Nekromanti Buggar och konstigheter

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Man kan inte logga in på mobil om man har åäö i sitt användarnamn
Björn Wärmedal, har problem, men vi borde även kolla med om Björn den gode också har det.
anth said:
Problemet verkar ha fått sin förklaring. Man kan inte skriva åäö på forumet om man har android 2.1.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Också lågprio men om jag gör en quote (trycker på knappen), svarar på ett inlägg, och sen i samma tråd gör en ny quote (av ett annat inlägg) så händer första klicket ingenting, andra klicket så får jag ett quote men fel quote (nämligen det första) om jag uppdaterar sidan så försvinner problemet.
Magnus Seter said:
Har haft problem med att citera rätt själv. Det är inte helt lätt att fatta att en "quote"-klick flyttar quoten till ett nytt inlägg.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Last post verkar inte uppdateras även om jag laddar om sidan. Exempel är den här tråden just nu som fortfarande har dundergurkans inlägg som last post i forumlistan. Samma sak verkar förövrigt gälla senaste inlägg spalten, där bara vissa inlägg dyker upp.
 

Thodd

Veteran
Joined
12 Jan 2010
Messages
191
Location
Norrtälje kommun
Vrållådan skriver oftast inte ut det jag skriver utan jag får skriva om ett par ggr för att få igenom mitt meddelande. Sitter på senaste firefox och inga konstiga tillägg
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Thodd;n444 said:
Vrållådan skriver oftast inte ut det jag skriver utan jag får skriva om ett par ggr för att få igenom mitt meddelande. Sitter på senaste firefox och inga konstiga tillägg
Har märkt samma sak idag. Kör med Chrome.

Edit: Oftast skriver den faktiskt ut det jag skriver. Men två har försvunnit
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Postar man från den Safariversionen som finns på iPad verkar forumet ignorera radbrytningarna när man väl postar inlägget.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,951
Location
Ludvika
Det känns som att det verkligen är jättemånga av mina inlägg i vrålet som bara försvinner när jag ska posta dem. Jag skriver dem, jag trycker på enter, sen händer ingenting.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag har bockat för att jag ska få en avisering för varje svar/kommentar jag får i alla diskussioner som jag startat.
När jag får en avsiering får jag reda på vem som skrivit, i vilken tråd, samt en [Ta bort]-knapp. Jag klickar då på diskussionsnamnet, kommer direkt till inlägget som blir markerat som läst i forumet.
Problemet är att efter det måste jag klicka på meddelanden för att trycka på [Ta bort]-knappen för att ta bort aviseringen.

Det skulle spara massor med tid om aviseringen automatiskt försvann när jag läst inlägget, så som det gör med PM.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
När jag klickar på ett inlägg bland Senaste inlägg kommer jag inte till inlägget, utan överst i tråden.

Det skulle spara tid om man kom direkt till inlägget i fråga, som man gör vid avisering.
chrull said:
Klickar du på pilen ska du komma till senaste inlägg. Men det funkar ju inte.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Blogginlägg syns bara om man är inloggad på forumet. Borde inte synas för utomstående med?
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Vi har ingen spoilertagg!
anth said:
Skriva med vit text? :) Jag har för mig vi saknar överstruken text med.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
När det kommer till Grupper, hur kommer det sig att man inte längre som Grupp ägare kan modifiera gruppers generella inställningar?
Anledningen till att jag undrar är att jag noterade att jag noterade att den grupp jag skapat för en av de spelgrupper jag är med i har blivit offentlig och jag önskar inte att andra ska kunna läsa vad vi i spelgruppen diskuterar i (med undantag för admins så klart). Såg nämligen detta som ett smidigare alternativ än att ta allt i pm-form.

Om det är någon policy att forumet inte ska ha privata grupper där endast inbjudna får delta så skulle jag vilja få veta det så att jag kan stänga ner gruppen.
anth said:
Spidde har tillfälligt låst grupper efter han hittat ett problem som han inte hunnit fixa.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Den här "gå till första nya inlägget"-knappen verkar inte skapa korrekta länkar. Klikar jag rakt upp och ner på frågor och svar-tråden så blir länken [forum-url]allmänna-diskussionsforum/rollspel-nu/248-frågor-och-svar. Klickar jag på knappen blir länken [forum-url]allmänna-diskussionsforum/rollspel-nu/248-frÃ¥gor-och-svar?p=276#post276 vilket leder till en generisk felsida (med engelsk text).

Om jag är ensam om problemet så kör jag Firefox - det kanske inverkar.

Übereil
chrull said:
Du är inte ensam. Firefox är inte den enda läsaren det drabbar :(
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Fick en avisering som ser ut såhär:
anth and 1 others commented on your reply at Buggar och konstigheter
http://188.126.95.149/rollspelnu/forum/forum/allm%C3%A4nna-diskussionsforum/rollspel-nu/68-buggar-och-konstigheter#post651
1 others verkar vara anth. Så det är alltså anth som är anth och en till. Klickar jag på Buggar och konstigheter-länken hamnar jag på förstasidan av tråden. Jag har alltså inget sätt att faktiskt hitta kommentaren det rör sig om annat än att gå igenom alla mina inlägg på de fyra sidor som finns i den här tråden för att kolla vilken det kan röra sig om.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
anth;n445 said:
Det är svårt att läsa äldre vrål-inlägg när man skrollar upp. Varför skrollar forumet ner igen efter ett par sekunder?
Vrålet uppdateras var 10:e sekund. Fördelen är att man vet att vrålet alltid är uppdaterat så man inte behöver uppdatera hela forumet (som äter bandbredd och gör forumet segt). Nackdelen är att det är svårt att läsa äldre vrål.
I Opera är det svårt att läsa vrål över huvud taget, eftersom vrålet vid varje uppdatering först hoppar högst upp i listan med aktuella vrål och sedan längst ner till senaste vrålet.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Mer Opera-skumheter: när jag klickar på Svara försöker någon pusha en textfil på 34 bytes till mig, istället för att skicka mig till tråden eller forumet så att jag kan se vad jag skrev. Däremot postas något, men det kan jag ju inte se utan att gå tillbaka till forumet och uppdatera.
Krille said:
{"nodeId":725}

...är innehållet i textfilen.
 
Top