Nekromanti Fantasy! - Old School Gaming, någon?

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Mårten said:
Hahaha Rymdhamster :gremsmile:
Nä, det är Mogora som står där, men kanske ska ändra mitt inlägg bara för att förtydliga det kanske? :gremsmile:
Du satte mig i en ganska skitig sits där. Jag menar, sure, hon är... Kvinna. onekligen. Men jag tänkte mig att hon, och gänget i största allmänhet skulle vara ganska coola.
Men, det roligaste av allt, är att hon vet någonting som ni behöver veta, så om du fortsätter arbeta henne (sen får vi se hur mycket som krävs) är det mycket möjligt att hon avslöjar något.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Förlåt.... min tanke var att försöka få ut information angående nekromantikern... sedan... tjaa... det spårade liksom ur lite granna...

Första gången jag rollspelat så men var... intressant :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,495
Jag finner det oändligt roande att Wernner har noll koll på vad som pågår :gremtongue:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
Fråga: Hur viktigt är det att vi håller koll på saker som antal Armborstpilar och hur mycket pengar vi har? Ska jag räkna efter och skriva upp sånt någonstans, eller kör vi lite löst och ledigt?
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Hahaha Rymdhamster! Förstår inte vad du menar, har ju klarat mig nästan 27 år utan, borde väl kunna gå 27år till? :gremtongue:

Men ja, det där kommer nog ta låååååååång tid innan det händer, är av den utdöende rasen som tycker man ska vara gift först och eftersom jag flyr alla sådana potensiella förhållanden så kommer det nog ta ett tag :gremsmile:
(Jag menar titta bara på dem som blir förälskade... de beter sig ju helt galet ju! :gremsmile: )
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Jag håller koll på antalet facklor ni har på er (har inte papprena här för ögonblicket, men det är väl ett halvdussin eller så, totalt) men saker som småpengar, antalet pilar ni har på er, matransoner, etc. räknar jag inte så mycket med. Det är tråkigt med matematik och negativa modifikationer om man får slut på pilar, men om någon av er fångar en flodhäst att äta kan ni fortfarande få positiv bonus för att ni är mätta, och om någon får tag på et koger med adamantium pilar med hullingar, är det ju logiskt om de pilarna gör mer skada, men jag kommer inte räkna antalet skott där heller. Då får dom vara i teorin oändliga. Adamantium kan väl inte vara så svårt att få tag på? Om man visar pilarna för en handelsman i en mer eller mindre välsorterad stad borde han kunga langa fram ett par för ett pris som ändå är för litet för att räkna, så på SÅ vis är jag en rätt snälll, om än lite lat, spelledare.

Så länge ni inte önskar anorlunda?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,495
Bassejr said:
Jag håller koll på antalet facklor ni har på er (har inte papprena här för ögonblicket, men det är väl ett halvdussin eller så, totalt) men saker som småpengar, antalet pilar ni har på er, matransoner, etc. räknar jag inte så mycket med. Det är tråkigt med matematik och negativa modifikationer om man får slut på pilar, men om någon av er fångar en flodhäst att äta kan ni fortfarande få positiv bonus för att ni är mätta, och om någon får tag på et koger med adamantium pilar med hullingar, är det ju logiskt om de pilarna gör mer skada, men jag kommer inte räkna antalet skott där heller. Då får dom vara i teorin oändliga. Adamantium kan väl inte vara så svårt att få tag på? Om man visar pilarna för en handelsman i en mer eller mindre välsorterad stad borde han kunga langa fram ett par för ett pris som ändå är för litet för att räkna, så på SÅ vis är jag en rätt snälll, om än lite lat, spelledare.

Så länge ni inte önskar anorlunda?
Låter jättebra :gremsmile:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
Mårten said:
Jag menar titta bara på dem som blir förälskade... de beter sig ju helt galet ju! :gremsmile:
Det håller jag i och för sig helt med om. Romantiskt jäkla bjäffs! Som att prioritera någon slags komersiell utdaterad högtid framför rollspel :gremgrin:
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Exakt, det är den undanflykt jag använder mest!
Kvinnor/Tjejer (vet inte när man ska säga vilket :gremsmile: ) kostar bara pengar och tar bara tid (från rollspel t.ex :gremtongue: )
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Mårten said:
Exakt, det är den undanflykt jag använder mest!
Kvinnor/Tjejer (vet inte när man ska säga vilket :gremsmile: ) kostar bara pengar och tar bara tid (från rollspel t.ex :gremtongue: )
:gremmad:
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Cissi said:
Mårten said:
Exakt, det är den undanflykt jag använder mest!
Kvinnor/Tjejer (vet inte när man ska säga vilket :gremsmile: ) kostar bara pengar och tar bara tid (från rollspel t.ex :gremtongue: )
:gremmad:
Ahum... menar i relationer självklart... förhållanden, annars är de väl rätt trevliga så länge det är safe så att säga. Länge leve friendzone! :gremlaugh:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,924
Location
Ludvika
Här är ett tips för framtiden, Mårten: När man har stoppat in hela foten i munnen är det dags att sluta prata och hoppa iväg till blomsteraffären istället :gremwink:
 
Top