Nekromanti Buggar och konstigheter

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Har kan ni berätta om konstigheter som ni stöter på.
De flesta konstigheter beror på att Spidde inte hunnit konfigurera forumet, eller glömt något.
Om ni påminner honom snällt kanske han fixar det. :)
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
  • Signaturer visas inte i inläggen trots att Show Signatures är valt under User Settings/Account. Bugg eller Som det ska vara?
  • Vad gör Auto-save funktionen på inlägg? Råkar man öppna en ny sida så går det iaf inte att backa och ha kvar texten.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Under "Who's Online" ser man bara sig själv. Jag uppfattar det som ett rättighetsproblem.
 
Joined
16 Feb 2010
Messages
372
Location
Stockholm
Att signaturer inte visas vet jag om och jag ska kolla på det men det är inte en Prio just nu men det står på min Prio 2 lista och jag är snart klar med alla mina Prio 1.

Autosave funktionen ska spara det du skriver om du tex stänger ner sidan eller liknande, dock så måste jag kolla på inställningarna för den funktionen.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Man kan ignorera folk under sina egna account-inställningar, men det fungerar inte för småpraten.
Inget problem, för i småpraten kan man använda /ignore och /unignore.
Man kan alltså ignorera olika användare i småpraten och på forumet. :)
Problemet är att man inte ser vilka man ignorerat i småpraten så man måste komma ihåg detta själv, vilket kan ställa till problem.
wilper said:
Jag fick /ignore att funka. Men att välja det i menyn som kommer upp när man klickar på ett namn funkade inte för mig i Firefox.

Och, jag får intrycket att vilka man ignorerar glöms bort, jag har behövt ignorera samma användare flera gånger.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
  • Senaste Inlägg-fältet ser annorlunda ut om man är inne i en tråd eller om man är på forumslistan.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
chrull;n74 said:
  • Senaste Inlägg-fältet ser annorlunda ut om man är inne i en tråd eller om man är på forumslistan.
Korrigering: den ser annorlunda ut på Home-sidan jämfört med de flesta andra sidor.

Och:
  • Senaste Inlägg-fältet sorterar inläggen väldigt märkligt (här hade det varit ett screenshot om inte:)
  • Begränsningen på bilderna man kan ladda upp är väldigt väldigt lågt.
 
Joined
16 Feb 2010
Messages
372
Location
Stockholm
chrull;n75 said:
Korrigering: den ser annorlunda ut på Home-sidan jämfört med de flesta andra sidor.

Och:
  • Senaste Inlägg-fältet sorterar inläggen väldigt märkligt (här hade det varit ett screenshot om inte:)
  • Begränsningen på bilderna man kan ladda upp är väldigt väldigt lågt.
Jag vet om det med Senaste inlägg, det är något jag ska fixa men jag måste fixa det på varje forums nivå. Jag ska fixa det.

Sen inställning på bilder och skit är saker jag ska ta tag i med, jag är medveten om det och det finns på min lista.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Det är gött att avataren är 200 x 200 pxl i profilen, men i trådarna än den inte ens 100 x 100 väl? ... Upplever det iaf som mindre än på Rollspel.nu där vi har 100 x 100, vilket jag tycker borde vara minimum ...?
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Kan inte zooma på min Samsung 10" platta. Ankpressad text är hela upplevelsen.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
PAX;n154 said:
Kan inte zooma på min Samsung 10" platta. Ankpressad text är hela upplevelsen.
Som jag förstår det finns forumet i två versioner: en version för vanliga datorer där man kan zooma och en version för mobila enheter där man inte kan zooma.
Forumet tycker att din platta är en mobil, därför kan du inte zooma.

Spidde borde kunna lägga in en valmöjlighet längst ner på sidan (bredvid språkvalet) om man vill surfa på vanlig eller mobil version.
 
Joined
16 Feb 2010
Messages
372
Location
Stockholm
Just nu är den mobila delen inte påslagen då jag fokuserar på att få web versionen att funka bra just nu, när jag är klar med det så kommer jag att ta en titt på det mobila interfacet.

Edit: Jag har slagit på Forumrunner nu så det borde fungera bättre.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,923
Location
Ludvika
Det finns en tidsgräns för hur snabbt man får skicka PM: Det är en smula frustrerande även om den bara är på 30 sekunder.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
När jag klickar på pilen (för senaste inlägg) till denna tråd hamnar jag på en sida med följande meddelande: ?Invalid Page URL. If this is an error and the page should exist, please contact the system administrator and tell them how you got this message.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Och när jag försökte posta det där meddelandet fick jag upp ett meddelande om "Text Required!".
Tvingades ladda om sidan två gånger, sen fick jag upp möjligheten att Återställa en sparad text som inte var den jag hade skrivit (och så vitt jag vet inte någon jag skrivit någonsin) och ta bort den och skriva på nytt innan det gick att posta.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,923
Location
Ludvika
Jag startade en grupp, men när jag försöker skriva ett inlägg i den gruppen får jag svaret "text required" fast jag har skrivit en text.
 
Joined
16 Feb 2010
Messages
372
Location
Stockholm
chrull;n173 said:
Och när jag försökte posta det där meddelandet fick jag upp ett meddelande om "Text Required!".
Tvingades ladda om sidan två gånger, sen fick jag upp möjligheten att Återställa en sparad text som inte var den jag hade skrivit (och så vitt jag vet inte någon jag skrivit någonsin) och ta bort den och skriva på nytt innan det gick att posta.
Det är pga att jag håller på att fixa med inställningar just nu så det kan bli lite strul när jag uppdaterar saker, det kommer inte kvarstå när jag är klar med alla inställningar.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
I mobilinterfacet ligger Senaste-rutorna OVANFÖR den diskussion jag visar.
 
Top