Nekromanti Fantasy! - Old School Gaming, någon?

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
God45 said:
Nu är jag kanske jättedum men jag förstår inte vad svartalven menar :gremblush:
Jag tror han menar att hon dödar och återuppväcker för att få en armé av odöda. Hennes magi håller dem samman när inte något annat gör det.

Men jag kan ha fel... Basse det här var lite klurigt.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,467
Cissi said:
God45 said:
Nu är jag kanske jättedum men jag förstår inte vad svartalven menar :gremblush:
Jag tror han menar att hon dödar och återuppväcker för att få en armé av odöda. Hennes magi håller dem samman när inte något annat gör det.

Men jag kan ha fel... Basse det här var lite klurigt.
Ah, ok. Så länge lösningen är Wernner smash!!! är jag glad :gremsmile:
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
God45 said:
Cissi said:
God45 said:
Nu är jag kanske jättedum men jag förstår inte vad svartalven menar :gremblush:
Jag tror han menar att hon dödar och återuppväcker för att få en armé av odöda. Hennes magi håller dem samman när inte något annat gör det.

Men jag kan ha fel... Basse det här var lite klurigt.
Ah, ok. Så länge lösningen är Wernner smash!!! är jag glad :gremsmile:

Who's a good boy? Oh, yes you are! Good boy!!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
"Om du bara hade berättat att ... ni inte var onda direkt"!?

Kan... knappt... hålla... mig... från... att... lura... Wernner... att... väderkvarnarna... är... monster...
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,467
Rymdhamster said:
"Om du bara hade berättat att ... ni inte var onda direkt"!?

Kan... knappt... hålla... mig... från... att... lura... Wernner... att... väderkvarnarna... är... monster...
Så länge du rider med på en åsna och är Sancho Panza är jag på :gremlaugh:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,467
BasseJr: Ger du oss verkligen möjligheten att få dvärgisk rustning? Drägel... Måste ha!!! Måste bli den mest brutna karaktären någonsin!!!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
För det går ju så snabbt att tillverka :gremgrin: Vi har knappast en månad på oss att vänta på att han ska bli klar :gremwink:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,467
Rymdhamster said:
För det går ju så snabbt att tillverka :gremgrin: Vi har knappast en månad på oss att vänta på att han ska bli klar :gremwink:
Han är odöd och jag åldras inte vad har vi förutom tid? :gremlaugh: Om killen skulle säga att det skulle ta 50 år skulle jag sätta mig och meditera under tiden. Du är typ 3000 år gammal, vad bryr du dig? :gremwink:

Okej, de andra två är körda... Men du vet hur förgängliga människor är. Jag skriver en dikt över deras tragiska öde för en god sak :gremwink:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
God45 said:
Vi kan göra honom odöd... :gremwink:
Det tror jag inte. Möjligen död. Såvida inte Wernner i hemlighet är en nekromantiker =)

Folk verkar lite sega! Är det verkliga livet som spökar, eller sitter folk och känner att vi har tappar vår riktning? Även om vi kanske bör göra ett försök att stoppa den onda Nekromantikern får vi ju inte glömma vårt uppdrag! Vi kanske skulle höra efter med vår arbetsgivare om vad hon vill göra nu när vi är här?

Nedräkning: 2
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,467
Jag vet inte vad Wernner ska göra bara... Jag väntade mest på att du och Mårten pratar med folket jag hatar och försökte mörda så att vi kan komma vidare...
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,467
Rymdhamster said:
Hatar du dvärgar också? Finns det nån du inte hatar?
Dvärgar är ok, här var det att jag skulle döda dem för de var odöda. Efter man försökt hugga någon är det svårt att fråga om saker liksom. Så jag var bered att sticka efter att vi fått reda på deras backstory och vem som är i staden. Men sedan erbjöd han grejer och då kändes det som om någon av er skulle svara på det. Plus, Mårten måste ju fixa hela sin grej innan vi kan sticka.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Vadå? Jag har ju typ väntat på att det ska gå lite mera tid innan jag kommit tillbaka från min promenad :gremsmile:
Men om folk väntar på mig kan jag ju se till att komma tillbaka nu men tänkte om det gick för fort då.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Haha, gillade mitt senaste slag, var verkligen meningen att jag skulle botcha.

Tyckte det var tråkigt att rulla 3 ettor och en 5a (har bara 4t6or).
Så jag tänkte för skojs skull, jag rullar tio rolls utan att titta, och sedan vad skulle jag kunnat få om jag inte skulle botcha... 1, 1, 1, 5... samma roll... :gremsmile:
(Ja, jag vet man ska inte rulla rolls man inte ska använda för man slösar de bra men ville åtminstone tänka i huvudet hur lik mig den kunde ha blivit... sen vart det bara ironiskt att det vart samma roll :gremsmile: )

Och har jag förstått rätt så får man hälften ettor så spelar det ingen roll hur många lyckade man får så rollade inte sista t6an :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,467
Mårten said:
Haha, gillade mitt senaste slag, var verkligen meningen att jag skulle botcha.

Tyckte det var tråkigt att rulla 3 ettor och en 5a (har bara 4t6or).
Så jag tänkte för skojs skull, jag rullar tio rolls utan att titta, och sedan vad skulle jag kunnat få om jag inte skulle botcha... 1, 1, 1, 5... samma roll... :gremsmile:
(Ja, jag vet man ska inte rulla rolls man inte ska använda för man slösar de bra men ville åtminstone tänka i huvudet hur lik mig den kunde ha blivit... sen vart det bara ironiskt att det vart samma roll :gremsmile: )

Och har jag förstått rätt så får man hälften ettor så spelar det ingen roll hur många lyckade man får så rollade inte sista t6an :gremsmile:
Det här kommer i och för sig bi bästa botchen någonsin. Du försöker skapa liv och saker går åt helvete :gremlaugh:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/xos2MnVxe-c"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/xos2MnVxe-c" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Mårten said:
Ja, jag vet man ska inte rulla rolls man inte ska använda för man slösar de bra
Struntprat! Man måste ju slå bort de dåliga slagen! Själv är jag en stark förespråkare av konceptet "mellanslag" innan man slår "det riktiga" slaget. Om man liksom bara känner på sig att det kommer att gå dåligt. Det viktiga är förståss att man högt och tydligt deklarerar när det rör sig om mellanslag så att det inte blir någon förvirring.

Dock tenderar folk som inte är bekanta med konceptet att bli väldigt förvirrade när man säger mellanslag innan man slår.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
... nej tanken var att det inte skulle vara levande... eller... vad sjutton kommer hända nu? :gremlaugh:
 
Top