Nekromanti Buggar och konstigheter

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
chrull;n21026 said:
Anmäla inlägg funkar inte: An unexpected error was returned: '21022'
Har inte kunnat hitta någon vettig anledning (men misstänker en "ovettig") och har startat en tråd om det på vBulletins "vBulletin 5 Support Issues & Questions"-forum. Får se om någon kommer med något tips där.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,724
Lupus Maximus;n21077 said:
Har inte kunnat hitta någon vettig anledning (men misstänker en "ovettig") och har startat en tråd om det på vBulletins "vBulletin 5 Support Issues & Questions"-forum. Får se om någon kommer med något tips där.
Vad gör vi under tiden? PM:ar slumpmässigt vald moderator?
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
DeBracy;n22051 said:
Vad gör vi under tiden? PM:ar slumpmässigt vald moderator?
För närvaranda, ja.

Ärendet har eskalerats hos vBulletin, och en av deras tekniker kommer att logga in mot vårat testforum för att titta på problemet.

Drar det ut på tiden får vi sätta upp alternativ väg att kontakta moderatorerna.
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
859
Location
Norrbotten
Vet inte om det redan nämts här. är för mycket att läsa igenom. och mitt huvud börjar värka när lag läser för mycket

Men varför visas fel personer i meddelande "boxen" när det gäller kommentarer? jag kan få ett meddelande där det står "Pelle har kommenterat på ditt inlägg i den tråden" när jag kollar upp komentaren är det en helt annan person som komenterat
Vicotnik said:
Vad jag vet så har inte det rapporterats tidigare.
Skulle du kunna kolla om det står: Pelle och x personer till har kommenterat på ditt inlägg.
Reddokk Fheg said:
Sist det hände stod det inte så. Utan det stod bara "Pelle har komenterat på ditt inlägg" men det var inte alls Pelle
När det står "och en till" så är det ju en annan sak gissar att det i det fallet bara visar namnet på den första som komenterade och då kan jag ju hitta en komentar från någon vars namn inte var med efter som hen då är "en till" personen
Krille said:
Den person som har kommenterat först står i aviseringen, trots att det var person nummer 3 i kommentarstråden som just kommenterade. Så nu borde du se att Vicotnik kommenterar även när jag kommenterar.
Krille said:
(Borde och borde, f'rexten, det borde det ju faktiskt inte alls eftersom det är en bugg. Men det verkar vara så som det uppför sig.)
Reddokk Fheg said:
Vare sig det borde, bör eller ska göra det så har du rätt min herre. I mitt meddelande står det Att Vicotnic har komenterat.
 

Tre solar

Hero
Joined
8 Mar 2014
Messages
1,165
Sedan någon dag tillbaka är "senaste inlägg" på förstasidan för stort för sin ruta.
Win 8.1 Firefox.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Inte en riktig bugg egentligen men jag stör mig på det anonyma gilla-systemet. Det blir bara opersonligt och tråkigt. Jag gillade mycket bättre när folk tog sig tid att skreva att de gillade ens inlägg i tråden, då kändes det verkligen som att man hade skrivit ett bra inlägg. Nu är det bara som att: "Jaha, jag har 3 likes. Shit va kul?"
Recca said:
Det är kul med likes, det är inte det; jag tycker det är roligare med positiva kommentarer. Vore bra om ifall man tryckte like det kom upp en ruta kanske man kunde skriva vad man tyckte om med inlägget. Hehe. När Krille skriver att han gillar mina inlägg blir jag alltid väldigt glad. Att stirra på en like som är helt anonym gör mig bara irriterad för jag vet inte vem som tyckte om det.
Troberg said:
Jag gillade mycket bättre när folk tog sig tid att skreva att de gillade ens inlägg i tråden
Alltså, jag har inget emot det, men du måste komma ihåg att vi har minderåriga också här.
Recca said:
Omfg. >.<

Aja, det får stå kvar. Så illa pinkat är det inte om folk skrevar åt ens inlägg heller.
Troberg said:
Nu har jag funderat mer på det här. Skit samma om det finns minderåriga här, de måste lära sig förr eller senare.

Jag kräver att man byter ut Gilla-länken mot en Skreva-länk!
Recca said:
*Skrevar*
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Ber om ursäkt om detta redan avhandlats, men...

Bugg: Numera frågar min webbläsare inte om jag vill spara namn och password när jag loggar in.

Lösning: Förhindra inte webbläsaren från att förstå att man skriver ett webbformulär när man loggar in. WRNU är inte min internetbank där password-sparning vore en allvarlig säkerhetsbrist, en sådan omsorg om besökarna är helt överdriven. Istället är webbläsarens "sparade password"-system en gudagåva för alla oss som har reggat sig på dussintals diskussionssajter, men inte besöker var och en tillräckligt frekvent för att cookie-systemet "kom ihåg mig" ska räcka till.
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Konstighet: Happy Födelsedag from Rollspel.nu
Var titeln till ett mail jag fick vid dagskiftet... Födelsedag är det enda svenska ordet i hela mailet...
Bara lite skummt så att säga :)

/Luna Lovegood

Genesis said:
Tror att det finns en lista med översättningar av termer på forumet, som har fyllts i till stor del, men alla meddelanden och liknande har inte översatts. Vissa engelskspråkiga forum kanske vill att inlägg kallas "messages", så då kan man gå in där och översätta den termen, så byts den ut överallt där den används. "Birthday" har alltså översatts, men inte meddelandet i sig.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Vi har en möjlig buggfix på att senaste olästa-inlägg blir fel om de innehåller å,ä eller ö. Jag har lagt in den, och det ser bra ut än så länge. Men utifall att, bra om flera håller koll och hojtar till om det visar sig att problem kvarstår med de länkarna.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Lupus Maximus;n29905 said:
Vi har en möjlig buggfix på att senaste olästa-inlägg blir fel om de innehåller å,ä eller ö. Jag har lagt in den, och det ser bra ut än så länge. Men utifall att, bra om flera håller koll och hojtar till om det visar sig att problem kvarstår med de länkarna.
JAG ÄLSKAR DIG! :D
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Jag hade problemet med att det inte gick att logga in när jag gick in via rollspel.nu. Däremot gick det bra via www.rollspel.nu. Kan vara något att titta på.

Dessutom, när jag försökte få klarhet i saker genom att titta på länkarna till FAQ och liknande överst på förstasidan så sparkade systemet bakut, förmodligen för att de går till IP-adresser i stället för www.rollspel.nu-adresser.
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Jag misstänker att någon redan noterat detta men småpraten har börjat skrolla till toppen automatiskt istället för botten, det föregående var dåligt med tanke på att det hände för ofta, men det nuvarande gör chatten helt oanvändbar för mig, jag hinner inte mer än scrolla ner och läsa det första ordet på de nya chatinläggen för att det ska skrolla upp till toppen igen. :'(

/Luna Lovegood
Magnus Seter said:
Har för mig att det var så tidigare i vrållådan, fel alltså. Men att det fixades. Och nu är tillbaks igen alltså.
chrull said:
Det här vekrar vara fixat nu?
Luna Lovegood said:
För mig är det fortfarande så :/
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Tycker mig märka att jag inte får se senaste inläggen under "Senaste inlägg". Men det kan ju bara vara nån slags cache-fel i min webbläsare kanske?
Rymdhamster said:
Senaste inlägg har inte fungerat ordentligt från dag 1. Vad du ser under senaste inlägg varierar beroende på om du är på startsidan, på ett underforum eller faktiskt går in i en tråd.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,301
Location
Göteborg, Lindome
Det här kanske är rapporterat förut, men servern verkar inte tycka att det är sommar. Min klocka är nu 12:46, men låt oss se vad servern tycker...
Oldtimer said:
Och inlägget blev tidsstämplat 11:43. Ingen sommartid?
chrull said:
gå in på din profil och ställ in rätt tidzon så blir det rätt. Hos mig är ditt inlägg tidsstämplat 12:43
Oldtimer said:
Okej. Så du menar att DST Correction = "Automatically detect DST settings" inte är en bra grej?
Tidszonen har jag ju på rätt, men den verkar inte vara överens om att det är sommar.
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Det här är kanske rapporterat förut, men anvisningstexten när jag gör två inlägg på raken är inte översatt.

Alltså när jag "svarar på mitt eget inlägg".

Säger "CapnZapp commented on your..."

Personligen tycker jag inte detta förtjänar en anvisning överhuvudtaget, dvs jag föreslår inte att ni lägger någon bry på översättningen utan istället tar bort anvisningen.
 
Top