Nekromanti Fantasy! - Old School Gaming, någon?

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
Äh, det är i och för sig inte så konstigt =) Ayli var ju inte tillräckligt nära för att höra när han fnyste åt det hela under tävlingen =)

Och Tsûkashi är ju mest van vid att prata för sig själv så han är rätt van vid att inte få några svar :gremwink:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Så jäkla synd att storyn med Laowais karaktär inte funkar längre. Tråkigt. Har ju näsan byggt min karaktär kring ett gemensamt koncept. Både jag och God45 drabbas skithårt. :gremfrown:
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Jag gör Laowais karaktär till en NPC. Han stannar i lägret med orkerna. Han vill att du, recca, ska följa med dem, och har till morgonen arrangerat att du ska få ta hans platsi följet, och även gett den gamle, och måtens livvakt plats med dem.

Han drar dig åt sidan innan niska sova. "Du ska lära dig om människor, alver, och halvblod. Förstå varför dom är som dom är, och förstå vem du själv är. Jag är inte stolt över att tvinga ut min dotter med en halvalv och en trollkarl, men den gamle är vis, och hur mycket jag än avskyr det, är det dennna värld vi lever i. Det här är en resa dumåste göra."
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Bassejr said:
Jag gör Laowais karaktär till en NPC. Han stannar i lägret med orkerna. Han vill att du, recca, ska följa med dem, och har till morgonen arrangerat att du ska få ta hans platsi följet, och även gett den gamle, och måtens livvakt plats med dem.

Han drar dig åt sidan innan niska sova. "Du ska lära dig om människor, alver, och halvblod. Förstå varför dom är som dom är, och förstå vem du själv är. Jag är inte stolt över att tvinga ut min dotter med en halvalv och en trollkarl, men den gamle är vis, och hur mycket jag än avskyr det, är det dennna värld vi lever i. Det här är en resa dumåste göra."
Excuse me. Men det där funkar inte alls. Min karaktär träffar honom för första gången på 5 år efter att ha varit ute i stora världen där hon träffat alver, människor, halvblod etc. Han skulle ju aldrig i helvetet säga att hon ska dra ut i stora världen och göra det hon precis gjort när de precis återförenats.

Så nej. Det där händer inte. Däremot kan något annat hända.

När man har ett gemensamt koncept så är det ungefär som att vi spelat ett par siamesiska tvillingar som sitter ihop vid höften. Det funkar ju inte om en av dem plötsligt slutar vara med. Mitt koncept har ju gått sönder. Jag måste ha ett nytt karaktärskoncept.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag håller med Recca i det här. Både Ayli och Wernner är så mycket byggda runt Akuro att det måste lösas på ett snyggare sätt. Enda anledningen till att Akuro och Wernner överhuvudtaget reser ihop är ju deras fejd. Det finns ingen anledning för Wernner att resa med oss längre nu. Sällskapet består av en människa, ett halvblod, ett blandblod och en ork. Vad ska halvalven där att göra.

Egentligen måste Akuro försvinna, inte dö, men försvinna. Så att Ayli och Wernner får ett gemensamt mål att ta reda på vad som hänt honom. Om rådande koncept ska behållas...
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Edit: Gah. det här var störande...

Jag får honom att försvinna. Sen får vi se vad det blir av det. Jag har ju improviserat hilttils, och det har väl fungerat bra (?) så vi får väl se vad som händer.

Edit 2: jag har ett par id´eer. kan involvera honom i äventyret.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
Jag föreslår igen: Fördröjd allergisk reaktion på svartalfgiftet. Han blir utslagen och behöver ett sällsynt motgift. Kan hända finns det i Njordal. Ypperlig motivering att ge sig iväg dit snabbt som tusan. Kanhända visar det sig att det inte finns där, men vi får en ledtråd till var mer det kan finnas.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Hon avbryter sig själv mitt i meningen, med en förvånad min, som om en en id´e av solid mahogny just drämt till henne i skallen, sen förbyts hennes vanliga blängande tryne ut i ett sliskigt, sockersött, smalt leende som får dig att vela titta bort akut, eller kräkas av bara åsynen av hennes gamla, rynkiga hud, som ser ut som om den skulle spricka av den drastiska förändringen från det stenhårda, hopsnörpta nyllet hon annars bar.
Jag funderar på att göra det här till min nya signatur. :gremlaugh:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
Dammit, Mårten!

Var är du någonstans! Tsûkashi står ju och väntar på ett svar, och nattkylan är inte bra för hans gamla leder!
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Re: Dammit, Mårten!

Var på hemgrupp :gremsmile:
Men skriver ett svar nu innan jag lägger mig, lugn lugn hamster :gremsmile:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
Hmmm... utan Akuro att påpeka för Wernner att Tsûkashi är off limits kan det här bli spännande =)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
Nu är jag förvirrad. Vem ligger var? Jag trodde exempelvis att Mogora sov vid elden. Och vi har väl massor av orchtält runtomkring oss?
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Rymdhamster said:
Nu är jag förvirrad. Vem ligger var? Jag trodde exempelvis att Mogora sov vid elden. Och vi har väl massor av orchtält runtomkring oss?
Så som jag har fattat det så har vi våra två tält vid vagnen lite i utkanten av orklägret. Vi hängde vid elden innan vi gick och lade oss... typ.
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
I egenskap av rule zero, om ni ursäktar, ligger gammelorken, ayli, och Akuro i ett tält, och trollkarlen, hans livvakt, och den svartklädde mannen i det andra, kusken litter i sitt lilla campingtält, och tanten i vagnen.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag förstår precis vad som har hänt, min livvakt är smart tänker jag med ett leende. Nu måste vi bara få nykomlingen att inte misstänka att det var hon.

(Rullar närvaro och munläder 4+1: 2,2,4,6,6, 6->4, 6->5, 5 lyckade)
"Oj, den där elden tog bättre än jag trodde. Antar att orchkläder är väldigt lättantändliga." säger jag och ser glatt på dem bakom mig, ser lite ut som om jag just gjort ett roligt rackartyg.
Måste jag ändå slå? Jag försöker inte dölja något för Tarin, han vet ju att jag kan magi. Och om han förekommer mig så...?
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Finns ju samarbete, man hjälper någon och då får man använda hälften av sina tärningar (avrundat uppåt) och lägga det till den som försöker göra något... om du vill/får :gremsmile:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
Sorry, God45

Jag ändrade med svar sammtidigt som du skrev =) Fast det passar ju nu också! Bara att nu visar Wernner lite förakt istället för att ge goda råd =)
 
Top