Nekromanti Fantasy! - Old School Gaming, någon?

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
God45 said:
BasseJr: Jag har frågor! :gremsmile: Vad har alverna för relation till svart alverna? Hur många var där exakt i lägret?


Och hur funkar reglerna för strider där jag vill knocka folk men inte döda dem? Typ slå dem med bredsidan av svärdet? Inte för att det kommer upp nu... Men man vet aldrig när det kan bli aktuellt :gremlaugh:

Svartalver är FD högalver som handskats med för mycket dålig magi. Typ nekromantik och demonologi. allmän djävulskap helt enkelt. Sådan magi förvränger ens själ, och eftersom Alverna är så beroende av en ren och god själ, förändras de i hela sig när de handskas med den magin. De flesta alver som blir svartalver faller för den alviska sorgen och dör, men vissa börjar se förändringen som en rening, eller en befrielse, och blir drärför svartalver.
Svartalver har askgrå hud, svarta ögon som insekter, och svart hår, ofta i långa flätor eller lockar, som de hade det när det var blont eller brunt, och dom var hela i själen.

Alla svartalver är inte onda, men svartalver i gemen tycker inte om andra. För att vinna makt inom nekromantiken beehöver man döda kroppar. Det är lite svårt att vara osjälvisk, och respektera grifteffriden, om man reser de döda från marken. Och demonologi går helt enkelt ut på att jävlas med folk. Vara elak, helt enkelt, och vinna makt på det viset. Desutom kräver de flesta demoner och demoniska krafter någon sorts betalning, i form av själar, blod, eller akolyter, och det är också sånt som är svårt att få tag på om man envisas med saker som etik och moral.

I lägret fins fem personer som du kan se. Den unge svartalvs hanen som hälsade er, en kraftigt bygd människokvinna med mörk hy, en figur, troligtvis en kvinna att tyda av storleken och kroppsformen, men det är svårt att se eftersom hon sitter insvept i en stor, ljusbrun pälskappa.

borta vid huggkubben i utkanten av lägret står en kort, men väldigt muskulös man och hugger ved, till synes en dvärg med långt kopparrött skägg, och håret tillbakadraget i en moderiktig fläta. Bredvid honom står en längre, men betydligt spinkigare man, och pratar intensivt om kvaliteer i olika träslag, medan dvärgen tystlåten nickar, och fortsätter hugga.
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Jag överväger att lägga ner spelet. Det käns verkligen inte som att folk är pepp längre, och jag börjar känna av mina gamla stress symptom, vilket markant sänker min förmåga som spelledare.
Vad tycker ni?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,946
Location
Ludvika
Jag tycker att spelet är kul och jag gillar att tempot är rätt lungt. Dock känns det jäkligt trist att först Laowai och sen Recca hoppade av, men det känns som att det var yttre omständigheter och inte hade med spelet att göra. Just nu är det väl lite chocken av att Recca hoppade av som drog ner tempot lite, och det kommer antagligen att komma igång igen.

Stress är däremot nästan uteslutanade dåligt. Om du känner att du behöver lägga ner spelandet så är det inget jag kommer klandra dig för på något sätt, men det kommer att kännas trist.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
Jag instämmer till fullo med hamstern. Jag tycker spelet är kul och ditt spelledande är bra :gremsmile:

Trist att Laowai och Recca var tvungna att hoppa av men det var, tror jag också, yttre faktorer och hade inte med spelet att göra.

Men om du känner stress symptom från spelet och att du mår bättre av att lägga ner det så förstår jag till 100%. Du måste göra det som är bäst för ditt mående först.

Så vad du än beslutar stödjer jag dig.
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Jag klarar av att fortsätta spelleda, så jag kommer fortsätta uppdatera beroende på hur ni handlar i speltråden. Det är inte spelet här på forumet som orsakar stressen, det har med skolan och folk i min omgivning att göra. Spelet har, om något, motsatt effekt. Jag har alltid tykt att rollspelande är en ganska meditativ upplevelse. Lite som att blannda kort, eller leka med tärningar.
Så om ni fortsätter spela fortsätter jag spelleda. Men om det är så att majoriteten av spelarna här inte känner att spelet är intressant längre, tar jag inte illa upp om vi lägger ner. Jag har ett par irl spelgrupper jag skulle kunna avaktivera mig på istället, om så är fallet.

Kort sagt, Jag har förståelse och respekt för om ni vill lägga ner, och jag taringen skada av det, men jag fortsätter gärna så länge folk är på.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
I'm game
Satt och väntade på ett svar på ett inlägg jag hade skrivit men tydligen missat att posta... så därför jag missade slutet på förra akten :gremsmile:

Sen igår var jag inte hemma alls så nu ska jag bara försöka läsa ikapp och hoppa in i spelet igen :gremsmile:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,946
Location
Ludvika
Mårten said:
Satt och väntade på ett svar på ett inlägg jag hade skrivit men tydligen missat att posta...
Haha, jag har gjort samma sak några gånger, fast i andra sammanhang. Väldigt frustrerande när man sitter och känner sig förbigången eftersom alla kör vidare utan att svara på ens fråga tills man inser att man inte ställt den än :gremlaugh:
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Var efter att Recca kom tillbaka och bråkade med God45, tänkte jag att jag skulle gå tillbaka till lägret och fråga Haggan typ hur långt det var och eventuellt snacka med Cissi eller Rymdhamster.

Sen när du skrev att bara Recca och God45 gick tillbaka från skogen trodde jag att jag hade gjort mitt inlägg men det hade jag ju inte :gremlaugh:

(Fuskar med användare då jag inte kommer ihåg alla's ingame namn :gremsmile: )
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
Mårten din kille är en jäkla Pimp :gremlaugh:

Det här kommer bli hysteriskt om vi stannar över natten. Wernner kommer vara så jävla sur på allt i hela världen medan din kille försöker ligga med svartalverna :gremlaugh:
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
... han är ingen pimp... han bara gillar kvinnor! :gremsmile:

Men ghaa, är så glad över att detta är forumrollspel, skulle inte klara att spela min karaktär annars... vankade av och ann som en stålle i huset efter nästan varje mening jag skrev :gremlaugh:
Men ja, alltid kul att testa nya typer av karaktärer, känns bara så väldigt... inte jag :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
Mårten said:
... han är ingen pimp... han bara gillar kvinnor! :gremsmile:

Men ghaa, är så glad över att detta är forumrollspel, skulle inte klara att spela min karaktär annars... vankade av och ann som en stålle i huset efter nästan varje mening jag skrev :gremlaugh:
Men ja, alltid kul att testa nya typer av karaktärer, känns bara så väldigt... inte jag :gremsmile:
Det är rätt intressant att spela vad man inte är och textrollspel ger stora möjligheter till det. Jag spelar killen som inte vill prata med någon och gärna har någon annan som pekar på vad hans ska göra. Det är så anti jag det kan bli :gremsmile:

Jag hade aldrig klarat av att spela en sådan karaktär på det sättet runt ett bord. Det är svårt att spela mer extrovert eller introvert än man egentligen är. Text hjälper en med det.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Verkligen, jag är själv den som vill vara i bakgrunden och inte snackar med folk, framför allt inte kvinnor i tanke att förföra.... hmm
Vi spelar varandra! :gremlaugh:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
Mårten said:
Verkligen, jag är själv den som vill vara i bakgrunden och inte snackar med folk, framför allt inte kvinnor i tanke att förföra.... hmm
Vi spelar varandra! :gremlaugh:
Det är ganska coolt :gremlaugh:
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Faaast... Du är inte så aggressiv som Wernner är. :gremwink:

Men ja spelar mig själv, tyst och lugn och alltid i bakgrunden! Eller hur Mårten? :gremgrin:
 
Top