Nekromanti Fantasy! - Old School Gaming, någon?

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Jag critfailade just att hota kusken :gremlaugh:

Betyder det att killen har nerver av stål eller betyder det att han inte vill och jag börjar skrika på honom som en galning och vifta ett svärd i hans ansikte? :gremsmile:
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Recca said:
Hur ska jag komma in i spel nurå?
RP har precis kommit fram till ett orkiskt läger på vägen för att leverera någon sorts mystisk artifakt, och har sälskap av en misslyckad lönmördare som misstog dem för att vara en efterlyst svartalvisk occultists följe, en grinig kusk, och en dryg tant som ska leverera den lilla gyllene staven.

Du har spenderat i alla fall en dag med de här orkerna, som haft ett mer eller mindre permanent tältläger i klassisk orkisk nomad anda, på den här platsen mellan de två byarna som rollpersonerna färdas mellan.

Rollpersonerna ser ett Bekant ansikte. Guess who. :gremsmile:
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Recca said:
Ska jag bara hoppa in?
Tja, det vore väl ohövligt att inte ens hälsa på varken Werner eller Akuro, och jag kan tänka mig att du skulle vara intresserad av den stora svarta vagnen de kommit rullande i, och deras underliga följe. No?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Bassejr said:
Recca said:
Ska jag bara hoppa in?
Tja, det vore väl ohövligt att inte ens hälsa på varken Werner eller Akuro, och jag kan tänka mig att du skulle vara intresserad av den stora svarta vagnen de kommit rullande i, och deras underliga följe. No?
Du kan alltid gå emellan och rädda kusken :gremwink:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Träffar jag Akuro för första gången på typ 4 år just nu eller har vi träffats innan? Jag tänker att det är första gången, och då har jag väl inte träffat Werner isåfall?
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
+1 på rymdhamsters inlägg. Visa ord från ett vist grönskinn.

Recca: tja, det låter väl som en logisk tanke. Jag vet faktiskt inte. Vad säger ni?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
Jag tänkte, går det inte att lägga in en rollista på aktiva deltager och deras karaktärer i första inlägget i speltråden? Så att det är lätt att hitta om man behöver kalla någon vid namn men glömt bort hur det stavas?

God45 - Karl-Franz Wernner
Rymdhamster - Tsûkashi Taifu
Cissi - Mogora of the three
etc...

Då det väl är för länge sedan första inlägget postades för att Bassejr själv ska kunna ändra kan man kanske be en moderator att lägga in det? Typ först eller så? Jag tänker att det är bättre än att posta det i början av varje ny scen, för då behöver man inte leta efter det hela tiden.
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Rymdhamster said:
Jag tänkte, går det inte att lägga in en rollista på aktiva deltager och deras karaktärer i första inlägget i speltråden? Så att det är lätt att hitta om man behöver kalla någon vid namn men glömt bort hur det stavas?

God45 - Karl-Franz Wernner
Rymdhamster - Tsûkashi Taifu
Cissi - Mogora of the three
etc...

Då det väl är för länge sedan första inlägget postades för att Bassejr själv ska kunna ändra kan man kanske be en moderator att lägga in det? Typ först eller så? Jag tänker att det är bättre än att posta det i början av varje ny scen, för då behöver man inte leta efter det hela tiden.
Jag håller papper på spelet, så det är ju ett alternativ, om ni är lite nördigare och alltid har ett anteckningsblock i närheten av enheten ni postar på forumet med.

Men jag skulle väl kunna skriva in vilka spelare, och deras respektive karaktärer, när jag börjar en ny scen. Det är inte så stort besvär, och om scenerna, som nu, är i genomsnitt en sida långa, lär det inte bli så svårt att leta efter scenens första inlägg.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,490
Jag vet att det sagts innan. Men alla språken är skit coola :gremlaugh:

Får det att kännas mångkulturelt och inte som startrek där alla pratar samma språk.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
God45 said:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
Recca said:
(Du är medveten om att Werner svarar på Aylis tankar? :gremtongue: )

Jag blänger på alven när han pratar för att han är alv ju. På hans ord går det upp för mig 'gaaawd' och jag dunkar huvudet i Akuros mage - det är nämligen så högt jag når upp med min ringa längd. Pannan uppe vid mellersta raden tydligt definierade magmuskler. Det är en sorts 'merde!' eller 'facepalm' fast gjord med pannan mot en orkpappa istället (kan va så att det smäller om skallningen om Akuro bär rustning istället för att ha bar överkropp - it doesnt matter).

Typiskt Akuro att ha nån bisarr rivalitet på det här sättet. *Smackar in pannan igen.*
</div>

Whoops. Sorry :gremblush: </div></div>
Det är helt lugnt. Det är ju inget som Werner inte kunde gissat ändå på min misstänksamhet. Alltså att jag har frågor. Och sedan svarat på de första självklara frågorna. Verkligen alltså.

Men nu vet du att jag markerar prat specifikt typ "xxx".
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
Hmmmm... hur länge har Tsûkashi hängt i lägret med Mogora? Hur länge har Ayli hängt där? Har hon och Tsûkashi hunnit träffas tidigare?
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Rymdhamster said:
Hmmmm... hur länge har Tsûkashi hängt i lägret med Mogora? Hur länge har Ayli hängt där? Har hon och Tsûkashi hunnit träffas tidigare?
Mogora har hängt i lägret sedan föregående kväll så lite drygt ett dygn. Tsûkushi träffade väl henne för första gången då.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Rymdhamster said:
Hmmmm... hur länge har Tsûkashi hängt i lägret med Mogora? Hur länge har Ayli hängt där? Har hon och Tsûkashi hunnit träffas tidigare?
Ayli har nog hängt där en vecka eller nåt. Jag vet inte. Jag vet inte riktigt vad ert uppdrag är för jag har skummat ganska fritt. Det enklaste för mig är att säga att jag precis träffade alla rollpersoner men att jag har träffat vissa förr också (för länge sen).

Men vi kan väl säga att jag har sett och kanske sagt ett par ord till den stora orken. Han är dock lite gubbig för Ayli. Jag kan tänka mig att Tsukushi och Ayli är som enten och hobbiten.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
Recca said:
Men vi kan väl säga att jag har sett och kanske sagt ett par ord till den stora orken. Han är dock lite gubbig för Ayli. Jag kan tänka mig att Tsukushi och Ayli är som enten och hobbiten.
Hehe, låter bra. Min kommentar om "sov lätt" var dock tänkt att vara sagt till Ayli, jag tänkte att du redan kommit fram till elden.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
Hahaha, är den gamla gubben för vimsig i sitt tal? Säg inte att jag inte varnade dig när den försmådde potentiella fästmannen kommer smygandes på natten för att "insistera på att få sitt pris" :gremwink:

Tsûkashi kommer nog ha armborstet nära till hands.
 
Top