Nekromanti Buggar och konstigheter

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
solvebring;n6268 said:
Du menar detta, som jag retar ihjäl mig på?
(Mozilla Firefox 27.0.1)
Jag kan inte återskapa problemet (d.v.s. det ser inte ut så för mig och jag kör win7 & FF27).
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Bara för det dök problemet upp just nu på startsidan (men inte på underforumen). Eftersom det dök upp just nu så borde det vara någon som lekt med forumet idag som orsakat problemet.
Dante said:
Nä, det har varit så länge.

Men bara på förstasidan.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Går jag in på OT eller Krönikeforumet nu så saknas knappen för att öppna den lilla menyn där "Markera kanal som läst"-funktionen finns. Andra forum finns den på, men inte de. Jag har laddat om och försökt flera gånger.
Dante said:
Låter som en rättighetsgrej. Det hamnar på listan.
chrull said:
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Hej!

Igår under eftermiddag/kväll kunde jag inte logga in. Det stod att antingen användarnamnet eller lösenordet var fel, trots fyra försök med rätt användarnamn och lösenord.

Jag följde anvisningarna för om man glömt och svarade på wrnu-frågan men fick inget mail skickat till mig.
 

Johan

Veteran
Joined
14 Feb 2014
Messages
40
Har ni ändrat nåt med ignore-funktionen? En som jag blockerat har börjat dyka upp på forumet igen.
Luna Lovegood said:
Kollade just min ignore lista och den är tom, så jag gissar på att de har rensats.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Skulle vi kunna få till en sticky och låst tråd med "bekräftade" och "fixade" buggar? Så det går att få en snabb överblick om de problem man har redan är med på listan, är okänt, eller hamnat mellan stolarna och glömts bort.
 

Zimith

Veteran
Joined
14 Feb 2014
Messages
29
Jag vet inte om det tagits upp tidigare eller om det mer är en feature-grej, men jag stör mig på att en röd knapp visar att jag har 12 meddelanden. När jag ser den går jag till mina meddelanden och läser mina befintliga meddelanden (4). De resterande 8 är aviseringar av olika slag och dom jag jag för mitt liv inte få bort. Jag skulle också önska att aviseringar inte går under samma flagg som meddelanden, eftersom de är mindre viktiga än meddelanden, tycker jag.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,536
Location
Fallen Umber
Vet inte om det har påpekats redan, men det vore trevligt om listan över senaste inlägg, när man tar "visa alla", även kunde ange vilket forum inlägget kommer ifrån.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Kika på det här skärmskottet från en viss tråd:

https://www.dropbox.com/s/mgpgdyflor3jxb3/noname-rollspel.nu.jpg

Märker ni vad som saknas?

1) Vilken tråd? Jadu, det var en bra fråga. Hade jag hoppat in i den från exempelvis senaste inlägg utan att titta närmare på vad jag klickade på eftersom det bara var ett senaste inlägg så hade jag ingen aning om vad tråden heter, eller för den delen var den ligger.

2) Hur kommer jag tillbaka till listan med trådar? Lämpligaste sättet är att scrolla upp högst på sidan och klicka på forumnamnet i breadcrumbsen där högst upp.

Lösningsförslag: Man skulle kunna lägga till trådtideln i den statiska navigationsstolpen (den med knappen "Svara" i). Dessutom skulle man kunna lägga till "tillbaka till forumet", möjligen som ikon om det blir ont om plats, på samma ställe.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
chrull;n8222 said:
"0 users like your conversation Anime: Japanska-Engelska" Nämentack då.
Jag tycker det låter ganska uppenbart vad som hänt.
Om någon "gillar" en inlägg får man en avisering (förutsatt att man har förvalt att man vill ha aviseringar).
Tar denne sedan tillbaka sin "gilla" är det 0 som gillar, men aviseringen kan inte tas tillbaka.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
chrull;n5173 said:
(...) att inlägg inte går att ändra på utan att sudda ut dem (markörförflyttningsbuggen alltså) gör forumet rätt frustrerande att använda emellanåt.
Såg att denna bugg var rapporterad tidigare. FWIW kan jag lägga till att den bara uppträtt för mig när jag använt citatfunktionen (så även i detta meddelande) men *inte* i själva citatet, om jag redigerar i det (tex tar bort överflödigt) innan jag skriver något annat.

(Mac OS X Mavericks och Chrome, olika versioner).
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,077
Location
Göteborg
När jag lägger till en smilie (via knappen ovanför och till höger om textrutan) får forumet spatt - raderar allt jag skrivit och hoppar till startsidan.
anth said:
Har aldrig hänt mig. Vilket OS / browser använder du (inkl. versionsnummer)?
Bolongo said:
Windows 7
Firefox 27.0.1
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Att forumet inte tror på sommartid är ju lite gulligt, men också ett stort wtf?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
2 gånger har jag nu börjat skriva en recension av The Barrow av Mark SMylie, men båda gångerna avbrutits av "Invalid server response" medan jag skriver. Wut?
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
vBulletin har hunnit komma ut med en uppdatering, som innehåller ett antal buggfixar. Jag håller för närvarande på att sätta upp ett testforum, en kopia av denna, för att testskjuta uppdateringen mot. Bland annat är det frågetecken om shoutbox (praten) fungerar mot den versionen.

Jag tror inte att den löser alla våra problem, men förhoppningsvis minskar det listan, samt att det aldrig brukar vara lyckat att ta kontakt med supporten utan att ha installerat senaste patcharna.

En mindre förändring tänker jag utföra nu vid midnatt, och det är att byta ut så att de interna länkarna säger "www.rollspel.nu" istället för IP-adressen. Det borde inte ge någon störning. Men borde och datorer... Ni är i alla fall förvarnade ;)
Lupus Maximus said:
...och den mindre förändringen får jag skjuta upp något, då motsvarande förändring på testforumet fick den att tappa stilmallarna.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,445
Location
Stockholm
Nu har jag försökt ställa in så att det är sommartider, hej, hej, sommartider, hej!
Magnus Seter said:
Men det verkar inte ha funkat.
 
Top