Nekromanti Fantasy! - Old School Gaming, någon?

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
Re: Sorry, God45

Rymdhamster said:
Jag ändrade med svar sammtidigt som du skrev =) Fast det passar ju nu också! Bara att nu visar Wernner lite förakt istället för att ge goda råd =)
Det funkar faktiskt bättre nu :gremlaugh:
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Cissi said:
Jag förstår precis vad som har hänt, min livvakt är smart tänker jag med ett leende. Nu måste vi bara få nykomlingen att inte misstänka att det var hon.

(Rullar närvaro och munläder 4+1: 2,2,4,6,6, 6->4, 6->5, 5 lyckade)
"Oj, den där elden tog bättre än jag trodde. Antar att orchkläder är väldigt lättantändliga." säger jag och ser glatt på dem bakom mig, ser lite ut som om jag just gjort ett roligt rackartyg.
Måste jag ändå slå? Jag försöker inte dölja något för Tarin, han vet ju att jag kan magi. Och om han förekommer mig så...?
Jag tänkte mest om du ville dölja det rör kawros.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag tänkte mest att Tarin ju tog på sig allt. Om Kawros tror på honom så behöver ju Mogora inte göra nått. :gremsmile:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Fast räcker det inte med att Kawros rullar ett vanligt perceptionsslag för att fatta att du la magi oxo samtidigt då? Och då spelar det ju ingen roll att den enda magin som funkade var Tarins. Kawros kommer ju ha nåt att fundera på, dvs dina märkliga handrörelser. Sen kanske han inte fattar att det var du som gjorde nåt, men nåt märkligt gjorde du ju ändå.

Så skulle jag hantera det som SL iaf. :gremshocked:
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Hör mig själv prata om en svartalvisk hemlig sekt som vill förslava mänskligheten. Hejdå, low fantasy.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Ehh, vadå, det är ju bara kul :gremsmile:

Och God45, han precis in med ett inlägg innan ditt som översatte vad Mogora skrev om du missade det... vi postade ju typ samtidigt :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
Mårten said:
Ehh, vadå, det är ju bara kul :gremsmile:

Och God45, han precis in med ett inlägg innan ditt som översatte vad Mogora skrev om du missade det... vi postade ju typ samtidigt :gremsmile:
Ja jag såg det, vi verkar vara alldeles för synkade :gremwink:

Jag säger att det hände innan ditt och sedan postade jag ett nytt som ett svar på ditt. Det funkar rätt bra :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
Arrgh, det hände igen :gremtongue:

Det funkade i alla fall den här gången så jag slipper ändra något :gremsmile:
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Hehe ja indeed :gremsmile:

Cissi skrev "Nu skriver God45" när jag rullade mina slag så min tanke var bara att skriva klart så fort som bara den innan du hann med ditt inlägg :gremtongue:

Men kan kolla lite bättre sedan så vi inte krockar så mycket :gremsmile:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,950
Location
Ludvika
Om ungefär en timme så reser jag bort för resten av helgen. Jag kommer inte att kunna logga in igen förrän söndag kväll. Jag tänkte att det borde vara rätt lungt, men så upptäckte jag att det väntade 16 nu post på mig idag bara sen igår så vi får väl se =)

Om det händer massor av saker innan dess så förutsätt att Tsûkashi häver ur sig mer eller mindre betydelselösa visdomsord med jämna mellanrum, antyder att världen skulle vara en bättre plats om inte alla tog till våld hela tiden (Wernner) och är snäll mot Ayli som verkar ha förlorat sin far efter att just ha återsförenats med honom.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Känns inte så jätteroligt just nu. Jag känner mig hårt drabbad av det här med att Laowai inte är med längre.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,950
Location
Ludvika
Jag kan tänka mig att det är synnerligen tråkigt för dig och God45, efte som era karaktärer är så sammanflätade med Akuro. Jag hängde ju inte upp särskilt mycket på Akuro, just och med två halvorcher (eller en halvorch och en fjärdedelsorch? Tredjedelsorch?) så går det ju att lämpa över allt på andra.

Jag hoppas att du känner för att fortsätta spela! Vore sjukt trist om du också hoppade av nu. Och jag håller ju ständigt tummarna för att Laowai kommer tillbaka!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
Vi får ta och ge oss iväg på jakten efter hans karaktär nu. Det kommer nog fungera efter att vi lämnat lägret och haft en fight och sedan börjar snoka runt i staden :gremsmile:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
Recca said:
Jag måste hoppa av spelet för att jag inte kan skriva mer pga mina händer. :gremfrown:
Vad synd :gremfrown: Men måste du så måste du. Vad har hänt med dina händer?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,541
BasseJr: Jag har frågor! :gremsmile: Vad har alverna för relation till svart alverna? Hur många var där exakt i lägret?


Och hur funkar reglerna för strider där jag vill knocka folk men inte döda dem? Typ slå dem med bredsidan av svärdet? Inte för att det kommer upp nu... Men man vet aldrig när det kan bli aktuellt :gremlaugh:
 
Top