Nekromanti Fantasy! - Old School Gaming, någon?

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Sweet, jag har fått en tråd uppsatt efter mina bravader... kanske inte de bravader jag hade tänkt mig men ändå, nice! :gremsmile:

Sen kommer väl detta inte flamma ut i någon kärleksgrej, utan för att fritt citera God45 från andra tråden, han är lite mera som Bond :gremsmile: (i alla fall just nu, får se vad som händer längre fram)
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Mårten said:
Sweet, jag har fått en tråd uppsatt efter mina bravader... kanske inte de bravader jag hade tänkt mig men ändå, nice! :gremsmile:

Sen kommer väl detta inte flamma ut i någon kärleksgrej, utan för att fritt citera God45 från andra tråden, han är lite mera som Bond :gremsmile: (i alla fall just nu, får se vad som händer längre fram)
Jodå, men hon har information ni behöver. Det var fullt nödvändigt att förföra henne.

Förutom det tror jag inte att hon är en svartalv, hon bara hänger med dem. Hon verkar vara en ganska storvuxen människa. Jag vet inte om det sabbar nåt för folk.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Pffff, rollspel är kärlek!

Hur mycket kan Mogora om orchisk kultur och historia? Deras legender och mytologi?
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
*Host host, nudge nudge*

"Hennes hy är onaturligt, nästan sjukligt blek, torr och skrumpen som en gammal kvinnas vid vissa ställen, och hennes ögon är små och mörka, som hos en skalbagge. Hon har en tunn och knappt märkbar, men ändå distinkt lukt av förruttnelse runt sig."
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Bassejr said:
*Host host, nudge nudge*

"Hennes hy är onaturligt, nästan sjukligt blek, torr och skrumpen som en gammal kvinnas vid vissa ställen, och hennes ögon är små och mörka, som hos en skalbagge. Hon har en tunn och knappt märkbar, men ändå distinkt lukt av förruttnelse runt sig."
Jag fattade! Varför tror du jag ställde dom frågorna från början? :gremwink:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
BasseJr: Reglerna på sidan 38 i e-pub boken, under Rubriken Stridsrundan står det att magier tar effekt rundan efter att de kastas. Jag hävdar alltså att magierna inte kommer ta effekt fören efter min handling.

Jag hävdar också att jag sak få en överrasknings runda eftersom min handling var överraskande, men detta är upp till dig som spelledare enligt boken.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag undrar följande.

Jag (Mogora) vill gärna inte att zombiekvinnan blir dödad av halvalven och kommer försöka hindra honom. Om magi tar en runda att verka så kommer hon ju känna till detta och inte använda sig av magi utan försöka med nått annat.
Och hur fungarar initiativ? Ska/Kan vi slå på något för att hinna reagera på vad Wernner håller på med för att försöka stoppa honom eller är loppet kört?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Taifu använder nog inte magi så ofta, så han försöker med vad som står på vinst och förlust. Oavsett ser han nog att det gäller att få situationen under någon slags kontroll om den halvalven blivit galen och försöker slakta alla inom räckhåll.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Jag kom på att du sade att vi behövde info från den där gruppen. Är det bättre för handlingen om jag inte anfaller? För då anfaller jag inte utan lägger bara en hand på svärdet hotfullt eller nått.
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
God45 said:
Jag kom på att du sade att vi behövde info från den där gruppen. Är det bättre för handlingen om jag inte anfaller? För då anfaller jag inte utan lägger bara en hand på svärdet hotfullt eller nått.
Det är bättre för handlingen om du inte dödar någon. än.
Men det är betydligt mer kraktärsenligt om du gör det.
Initiativ rullas förövrigt med 1T6 från vardera sida, och eftersom magi tar en stridsrunda att förbereda (eller fler, om man så vill) får magin inte effekt förän efter motståndaren utfört sin handling.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Jag tänker att min första post händer innan Mårtens som ninjade mig :gremwink: Sedan händer min andra post efter att Mårtens karaktär kommit ut ur tältet.
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Förtydligande av nuvarande situation:

Kvinna 1: Storvuxen, nästan lika stor som Werner, med mörk hy och håret i en slarvig knut i nacken, heter Kair. Det var henne som Tarin låg med under natten. Status: Levande.
Kvinna 2: Namnlös. tanig och blek, enligt alla bevis någon form av vandöd, men bevisligen kapabel till både känsla, och självständigt tänkande.
Man 1: Nicolaus: Svartalv, sover för tillfället, Har erkänt sig skyldig till att ha dödat, men inte uttalat sig om vem, och inte uttalat sig om varför han är svartalv. Han har tagit rollen som gruppens ledare, och enligt Kair (Kvinna 1) lettt dem bort från ett samarbete med icke namngiven ond typ som kidnappat Akuro.
Man 2: Dvärg, till synes livs levande, skicklig krigare, med flätat skägg och rettirerande, men fortfarande skinande kopparrött hår, beväpnad med en ganska kraftig, och konstnärligt utsmyckad dvärgisk tvåhandsyxa. Om Mogora tittar lite nogrannare på honom kan hon se tecken på att han är en van smed, med tanke på ärrvävnad efter ett flertal bränskador på händer och armar.
Man 3. Syns fortfarande inte till i närheten, ligger antagligen och sover. Hade blek hy, men verkade inte vara varken död, eller svartalv, av vad ni såg igår kväll. Hade lätta kläder, och inga vapen, till synes inte van vid väpnad strid för fem öre.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Det är rätt Cissi, Give in to the anger! Strike him down and become more powerfull than ever! :gremwink:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Vi närmar oss den där trekanten med stormsteg!

Förövrigt älskar jag det här spelet! Jag slår ju tärningar som gud! Eller ja, rätt bra i alla fall!
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Mårten, vad exakt är det du håller på med? Jag är inte säker på om/hur jag borde spela med, eller inte.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Bassejr said:
Mårten, vad exakt är det du håller på med? Jag är inte säker på om/hur jag borde spela med, eller inte.
Tarin anklagar Mogora för att han känner sig konstig men i själva verkat så handlar det om att Tarin är förälskad i Mogora och har skuldkänslor över att han legat med en anna kvinna. :gremwink: Missriktad ilska. Det är karaktärsspel.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Jupp, var ganska passande om allt snack om odöda att han missuppfattar förälskelse med att han har blivit förvandlad till odöd :gremsmile:
(Men de är nog båda lika farliga så är ju förståeligt att man misstar den ena för den andra :gremlaugh: )
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Nu är jag kanske jättedum men jag förstår inte vad svartalven menar :gremblush:
 
Top