Nekromanti Buggar och konstigheter

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Smileys buggar ut. Provade genom att trycka tre styck i rad. Webbsidan flärpar då ur och återgår till startsidan för forumet (alltså vyn över alla forum). Tråden och mitt svar var putz weg.

Mvh,
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
CapnZapp;n2266 said:
Smileys buggar ut. Provade genom att trycka tre styck i rad. Webbsidan flärpar då ur och återgår till startsidan för forumet (alltså vyn över alla forum). Tråden och mitt svar var putz weg.

Mvh,
:):grin::wink::cool:
Kan inte återskapa felet.
Däremot finns en begränsning på max fyra bilder per inlägg - och smiley räknas som bilder.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Under "Min profil"/Om finns en statusruta.
Har någon lyckats få den att fungera?
Annars felanmäler jag den.
Dante said:
Jag har skrivit i statusrutan. Och den verkar funka för mig.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Om jag trycker på senaste inlägg. Exempelvis det ovan här skrivet av anth borde jag scrollas dit automatisk men det gör jag inte. Jag måste aktivt rulla ner till det inlägg som senast är skrivet. Är det en iPad bugg eller en bugg som förekommer på en vanlig dator också? Har inte testat från datorn ännu.
 

pappapiraten

Warrior
Joined
25 Oct 2013
Messages
222
Location
Helsingborg
Gjorde precis ett blogginlägg och fick gång efter gång ett felmeddelande att servern inte kunde nås. Sista gången hoppade hela sidan tillbaka ett steg och allt som jag hade skrivit vart borta. Som tur är skrev jag texten först i ett vanligt dokument på skrivbordet. Tummen upp!
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
?Det verkar vara knas på första sidan. De nyaste inläggen kommer inte överst, vilket de gör på andra sidor.

Edit: Fast nu funkar det inte inne på underforumen heller

Edit2: Det verkar vara när man är inne på inlägg som de kommer i rätt ordning.
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Klickar man på gå till senaste inlägg på en tråd via ett forum så visas ip istället för rollspel.nu och när man kommer fram får man ett meddelande om felaktig url.
På personliga notifieringar visar den kommentarer som skrivna av den som gjort inlägget som kommenterades inte den som faktiskt kommenterade.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Luna Lovegood;n2677 said:
Klickar man på gå till senaste inlägg på en tråd via ett forum så visas ip istället för rollspel.nu och när man kommer fram får man ett meddelande om felaktig url.
På personliga notifieringar visar den kommentarer som skrivna av den som gjort inlägget som kommenterades inte den som faktiskt kommenterade.
Spidde har lite mer att fixa innan man surfar på rollspel.nu på hela sajten. det kommer.

Om du får felmeddelande om felaktig url - kan du se om url:en innehåller något konstigt åäö?
T.ex. allmänna-diskussionsforum som blir allmĤnna-diskussionsforum ?
Feuflux said:
allmĤnna-diskussionsforum är känt alltså? Då har jag inget att buggrapportera längre. :)
Luna Lovegood said:
Efter att ha testat lite så var en hel del av addresserna sådana, men även de som inte innehöll åäö funkade inte för mig.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,923
Location
Ludvika
Okej, när jag äger en grupp och raderar andras inlägg så ligger det kvar en hänvisning till det (och jag förstår varför), men samma sak händer även när jag raderar mina egna inlägg, och det känns lite konstigt. Eller är det en del av planen?
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Mitt bidrag till SNAFU

Under gårdagen förlorade jag möjligheten att svara på inlägg eller skapa nya trådar. Den enda ikonen som fanns under inlägg var flaggan med texten "Anmäl".

Jag provade att logga ut, för att se om ny inloggning skulle hjälpa.

Insåg att jag hade skrivit "något smart" som lösenord och inte kom ihåg vad jag skrivit.

Efter fem misslyckade försök får man upp text att man är låst från nya inloggningsförsök under 15 minuter. Den tiden är betydligt längre än 15 minuter.

Jag fick inget email från lösenordsåterställningsfunktionen (jag har lite tips för felsökning av email-funktionen om det är av intresse).

Jag testade "kontakta oss"-funktionen. Så finns det ett meddelande från mig fungerar den, annars är den också defunkt.

I går kväll kraschade Firefox (borde inte FF klara 300+ öppna flikar, på en EEE? :p ). När det hänt på sistone så har senaste öppning och stängning av flikar, samt lite annat, inte kommit med; så jag har "backat lite i tiden".

När jag fick för mig att testa ytterligare ett inloggningsförsök idag, så anser forumet att jag är inloggad. Gårdagens utloggning är med andra ord borttappad.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Storuggla;n2221 said:
Jag får det i senaste Chrome.
Senaste Opera använder senaste Chrome-motorn, så det kan ju vara den gemensamma nämnaren.

(Och nu blev jag ju inte gladade på att Opera bytte motor - inte nog med att Opera är en slaktad Chrome numera, det som man slaktade var också buggigt till att börja med. Bajs.)
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Storuggla;n2184 said:
Jag vet inte om det här redan är känt, men när jag försöker använda funktionen citera och på så vis svara ett inlägg så kommer jag till rutan där jag ska skriva mitt svar. Sen skriver jag det. När jag sedan upptäcker ett stavfel mitt i texten jag skrivit flyttar jag markören dit, trycker på delete eller backspace och skriver in rätt bokstav och... bokstaven dyker upp i slutet av all text. Alltså, längst ner. markören hoppar ner dit. Obönhörligen. För att rätta eventuella stavel eller knasiga versaler mitt i stycket får jag radera allt efter det och skriva om, eller lägga upp inlägget som det är och sedan använda "ändra" funktionen där det fungerar att ändra mitt i ord. Knasigt.
Jag försöker återskapa felet i senaste Chrome (Version 33.0.1750.117 m) och lyckas ibland. :confused:
D.v.s. ibland fungerar det som det ska, ibland hamnar jag vid slutet av raden när jag försöker redigera text.
Någon annan som har samma problem som Ugglan?
Någon som har problemet och som kan se någon logik i när det uppstår?
Dante said:
När systemet autosparar så flyttas markören sist i inmatningsfältet.

Kan det vara så att det är DET som spökar här, snarare än något specifikt fel med citera-funktionen?
Krille said:
Jag har samma problem i Chrome som ugglan.

Jag är inte säker på att det har med autospara att göra, eftersom det sker hela tiden när det väl har börjat (det börjar dock inte jämt), inte bara när den autosparar.
 

Meluk

Veteran
Joined
7 Feb 2013
Messages
8
Location
Norrtälje
Hej!
Går det att ladda upp bilder till album eller bilder direkt i en tråd (t ex presentationstråden)? Ännu har jag bara lyckats ladda upp profilbilden. Övriga uppladdningar verkar "hänga sig". Tänkte lägga upp lite bilder på ett diorama jag skapat inför spelmöten osv.
/MVH
A
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Meluk;n3080 said:
Hej!
Går det att ladda upp bilder till album eller bilder direkt i en tråd (t ex presentationstråden)? Ännu har jag bara lyckats ladda upp profilbilden. Övriga uppladdningar verkar "hänga sig". Tänkte lägga upp lite bilder på ett diorama jag skapat inför spelmöten osv.
/MVH
A
Ja det går, både till album (se inlägg #128 i denna tråd) och direkt (se inlägg #129 i denna tråd).
Däremot är det idag en storleksbegränsning på max 20 kb/bild.

Om du inte kan ladda upp vill vi veta vilken webbläsare (namn och versionsnr) och OS du har.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,904
Location
Nordnordost
Reload skickar tillbaka användaren till startsidan

På det gamla forumet kunde man ladda om sidan när man läste en tråd för att se om det hänt något nytt på sistone. Försöker man samma manöver på det nya forumet skickas man tillbaka till startsidan.


Jag skulle önska att om man trycker F5/Ctrl-R i webläsaren så skall man uppdatera den tråd/sida man är på i stället för att skickas tillbaka.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
wilper;n3445 said:
Reload skickar tillbaka användaren till startsidan

På det gamla forumet kunde man ladda om sidan när man läste en tråd för att se om det hänt något nytt på sistone. Försöker man samma manöver på det nya forumet skickas man tillbaka till startsidan.

Jag skulle önska att om man trycker F5/Ctrl-R i webläsaren så skall man uppdatera den tråd/sida man är på i stället för att skickas tillbaka.
Denna lilla egenhet kommer sig gissningsvis av att du använt URL:en http://www.rollspel.nu. Av någon anledning förändras inte denna när man hoppar runt på webbplatsen.

Om du i stället använder http://188.126.95.149/rollspelnu/forum/ som utgångspunkt kommer du att se att URL:en ändras när du byter sida.

Och då ska F5/Ctrl-R funka som det ska.
 

Meluk

Veteran
Joined
7 Feb 2013
Messages
8
Location
Norrtälje
Hej, tack för snabbt svar
Jag ser att du lyckats ladda upp bilder i inlägg 128 o 129, men jag lyckas varken i album eller direkt i tråd fast det är en jpg på 18k. Den hänger på uppladdningssidan men blir aldrig klar. Kör Win 7, IE. Finns det några andra gränser för bilder som gäller fast det inte syns? T ex höjd eller bredd? Fast jag gissar mer på att det är något med behörigheten eller kombinationen win 7 och ie, eller?
 
Top