Excuse me. Men det där funkar inte alls. Min karaktär träffar honom för första gången på 5 år efter att ha varit ute i stora världen där hon träffat alver, människor, halvblod etc. Han skulle ju aldrig i helvetet säga att hon ska dra ut i stora världen och göra det hon precis gjort när de precis återförenats.Bassejr said:Jag gör Laowais karaktär till en NPC. Han stannar i lägret med orkerna. Han vill att du, recca, ska följa med dem, och har till morgonen arrangerat att du ska få ta hans platsi följet, och även gett den gamle, och måtens livvakt plats med dem.
Han drar dig åt sidan innan niska sova. "Du ska lära dig om människor, alver, och halvblod. Förstå varför dom är som dom är, och förstå vem du själv är. Jag är inte stolt över att tvinga ut min dotter med en halvalv och en trollkarl, men den gamle är vis, och hur mycket jag än avskyr det, är det dennna värld vi lever i. Det här är en resa dumåste göra."
Jag funderar på att göra det här till min nya signatur.Hon avbryter sig själv mitt i meningen, med en förvånad min, som om en en id´e av solid mahogny just drämt till henne i skallen, sen förbyts hennes vanliga blängande tryne ut i ett sliskigt, sockersött, smalt leende som får dig att vela titta bort akut, eller kräkas av bara åsynen av hennes gamla, rynkiga hud, som ser ut som om den skulle spricka av den drastiska förändringen från det stenhårda, hopsnörpta nyllet hon annars bar.
Så som jag har fattat det så har vi våra två tält vid vagnen lite i utkanten av orklägret. Vi hängde vid elden innan vi gick och lade oss... typ.Rymdhamster said:Nu är jag förvirrad. Vem ligger var? Jag trodde exempelvis att Mogora sov vid elden. Och vi har väl massor av orchtält runtomkring oss?
Måste jag ändå slå? Jag försöker inte dölja något för Tarin, han vet ju att jag kan magi. Och om han förekommer mig så...?Jag förstår precis vad som har hänt, min livvakt är smart tänker jag med ett leende. Nu måste vi bara få nykomlingen att inte misstänka att det var hon.
(Rullar närvaro och munläder 4+1: 2,2,4,6,6, 6->4, 6->5, 5 lyckade)
"Oj, den där elden tog bättre än jag trodde. Antar att orchkläder är väldigt lättantändliga." säger jag och ser glatt på dem bakom mig, ser lite ut som om jag just gjort ett roligt rackartyg.