Vimes inlägg om spelupplägg var bra.
  3. Kommer med resonemang om siare och väktare, anser väktaren vara starkast och att siarens kraft löser ut även om siaren dör
  4. Har kollat inloggningstider och röstar RasmusL pga denne “ borde den senare ha sett tråden kan man då tycka”
  5. Genomgång av samtliga spelare: https://www.rollspel.nu/threads/65196/post-888522
  6. Röstar Xyas utifrån tidigare inlägg
  7. Röstar igen Xyas, rättar till
  8. Röstar igen Xyas, rättar till
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,605
Nu blir det mycket förmågesnack så håll i er alla som är känsliga för det!

Vimes said:
Vad var det för grejer du hade sett? Tänker att det är spännande om det är samma saker jag ser nu när jag gått tillbaka.
Då var det faktiskt Stövelkattens inlägg strax innan som jag tyckte var synnerligen lömskt. Snacket om sköldar mm verkade konstigt. Faktiskt tycker jag nog att delar av inlägget är rätt off:

Stövelkatten said:
Jag är lite osäker kring det här med specialförmågor. Å ena sidan så ger det ju väldigt mycket information att diskutera hur man ska använda dem, men ja, samtidigt blir det som bäst en användning av dem. Sen beror det ju lite på vad det är för typ av förmåga också. En sköld kanske inte är något man direkt skyltar med på stan direkt.
Då tyckte jag att det var lite konstigt skrivet med spekulationer som kändes irrelevanta (vaddå ger information att diskutera specialförmågor? varför så säker på att specialförmågorna bara kan användas en gång som bäst?) och allmänt märkligt (varför skriva "sköld", när det oftast heter "väktare"?). Det skulle kunna förklaras med att stackars Stövelkatten HAR en förmåga (vilket jag plågsamt isf drar ut i ljuset här) och liksom resonerar kring den. Men en sådan tolkning är ju osannolik eftersom Stövelkatten dels är skarp och dels vet hur det här spelet fungerar. Att på det här sättet outa sin eventuella förmåga känns otrovärdigt.

Nu när jag läser igen är en mer trovärdig förklaring att Stövelkatten läste LJS post innan, där den senare ber Khan reflektera över eventuella specialförmågor. Jag tror att Stövelkatten diggar LJS och då svarar honom med lite allmänna slarvigt formulerade tankar.

Sedan vill jag inte gå för långt i hur våra roller är formulerade för det är ett trist sätt att vinna/förlora spelet på, men för att ge tillbaka något till LJS kan jag intyga att det i min roll handlar om unga människor sugna på spänning. Jag tycker att det känns långsökt att LJS förmåga knyts till en förälders fd yrke. Skulle Feuflux kunna hitta på en sådan motivering? Nä, det vill jag inte tro, men det kan vara så förstås. Om LJS hade skrivit något i stil med: Jag har ingen särskild förmåga hade han blivit grönare i mina ögon. Men en pressad ulv i ett spel med bara två ulvar kräver nog ett ballsy move som att hitta på att man har en förmåga.

Vimes röstlista är fel för övrigt. Den borde se ut så här:


Basenanji (2) LJSLarsson, Vimes
LJSLarsson (2) Basenanji, Xyas
RasmusL (1) Khan
xyas (1) Stövelkatten
.113 (1) RasmusL

Även om det förstås vore tråkigt att röstas ut tycker jag nog att det vore bra om vi kunde enas kring två alternativ nu. Fältet är alltför splittrat. Kom igen RasmusL byt röst, .113 lär inte dyka upp för att du röstar på honom.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Basenanji;n346051 said:
Även om det förstås vore tråkigt att röstas ut tycker jag nog att det vore bra om vi kunde enas kring två alternativ nu. Fältet är alltför splittrat. Kom igen RasmusL byt röst, .113 lär inte dyka upp för att du röstar på honom.
jajajaja, jag analyserar så snabbt jag hinner! xD
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Men skitforum.... Allt försvann, idiot att inte skriva på annan plats och posta in här, nu minns jag varför punktforumet var bra...
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,978
Location
Linköping
Khan;n346025 said:
Feuflux -> Fråga angående regler. Enligt regel fyra kommer .113 ryka automatiskt om han inte skriver något denna runda. Men är det utöver den vi röstar om, eller istället för?
Utöver ja. Sodivra har fått pm om att kanske rycka in. Vi får se.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,605
Sodivra har fått pm om att kanske rycka in.
HOPPAS VERKLIGEN ATT SODIVRA TACKAR JA!

Han är en av de skarpaste och roligaste att spela med/läsa så för allas skulle hoppas jag att han är med! <3

***

Sedan är det trixigt att resonera om vad jag borde rösta på. Hade vi haft mer än två rundor på oss hade jag nog velat spara LJS för att se vad hans claim ger i nästa runda så att säga, men nu vetefan om vi har råd att låta bli?

Låt oss säga att LJS är ulv och vi sparar honom. Då kommer hans claim förmodligen bli rannsakat i R2 (och det finns flera sätt att komma undan som ljugande ulv kring förmågeanvändande, t ex "jag glömde att skicka in/SL dömde ut min förmågeanvändning pga att jag läste fel i reglerna/jag valde att använda den på någon där min förmåga studsade/yada yada)) men kan ändå inte styrkas förrän i R3 och då är det förmodligen försent.

RasmusL:s lista är ju grym och visar (anser jag) på en ambitiös bybo. Han borde strykas från listorna.

Saker som är störiga just nu:
*Xyas är så tyst. Likaså Khan och Stvelkatten.
*LJS ber om extratid och vill ha in Sodivra. Hm.
*Xyas har faktiskt inte skrivit så mycket. Det ÄR misstänkt att bara haka på andras misstankar så som Stövelkatten säger, men jag har alltid läst Xyas som en frän tillbakalutad snubbe. Lite för tillbakalutad?
*Forum som är segt eller beter sig som en kaoz-Basse. Morr.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Topplista 1-6 där 1 är “ulvigast” och 6 är “grönast”, inget fegande med flera spelare på samma placering. Jag lämnar .113 utanför.
  1. LJSL
LJSL:s spel är från start trevande och ursäktande och mycket tid går åt att diskutera eller försvara huruvida hans inlägg är mellanmjölk. Försöken till drev är väldigt reaktiva, först är det röster på mig för att jag ifrågasätter, sedan på Basse av samma anledning. Rösten på Xyas kommer uttryckligen för att rädda sitt eget skinn vilket känns svagt när det är så pass långt kvar i rundan. Claimen är i mina ögon mer rödande än grönande. Känns förvisso sjukt risky att rösta ut en claimer, min mage säger “vänta till runda 2 och om Xyas visar sig vara ulv så kan vi släppa LJSL” men vi har fan inte den tiden. Magkänslan säger LJSL, det är också så jag kommer att rösta.
  1. Xyas
Seg i spelstarten men hämtar sig något på slutet. Röstar med motiveringar så som “lite ulvigt iom att det är ett så lätt mål” och “Rimligt resonemang” men drar igång väldigt lite själv. Det lite köttigare inlägget med tydligt ställningstagande grönar samtliga av de mest aktiv spelarna förutom LJSL som redan är i blåsväder och rödas.



Kommentar 1 & 2: Jag hade från början en idé om att LJSL och Xyas inte skulle vara ulvar tillsammans pga de hade en hel del beröring i början. LJSL försvarade Xyas mot mina lågflygaranklagelser, det röstas på varandra en del, etc. Jag skulle inte bli förvånad om det var ett medvetet drag att gå ut direkt och toucha varandra en aning för att just inte verka ha beröringsskräck. Om jag var tvungen att häng två bybor hade det varit Xyas och LJSL,
  1. Basse
Jag hade Vimes som 3:a tills Basse kom med “jag tror att LJSL kommer att claima siare”-grejen som, om LJSL är bybo, gör det väldigt knepigt för denne. Håller sedan fast vid LJSL med en vad-var-det-jag-sa-attityd. Grönar mig ett par gånger under matchen men jag är aldrig på och angriper Basse ordentligt i sitt spel.
  1. Vimes
Har skrivit stabilt och en hel del bra allmänna inlägg men spelar väldigt safe. På grönare halvan av bedömningen men har gett väldigt lite att gå på trots sin närvaro.
  1. Khan
Spelar reaktivt men kommer igen med tänkvärda analyser mot slutet och drar från tidigare erfarenhet. Reagerar på mig och hans “nte enormt djupdykande, för det är svårt som f-n att göra på internet, och dessutom i runda ett. Så vad önskar du att jag hade gjort? Inte röstat på dig? Låter typiskt misstänkt” gör mig lite misstänksam men inte lika som för Vimpan och Basse.
  1. Stövelkatten
Väldigt lite att gå på, bara 5 ordentliga inlägg. Analysen i https://www.rollspel.nu/threads/65196/post-888522 är spännande då den verkar gå isär mot trenden i tråden.


Kommentar 3-6: Här kan det kastas om snabbt, alla pingar rött i varierande grad xD men jag kan stå för den här listan.


Kommer med mer kommentar senare, måste laga mat nu!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm

Topplista 1-6 där 1 är “ulvigast” och 6 är “grönast”, inget fegande med flera spelare på samma placering. Jag lämnar .113 utanför.

1. LJSL
LJSL:s spel är från start trevande och ursäktande och mycket tid går åt att diskutera eller försvara huruvida hans inlägg är mellanmjölk. Försöken till drev är väldigt reaktiva, först är det röster på mig för att jag ifrågasätter, sedan på Basse av samma anledning. Rösten på Xyas kommer uttryckligen för att rädda sitt eget skinn vilket känns svagt när det är så pass långt kvar i rundan. Claimen är i mina ögon mer rödande än grönande. Känns förvisso sjukt risky att rösta ut en claimer, min mage säger “vänta till runda 2 och om Xyas visar sig vara ulv så kan vi släppa LJSL” men vi har fan inte den tiden. Magkänslan säger LJSL, det är också så jag kommer att rösta.

2. Xyas
Seg i spelstarten men hämtar sig något på slutet. Röstar med motiveringar så som “lite ulvigt iom att det är ett så lätt mål” och “Rimligt resonemang” men drar igång väldigt lite själv. Det lite köttigare inlägget med tydligt ställningstagande grönar samtliga av de mest aktiv spelarna förutom LJSL som redan är i blåsväder och rödas.



Kommentar 1 & 2: Jag hade från början en idé om att LJSL och Xyas inte skulle vara ulvar tillsammans pga de hade en hel del beröring i början. LJSL försvarade Xyas mot mina lågflygaranklagelser, det röstas på varandra en del, etc. Jag skulle inte bli förvånad om det var ett medvetet drag att gå ut direkt och toucha varandra en aning för att just inte verka ha beröringsskräck. Om jag var tvungen att häng två bybor hade det varit Xyas och LJSL,

3. Basse
Jag hade Vimes som 3:a tills Basse kom med “jag tror att LJSL kommer att claima siare”-grejen som, om LJSL är bybo, gör det väldigt knepigt för denne. Håller sedan fast vid LJSL med en vad-var-det-jag-sa-attityd. Grönar mig ett par gånger under matchen men jag är aldrig på och angriper Basse ordentligt i sitt spel.

4. Vimes
Har skrivit stabilt och en hel del bra allmänna inlägg men spelar väldigt safe. På grönare halvan av bedömningen men har gett väldigt lite att gå på trots sin närvaro.

5. Khan
Spelar reaktivt men kommer igen med tänkvärda analyser mot slutet och drar från tidigare erfarenhet. Reagerar på mig och hans “nte enormt djupdykande, för det är svårt som f-n att göra på internet, och dessutom i runda ett. Så vad önskar du att jag hade gjort? Inte röstat på dig? Låter typiskt misstänkt” gör mig lite misstänksam men inte lika som för Vimpan och Basse.

6. Stövelkatten
Väldigt lite att gå på, bara 5 ordentliga inlägg. Analysen i https://www.rollspel.nu/threads/65196/post-888522 är spännande då den verkar gå isär mot trenden i tråden.


Kommentar 3-6: Här kan det kastas om snabbt, alla pingar rött i varierande grad xD men jag kan stå för den här listan.


Kommer med mer kommentar senare, måste laga mat nu!
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Har inte haft någon tid att skriva under dagen. Sitter i voicechat och programmerar hela dagarna med mina kursare. Ni får vänja er vid att jag inte kommer att skriva hela, hela tiden. Ska försöka engagera mig lite mer kring luncherna dock :)

Men tar och skriver ner lite tankar kring vad jag läst so far idag:

LJSLarssons förmåga: Med en sådan förmåga i spel, skulle jag gissa att det finns fler förmågor? För vad är poängen med en ensam metaförmåga? Annars är det ju en ganska blygsam förmåga att claima, som inte är alltför mäktig, och det är ju då rimligt att hugga den om man vill luras. Men min samlade bild av LJSL är ändå att han är grön så jag tänker, just nu, anta att han talar sanning. Det må ha varit klumpigt att dumpa det sådär bara, men jag tycker ändå att han svarar upp bra på ulvanklagelserna som kom därefter.

Jag har inte sett något från Xyas ännu som ändrar min tidigare bedömning. Fortfarande det rödaste kortet i min bok.

Håller för övrigt med i vad Basse säger om RasmusL:s lista - superhjälpsam. Men jag vet inte om det direkt är något är något som varken gör honom grönare i mina ögon. Det är ansträngande att göra listan såklart, men också ett move som antagligen som kommer uppfattas som grönare än det faktiskt är. För i praktiken är det ju bara att sammanfatta en massa inlägg. Faktum är att det skulle kunna vara ett ypperligt tillfälle att skapa misstankar MOT folk genom utelämnande av information eller vinkling. Så om det skulle vara något så är det ett mer rödande än grönande drag i mina ögon.

Röst: Xyas
Jag stannar på Xyas. Tycker att spelet därifrån är blygsamt. Mycket hörnstående.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Hej hej! Jag har tagit över för 113. Här är det kaos med barn som vägrar äta, osv. Ska försöka komma ifrån så jag kan läsa och skriva. Det här blir kul! :)
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,978
Location
Linköping
Sodivra har tackat ja till att ersätta. Får se om det kommer en post innan stängningsdags kl 22.

Trist att ha ett sånt här distraktionsmoment från spelet, men ni verkar klara det bra.

Haha, så kom första posten medan jag skrev.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Caset mot mig bygger mycket på brist på aktivitet och tunna inlägg. Jag håller såklart inte med, och det är oavsett svårt att försvara sig mot, så jag struntar nog i det.

I övrigt så har inget förändrats eller något tillkommit som förändrar läget. Så min röst ligger tryggt kvar på LJS.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Tycker förresten det är spännande att Basenanji först fiskar efter en siaroutning från LSJLarsson, som i någon form av smack talk. Det rimliga ulvmovet här från LSJLarsson hade i min bok varit att sitta ner i båten, inte reagera på sådana lockbeten. Att Larsson inte gör detta utan istället outar sin förmåga, gör honom lite grönare i mina ögon. Basses lite märkliga anfall mot Larsson kring förmågan är för mig konstigare och kanske lite lätt rödtonade. Får nästan känslan att det var en plan som inte helt gick i lås.
??????
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Xyas;n346071 said:
Caset mot mig bygger mycket på brist på aktivitet och tunna inlägg. Jag håller såklart inte med, och det är oavsett svårt att försvara sig mot, så jag struntar nog i det.

I övrigt så har inget förändrats eller något tillkommit som förändrar läget. Så min röst ligger tryggt kvar på LJS.
??????Tja, inget försvar är ju också vad det låter som och likaså inget som förändrar uppfattningar. Lite content däremot!

Har du till exempel någon uppfattning om andra kandidater som ulvar?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Stövelkatten;n346074 said:
Har du till exempel någon uppfattning om andra kandidater som ulvar?
Xyas;n345955 said:
Jag är bara aggressiv mot RasmusL för jag blir triggad av hans, i mitt tycke, onödigt förlöjligande jargong. Men det i sig gör inte att jag uppfattar att han skulle vara ulv. Att Vimes är villig att gröna RasmusL så totalt är väl också ganska grönande av Vimes själv skulle jag säga. Svårt att se att han som ulv skulle sticka ut hakan så pass mycket. Basse har ett rätt så bra och rimligt case mot LJS, om något är det kanske lite väl uppenbart och enkelt vilket kan förklara varför flera (mig själv inklusive) hoppas på tåget så snabbt. Khan ger ett eftertänksamt intryck som milt grönande. Katten har inte gett så mycket intryck ännu förutom det svagt rödande intresset att diskutera en eventuell väktarförmåga. .113 är frånvarande.

Gröna: Vimes, RasmusL, Basse, Khan
Gula: .113, Katten
Röda: LJS,
...
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Stövelkatten;n346077 said:
Och den bedömningen står sig fortfarande sen igår? Inget ytterligare att tillägga?
Xyas;n346071 said:
I övrigt så har inget förändrats eller något tillkommit som förändrar läget. Så min röst ligger tryggt kvar på LJS.
...
 
Top